Şimdi Ara

Emniyet Kemeri ve Airbag İlişkisi...??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
25.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen gün arkadaslarla tartışma konusu geçtide aklıma takıldı arkadasın iddaa ettiği şey kemerin takılı olmaz ise kaza anında (50 km üstü) airbagın açılmadığını söylemesi oldu. benim dediğimde mantığımca airbag açılır ama kemer takılı olmadıgı ıcın bi yarar saglamaz dedim. onunda bana dediği kemerin takılı oldugu kafada sensörün oldugu kemer takılı olmassa sensorun devreye gırmeyecegı oldu aslında mantıklıda soyluyodu ama yinede kafama takıldı birde sizlere sorayım dedim sizce nasıl çalışıyo basından kaza gecen arkadaslar vardır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tacarsoy -- 16 Ekim 2006; 13:05:18 >



  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy
    benim dediğimde mantığımca airbag açılır ama kemer takılı olmadıgı ıcın bi yarar saglamaz dedim.


    Kemer takmadığınız zaman yarar sağlamamak bir yana, daha fazla zarar verir. Önce bunu bir oturtmak lazım.
  • şimdi şöle bi düşünsek araba 30 km hızla gidiyor ve karşıdan 60 km bi araç sana çarpıyo sende kemer takılı değil ve kemer takılı olmadığından hava yastığı açılmıyor böyle bir mantık sence doğrumu

    quote:

    Kemer takmadığınız zaman yarar sağlamamak bir yana, daha fazla zarar verir. Önce bunu bir oturtmak lazım.


    buda çok doğru



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan -- 16 Ekim 2006; 13:24:05 >
  • Bi arkadaşım reno megan2 yi pert etmişti servis kemer takılı olmadığı için airbagların açılmadığını söledi. ama ne kadar doğru bilemiyorum. bilen varsa bu konuyu anlatsın.
  • Cuma günü servise gittim, 3 tane kazalı araba vardı, önleri dağılmış.. 2 Laguna ve 1 Megane.. Sadece 1 Laguna'nın airbaglari açılmıştı.. Dedim diperleri neden açılmamış? Şehir içi kaza, kemer takılmamış her zamanki gibi.

    Kemer takılı olmadığı taktirde Airbag'lar açılmaz, açıldığı takdirde daha kötü sonuçlar meydana gelir dedi bana oradaki servis müdürü.
  • arkadaşım opel astra ile kaza yaptı. önden çarpışma . açılmadı. servise sorduk emniyet kemerine bağlı dediler.aslında saçma geliyor ama vardır bi bildikleri.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: effem

    arkadaşım opel astra ile kaza yaptı. önden çarpışma . açılmadı. servise sorduk emniyet kemerine bağlı dediler.aslında saçma geliyor ama vardır bi bildikleri.


    Saçma değil, eğer emniyet kemeri bağlı değil ise açılan hava yastığı sürücü veya yolcu için öldürücü bile olabiliyor. Yani faydasını bir yana bırak çok fazla zararlı oluyor. Bu konuda yapılmış testler var. Birinde airbag olmayan sadece kemer bağlı bir araç ile airbag olan fakat kemer bağlı olmayan 2 araç düşük hızda kafadan çarpıştırılıyor. Airbagsiz-kemer bağlı aracın sürücüsüne hemen hemen hiç bir şey olmadığı halde kemersiz-airbagli aracın sürücüsü airbag tarafından ciddi yaralanmaya (boyun kırılması/beyin travması/göğüs kaefesi kırılması vs) maruz kalıyor.

    Buradan çıkan sonuçlar:

    1- Emniyet kemeri airbag'den çok daha önemli bir güvenlik unsurudur.
    2- Airbag, emniyet kemeri bağlı ise faydalı olabiliyor.


    Emniyet kemeri- Airbag arasındaki ilişki ortaya çıktıktan sonra bir çok firma bu konuda önlemler almaya başladı. İlk önce üst sınıf, yüksek donanımlı araçlardan başlayan bu özellik (yani kemer bağlı değil ise airbagin açılmaması) artık orta ve altsınıf araçlarada konmaya başladı. Bu konuda genel bir kural olmamakla beraber bu konudaki eğilim gittikçe artmakta ve yaygınlaşmaktadır. Yani artık daha çok markanının modellerinde emniyet kemeri takılı değil ise airbag açılmamakta.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    EMNİYET KEMERİ DEĞİŞİMİ
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • emniyet kemeri takılı değilse airbagler açılmaz..çünkü açılırsa kazazedenin kurtulacağı varsa da ölür
    (hava yastıkları o kadar hızlı ve şiddetli açılır ki kendisine yakın duran yetişkin bir insanın kafasını koparıp fırlatabilir..hava yastıkalrı bildiğimiz yastık gibi üstünde uyusunlar diye yapılmıyor yani yastık deyince sevimli bir şey aklınıza gelmesin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi varesa -- 16 Ekim 2006; 13:59:48 >
  • bizimkiler açılıyor 40 km hızın üzerinde sadece önden çarpışmalarda;emniyet kemeriyle alakası yok heralde eski teknoloji oldugundan.
  • Yanlış bilmiyorsam Airbag'lar 0.2 saniyede şişiyor.. 2 salise yani.
  • Aracımın kitapcığında emniyet kemerinizi takmassanız airbag çalışmaz diye bir not vardı. Demekki var bir sebebi...
  • evet kemerler takılı değilse güvenlik önlemi olarak airbaglar açılmaz.

    ancak yaygın kullnımda malum artık her yeni arabada kemer ikaz sesi var bizim akıllı şöförlerimiz kemerleri arkadan bağlıyorlar sesi kessin diye. bu şekilde yapımcada airbaglar aktif hale geçiyor haberlerinde değil.

    ses duymayacağız diye 50 km ile giderken bi yere çarpıp ölecek sivri zekalılar.

    genellikle peugeotlarda görüyorum bu uygulamayı en sinir bozucu ses onda herhalde.

    arkadaşlar lütfen kemerlerinizi takın . şayet doğru dürüst takmıyorsanızda hiç takmayın daha güvende olursunuz.

    hayırlı günler.
  • astranın sesini de beğenmiyorum ben baya kulak tırmalıyor

    ama iyi oluyor takmaya alıştım walla artık takmayınca boşlukta gibi oluyorum
  • Artık saab'ın yeni modellerinde emniyet kemeri takılı degilse aracın elfreni inmeyecek... Frene basmadan otomatik arabayı D'ye gecirememek gibi... Ve gene butun iskandinav arabalarında ve Amerikan arabalarında arac mars bastıgı an farlar yanıyor. Tek care aracı parkları yakacak sekilde ayarlamak... Bizim insanızmız da ne diye inat ediyorsa bu guvenlik isiyle?? Catır catır adam oluyor trafik kazasında milletin umuru degil. Turkiye'de bir insanın ölümlü bir trafik kazasına karısma ihtimali (yani yapılan kazada kendine birşey olmasa bile birilerinin ölme ihtimali) 33%. 33% boru degil. Millet hala kemeri arkadan takadursun, kemer kilidine toka taksın, kabak lastiklerle hız denemesi yapsın, ona buna makas atsın... Sahsen ben bizim okulda otoparktan nizamiyeye giderken bile kemer takarım. Aracıma binen herkese de kemer taktırırım. Arka koltuklar da dahildir. Ben can taşıyorum, mal degil. Baglamiycam diyen olursa hareket etmem, isterse inebilir, umurum olmaz. Birgün magandanın teki gelir vurursa, veya insanlık hali dalgınlıkla biri bana carpar da kaza yapılırsa da kendimi ve tasıdıgım canları en iyi sekilde koruma altına almıs olmanın vicdani rahatlıgını da tasırım. Arabam da Saab, carpan kamyon, Otobüs, Tır ve benzeri (Jip veya Ticariler) tasıtlar olmadıkca da benim kendi hız sınırım dahilinde arabamdan ölü veya ağır yaralı çıkmaz kanaatindeyim.




  • En Güzel Ve Net Açıklama Bu Olmuş Bence ....
    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: effem

    arkadaşım opel astra ile kaza yaptı. önden çarpışma . açılmadı. servise sorduk emniyet kemerine bağlı dediler.aslında saçma geliyor ama vardır bi bildikleri.


    Saçma değil, eğer emniyet kemeri bağlı değil ise açılan hava yastığı sürücü veya yolcu için öldürücü bile olabiliyor. Yani faydasını bir yana bırak çok fazla zararlı oluyor. Bu konuda yapılmış testler var. Birinde airbag olmayan sadece kemer bağlı bir araç ile airbag olan fakat kemer bağlı olmayan 2 araç düşük hızda kafadan çarpıştırılıyor. Airbagsiz-kemer bağlı aracın sürücüsüne hemen hemen hiç bir şey olmadığı halde kemersiz-airbagli aracın sürücüsü airbag tarafından ciddi yaralanmaya (boyun kırılması/beyin travması/göğüs kaefesi kırılması vs) maruz kalıyor.

    Buradan çıkan sonuçlar:

    1- Emniyet kemeri airbag'den çok daha önemli bir güvenlik unsurudur.
    2- Airbag, emniyet kemeri bağlı ise faydalı olabiliyor.


    Emniyet kemeri- Airbag arasındaki ilişki ortaya çıktıktan sonra bir çok firma bu konuda önlemler almaya başladı. İlk önce üst sınıf, yüksek donanımlı araçlardan başlayan bu özellik (yani kemer bağlı değil ise airbagin açılmaması) artık orta ve altsınıf araçlarada konmaya başladı. Bu konuda genel bir kural olmamakla beraber bu konudaki eğilim gittikçe artmakta ve yaygınlaşmaktadır. Yani artık daha çok markanının modellerinde emniyet kemeri takılı değil ise airbag açılmamakta.




  • anladım arkadaşlar sanırım airbag açılması için kemerlerimizin takılı olması gerekiyor. başından kaza geçen arkadaşlar varmı acaba onlarında bilgileri dogrultusunda hareket edelim birde.


    not: eğer yanlış hatırlamıyorsam bi cocuk ölmüştü airbag yuzunden o arabada cocugun kemerlerı takılımıydı cocuk cok kucuktu ben sanmıyorum kemerleri takılı olsun arabadan aarabaya değişebilirmi bu özellik acaba??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tacarsoy -- 16 Ekim 2006; 21:47:44 >
  • emniyet kemeri takili olmali acilmasi icin ama airbag patlamalari diye biseyde var icinde azot gazimi öyle bisey var patlayinca arkadasimin komple yüzü yandi ve kabuk bagladi sonra izi kalmadi ama ilk gördügümde yanik izleri kalicak zannetmistim accayip korktum(arac corsaydi)diger arkadasimda subaru outback te patladi korneasi yirtildi.su an gram güvenim yok airbage, allah korusun kaza yaparsamda acilmasin.
  • doğru biliyorsun. ortalama açılma hızları saatte 300 km imiş. hatta küçük bi çocuğun kafası kopmuştu . 12 yaş altı bi çocuktu. hboşa demiyorlar çocuklar arkaya diye.. zooor valla.. allah kimseye vermesin
    quote:

    Orjinalden alıntı: Chryin

    Yanlış bilmiyorsam Airbag'lar 0.2 saniyede şişiyor.. 2 salise yani.
  • geçen sene abim kaza yapmıştı allahtan kemeri takılıymış arabanın airbaglari deişirken kemerin takılı olduğu yerleride deiştirdiler.acaip bi sistemi vardı koltuğun altında ve airbag kablosu o kemeri taktığımız yere bağlanıodu

    ve servis demişti kemer takılı olmasaydı airbag açılmazdı die
  • Benim bildigim kadarıylada kemer takılıysa airbag acılıyor.. Zaten emnıyet kemerını alışkanlık yapmak lazım .. araba kullanmayı ogrenırken ılk başta emnıyet kemerı alıskanlıgı yaptıgım için artık takmadıgım zaman kendımı boşlukta hissediyom. İlk işim kemeri takmak
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.