2 ay once aksaraydan alfa 147 aracıma iki adet alt salıncak aldım revizyonlu olanın tanesi 75 ytl orjinali 150 ytl dediler servise sordum tanesi 230 ytl dedi bende 75 ytl olandan aldım aracıma taktırdım aman allahım direksiyon sertlesti arabanın altından inanılmaz bi gacırtı gucurtu sesi geliyor 2 hafta bindim artık dayanamadım aynı yerden orjinallerini aldım onları taktırdım bu sefer bi takırtı sesi geliyor gene tamirciye gittim revizyonlu salıncaklar ust salıncagı bozmus dedi gittim orjinal ust salıncak aldım taktırdım gene aynı ses devam etti sonra z rotları dediler onları aldım taktırdım olmadı sonra viraj demir lastigi dediler onu aldım taktırdım olmadı ses devam etti sonra maslak milano alfa servisine gittim sesin kaynagı bulundu orjinal salıncakların bir tanesi bozuk cıktı ama o sesi bulana kadar arabamın altı sokulup takılmaktan vidaları bile yalama oldu yeni vida taktılar ve o revizyonlu salıncaklar arabamın direksiyon kutusunu bozmus araba direksiyonu toplamıyor bi sefer revizyonlu salıncak almam ve aynı yerden orjinal diye bana yerli salıncak satmaları birde ara tamircide ucuz diye o parcaları taktırmam beni mahvetti bir daha kesinlikle aksaraydan parca almam ve maslakdaki servisden sasmam.
öncelikle "yan sanayi parça takmayın" diye bir şey olamaz.çünkü ana sanayilerde zaten genellikle üretim yoktur montaj vardır.büyük sac parça üretimi hariç.üretimi herzaman yan sanayi yapar.ana sanayide üretim zaman zaman vites kutusu kısmında olur ,onun da döküm hammaddesini dışarıdan alır,işler,monte eder.
aracınıza takacağınız parçalarda ilk aklıma gelen dikkat edilmesi gerekenler ;
-eğer bir parça pahalıysa diğeri ucuzsa bu farkı araştırın.
-mümkünse pahalı da olsa aracınızın üzerindeki parçanın aynı markasını temin etmeye çalışın.
-eğer ucuz mal alacaksanız bunun nedenini öğrenerek ucuz malın kutusundaki kalite belgesi önergelerine veya varsa çalıştıkları markalara dikkat edin.
-güvenlik parçalarında ucuza kaçarken 2 kere düşünmek gerek.
-mümkünse 2 alternatif varsa bunu isteyin yanyana koyup kıyaslayın.
-eğer egsoz gibi çok fazla seçenek varsa genellikle en iyisinin bir altını tercih ediyorum.
-eğer egsoz değil de güvenlik ve görüntü önemi arzetmiyorsa en kötüsünün bir iyisini alırım..
umarım faydalı olabilmişimdir..
Emre çok güzel özetlemişsin arkadaşım
ne şanssız adammışsın sende ya
eski aracım r19 1.6e idi. buna usta milletinin şiddetle tavsiye ettiği "arkadaşım orjinaline o kadar para vermeye gerek yok, bunlar onların aynısı" dediği yan sanayi parça koydum. hepsini 6-12 ay içinde yeniden değiştirmek gerekti. astarı yüzünde pahalıya geldi. zaten sürüş keyfi de berbat oldu. amortisörden ötüm ötüm öten balataya kadar. yan sanayi mal , adi, beş para etmez, aldığı paranın karşılığını helal ettirmeyen 4. veya 5. kalite maldır ve başka birşey de değildir
tek olumlu tarafı egsoz susturucusu patlayınca yenisini değiştirine kadar gelen o lamborghini sesiydi.
quote:
Orjinalden alıntı: vc over there
eski aracım r19 1.6e idi. buna usta milletinin şiddetle tavsiye ettiği "arkadaşım orjinaline o kadar para vermeye gerek yok, bunlar onların aynısı" dediği yan sanayi parça koydum. hepsini 6-12 ay içinde yeniden değiştirmek gerekti. astarı yüzünde pahalıya geldi. zaten sürüş keyfi de berbat oldu. amortisörden ötüm ötüm öten balataya kadar. yan sanayi mal , adi, beş para etmez, aldığı paranın karşılığını helal ettirmeyen 4. veya 5. kalite maldır ve başka birşey de değildir
tek olumlu tarafı egsoz susturucusu patlayınca yenisini değiştirine kadar gelen o lamborghini sesiydi.
bir örnek daha
Bizim arabamız da yeni olduğundan kendi servisinden başka yere uğramıorz valla
Bu olay markadan markaya değişir. Her araçta farklılık gösterir.
Bence usta cok onemli... Bir arabanın herzaman gittigi bir yer olmalı ve o arabaya o ustadan baskası bakmamalı... Tabi bu ustayı bulduktan sonrası... Neyse benim 94 model saab'da balatalar, viraj rotları, fisekler, aks basları, hatta on diskler ve daha bir suru parca, orjinali degil, orjinaliyle araba nasıl idiyse, simdi de assagı yukarı oyle... Araba yetkili servis bırakıldıgından beri tek bir tamirathaneye gidiyor. Ustamız sabit, mekandaki diger adamlar da arabayı gayet iyi biliyorlar artık, hic problem cekmiyoruz. Aracın elektrik islerini de Saab meraklısı bir elektrik ustası yapıyor. Bu iki usta birbiri ile iyi arkadas, ve ikisi de GM arabalarında cok iyi anlıyor... Aracın on takım isi yapılırken, ona bakan usta mars motorunda bir terslik gorurse hemen arıyor elektrik ustamızı, yolluyor ona parcayı, o tamir edip geri yolluyor... Isimiz gayet hızlı ve temiz halloluyor. Hatta sunu soyleyebilirim ki Saab servisinden cok cok dahi iyi, hızlı ve ucuz is cıkarıyorlar...
abi ustadan ustaya değişiyo bu durumlar ama hakkatten orijinali gibi olmuyo hiçbiri
Güzel bi usta bulucan,hep ona yaptırcan. Hiç başın ağrımaz.
mal adi olduktan sonra , ustan 10 para etse ne yazar
mesela stop lambanıza dikkatsizin teki mi çarptı ? Yoksa biri arabanızın antenini mi çaındı ? Bırakın canım servise dünyanın parasını vermeyi, lokal bir tamircide
-abi yansanayiden halledelim. deyiverin bitsin, ufak hasarlara küçük meblalar ödeyin araç gitsin.
orjinal parca özel yetkili sservis demek tir pek i volkwagen i olan adam napsın gitsin servise her bakımda 1 milyarmı bayılsın
yan sanayi malları çabuk dağılıyo zaten yanlış mı biliyorum yoksa
yapılacak tek şey servisi arayıp değişecek parçanın markasını modelini ve fiyatıı öğrenip, aksaraydan aynı orjinal parçayı çok daha ucuza alarak, tanıdık ustaya monte ettirmek.. böle yapınca en az yüzde 50 ucuz oluyo ve gene orjinal parça takılmış oluyo..
yok arkadaşım, işte sorun tam burada başlıyor. usta milleti "abi orjinalin aynısı mesela birinde renault yazıyorsa diğerinde maysan yazıyor" diyip sana o adi malı kakalamaya çalışıyor. sen de ebatlar birebir görününce tavlanmış oluyorsun. ama 6 ay sonra tekrar aynı ustada soluğu alıyorsun. yani ustanın işçiliğine birşey demiyorum. parça uzun dayanmıyor. benim kalay bastığım kişiler değil, parçalardır. ve sen de kesinlikle orjinal parçayı aksaraydan %50 indirimle almış olmuyorsun. yan sanayi ile orjinal arasında zaten yarı yarıya fark var. usta milletinin de tek bel bağladığı nokta ahan da bu işte ...
quote:
Orjinalden alıntı: porter
yapılacak tek şey servisi arayıp değişecek parçanın markasını modelini ve fiyatıı öğrenip, aksaraydan aynı orjinal parçayı çok daha ucuza alarak, tanıdık ustaya monte ettirmek.. böle yapınca en az yüzde 50 ucuz oluyo ve gene orjinal parça takılmış oluyo..
Ben tam olarak katılmıyorum arkadaşım. bende bir zamanlar 89 model renault 11 vardı 1,4 olanlardan. Direksiyon mafsalı bozulmuştu direksiyon toplamıyordu. Renaultun parçaları pahalı olduğundan ustam tofaşın hem de yan sanayi direksiyon mafsalını benim R11 e uyguladı ve sonuç mükemmeldi.Yaklaşık 3 sene kullandım arabayı sattığımda da üzerindeydi ve sorunsuz çalışıyordu. Elbette yan sanayi parçaların dezavantajı vardır yok demiyorum ama usta faktörü de çok önemli bu işte.
quote:
Orjinalden alıntı: vc over there
eski aracım r19 1.6e idi. buna usta milletinin şiddetle tavsiye ettiği "arkadaşım orjinaline o kadar para vermeye gerek yok, bunlar onların aynısı" dediği yan sanayi parça koydum. hepsini 6-12 ay içinde yeniden değiştirmek gerekti. astarı yüzünde pahalıya geldi. zaten sürüş keyfi de berbat oldu. amortisörden ötüm ötüm öten balataya kadar. yan sanayi mal , adi, beş para etmez, aldığı paranın karşılığını helal ettirmeyen 4. veya 5. kalite maldır ve başka birşey de değildir
tek olumlu tarafı egsoz susturucusu patlayınca yenisini değiştirine kadar gelen o lamborghini sesiydi.
Benim Ford KA ya yan ayna almıştım yan sanayii, ayna 2 gün sonra boynu bükükleri oynamaya başladı. Doğru düzgün ayar tutmadı ki tutsada açısındanmıdır nedir. net bir görüntü alamadım aynadan . Sonra tamponlar desen öyle. yan sanayi tampon aldım . tırnakları dandik oturmuyor. Anlayacağınız paraya kıyın orjinal alın derim .
ben orjinal takarım.....bu huyumdanda vaz geçmem hatta gerekiyorsa ikinci el takarım yinede yan sanayi takmam.... bazı ciddi yan sanayi mallar vardır bosh valeo mapa...vs bunlardan kesinlikle bahsetmiyorum. hani kalitesiz sinyaller ve vites topuzu eksoz...vs vardırya işte benim karşı olduğum şeyler tamamıyla onlar.