Şimdi Ara

Araçların havayı kirletmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Neden özellikle dizellerde dpf gibi mutlaka dolacagı, sorun olacağı belli geçici filtreleme çözümleri yerine yakıtı depoya girmeden bir kez daha temizleyen akaryakıt filtresi kullanılmıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • DPF'nin amacı yakıtı temizlemek değil ki ideal yanma olmadığı için ortaya çıkan NOx gibi zararlı gazların etkisin azaltmak.

    Soruyu mu yanlış anladım ? Yani yakıtın pisliği temizliği değil. Önemli olan yanmadan sonrası zaten
  • Yani yanmadan önce müdahale etmek işe yaramıyor öyle mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akaryakıtın içindeki pislik vs veya yabancı bir madde kirletmiyor ki havayı, akarkayıtın yanması sonucu ortaya çıkan maddeler kirletiyor, yanma olduktan sonra çıkan gaz ve parçacıklar filtreleniyor kısmen DPF ve Katalizörde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 75hp

    Yani yanmadan önce müdahale etmek işe yaramıyor öyle mi?
    Kimya muhendisleri daha iyi bilir ama simdi motorin ile oksijen ideal sartlarda yansa karbondioksit ve su aciga cikarir. Havada oksijen ve azot bulundugundan yakit da kismi olarak yanarss Karbon monoksit ve azot oksit gazlari yani dizellerin en cok bas belasi olan NOx gazlari olusuyor. Yanmadiginda sorun yok cunku hidrokarbon kendi halinde takiliyor.



    Varildeki motorin dusun bir zarari yok varil icinde ama suya topraga dokersen zararli.



    Bunu NOx zararini azaltmak icin ure kullaniliyor. Dizellerde adblue dedigimiz ure tanklari var. Ulkemizde hic gormedim ben ama bakimda degistiriliyor diyorlar pek inanmasam da. Yakit alirken bir yer daha var oraya da ure aliyorsun mesela belirli km de veya dedigim gibi bakimda koyuyorlar. Bu sistemin adi da Selective Catalytic Reduction yani Secici Katalitik İndirgeme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 8 Ocak 2019; 1:27:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ortalık birbirine girmiş yakıt filtresi yakıt hattında olur ve yakıtı temizler fakat dpf egr scr gibi sistemler egsoz gazını filtrelerler yakıtın daha temiz olması kükürt ve benzeri bileşikleri azaltırken karbonmonooksit karbondioksit ve azotoksit miktarını değiştirmez son olarak aslında temiz yakıt kısmen daha temiz hava demek yanabilme kabiliyeti iyi olunca daha az duman demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    İşte bunu sağlamak için bir çözüm yok o zaman, verimli tam yanma, nox yok edecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizeller fakir çalıştığı için bir sürü zararlı atık çıkmasına sebep oluyor.

    NOx DPF ile tutulup sıcaklık ile yakılarak zararsız hale geliyor.
    SCR ile de üre püskürtüp etkileşime girmeleri ile zararlı maddeler azaltılıyor.

    Üre yani adblue piyasa adı, kamyonlarda zorunlu ve bittiğinde bir kere uyarı iptali oluyor sanırım, belli bir km veya süreden sonra marş almama durumu var diye biliyorum.

    Aynı dpf gibi SCR'ı da iptal eden firmalar türemiş.

    Özetle yemişim çevresini doğasını doğmamış çocuğun hakkını dünyanın adını koyalım diye Türkler yine para için iş başında.

    Bu arada euro 6d ve gelecekte euro7 ile dizelin pimini çektiler. Üreticiler verilen sınırların gerçek dışı olduğuna dair dert yanıyorlar.

    Halbuki 10yıldır boşa harcadıkları dizel argesini benzinliye yapsalar zaten dizel kadar yakacaklar ve dünya daha temiz olacaktı.

    Ama olur mu japonları benzinli motorda geçemeyen alçak fikirli avrupalılar dünyaya küçük hacimli dizel motoru bela olarak ürettiler. Umarım mezarlarında ters dönerler.

    Avrupanın kalabalık şehirlerinde ciddi bir hava kirliliğine bağlı kanser ve benzeri solunuma bağlı rahatsızlıklar türedi. Yeni yeni aksiyon alıyorlar doğal olarak...




  • Katalizör, DPF vs hangi parça ne iş yapar, verilen bilgiler birbirine karışmış.

    Katalizör : Dizel benzin farketmez, güncel her araçta mevcut. Karbonmonoksit emisyonunu azaltıyor. Motordan çıkan Karbonmonoksit ve tam yanamamış hidrokarbonları (çiğ yakıt) oksitleyerek zehirsiz Karbondioksit ve su moleküllerine çeviriyor.

    Partikül Filtresi (DPF) : Fiziksel filtreleme yapıyor, egzos gazı içindeki is ve kurum gibi katı partikülleri tutup, yakarak imha ediyor. Azot oksitle (NOx) ya da karbonmonoksitle ilgili bir işlevi yok.

    EGR : Mümkün olan zamanlarda egzos gazının küçük bir kısmını tekrar yanma odasına sokan sistem. Azot Oksit oluşumu yanma sıcaklığı yükseldikçe artıyor. Bundaki amaç biraz yanma veriminden feragat edip silindir içi sıcaklıklarını düşürmek, ve bu şekilde Azot Oksit (NOx) oluşumunu azaltmak. Fakat her zaman devrede değil, motor yüksek yük altındayken, güç gereken durumlarda devredışı kalıyor.

    SCR : Azot Oksit (NOx) moleküllerini en etkili şekilde filtreleyen sistem bu. Egzos gazına AdBlue katkısı enjeksiyonu yapılıyor. Bu katkı maddesi Azot Oksitler ile kimyasal tepkimeye girerek onları zararsız Azot (N2) ve su moleküllerine çeviriyor.

    Tabi bunların hiçbiri %100 verimle çalışmadığı için, eskisine oranla çok büyük miktarda azalmış olsa da hala bu emisyonlar mevcut.


    Katalizör, DPF, SCR ne iş yapar şu video güzeldir :





  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Dizeller fakirde çalışır diye bir durum yok her motor duruma göre zengin veya fakirde çalışabilir şöyle bir durumda var fakirde çalışan dizelden zaten kurum daha az oluşur siz zengin karışım diyecektiniz herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Dizeller fakirde çalışır diye bir durum yok her motor duruma göre zengin veya fakirde çalışabilir şöyle bir durumda var fakirde çalışan dizelden zaten kurum daha az oluşur siz zengin karışım diyecektiniz herhalde
    Sizi şuraya alalım:
    www.quora.com
    What do we use in diesel engines, rich or lean mixture? - Quora
    https://www.quora.com/What-do-we-use-in-diesel-engines-rich-or-lean-mixture


    Lean fakir demek. Bu sektörde çalışıyorum ve merak etmeyin yeteri kadar bilgim var. Dizel fakir çalışır. yoksa millet nasıl 3-4lt yaksın. Fakir çalıştığı için particle oluşur. Zengin çalışsa en fazla yanmamış yakıt olur. Bunlar birbirinden ayrı şeyler.

    "This will not atomize the fuel properly and hence there will be unburnt fuel in exhaust in the form of PM (particulate matter)."
    Yanmayan yakıt partiküle sebep olur demek özeti.

    Zengin karışım dizeller bknz: ağır yüklenmiş 1.6tdi 170beygir üniteler, corsa dti'lar. Kara duman ayrı yanmamış partikül ayrı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Sizi şuraya alalım:https://www.quora.com/What-do-we-use-in-diesel-engines-rich-or-lean-mixture

    Lean fakir demek. Bu sektörde çalışıyorum ve merak etmeyin yeteri kadar bilgim var. Dizel fakir çalışır. yoksa millet nasıl 3-4lt yaksın. Fakir çalıştığı için particle oluşur. Zengin çalışsa en fazla yanmamış yakıt olur. Bunlar birbirinden ayrı şeyler.

    "This will not atomize the fuel properly and hence there will be unburnt fuel in exhaust in the form of PM (particulate matter)."
    Yanmayan yakıt partiküle sebep olur demek özeti.

    Zengin karışım dizeller bknz: ağır yüklenmiş 1.6tdi 170beygir üniteler, corsa dti'lar. Kara duman ayrı yanmamış partikül ayrı.

    Alıntıları Göster
    Her motor ilk çalışma esnasında daha çabuk ısınmak adına ve emisyon değerlerini düşürmek adına zengin karışımda çalışır daha sonra yüklenmeye bağlı olarak fakir veya zengine geçer. Haksız mıyım ?

    Zaten aynı şeyi savunuyoruz da ben de bir virgül koyayım dedim. Bu arada fakirde çalışan dizelde daha az PM olmaz. Böyle olsaydı zaman zaman DPF boşaltmak için yüksek devir kullanın demezlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 8 Ocak 2019; 17:46:3 >




  • İlk çalıştırmada zengin olmasının sebebi soğuk silindirde verimli yanma olmaması/hava yakıt karışımının olmaması, eski arabalarda emisyon yoktu ama jikle olurdu, yoksa o araç stop etme eğiliminde olurdu. Şimdiki elektronik sistemler bunu sıcaklığa bağlı otomatik yapıyor.

    Neden zengin çalışır motorlar?

    1- Yakıt da soğuk olduğu için buharlaşması zordur.
    2- Motor soğuk olduğu için püskürtülen yakıt yanma odasındaki metal aksamlarda yoğunlaşma eğilimindedir. İdeal sıcaklıktaki motorda yakıtın püskürtülmüş hali buharlaşarak sağlıklı yanarken soğuk motorda bu koşul yoğunlaşma sebebiyle daha az tahmin edilebilir oluyor.

    2 sebepten ötürü daha fazla yakıtla, hava içerisinde normal sıcaklıktaki motora yakın buharlaşmış yakıt elde ederek yeterli patlamanın/yanmanın sağlanmasıdır. Fazla yakıt ise katalizöre/egzoza doğru yol alır. O yüzdendir ki sabah ilk çalıştırıldığında benzinli araçlardan benzin kokusu alırız.

    Bu sebepten ötürü dizellerde kızdırma bujisi vardır ki silindir içi normale yaklaştırılarak patlamanın gerçekleşmesi sağlanır.

    Evet DPF açabilmek için yüksek sıcaklık gerekir. Bazı araçlarda doluluk oranını algılayıp daha zengin çalışması sağlanır.

    6ay şirket aracı olarak kullandığım 1.4tdi poloda öyle idi. rölanti 900lere çıkar, taban alev alır gibi olurdu ve pis bir koku gelirdi. Hatta bir gün yoldaki insanlar arabanda bi şey yanıyor sanırım dikkat et demişlerdi

    Şirket aracı gibi kullanmadım normal aracım gibi kullandım, şahsi yolculuklarımda cebimde para verirdim. Hiç de vaad ettiği tüketimlere ulaşılmıyordu. Dümdüz yolda en iyi 4.2lt'leri gördüm ki şu anda çoğu benzinli b sınıfı japon onu görebilir. şehiriçi 5lt'nin altına inmiyordu, ist.de 6lt yakardı sanırım.

    Yol bilgisayarı vaad ettikleri tüketimleri yakalayabilsin diye yarım litre eksik gösterecek şekilde ayarlı idi. Bariz bi şekilde depo ölçümünden anlaşılıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 8 Ocak 2019; 18:22:25 >




  • Güzel bilgiler için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Sizi şuraya alalım:https://www.quora.com/What-do-we-use-in-diesel-engines-rich-or-lean-mixture

    Lean fakir demek. Bu sektörde çalışıyorum ve merak etmeyin yeteri kadar bilgim var. Dizel fakir çalışır. yoksa millet nasıl 3-4lt yaksın. Fakir çalıştığı için particle oluşur. Zengin çalışsa en fazla yanmamış yakıt olur. Bunlar birbirinden ayrı şeyler.

    "This will not atomize the fuel properly and hence there will be unburnt fuel in exhaust in the form of PM (particulate matter)."
    Yanmayan yakıt partiküle sebep olur demek özeti.

    Zengin karışım dizeller bknz: ağır yüklenmiş 1.6tdi 170beygir üniteler, corsa dti'lar. Kara duman ayrı yanmamış partikül ayrı.

    Alıntıları Göster
    Çok çok yanılıyorsun bu sektörde çalışıyor olman hiçbirşey ifade etmiyor bilmiyorsun demekki proflarında hali ortada memleketteki ...dizel ünitelerdeki ecu motoru sürekli sitokiyometrik orana göre ayarlar ve yakıt gönderir optimum yakıt tüketimi performans ve uzun ömür gözetilerek yapılır bu evet fakirde çok çok az yakıt tüketirsiniz ama 100 bin km sonra motoru elinize alırsınız hiçbir motor sürekli fakirde veyahut zenginde çalışamaz tasarıma aykırı motor yüksüz iken optimum değerde süreklilik arz edecek şekilde yapar bunu performans istenirse kısa süreli zenginde çalışır siyah dumanında sebebi bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Katalizör, DPF vs hangi parça ne iş yapar, verilen bilgiler birbirine karışmış.

    Katalizör : Dizel benzin farketmez, güncel her araçta mevcut. Karbonmonoksit emisyonunu azaltıyor. Motordan çıkan Karbonmonoksit ve tam yanamamış hidrokarbonları (çiğ yakıt) oksitleyerek zehirsiz Karbondioksit ve su moleküllerine çeviriyor.

    Partikül Filtresi (DPF) : Fiziksel filtreleme yapıyor, egzos gazı içindeki is ve kurum gibi katı partikülleri tutup, yakarak imha ediyor. Azot oksitle (NOx) ya da karbonmonoksitle ilgili bir işlevi yok.

    EGR : Mümkün olan zamanlarda egzos gazının küçük bir kısmını tekrar yanma odasına sokan sistem. Azot Oksit oluşumu yanma sıcaklığı yükseldikçe artıyor. Bundaki amaç biraz yanma veriminden feragat edip silindir içi sıcaklıklarını düşürmek, ve bu şekilde Azot Oksit (NOx) oluşumunu azaltmak. Fakat her zaman devrede değil, motor yüksek yük altındayken, güç gereken durumlarda devredışı kalıyor.

    SCR : Azot Oksit (NOx) moleküllerini en etkili şekilde filtreleyen sistem bu. Egzos gazına AdBlue katkısı enjeksiyonu yapılıyor. Bu katkı maddesi Azot Oksitler ile kimyasal tepkimeye girerek onları zararsız Azot (N2) ve su moleküllerine çeviriyor.

    Tabi bunların hiçbiri %100 verimle çalışmadığı için, eskisine oranla çok büyük miktarda azalmış olsa da hala bu emisyonlar mevcut.


    Katalizör, DPF, SCR ne iş yapar şu video güzeldir :

    Hocam peki Dpf olan dizeller, rejenerasyon esnasında dpfdeki zararlı gazları dışarı salarken tamamen temiz olarak mı atmosfere salıyorlar? Yoksa yine zehirli gaz mı?

    Bu soruya bilgisi olan başka arkadaşlar da yanıt verebilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.