Şimdi Ara

Airbag ve emniyet kemeri alakası ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
40.495
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar... Konu daha önce açıldımı bilmiyorum ama ; Soru gayet açık....

    Bir kaza / darbe esnasında ; emniyet kemerlerinin takılı olup olmaması ; airbaglerin açılıp açılmamasını etkiler mi?

    Bu olay marka / modele göre değişir mi?

    Yani ;

    a-) Ne olursa olsun, emniyet kemeri takılı değilse, darbe esnasında airbag açılmaz.

    b-) Emniyet kemerinin takılı olup olmaması farketmez, aracın darbeyi aldığı yere ve şiddetine göre, emniyet kemeri takılı olmasa da airbagler açılabilir.

    Arkadaşlarla az önce böyle bir muhabbet geçti, ikiye bölündük. Bu konudaki bilgilerinizi, tecrubelerinizi paylaşabilirmisiniz?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Emniyet Kemeri ve Airbag Arasındaki İlişki

    Emniyet kemerleri ve hava yastıkları, araç kazalarında yolcu güvenliğini sağlamak için birlikte çalışan önemli güvenlik özellikleridir. İkisi de birbirinden bağımsız olarak çalışsa da, birlikte kullanıldıklarında en iyi korumayı sağlarlar.

    Emniyet Kemeri Takılı Değilken Airbag Açılır mı?

    Hayır, emniyet kemeri takılı değilken airbag'ler açılmaz. Airbag'lerin düzgün çalışması için kemer takılı olmalıdır.

    Bunun nedeni, emniyet kemerinin kazalarda yolcuyu yerinde tutmasıdır. Airbag'ler açıldığında, hızla yolcuya doğru hareket ederler. Emniyet kemeri takılı değilse, yolcu airbag'in gücüne dayanamayabilir ve ciddi şekilde yaralanabilir.

    Emniyet Kemeri Takılmazsa Hava Yastığı Açılır mı?

    Hayır, emniyet kemeri takılmazsa hava yastığı açılmaz. Airbag kontrol ünitesi, emniyet kemeri takılı olup olmadığını algılar ve kemer takılı değilse airbag'lerin açılmasını engeller.

    Airbag ve Emniyet Kemeri Birlikte Kullanılmalıdır

    Hem emniyet kemerleri hem de hava yastıkları, araç kazalarında yolcu güvenliğini sağlamak için çok önemlidir. Ancak, en iyi koruma için her ikisinin de birlikte kullanılması gerekir.

    • Emniyet kemeri yolcuyu yerinde tutarak airbag'lerin düzgün çalışmasını sağlar.
    • Airbag'ler emniyet kemerine takviye yaparak çarpma kuvvetini azaltır ve yolcuyu daha fazla yaralanmaktan korur.

    Bu nedenle, araç kullanırken her zaman emniyet kemeri takmanız ve yolcularınızın da kemer taktığından emin olmanız çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bence olması gereken a şıkkıdır. Ama şuan için mevcut durum b şıkkı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Bence olması gereken a şıkkıdır. Ama şuan için mevcut durum b şıkkı.
    Bildiğim kadarıyla airbagler SRP ve SRS olmak üzere ikiye ayrılıyor; biri emniyet kemeriyle bağımısz olarak çalışıyor, diğeri ise emniyet kemeri takılı değilse çalışmıyor. Daha ayrıntılı bilgi için başka bir siteden alıntı yaptım.

    ------------------------------

    SRP Airbag Nedir ?

    SRP : System for Restraint and Protection

    Yani "Sınırlama ve Koruma Sistemi". Airbag (Havayastığı) 'in bir diğer ismi. Bu "SRP" adı ilk nesil havayastıklarında kullanılmıştır. Daha sonra "SRP 2" adında ikinci nesil ortaya çıkmıştır. Bu 2 ismi arka arkaya kullanan firmalardan biri "Renault" dur. Bu iki nesil arasında çok büyük farklar yoktur. Sadece havayastıklarını kontrol eden sistemlerde ufak yapısal değişiklikler vardır. Çalışma prensipleri aynıdır.


    SRS Airbag Nedir ?

    SRS : Supplementary Restraint System

    Yani "İlave Sınırlama Sistemi". Bu da havayastığının diğer isimlerinden biridir. Bu ismin kullanılmasının "asıl" sebebi, sürücülere "Havayastığı, emniyet kemerine ek olarak geliştirilmiş bir güvenlik donanımıdır" kelimesini sürekli olarak hatırlatmaktır. Çünkü hepimizin bildiği gibi (özellikle Türk zekası bu konuda ileri seviyededir) havayastığı olan araçlarda bazı "akıllı" kullanıcılar, sırf havayastığı uyarı ışığı sönsün, rahatsız etmesin diyerek, emniyet kemerini takmakta ancak emniyet kemeri kendi üzerinden değil, koltuk üzerinden geçmektedir (!) yani sürücü emniyet kemeri takılmış koltuğa oturmaktadır (!)

    Alıntıdır.
    ------------------------------




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aresbey

    Bildiğim kadarıyla airbagler SRP ve SRS olmak üzere ikiye ayrılıyor; biri emniyet kemeriyle bağımısz olarak çalışıyor, diğeri ise emniyet kemeri takılı değilse çalışmıyor. Daha ayrıntılı bilgi için başka bir siteden alıntı yaptım.

    ------------------------------

    SRP Airbag Nedir ?

    SRP : System for Restraint and Protection

    Yani "Sınırlama ve Koruma Sistemi". Airbag (Havayastığı) 'in bir diğer ismi. Bu "SRP" adı ilk nesil havayastıklarında kullanılmıştır. Daha sonra "SRP 2" adında ikinci nesil ortaya çıkmıştır. Bu 2 ismi arka arkaya kullanan firmalardan biri "Renault" dur. Bu iki nesil arasında çok büyük farklar yoktur. Sadece havayastıklarını kontrol eden sistemlerde ufak yapısal değişiklikler vardır. Çalışma prensipleri aynıdır.


    SRS Airbag Nedir ?

    SRS : Supplementary Restraint System

    Yani "İlave Sınırlama Sistemi". Bu da havayastığının diğer isimlerinden biridir. Bu ismin kullanılmasının "asıl" sebebi, sürücülere "Havayastığı, emniyet kemerine ek olarak geliştirilmiş bir güvenlik donanımıdır" kelimesini sürekli olarak hatırlatmaktır. Çünkü hepimizin bildiği gibi (özellikle Türk zekası bu konuda ileri seviyededir) havayastığı olan araçlarda bazı "akıllı" kullanıcılar, sırf havayastığı uyarı ışığı sönsün, rahatsız etmesin diyerek, emniyet kemerini takmakta ancak emniyet kemeri kendi üzerinden değil, koltuk üzerinden geçmektedir (!) yani sürücü emniyet kemeri takılmış koltuğa oturmaktadır (!)

    Alıntıdır.
    ------------------------------

    Alıntıları Göster
    Arkadaş gayet güzel açıklamış. Yeni araçlarda emniyet kemeri takılı değilse airbagler açılmaz. Zaten emniyet kemeri takılı değilken airbag lerin açılması çok büyük bir tehlikedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Arkadaş gayet güzel açıklamış. Yeni araçlarda emniyet kemeri takılı değilse airbagler açılmaz. Zaten emniyet kemeri takılı değilken airbag lerin açılması çok büyük bir tehlikedir.

    Alıntıları Göster
    Geçen sene mart 1de benim bacanağı 27 yaşında kaybettik..Araçları toyota hillux 2009 model..Emniyet kemeri takılı değildi ve hava yastığı şişmedi.Bize de ilk başta garip gelmişti yaptığımız araştırmalarda bu durumun normal olduğu görüldü..
    1-Araç park halinde iken ve siz içinde yokken belirli bir hızla sizin aracınıza çarpıldığında hava yastıkları gereksiz yere şişecek bir ciddi masraflar açacaktır.Örneğin bir araçta 3 hava yastığı şişse 5.000 tlden aşağı masraf cıkmayacaktır..
    2-Emniyet kemeri takılı olmadığı durumda hava yastığı ciddi hasarlar verebilecektir.Boyun kırılması vb.

    http://resim.donanimhaber.com/m_35452007/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldboy83tr

    Geçen sene mart 1de benim bacanağı 27 yaşında kaybettik..Araçları toyota hillux 2009 model..Emniyet kemeri takılı değildi ve hava yastığı şişmedi.Bize de ilk başta garip gelmişti yaptığımız araştırmalarda bu durumun normal olduğu görüldü..
    1-Araç park halinde iken ve siz içinde yokken belirli bir hızla sizin aracınıza çarpıldığında hava yastıkları gereksiz yere şişecek bir ciddi masraflar açacaktır.Örneğin bir araçta 3 hava yastığı şişse 5.000 tlden aşağı masraf cıkmayacaktır..
    2-Emniyet kemeri takılı olmadığı durumda hava yastığı ciddi hasarlar verebilecektir.Boyun kırılması vb.

    http://resim.donanimhaber.com/m_35452007/tm.htm

    Alıntıları Göster
    Hava yastıklarının uygun mesafe ve açıdan küçük çocukların başını koparttığı gerçektir ve yaşanmıştır.
    Arkadaşların da dediği gibi emniyet kemeri takmayan biri için hava yastığı yaşamsal değil ölümcül olabilir.
    Kemer takmıyorsunuz ve darbe anında direksiyona çarpıyorsunuz bu sırada hava yastığı patlıyor; kafanız uçarbilir veya göğsünüz parçalanabilir!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Hava yastıklarının uygun mesafe ve açıdan küçük çocukların başını koparttığı gerçektir ve yaşanmıştır.
    Arkadaşların da dediği gibi emniyet kemeri takmayan biri için hava yastığı yaşamsal değil ölümcül olabilir.
    Kemer takmıyorsunuz ve darbe anında direksiyona çarpıyorsunuz bu sırada hava yastığı patlıyor; kafanız uçarbilir veya göğsünüz parçalanabilir!

    Alıntıları Göster
    Emniyet kemerinin yanında birde Airbaglere bağlı ağırlık sensörüde var ağırlık sensöründe koltukta oturan varmı yokmu ona göre açıyor onuda ilave ediyim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    EMNİYET KEMERİ DEĞİŞİMİ
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Hava yastıklarının uygun mesafe ve açıdan küçük çocukların başını koparttığı gerçektir ve yaşanmıştır.
    Arkadaşların da dediği gibi emniyet kemeri takmayan biri için hava yastığı yaşamsal değil ölümcül olabilir.
    Kemer takmıyorsunuz ve darbe anında direksiyona çarpıyorsunuz bu sırada hava yastığı patlıyor; kafanız uçarbilir veya göğsünüz parçalanabilir!

    Alıntıları Göster
    bir aracın üretimi sırasında, kaza anında öngörülen semeryoya göre aracın pasif güvenlik mekanizması geliştiriliyor.
    bütün plan, yolcunun emniyet kemeri altında fırlamadan ya da savrulmadan, güvenli bir şekilde koltuğunda sabit kalması üzerine kuruluyor.
    siz emniyet kemerini takmadığınızda; üstüne geliştirilen tüm diğer sistem ve ekipmanların da bir anlamı / fonksiyonu kalmıyor.

    belki düşük hızlardaki kazalarda değil fakat yüksek süratle gerçekleşen bir kazada, örneğin bir önden çarpmada; emniyet kemeri takılı olmayan ve çarpışmanın etkisiyle büyük bir ivmeyle ileri savrulan yolcu için airbag bir duvar gibi davranır ve yaralayacaktır.

    kaza esnasında sürücünü / yolcunun çarpışma sırasında soğurulan momentum ile savrulmaması çok önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 1 Kasım 2009; 10:02:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    bir aracın üretimi sırasında, kaza anında öngörülen semeryoya göre aracın pasif güvenlik mekanizması geliştiriliyor.
    bütün plan, yolcunun emniyet kemeri altında fırlamadan ya da savrulmadan, güvenli bir şekilde koltuğunda sabit kalması üzerine kuruluyor.
    siz emniyet kemerini takmadığınızda; üstüne geliştirilen tüm diğer sistem ve ekipmanların da bir anlamı / fonksiyonu kalmıyor.

    belki düşük hızlardaki kazalarda değil fakat yüksek süratle gerçekleşen bir kazada, örneğin bir önden çarpmada; emniyet kemeri takılı olmayan ve çarpışmanın etkisiyle büyük bir ivmeyle ileri savrulan yolcu için airbag bir duvar gibi davranır ve yaralayacaktır.

    kaza esnasında sürücünü / yolcunun çarpışma sırasında soğurulan momentum ile savrulmaması çok önemli.

    Alıntıları Göster
    Bende açılıyor;ama açılmaması gerek.Gerçi kemer takmayan adam riski göze alıyor demektir,havayastığının ciddi zarar verebileceğini (hatta öldürebileceğini) kabul etmiş oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Bende açılıyor;ama açılmaması gerek.Gerçi kemer takmayan adam riski göze alıyor demektir,havayastığının ciddi zarar verebileceğini (hatta öldürebileceğini) kabul etmiş oluyor.

    Alıntıları Göster
    Emniyet kemeri takmamak diye bir şey kaldı mı hala?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlkerA.

    Emniyet kemeri takmamak diye bir şey kaldı mı hala?

    Alıntıları Göster
    Açıklamalar için teşekkürler arkadaşlar. Olayın büyük bir kısmı netliğe kavuştu.

    Anladığım kadarıyla SRS tipi olanlarda kemer takılı olmadığında airbagler açılmıyor. Kemer takılı değilken de sürücüyü takmaya teşvik için ikaz sesi çıkıyor. Bazı sürücüler kemer takmamak adına, bu sesi duymamak için ya kemeri koltuğun arkasından geçiriyor ya da extra satılan mandalı kemerin yuvasına takıyor ve öylece kalıyor.

    Mesela srs tipi airbaği olan bir araç düşünün. Sürücü kemeri koltuğun arkasından dolaştırıp takmış olsun. Aracı stop edip, araçtan çıkıyor ve evine gidiyor ama kemer hala takılı pozisyonda. Bu araba park halindeyken bir darbe alsa airbag yine açılır mı yoksa açılmaz mı? Yani bu sistemin, kontağın kapalı olup olmamasıyla veya motorun çalışıyor olup olmamasıyla bağlantısı nedir peki?

    Yada ; kemer yine koltuğun arkasından geçirilip takılmış olsun. Sürücü bagajdan birşey almak için aracı stop etmeden araçtan iniyor ve o esnada araç önden darbe alıyor. ( motor çalışıyor ) Burda durum nasıl olur? ( tahminimce burda ağırlık sensörü muhabbeti devreye giriyor ) Eğer bir araçta SRS tipi airbag var ise, emniyet kemeri ikaz sesi ve ağırlık sensörü, her ikisi de mutlaka var mıdır ?


    İkinci bir konu ;

    Arkadaşımda 2001 model peugeot 106 GTİ var. Hem sürücü, hem de yolcu airbaği var. Direksiyonda ve torpido gözünün orda "airbag" diye yazıyor ama "srs" yada "srp" diye birşey yazıyor mu tam hatırlamıyorum.

    Bu araçta vites konsolunun orda ; kontak anahtarını sokup çevrileceği bir mekanizma var ve üzerinde "airbag on / off " yazıyor. Bu açma kapama işlemi sadece sürücü airbağe müdehale ediyor diye düşünüyoruz.

    Yani araçta sadece sürücü var iken, araç kaza yaparsa, yolcu koltuğundaki airbağin boş yere açılmaması için

    konulmuş bir sistem. Bu sistem başka bir arkadaşımın 2000 model Citroen Saxo 2 VTS sinde de vardı.

    Biz burdan şunu anladık ; Bu araçlarda airbaglerle emniyet kemerinin alakası yok ki adamlar sağdaki airbaği, yolcu yokken açılmasın diye bir açma kapama anahtarı koymuşlar. Ve bu araçlarda, emniyet kemeri ikaz sesi yok.

    O zaman şöyle bir sonuca varabilirmiyiz?

    Emniyet kemeri ikaz sesi mevcut ise, airbagler emniyet kemerine bağlıdır.

    Emniyet kemeri ikaz sesi yoksa, airbaglerin emniyet kemeri ile bağlantısı yoktur.

    Ayrıca, sürücüleri kemer takmaya teşvik etmek için ve araç park halinde iken olabilecek kazalarda, airbaglerin boş yere açılmaması için ; srs tipi airbag uygulamasına geçilmiş.

    Peki yukarıda verdiğim örnekteki gibi park halindeki bir kazada, kontağın kapalı veya açık olması airbaği etkiliyor mu? ( srs de ve srp de, yani her ikisinde de kontak pozisyonunun ve motorun çalışıp çalışmamasının rolü nedir ? )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    Açıklamalar için teşekkürler arkadaşlar. Olayın büyük bir kısmı netliğe kavuştu.

    Anladığım kadarıyla SRS tipi olanlarda kemer takılı olmadığında airbagler açılmıyor. Kemer takılı değilken de sürücüyü takmaya teşvik için ikaz sesi çıkıyor. Bazı sürücüler kemer takmamak adına, bu sesi duymamak için ya kemeri koltuğun arkasından geçiriyor ya da extra satılan mandalı kemerin yuvasına takıyor ve öylece kalıyor.

    Mesela srs tipi airbaği olan bir araç düşünün. Sürücü kemeri koltuğun arkasından dolaştırıp takmış olsun. Aracı stop edip, araçtan çıkıyor ve evine gidiyor ama kemer hala takılı pozisyonda. Bu araba park halindeyken bir darbe alsa airbag yine açılır mı yoksa açılmaz mı? Yani bu sistemin, kontağın kapalı olup olmamasıyla veya motorun çalışıyor olup olmamasıyla bağlantısı nedir peki?

    Yada ; kemer yine koltuğun arkasından geçirilip takılmış olsun. Sürücü bagajdan birşey almak için aracı stop etmeden araçtan iniyor ve o esnada araç önden darbe alıyor. ( motor çalışıyor ) Burda durum nasıl olur? ( tahminimce burda ağırlık sensörü muhabbeti devreye giriyor ) Eğer bir araçta SRS tipi airbag var ise, emniyet kemeri ikaz sesi ve ağırlık sensörü, her ikisi de mutlaka var mıdır ?


    İkinci bir konu ;

    Arkadaşımda 2001 model peugeot 106 GTİ var. Hem sürücü, hem de yolcu airbaği var. Direksiyonda ve torpido gözünün orda "airbag" diye yazıyor ama "srs" yada "srp" diye birşey yazıyor mu tam hatırlamıyorum.

    Bu araçta vites konsolunun orda ; kontak anahtarını sokup çevrileceği bir mekanizma var ve üzerinde "airbag on / off " yazıyor. Bu açma kapama işlemi sadece sürücü airbağe müdehale ediyor diye düşünüyoruz.

    Yani araçta sadece sürücü var iken, araç kaza yaparsa, yolcu koltuğundaki airbağin boş yere açılmaması için

    konulmuş bir sistem. Bu sistem başka bir arkadaşımın 2000 model Citroen Saxo 2 VTS sinde de vardı.

    Biz burdan şunu anladık ; Bu araçlarda airbaglerle emniyet kemerinin alakası yok ki adamlar sağdaki airbaği, yolcu yokken açılmasın diye bir açma kapama anahtarı koymuşlar. Ve bu araçlarda, emniyet kemeri ikaz sesi yok.

    O zaman şöyle bir sonuca varabilirmiyiz?

    Emniyet kemeri ikaz sesi mevcut ise, airbagler emniyet kemerine bağlıdır.

    Emniyet kemeri ikaz sesi yoksa, airbaglerin emniyet kemeri ile bağlantısı yoktur.

    Ayrıca, sürücüleri kemer takmaya teşvik etmek için ve araç park halinde iken olabilecek kazalarda, airbaglerin boş yere açılmaması için ; srs tipi airbag uygulamasına geçilmiş.

    Peki yukarıda verdiğim örnekteki gibi park halindeki bir kazada, kontağın kapalı veya açık olması airbaği etkiliyor mu? ( srs de ve srp de, yani her ikisinde de kontak pozisyonunun ve motorun çalışıp çalışmamasının rolü nedir ? )

    Alıntıları Göster
    Amerikan otoyol güvenlik dairesinin kriterlerinden hatırladıklarım:
    - Emniyet kemeri takılı olmadığında airbag'ler açılmayacak.
    - yolcu airbag, yolcunun suratına doğru değil, cama doğru patlayarak şişecek (sürücü için yapcak bişey yok.)
    - otomatik cam düğmeleri "basma" hareketiyle cam kapatması yapmayacak. (çocukların ayakla basarak kafa sıkışmasını önlemek için)
    - ...
    bu şartları sağlamayan araçların ABD'de satışına izin verilmez.

    O nedenle ABD pazarında satılan bütün araçların cam düğmeleri tek bir kalıptan çıkmış gibidir; basınca açılır, yukarı çekince kapanır. Yolcu airbag'leri de torpidonun üst kısmında, cama yakın böümdedir; torpidonun önünde yolcunun suratına bakar biçimde değil.

    Konuya ufak bir katkım olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Amerikan otoyol güvenlik dairesinin kriterlerinden hatırladıklarım:
    - Emniyet kemeri takılı olmadığında airbag'ler açılmayacak.
    - yolcu airbag, yolcunun suratına doğru değil, cama doğru patlayarak şişecek (sürücü için yapcak bişey yok.)
    - otomatik cam düğmeleri "basma" hareketiyle cam kapatması yapmayacak. (çocukların ayakla basarak kafa sıkışmasını önlemek için)
    - ...
    bu şartları sağlamayan araçların ABD'de satışına izin verilmez.

    O nedenle ABD pazarında satılan bütün araçların cam düğmeleri tek bir kalıptan çıkmış gibidir; basınca açılır, yukarı çekince kapanır. Yolcu airbag'leri de torpidonun üst kısmında, cama yakın böümdedir; torpidonun önünde yolcunun suratına bakar biçimde değil.

    Konuya ufak bir katkım olsun...

    Alıntıları Göster
    Dün emniyet kemeri ikazını susturmak icin sahte toka almıştım.

    Sanırım burada okuduklarımdan sonra takmayacaıgm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül

    Dün emniyet kemeri ikazını susturmak icin sahte toka almıştım.

    Sanırım burada okuduklarımdan sonra takmayacaıgm

    Alıntıları Göster


    Tokayı an itibariyle çöpe attım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mervegül -- 1 Kasım 2009; 16:58:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu


    - otomatik cam düğmeleri "basma" hareketiyle cam kapatması yapmayacak. (çocukların ayakla basarak kafa sıkışmasını önlemek için)



    Evet güzel bir önlem.

    Geçmiş yıllarda, babası alışverişe giderken çocuğunu araçta bırakıyor ve çocuk camdan dışarı kafasını uzatırken dizi ile cam düğmesine basıyor. Sonuç ; çocuk boğularak ölüyor. Bunun gibi olası kazaları önleme için gerçekten güzel bir tedbir cam düğmelerinin yukarı kaldırınca yukarı kalkması.

    Yeni nesil araçların çoğunda ; Cam yukarı doğru kalkarken, bir engele çarparsa, otomatik olarak cam duruyor ve üç beş cm aşağıya doğru iniyor. Babamın opel combosunda aynen bu şekilde. Başka birkaç markada da bu olaya şahit oldum ama isimlerini hatırlamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül



    Tokayı an itibariyle çöpe attım


    00:25 ile 00:30 saniye arası.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül



    Tokayı an itibariyle çöpe attım


    00:25 ile 00:30 saniye arası.....

    Alıntıları Göster
    SRP : System for Restraint and Protection - Sınırlama ve Koruma Sistemi

    SRS : Supplementary Restraint System - İlave Sınırlama Sistemi

    olarak ayırabiliriz.

    Güncel araçlardaki sistemler zaten birbirlerini tamamlayacak şekilde üretilirler, şöyleki emniyet kemeri, emniyet kemerinin gergi sistemi ve hava yastığı olarak.

    Herhangi bir kaza- darbe anında emniyet kemer gergi sistemi gerekli basıncı ayarlayarak kişinin koltuğa tutunmasını arttırır ve dolayısıyla hava yastıklarının da etkinliğini yükseltmeyi hedefler. Daha sonra yine aynı şekilde yük sınırlandırıcı ön emniyet kemeri makara sistemi de kemeri kademeli olarak gevşeterek, göğüsteki yaralanma riskini azaltır

    Ayrıca kazanın şiddeti vs. ye göre kademeli şişen hava yastıkları da vardır. Bunlar ayrı olarak belirtilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mervegül



    Tokayı an itibariyle çöpe attım

    Kardeşim yok yok bu işin şakası yok. Arabaya yazı falan yapıştıracağım. Her arabaya bindiğimde kemeri takmam için. Aracımda sesli uyarı sistemi yok. Sadece ekranda emniyet kemer görüntüsü çıkıyor takmadığımda. Onuda pek farkedemiyorum.

    Kemer takmadan araç kullanan adamın akıl sağlığını kontrol etmek lazım bu görüntüden sonra.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Emniyet kemeri takmamak diye bir şey kaldı mı hala?

    Türkiye'de kaldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer Yiğit

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Emniyet kemeri takmamak diye bir şey kaldı mı hala?

    Türkiye'de kaldı

    Alıntıları Göster
    dainesee;

    Bildiğim kadarıyla araçlarda bulunan airbag on/off düğmesi sadece ön yolcu bölümündeki airbagi kapatıyor, bu genelde ön koltuğa çocuk koltuğu bağlandığında kullanılıyor ayrıca senin söylediğin gibi sürücü araçta tek başına ise kapatılabilir ama ben açık olması taraftarıyım.

    Ayrıca, kontak kapalı iken airbagler açılmaz, kesinlikle kontak açık olmalı diye düşünüyorum. Park halindeki bi aracın airbaginin patlaması çok saçma olurdu




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.