Şimdi Ara

Araç hasarları hakkında yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
641
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhabalar araba alırken boya işinden pek anlamam alacağımız zaman aracın neresi boyalı olursa alınmaz kaç parça olursa alınmaz tavsiyeleriniz lütfen



  • Tamponda lokal boya var diye aracı almadım diyor ve bunu övüne övüne buraya yazmış.


    Konu sahibine de on numara yanlış bilgi veriliyor.


    Tampondaki lokal boyaya takılacak kadar boya hastalığınız varsa sıfır araç alın hatta fabrikaya yazı yazın kardeşim benim arabamı boyamayın çıplak metal olarak gönderin diye. Araç direk sac olarak gelsin, üzerinde boya olmazsa sıkıntı da olmaz.


    Şu alınır bu alınmaz demek son derece yanlış her araç alınır önemli olan vereceğiniz para.


    20 yaşında dıştan yüzeysel komple boyalı ( işlemsiz-macunsuz ) aracı gözüm kapalı alırım.


    Her tavanı boyalı araç takla atmış sayılır demekte yanlış her tavanı orijinal araç kazasız demekte yanlış.


    Aracın temel yapısını ve şase sistemini bozacak derecede karoseri aksamında bir tadilat varsa araç alınmaz. Çünkü 2. bir kaza durumunda sac-metal aksamı aynı tepkiyi veremez araç içerisindekileri koruyamaz.

  • Şaselerde ve kapı direğinde kaynak olursa hiç alınmaz.


    Motor kaputu ve tavan boyalı ise hiç alınmaz.


    Ben ön tampon lokal boyalı diye arabayı almadım ama alacağınız araba illa boyalı olacaksa kaput ve tavan boyalı arabaları almanızı tavsiye etmem.

  • Öncelikle tavan boyalı ise alınmaz (çünkü araç takla atmış anlamına gelir extra belgeli bir durum yoksa tepeden saksı düşmesi gibi)
    İkinci olarak sağ sol kapı direklerine dikkat edilir.Kaynak, doğrultma vs.(Yandan darbe almış ve doğal olarak olarak şase bozulmuş anlamına gelir)
    Üçüncü olarak sağ sol çamurluk ile birlikte motor kaputu aynı anda değişmiş ve işlem görmüş ise o da risk taşır.Onden kaza anlamına gelir, muhtemelen yürüyen aksamda zarar olabilir.Ancak sadece kaput değişik ise sağ sol çamurluk da boya bile yoksa kötü bir şey ifade etmez.
    Dördüncü olarak sağ sol arka çamurluk, boya olabilir ancak değişken varsa yine şase bozulma ihtimali vardır.

    Tabi bütün bunlar için öncelikle tremer sorgusu(5664) yapılmalı, değişen parça sorgusu yapılmalıdır.Yine detaylı Exper yapılmalıdır.Son olarak da aracın yetkili servis tarafından onarılan parçaları öğrenilmelidir.Bütün bunlara ek olarak şirket aracı mı (sigortaciniz bilir plakadan) diye de bir sorarsanız araçla ilgili fikir sahibi olabilirsiniz...
    Nihayetinde serbest piyasada üç aşağı beş yukarı bütün araçlar alınır satılır ancak acil bir durum karşısında aracı hemen değerinde satmak isteyen için bunlar avantaj sağlar...
    Kaç boya ya da parça olayı ise özetle boya tavanda olmadığı sürece problem yok, sayısı da önemli değil.Degişen de ağır hasarlı olmadığı sürece problem yok .




  • Şasi, direk, podye, tavan sağlamsa alırım. Kaput vs. takıntısı gereksiz. Araçların kaputları çok kolay bir şekilde katlanıyor, yetkili servis düzeltmeyle uğraşmıyor.

    İşlemli parçalara sıcak bakmam, değişeni tercih ederim. Macun çatlaması ihtimali yok en azından.

  • Hocam sağlam bir ekspertiz bulun gösterin yeterli olur. Hangi şehirlerin bilmiyorum ama tarcanlar, yeşil oto, onay oto ilk aklıma gelenler.
  • Tamponda lokal boya var diye aracı almadım diyor ve bunu övüne övüne buraya yazmış.


    Konu sahibine de on numara yanlış bilgi veriliyor.


    Tampondaki lokal boyaya takılacak kadar boya hastalığınız varsa sıfır araç alın hatta fabrikaya yazı yazın kardeşim benim arabamı boyamayın çıplak metal olarak gönderin diye. Araç direk sac olarak gelsin, üzerinde boya olmazsa sıkıntı da olmaz.


    Şu alınır bu alınmaz demek son derece yanlış her araç alınır önemli olan vereceğiniz para.


    20 yaşında dıştan yüzeysel komple boyalı ( işlemsiz-macunsuz ) aracı gözüm kapalı alırım.


    Her tavanı boyalı araç takla atmış sayılır demekte yanlış her tavanı orijinal araç kazasız demekte yanlış.


    Aracın temel yapısını ve şase sistemini bozacak derecede karoseri aksamında bir tadilat varsa araç alınmaz. Çünkü 2. bir kaza durumunda sac-metal aksamı aynı tepkiyi veremez araç içerisindekileri koruyamaz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malik the Mafia -- 8 Aralık 2020; 14:9:18 >




  • Şurası boyalıysa alınmaz diye bir şey yok parasına göre komple boyalı aracı güzel fiyattan alırsan senden iyisi yok. Bu tip tabirler yazan adam çok araç işiyle uğramadığı için ne kadar az kaza o kadar iyi sorunsuz araç alma ihtimali diye orantı kurar. Bizim müvekkillerimin bir kısmı galerici feleğin çemberinden geçse farketmez uygunsa alırım der. Araçta çok boya varsa max pahalı der almam diyeni duymadım.


    Mesela kendi çalıştığım yerdeki avukatımın araç tavan boyalı yanlardanda boya var takla attı vs araç yaptırıldı 70.000tl ye cepten tramer gözükmüyor. Hatasızı aynı seviyede düşük km araçlar 550 civarı arabanın kendisi 430 a satıyor. Tavanı vs boyasız baksa birisi yüksek km için bile 500 civarı ödemeyi göze alması lazım. Değer kaybı zaten fiyata işlenmiş mesela ama adam boya değişeni dert ediyorsa
    bu net takıntıdır o kişinin borusana gidip sıfırını artık kaç ise 800 fln bin verip alıp geçmesi lazım. En hatasızı ordadır.

    Kendi kullandığım araçta 2 çizik var arka çamurluk bagaj kapağı değişen 14700tl tramer var. Ben hiç takılmıyorum. Yarın satmak istesem parasını ona göre yazarım gerçek alıcı gelince alır geçer. Kaza olmasaydı fiyatını şişirirdim kaza oldu yapan kişinin sigortasından taleplerimi aldım aynı yere geliyor benim için.




  • Ön Panel orjinal oynanmamişsa kaputu boyali araba alinir . Tavani direkleri şaselerinde işlem olan arabayi alma.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.