Merhabalarr minik bir kaza yaşadım yakın zamanda arkamdan mesafesini koruyamadığı için çarptı karşı taraf aracım suv olduğu için alt tarafda minik bir hasar oldu, tek tarafta biraz ezilme var, boyasız alt taraftaki plastik tamponum değişecek sadece. İçerde demirde falan da bir hasar yok. Daha parça gelmedi fatura vs. belli değil. Karşı taraf 100 oranında kusur aldı. Aracım sıfır ve 7000 km daha. Değer kaybına bireysel başvuracağım faturam belli olunca ama araştırırken tampondan alıp alamayacağımı tam anlamadım. Yeni yayınlanan maddelerde teminat dışı kalan hallerdeki tampon vs kısmı kaldırıldı diyor bazı sayfalarda ama maddeleri okuduğumda hesaplama formülünün değistigini ve teminat dışı kalan hallere ek 7 ve 8. maddelerin eklendiğini anlıyorum. Net bilgisi olan veya tampondan vs. değer kaybı alıp yardımcı olabilecek var mıdır? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Araç değer kaybı hakkında yardım??
-
-
Azcik,pek bi sey demisiniz zaten tampondan para alamazsib
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet az ama tampon değişecek ve hasar kaydı oluşacak sonuçta ilerde bir miktar da olsa tramerde görünecek, biraz mantıksız geliyor böyle sınırlandırmak emin olamayıp sordum, teşekkür ediyorum cevabınız için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sigorta hukukunda veya bu konularda uzman bir avukattan destek almanızı tavsiye ederim. Dava açmazsanız almanız gereken tazminat tutarı tam mı eksik mi bunu teyit etmeniz açısından; dava açarsanız usuli bir eksiklikten dolayı haklıyken haksız duruma düşüp yargılama gideri, karşı vekalet ücreti vs. ödemek zorunda kalmamanız için.
-
Benim de yakın zamanda benzer bir kaza oldu. Avukat aracılığıyla hallediyorum uğraşmamak için. Tramer kaydında yazan miktarı alırız dedi. Ki tampon değişti ve bagaj kapağına lokal boya yapıldı ama tramer kaydı 10k.
Sen de tramer kaydında yazan miktarı alırsın muhtemelen
-
Bende 10 bin kayıt oldu, bagaj ve çamurluk düzeltilip boyandı, stop ve tampon değişti. Değer kaybına avukat ile başvurdum, 6 ay sonra çıkan karar 2 bin onunda %20 si avukata
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Araç kaç yaşında ve kaç km?
-
Geçmiş olsun hocam, gayet de değer kaybı alırsınız, 2020 martta gelen değişiklik ile plastik aksamın değer kaybına girmemesi gibi mevzular kalktı. Gerekli belgeleri toplayıp karşı tarafın sigortasına başvurabilirsiniz.
Kabaca şöyle bi hesabı var: değer kaybı = rayiç bedeli * 0.19 * hasar boyutu katsayısı * km katsayısı
( https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/03/20200320-3.htm )
-
banada çarptılar 60 k hasar var karşı tarafın kasko sigortası'da yok bakalım ne olacak
-
Teşekkür ediyorum cevaplarınız için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Nasıl bir sonuç aldınız acaba.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim de aracıma park halinde iken geniş bir caddede çarptılar . Sağ iki kapı değişti ne yazık ki 🥺
- aracım kaskolu olduğu için kasko hemen yaptırdı. Yetkili servis 29900 gibi bir fatura kesti.
- kasko karşı tarafın trafik sigortasına rücü etti parasını geri aldı.
- sonra ben karşı tarafın sigortasını aradım ve değer kaybı talebi yapacağımı bildirdim. Dosya açtılar.
- ardından sbm den exper ataması yaptım.
- exper 50.000 TL gibi bir değer kaybı almam gerektiğini raporlanmış . Ama benle paylaşmadı.
- geçen hafta bir SMS ile karşı tarafın sigortası 20100 TL ödeme yapacağını bildirdi.
buraya kadar yaşadığım tecrübeler ile herkese yardımcı olabilirim .
burdan sonra aracın uğradığı tam değer kaybını nasıl alacağım bilmiyorum. Trafik sigortaları 2022 için kaza başına max 50000 ödeme yapıyormuş. 30000 kadarını servis aldı zaten. 20000 ben aldım. Geri kalan 30000 nasıl alınır nerden alınır . Bilen varsa yardımcı olur ise sevinirim.
bu arada karşı tarafın kaskosu da yok 🥹
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Mart ayinda park halinde aracima el frenini cekmeyi unutan bir kamyon carpti. Tampon boyandi sol on far degisti. Toplamda 15bin tl masraf cikti. Benim kaskom karsinin trafik sigortasindan bedeli temin etti. Karsinin sigortasina (koru sigorta) deger kaybi icin basvurdum. Basvurum red edildi. Deger kaybi yok denilerek. Dava acsam sonuc alir miyim? Aracim hasarsiz boyasiz 2019 tiguan.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Değer kaybı davasını bir avukat ile halletmeyi öneriyorum ben.
Aracıma arkadan çarptılar ve 12k tramer çıktı. Tavsiye edilen bir avukat ile hallettim değer kaybı sürecini. 30 bin tl aldı karşı taraftan. 25k bana, 5k avukata gitti. Ben başvursaydım muhtemelen çok çok daha az alacaktım.
-
Yukarıda avukatla halleden iki kişiden birisi 10k için 2k aldım, diğeri 12k için 30k aldım demiş. Biri eski formülle diğeri yeni formülle mi? Eski formül ile zaten 12k hasar için 30k mümkün değil de yenisi ile bile olması için aracın rayiç değerinin 600k altında olması lazım ki "hasar, rayiç bedelinin %2'sinden az ise ancak hasar kadar alınabilir" maddesi işlemesin.
Ben de benzer durumdayım şu an. Yıllık bakımdan dönerken kadının biri suv ile arkadan vurdu tekrar servise...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Maxximum_ -- 4 Nisan 2022; 3:16:8 > -
Bayan sürücü lerde çarpışma önliyici sistem kesinlikle olmalı :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Keşke her araçta olması zorunlu olan bir özellik olsa zira diğer tür kazaların çoğunda bir taraf bile dikkatli olsa kaza olmayabiliyor. Arkadan çarpana yapacak birşey olmuyor çoğu zaman.
-
Eskiden plastik aksam için değer kaybı oluşmuyordu. Fakat artık öyle değil diye biliyorum. Bence araştırın. Sigortacınız veya kasko şirketiniz bile bu bilgiyi size verir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Alırsınız. Yargıtay kararlarına göre reel piyasa koşulları baz alınıyor. Plastik aksam değer kaybetmez, sigorta bilmem ne ekindeki tablo falan faso fiso.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar, hem son durumdan bahsetmek istedim. Hem de ayrıntılı anlatmak istedim süreci. Başkalarına da yol göstermek için. Ben birsürü yerden araştıra araştıra bireysel olarak değer kaybımı aldım. Bayan olarak da zaten insanlar bireysel halletmem konusunda hep önyargılıydılar, kime bir konuyu sorsam hemen tek başınıza olmaz mutlaka avukatla halletmelisiniz gibi cevaplar aldım sorularıma cevap isterken. Ama bireysel hallettim arkadaşlar bugün de param hesabıma yattı. (Bu arada avukatla da halledilebilir tabi ki de belki daha kolay olur ama ben kendim halletmek istedim) Ben 2021 ekimde kaza yaptım büyük bir kaza değildi ama ülkemizde maalesef takip mesafesi ve hız gibi önemli kurallara uyulmaması ve paranın kolay kazanılmaması emek verip alınan şeyler olduğu için hasar miktarı az da olsa değer kaybına başvurmama sebep oldu. Arkadan çarptığı için karşı taraf 100% kusurluydu.
(Bu arada lütfen kazada suçlu tarafsanız özür dilemeyi bilelim bir kusura bakmayın diyebilelim, birbirimize iyi misiniz diye soralım önce ) Sadece alt boyasız tamponum değişti servis faturası 7 bin küsürdü. Aracımın parçası geç geldiği için tamir süreci uzun sürdü. Kazada tuttuğunuz tutanakla sigortanıza gidiyorsunuz onlar süreci başlatıp hasar experi atıyorlar ve tamir süreci başlıyor. Benim kaskomdan yapıldı. Tamir işlemleri bittikten sonra evraklarınızı toplayıp saklayın. Kaza fotoğrafları, kaza tutanağı, exper raporu(bunu tamir sonrası bakan experden isteyebiliyorsunuz) ve servis faturanızı. Daha sonra değer kaybı işlemlerine başlamanız için dosyanızın kapanması gerekiyor. Faturanız hasar experine gidiyor, eğer kaskodan yapılmışsa karşı sigortaya rücu bekleniyor o yüzden sbm den değer kaybı ataması için girdiğiniz bilgiler doğru da olsa dosya kapanmadan orda göremiyorsunuz kazayı. Tüm bunlar bittikten sonra sbm den değer kaybı ataması kısmından atama yapıyoruz. Zaten adım adım yönlendiriyor sistem. Rastgele atamayla exper atanıyor. 24 saat için de kabul veya red ediyor exper. Daha sonra exper kabul edince dosyayı, experle iletişime geçip süreç hızlı olsun diye o sakladığımız dosyaları gönderebiliriz. Onlar da sigortayla iletişime geçip buladabiliyorlar ama siz eksiksiz gönderdiğiniz için daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Kısa sürede değer kaybı hesabınız yapılıyor. Exper hem size hem karşı sigortaya raporu atıyor. Daha sonra siz o raporla ve dilekçenizle(ibanınızı da yazdığınız) karşı sigortayla iletişime geçiyorsunuz. Kısa sürede yazan miktarın aynısı yattı. Araç kaza anı rayiç bedelinin %2 sini az da olsa geçtiği için ve o tablolardaki katsayılara göre hesaplandığı için değer kaybım 30 bin küsür olarak hesaplandı(aracım 2020 model kilometrem de 7 binlerdeydi) ve hepsi yattı arkadaşlar. Hesaplama doğru ve net olunca itiraz da olmuyor. Umarım kimse trafikte bu kadar dikkatli olduğu halde dikkatsiz insanlar yüzünden kaza yapmaz ama böyle şeyler oluyor maalesef. Umarım yardımcı olabilir yazdıklarım bu konu hakkında bilgi arayanlara.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Merhabalar, hem son durumdan bahsetmek istedim. Hem de ayrıntılı anlatmak istedim süreci. Başkalarına da yol göstermek için. Ben birsürü yerden araştıra araştıra bireysel olarak değer kaybımı aldım. Bayan olarak da zaten insanlar bireysel halletmem konusunda hep önyargılıydılar, kime bir konuyu sorsam hemen tek başınıza olmaz mutlaka avukatla halletmelisiniz gibi cevaplar aldım sorularıma cevap isterken. Ama bireysel hallettim arkadaşlar bugün de param hesabıma yattı. (Bu arada avukatla da halledilebilir tabi ki de belki daha kolay olur ama ben kendim halletmek istedim) Ben 2021 ekimde kaza yaptım büyük bir kaza değildi ama ülkemizde maalesef takip mesafesi ve hız gibi önemli kurallara uyulmaması ve paranın kolay kazanılmaması emek verip alınan şeyler olduğu için hasar miktarı az da olsa değer kaybına başvurmama sebep oldu. Arkadan çarptığı için karşı taraf 100% kusurluydu. (Bu arada lütfen kazada suçlu tarafsanız özür dilemeyi bilelim bir kusura bakmayın diyebilelim, birbirimize iyi misiniz diye soralım önce ) Sadece alt boyasız tamponum değişti servis faturası 7 bin küsürdü. Aracımın parçası geç geldiği için tamir süreci uzun sürdü. Kazada tuttuğunuz tutanakla sigortanıza gidiyorsunuz onlar süreci başlatıp hasar experi atıyorlar ve tamir süreci başlıyor. Benim kaskomdan yapıldı. Tamir işlemleri bittikten sonra evraklarınızı toplayıp saklayın. Kaza fotoğrafları, kaza tutanağı, exper raporu(bunu tamir sonrası bakan experden isteyebiliyorsunuz) ve servis faturanızı. Daha sonra değer kaybı işlemlerine başlamanız için dosyanızın kapanması gerekiyor. Faturanız hasar experine gidiyor, eğer kaskodan yapılmışsa karşı sigortaya rücu bekleniyor o yüzden sbm den değer kaybı ataması için girdiğiniz bilgiler doğru da olsa dosya kapanmadan orda göremiyorsunuz kazayı. Tüm bunlar bittikten sonra sbm den değer kaybı ataması kısmından atama yapıyoruz. Zaten adım adım yönlendiriyor sistem. Rastgele atamayla exper atanıyor. 24 saat için de kabul veya red ediyor exper. Daha sonra exper kabul edince dosyayı, experle iletişime geçip süreç hızlı olsun diye o sakladığımız dosyaları gönderebiliriz. Onlar da sigortayla iletişime geçip buladabiliyorlar ama siz eksiksiz gönderdiğiniz için daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Kısa sürede değer kaybı hesabınız yapılıyor. Exper hem size hem karşı sigortaya raporu atıyor. Daha sonra siz o raporla ve dilekçenizle(ibanınızı da yazdığınız) karşı sigortayla iletişime geçiyorsunuz. Kısa sürede yazan miktarın aynısı yattı. Araç kaza anı rayiç bedelinin %2 sini az da olsa geçtiği için ve o tablolardaki katsayılara göre hesaplandığı için değer kaybım 30 bin küsür olarak hesaplandı(aracım 2020 model kilometrem de 7 binlerdeydi) ve hepsi yattı arkadaşlar. Hesaplama doğru ve net olunca itiraz da olmuyor. Umarım kimse trafikte bu kadar dikkatli olduğu halde dikkatsiz insanlar yüzünden kaza yapmaz ama böyle şeyler oluyor maalesef. Umarım yardımcı olabilir yazdıklarım bu konu hakkında bilgi arayanlara. |
Benzer içerikler
- gaza basınca beyaz duman atıyor
- android auto youtube
- cvt şanzıman
- conta değişimi sonrası çekiş düşüklüğü
- emniyet kemeri tamiri
- yeni skoda kodiaq
- honda zrv 2024 fiyat
- cupra terramar sahibinden
- rezvani tank fiyat
- renault 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X