Şimdi Ara

A16XER MOTOR SUBAP ERİTENLER VE KM. LERİ VE DEĞİŞİM MALİYETİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
6.319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar efsane olmuş bir konudur ama henüz eriten yok ortada buyrun buradan paylaşalım..



  • şu ana kadar gözlemlediğim bu opellerde kullanılan motorlar 200 bine gelmeden veya geldiğinde çoğu revizyon görmüş olabiliyor.... subalar magnezyum alaşım ise eriyebiliyor diyorlar ama henüz denk gelmedim... benzinde de oluyor zaten aynı korozyon.... opellerin tam otomatik şanzımanları motorundan sağlamdır... bunu bilin
  • Şu konuyu biri açıklığa kavuştursun.

    Eski 105 liklerin sağlam olduğu, 115'liklerle birlikte sorun çıkmaya başladığı söyleniyor hep. Ama gördüğüm duyduğum subap eriten araçların hepsi 105'lik ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S.Yalçın

    Şu konuyu biri açıklığa kavuştursun.

    Eski 105 liklerin sağlam olduğu, 115'liklerle birlikte sorun çıkmaya başladığı söyleniyor hep. Ama gördüğüm duyduğum subap eriten araçların hepsi 105'lik ???
    Sıfır Astra classic 3'e lpg takalı 2 yıl oldu. Km 45000. Şimdilik bir şey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman_27

    Sıfır Astra classic 3'e lpg takalı 2 yıl oldu. Km 45000. Şimdilik bir şey yok.

    Alıntıları Göster
    bildiğim kadarı ile 115 likler magnezyum.hertürlü subap değişimi olacak bir şekilde.bende 105 lik vardı hocam.ateşleme bobinden(250 TL) masraf çıkarmıştı bana.usta , arıza tekrarlarsa motoru açarız en az 1000 tl masrafın olur haberin olsun demişti. subap durumunu sormuştum usta bana, o da kısmetine artık her an oda çıkar dedi :) her ay bi tane sensörü bozuluyodu arabanın.en büyük hatam o arabayı almak olmuştu.

    ekleme:ortalama olarak 70-80 binde subap erimesi oluyor.eğer dışarda bir yerde yaptırırsanızda 1000 civarı bir masrafı oluyor.bildiğim kadarı ile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rainmanstern -- 19 Mayıs 2014; 22:58:46 >




  • 4 yıldır takılı 61 binde, sorun yok çok şükür. 115 lik benimkisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tommy16

    4 yıldır takılı 61 binde, sorun yok çok şükür. 115 lik benimkisi
    valla bende 1.6 xep motor kodlu 2006 vectra c2 vardı 72 binde subaplar bitti,vites atarken kendiliğinden stop ediyordu,geç marş alıyordu iyice cozutunca elden çıkardım,lpg de yaklaşık 50 bin km kullanıldı
  • guvenxoca kullanıcısına yanıt
    Şundan adım gibi eminim;
    1.doğru montaj ve kusursuz işçilik
    2.Kullanım tarzı

    eşittir 100 bin ve üstü kilometre.
    Kendi aracımdan biliyorum.Z16XEP motor.Sattığım arkadaş hala kullanıyor lpg'li olarak.
  • Z16xer benim araç, LPG takali 15k oldu. 70 binde aracim ve sorunsuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    valla bende 1.6 xep motor kodlu 2006 vectra c2 vardı 72 binde subaplar bitti,vites atarken kendiliğinden stop ediyordu,geç marş alıyordu iyice cozutunca elden çıkardım,lpg de yaklaşık 50 bin km kullanıldı

    Süpaplardan ziyade vectra lar elektronik arıza işkenceleriyle tanınırlar sanayide. Elinizden çıkardığınız iyi olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    valla bende 1.6 xep motor kodlu 2006 vectra c2 vardı 72 binde subaplar bitti,vites atarken kendiliğinden stop ediyordu,geç marş alıyordu iyice cozutunca elden çıkardım,lpg de yaklaşık 50 bin km kullanıldı

    Süpaplardan ziyade vectra lar elektronik arıza işkenceleriyle tanınırlar sanayide. Elinizden çıkardığınız iyi olmuş.

    Alıntıları Göster
    bu sorunun var olduğunu herkes söylüyor. Yakıt tüketiminden dolayı çoğu astra h ve vectra c lerde lpg mevcut ancak çok azından sübaplarda sorun çıktı diye duydum.

    Magnezyum alaşımlı sübapların yüksek sıcaklıkta çabuk deforme olduğu söyleniyor. Bu yüzden 4000-5000 devir bandı üstü kullanımda yada sürat yapılacak ise benzinde kullanılması öneriliyor ( bu işlem lpg beyninde ayarlanabiliyor belirli bir devirden sonra araç benzine geçiyor)

    Bazı lpg kitlerinde ekstra sübap yağlama sistemi vardır.

    Sonuç olarak bu sorun daha çok kullanım ve montaj kaynaklı gibi geliyor.




  • Euro 5 motorlu tüm araçlarda magnezyum subap kullanıldığı söyleniyor.ancak diğer araçlarda böyle bir sorundan bahsedilmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy123

    bu sorunun var olduğunu herkes söylüyor. Yakıt tüketiminden dolayı çoğu astra h ve vectra c lerde lpg mevcut ancak çok azından sübaplarda sorun çıktı diye duydum.

    Magnezyum alaşımlı sübapların yüksek sıcaklıkta çabuk deforme olduğu söyleniyor. Bu yüzden 4000-5000 devir bandı üstü kullanımda yada sürat yapılacak ise benzinde kullanılması öneriliyor ( bu işlem lpg beyninde ayarlanabiliyor belirli bir devirden sonra araç benzine geçiyor)

    Bazı lpg kitlerinde ekstra sübap yağlama sistemi vardır.

    Sonuç olarak bu sorun daha çok kullanım ve montaj kaynaklı gibi geliyor.

    Alıntıları Göster
    Bende duyuyorum o kadar da kullanan var ama bu sebepten sanayiye giden duymadım.

    Bir arkadaşım sıfır aldı hemen taktırdı landi marka 2 senede 55 bın civarı yol yaptı şu an bir 100 k olmuştur bir sıkıntı duymadım


    Zaten bence bi 100 k gittikten sonra sorun yok :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v

    Euro 5 motorlu tüm araçlarda magnezyum subap kullanıldığı söyleniyor.ancak diğer araçlarda böyle bir sorundan bahsedilmiyor.
    yanlız ecotec motorlar da 3500 den sonra özellikle 4bin harika bir makina çıkıyor ortaya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wave61

    yanlız ecotec motorlar da 3500 den sonra özellikle 4bin harika bir makina çıkıyor ortaya

    Alıntıları Göster
    +++
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wave61

    +++

    Alıntıları Göster
    ecotec motorlar lpg ye uygun olmadığı için subaplar ve subap lastikleri zamanla deforme oluyor buda yağ eksiltme/yakma sorunlarını ortaya çıkarıyor z16xe z14xe kodlu ecotec motorlar bu konuda çok meşhur ne yazıkki...
  • Ben de taktırdım 9k km oldu, şimdilik bir sıkıntı yok şükür. Lpg taktırmadan önce çok terddüt yaşamıştım ama forumdan bir arkadaş 90k km.dir kullandığını ve herhangi bir problem yaşamadığını söyleyince ben de takdırdım, inş uzun müddet sıkıntı çıkmaz. Arabayı kullanırken 4000 deviri geçmemeye çalışıyorum, bir de bakımlarda tunap 154 (164 de olabilir emin değilim, brc yetkili servislerinde var)katkısı var onu kullanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz

    Ben de taktırdım 9k km oldu, şimdilik bir sıkıntı yok şükür. Lpg taktırmadan önce çok terddüt yaşamıştım ama forumdan bir arkadaş 90k km.dir kullandığını ve herhangi bir problem yaşamadığını söyleyince ben de takdırdım, inş uzun müddet sıkıntı çıkmaz. Arabayı kullanırken 4000 deviri geçmemeye çalışıyorum, bir de bakımlarda tunap 154 (164 de olabilir emin değilim, brc yetkili servislerinde var)katkısı var onu kullanıyorum.

    zaten 40-50 k km sonra çıkıyor sanırım sorunlar
  • wave61 kullanıcısına yanıt
    Evet öyle deniyor ama şimdiye kadar sadece bir opel forum sitesinde bu sorundan bahseden arkadaş oldu, o da bir müddet sorulara cevap verdikten sonra sonunu getrirmeden konuyu bıraktı. Şimdilik sıkıntı yaşayan canlı örnek yok gibi, inş da olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz

    Evet öyle deniyor ama şimdiye kadar sadece bir opel forum sitesinde bu sorundan bahseden arkadaş oldu, o da bir müddet sorulara cevap verdikten sonra sonunu getrirmeden konuyu bıraktı. Şimdilik sıkıntı yaşayan canlı örnek yok gibi, inş da olmaz

    lpg cortladı konusunu açan kişiden mi bahsediyorsunuz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.