Şimdi Ara

95-97-100 Oktan Karşılaştırma Testi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
6.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Önceden verildiyse kapatılabilir.

    Gazi Üniversitesi teknik eğitim fakültesinden İsmet ÇELİKTEN ve Selçuk KORKMAZ Değişik Oktan Sayılı Yakıtların Farklı Gaz Kelebeği Açıklığında Motor Performansına Etkisi adlı bir makale yayınlamış 2009 yılında.Bir benzin istasyonundan 95-97 ve 100 oktan benzin almışlar.Ozmanlar sadece shell de vardı sanırım 100 oktan. Öncelikle oktanları ölçmüşler
    95 oktan benzin=96oktan
    97 oktan benzin=96,9 oktan
    100 oktan benzin=100,6 oktan çıkmış

    Daha sonra bu benzinlerle Ford VSG 413 kodlu motorda test yapmışlar.
    Bu motor 1297cc ve 8.8 sıkıştırma oranına sahip.
    Performans sonucu ise şekildeki gibi

    Yani en iyi sonucu 95 oktan vermiş.
    Ayrıca yakıt tüketimi olarakta 95 oktan 97 den %1.5 civarı 100 oktandan ise %10 civarı az yakmış. Emisyon sonuçlarıda en az 95 oktandayken çıkmış.
    Makaleyehttp://www.belgeler.com/blg/2cw3/degisik-oktan-sayili-yakitlarin-farkli-gaz-kelebegi-acikliginda-motor-performansina-etkisi adresten ulaşılabilir.







  • çok ilginç
    biz daha kaliteli diye 97 alıyoruz acaba işin içinde başka bişey olabilir mi?
    herşeye güvenemez olduk haliyle bundanda şüphe duyuyoruz.95 oktan en iyisi çıkmış testte ama en ucuzuda o! bana pek inandırıcı gelmedi ucuza kalite olduğunu düşünmüyorum.

    emeğe sağlık
  • neden ozaman 95 daha ucuz :S
  • quote:

    Orijinalden alıntı: levanesa

    neden ozaman 95 daha ucuz :S
    Bu motorun sıkıştırma oranıyla alakalı bir durum. Eğer mesela Ferrari motorunda deneselerdi bu grafik tepetaklak olurdu.
  • Açıkcası bunu benden merak ediyorum Ama sonuçta yapılan test üniversite ortamında ve yayınlınacak şekilde yapılmış benim testten bir kuşkum yok.
    Fakat motorun sıkıştırma oranı 8.8 olduğundan böyle çıkmış olabilir. Yani 10 sıkıştırma oranlı bir motorda sonuçlar farklı olabilir.
    Birde her pahalı olan kaliteli olmak zorunda değil
    Bu 97 oktan olayını bende her depo bitiminde düşünüyorum. Bizim arabanın zaten 1.3 motorundan performans olarak bir beklentim yok.Biz sürekli 97 kullanıyoruz ama ben temizleyicileri için kullanıyorum.Tabi dedikleri kadar varsa içinde

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Bu motorun sıkıştırma oranıyla alakalı bir durum. Eğer mesela Ferrari motorunda deneselerdi bu grafik tepetaklak olurdu.


    Kaçımızda varki Çoğu benzinli araç 10 un altında sıkıştırma oranları yeni nesillerde zaten 97 nin zararı olmaz ama eski motorlarda da faydası olmuyorsa boşa almamak lazım gibi geliyor bana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burak.ozer -- 28 Mart 2012; 11:21:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Bu motorun sıkıştırma oranıyla alakalı bir durum. Eğer mesela Ferrari motorunda deneselerdi bu grafik tepetaklak olurdu.

    Alıntıları Göster
    evet motorun sikistirma orani gunumuz atmosferik motorlarina gore dusuk, turbo benzinlilerin durumu hakkinda bilgim yok, alcakmi, yuksekmi.. ama atmosferik aracimda 97 kullandigimda yuk altinda motorun daha iyi daha istekli calistigini goruyorum, sikistirma orani, 10.5 benim aracin ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Bu motorun sıkıştırma oranıyla alakalı bir durum. Eğer mesela Ferrari motorunda deneselerdi bu grafik tepetaklak olurdu.

    Alıntıları Göster
    Aracın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı tüketmek en iyisi olacak,
    Kullanım kılavuzunda 95 oktan diyorsa, 97 oktan almanın tek faydası plasebo etkisi olur.
    aynı çakmağa takılan yakıt tasarruf cihazları gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Aracın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı tüketmek en iyisi olacak,
    Kullanım kılavuzunda 95 oktan diyorsa, 97 oktan almanın tek faydası plasebo etkisi olur.
    aynı çakmağa takılan yakıt tasarruf cihazları gibi...

    Alıntıları Göster
    Konu güzel, takip edelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Aracın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı tüketmek en iyisi olacak,
    Kullanım kılavuzunda 95 oktan diyorsa, 97 oktan almanın tek faydası plasebo etkisi olur.
    aynı çakmağa takılan yakıt tasarruf cihazları gibi...

    Alıntıları Göster
    Benim araçta da oran 10.5:1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Benim araçta da oran 10.5:1

    Alıntıları Göster
    Birde bir araba programı testinde yapılan uygulamadan bahsediliyordu yuksek oktan sadece subaru moturunda fark edilmicek kafar fark veriyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Benim araçta da oran 10.5:1

    Alıntıları Göster
    yüksek sıkıştırma oranlarına sahip araçlarda vuruntu denilen benzinin buji ile değil kendiliğinden alev almasını engeller yüksek oktan değeri bu da performansı artıran bir olaydır. ancak bizim sıradan binek araçlarımız için pek de önemi olmayan birşeydir. yüksek oktan değeri daha zor alev alması demektir sonuçta benzinli araçlar buji ile ateşlendiği için eğer 95 oktanda kendiliğinde alev alma yani vuruntu problemi yoksa yüksek oktan gereksiz bir harcamadan öteye gitmeyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak.ozer

    Birde bir araba programı testinde yapılan uygulamadan bahsediliyordu yuksek oktan sadece subaru moturunda fark edilmicek kafar fark veriyordu

    Alıntıları Göster
    discovery de izlediğim top gear da aracın motoru ve hp sayısı ne kadar fazla olursa yüksek oktanlı yakıt kullanmak daha faydalı oluyor 1,6 motor ve altı için
    en ideali 95 oktan benzindir sonucu çıkmıştı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ancakveancak

    yüksek sıkıştırma oranlarına sahip araçlarda vuruntu denilen benzinin buji ile değil kendiliğinden alev almasını engeller yüksek oktan değeri bu da performansı artıran bir olaydır. ancak bizim sıradan binek araçlarımız için pek de önemi olmayan birşeydir. yüksek oktan değeri daha zor alev alması demektir sonuçta benzinli araçlar buji ile ateşlendiği için eğer 95 oktanda kendiliğinde alev alma yani vuruntu problemi yoksa yüksek oktan gereksiz bir harcamadan öteye gitmeyecektir.

    Alıntıları Göster
    ilginç bir grafik verisi, genelde 97 ve 100 daha performanslı bilinir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    ilginç bir grafik verisi, genelde 97 ve 100 daha performanslı bilinir

    Alıntıları Göster
    oktan arttıkça benzinin alev alması gecikiyor. aracınızın katalogunda kac oktan benzin kullanılması tavsiye ediliyorsa o oktana sahip benzini kullanmak daha uygun olur. zaten bildiğim kadarıyla normal binek araçların çoğu fabrikadan çıkışta 95 oktana göre ayarlanmış oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    oktan arttıkça benzinin alev alması gecikiyor. aracınızın katalogunda kac oktan benzin kullanılması tavsiye ediliyorsa o oktana sahip benzini kullanmak daha uygun olur. zaten bildiğim kadarıyla normal binek araçların çoğu fabrikadan çıkışta 95 oktana göre ayarlanmış oluyor.

    Alıntıları Göster
    Aracın depo kapağında 95 ve üzeri diyor. 100 de koyarsam sorun olmuyor demek.
    100 oktan bulamıyorum orası ayrı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Aracın depo kapağında 95 ve üzeri diyor. 100 de koyarsam sorun olmuyor demek.
    100 oktan bulamıyorum orası ayrı.

    Alıntıları Göster
    2.0 16v - 135 beygirlik lagunada 98 oktan biraz daha fazla yakiyor, tam rakam vermem zor ama gozlemlerim bu sekilde.
    Pahaliysa vardir bir hikmeti diye insanlar arada tatli niyetine arabalarina koyuyorlar ama normal motorlu arabalara almaya gerek yok gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    2.0 16v - 135 beygirlik lagunada 98 oktan biraz daha fazla yakiyor, tam rakam vermem zor ama gozlemlerim bu sekilde.
    Pahaliysa vardir bir hikmeti diye insanlar arada tatli niyetine arabalarina koyuyorlar ama normal motorlu arabalara almaya gerek yok gibi.

    Alıntıları Göster
    Sonuç kısmında şöyle bir cümle var aynen aktarıyorum;

    Yüksek oktanlı yakıtların yanma hızı daha düşüktür. Yanma sonucu oluşan maksimum basınç da daha geç oluşur. Bu da pistonun genişleme strokunda yanmanın hala devam etmesine neden olur. Bu durumda piston genişleme strokuna başladığında yanma tam tamamlanamadan sönümleme başlayacağından yanmamış CO ve HC emisyonları açığa çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak.ozer

    Sonuç kısmında şöyle bir cümle var aynen aktarıyorum;

    Yüksek oktanlı yakıtların yanma hızı daha düşüktür. Yanma sonucu oluşan maksimum basınç da daha geç oluşur. Bu da pistonun genişleme strokunda yanmanın hala devam etmesine neden olur. Bu durumda piston genişleme strokuna başladığında yanma tam tamamlanamadan sönümleme başlayacağından yanmamış CO ve HC emisyonları açığa çıkar.

    Alıntıları Göster
    heryerde yeri gelmişken söylüyorum yine söyleyeceğim:

    oktan sayısı arttıkça yakıtın sıkıştırılabilir özelliği artar, yani yanıcılığı azalır daha fazla sıkıştırılmaya dayanır bujinin ateşlemesinden önceden önce yanmaz. Türkiyedeki motorların hepsi 95 oktana göre ayarlı avans ayarlarına sahiptir, motorunuzu gidipde yuksek oktana göre ayarlatmazsanız aldığınız yuksek oktanlı yakıt hiçbir işe yaramadığı gibi boş yere fazla masraf yapmış olacaksınız, motora hiçbir zararı olmaz, hatta arada ayarlardan ötürü vuruntu yapıyorsa vuruntuda yapmaz kolay kolay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    heryerde yeri gelmişken söylüyorum yine söyleyeceğim:

    oktan sayısı arttıkça yakıtın sıkıştırılabilir özelliği artar, yani yanıcılığı azalır daha fazla sıkıştırılmaya dayanır bujinin ateşlemesinden önceden önce yanmaz. Türkiyedeki motorların hepsi 95 oktana göre ayarlı avans ayarlarına sahiptir, motorunuzu gidipde yuksek oktana göre ayarlatmazsanız aldığınız yuksek oktanlı yakıt hiçbir işe yaramadığı gibi boş yere fazla masraf yapmış olacaksınız, motora hiçbir zararı olmaz, hatta arada ayarlardan ötürü vuruntu yapıyorsa vuruntuda yapmaz kolay kolay.

    Alıntıları Göster
    Piyasada 98 ve 100 oktan sanırım yok.

    97 oktan zaten 95 oktanın az katkılısı. 97 diye bir oktan değeri zaten yok yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Piyasada 98 ve 100 oktan sanırım yok.

    97 oktan zaten 95 oktanın az katkılısı. 97 diye bir oktan değeri zaten yok yani.

    SHELL de bir ara vardı. Sanırsam V-POWER olması lazım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.