Şimdi Ara

ASUS Türkiye Servis Rezaleti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
1
Favori
7.931
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
41 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba 13 Temmuz 2018'de İtopya.com üzerinden Asus Rog Strix GL702ZC model laptop satın aldım. Laptopu alırken üzerine 8GB eklemeyi düşünerek almıştım. Gidip Crucial marka 8GB DDR4 2400 Mhz RAM satın aldım, güzelce paketleyip 27 Temmuz 2018 tarihinde Asus Dudullu teknik servisine gönderdim.

    1 Ağustos 2018 günü teknik servis kaydı açıldı, ve işleme alındı. Bugün sistem üzerinden onarım durumu sorguladığımda gördüğüm durum yazısını görünce şok geçirdim. Son durum: "Yedek parça sağlandığında tamire kaldığı yerden devam edilecektir.".

    Geçirdiğim şokun üzerine telefonla hemen Asus çağrı merkezini aradım. Kontrol ettiler ve söyledikleri şey "anakartta arıza tespit edildi, anakart parça tedariği bekleniyor". Bunu duyunca başımdan aşağı soğuk sular döküldü diyebilirim. Yeni alınan bir cihazın, ve hali hazırda düzgün çalışmakta olan bir cihazın anakartını arızalı diye nitelendirdiler, ve değiştirmeye karar veriyorlar.

    1) Yeni bir cihazın anakartı nasıl sorunlu çıkabilir, üstelik bir problemi yokken gönderdim, 4K render falan aldım cihazla. Çatır çatır çalışıyordu. Eğer sorun gerçekten tespit edildiyse, bu sorunu teknik bir insan telefon edip detaylı bir şekilde açıklamak zorundadır. Örneğin, ram'i taktık ikinci slota, ama görmüyor. BIOS sıkıntılı, vs. Bu bilgiyi de kanıtlayarak bana gelmelisiniz.
    2) Ürünün anakartının arızalı olduğunu tespit ettiniz diyelim, bana neden hemen bilgi verilmiyor? Böyle önemli bir olayı müşteriye neden söylemiyorsunuz? Sürekli neden ben aramak zorunda kalıyorum?
    3) Anakart sorunlu olmayabilir, ve çıkma bir anakartla benim sıfır anakartım değiştiriliyor olabilir mi acaba? Bu kadarı olmaz diyebilirsiniz, ama burası Türkiye.
    4) Anakartı RAM montajı yaparken siz bozmuş olabilir misiniz acaba? Yanlış montaj vs. sebepleriyle olabilir?
    5) Cihazda yapılacak donanım değişikliği sonrası diğer orjinal parçalarıyla oynanmadığını nereden bileceğim?
    6) Ürünün parça tedariği kimbilir ne zaman gerçekleşecek. Beklediğimle kalacağım.

    "Marka adı + pişmanlıktır" deyimini çok sevmem ama, sanırım Asus pişmanlıktır demek yanlış olmaz.
    Teknik servisleri berbat, çağrı merkezlerinde çalışanlar tam odun, bir bilgi verilmesi konusunda yirmi kere söylememe rağmen bilgi vermeyen, üstelik anakartı değiştirme işlemini iptal edip geri gönderelim şeklinde tehditvari ve alaycı konuşan elemanlara sahip bir marka.

    Bu yazı burda dursun, görenler bu markadan uzak dursun.


    Edit:

    9 Ağustos itibariyle bana ikinci bir kartın siparişinin geldiğini, cihazla uyumluluğunun testi yapıldığını söylediler. Ekran görüntüleri var, ve Vodafone'dan ses kayıtlarını alabilirim.
    10 Ağustos saat 12:00 itibariyle ise bana "Türkiye'de GL702ZC'nin anakartından bulunamadığı için yurt dışı stoklarına bakıldığını ve hala sipariş beklendiğini" söylediler.
    10 Ağustos saat 12:20'de ise canlı destekten şu yazıldı "Erman Bey, onarım bilgilerinizi kontroller ettiğimde, durum stasünün şu anda değiştiğini ve onarım işlemlerinizin devam ettiğini görüyorum.".

    Yorum sizin. Bu nasıl bir iş yahu? Dolandırılıyoruz resmen.


    ASUS Türkiye Servis Rezaleti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ermancati -- 10 Ağustos 2018; 12:25:10 >







  • Şimdi siz 15 gün evvel 7bin lira masraf yapın, daha taksidini ödemediğiniz bir ürün sağlam gönderdiğinizde sizden habersiz parça değişimi kararı alınsın, ondan sonra gelin konuşalım. Bir de onlardan olduğunuz kanısına varacaktım az kalsın okurken yazdığınızı. Adamlar bozmuş olabilir diyip, ne var gerekeni yapıyorlar işte! Gibi bir mantalite gördüm, o yetti. Bu kafada olan insanlar yüzünden bu olaylar insanların başına geliyor işte. Kardeşim, kimse benim sağlam cihazımı bozup sonra onarım yapamaz. Lego mu bu ? Ben sağlam gönderdiysem zarar verdiyse tazminat ödemek ve birebir cihaz değişimi yapmak zorunda. Sen neyin kafasındasın? Diyelim bozmadı, ve gerçekten arıza bulundu, peki nerde kanıtı? Nerde teknik arıza detayı? Mesajınızı düşünerek yazdıysanız diyecek söz bulamıyorum...







    Ayrıca servisler hakkında genelleme yapıp atıp tutması kolay, eğer birazcık araştırsaydınız, SMS infocomm adlı bu servisin ne gibi rezaletlere karıştığını görürdünüz. Benim hatam göndermeden önce araştırmamak oldu.







    Eğer bu tepkiyi aşırı buluyorsanız, bence siz bu ülkedeki dengesizliklere adapte olmuşsunuz. Yeni bir üründe arıza çıkıyor, bu bir, ikincisi servis bana haber vermiyor sorun detayı belirtmiyor direk değiştirme yoluna gidiyor, üçüncüsü ise benim şikayetlerime cevap verilmiyor.







    Tepki vermeyip ne yapmalıydım, siz söyleyin de ben de bileyim...
    Yukarıda iki arkadaş nasıl böyle konuşabiliyorlar bu firmaları haklı çıkarabiliyorlar anlamadım. Adam cihazı alalı 15 gün olmuş neden hemen anakart değilsin ki? Direk sıfırıyla değişim yapmak yerine? Böyle bir hakkı varsa neden parça değişsin. Umarım sizinde başınıza gelir aynı şey.
  • ben de bir olay anlatayım.

    2010 yılında almış olduğum laptopun daha aldığım gün şarjı max 20dk gidiyordu. servisi aradım 40 dk sonra açtılar telefonu.
    dedim şarjı gitmiyor bataryada sorun var diye. kargo numarası verdiler, yurtiçi kargoya bu numarayı verin bize gelir dediler. ben de yolladım. aradan 29 gün geçti. laptop geldi. adamlar paketi dahi açmamışlar. laptop aynı laptop. benim bantlama şeklim duruyor üzerinde. içine not bıraktım onun yeri bile değişmemiş. pcyi açtım şarj yine aynı. tüketici heyetine gittim. dedim böyle böyle şarjı gitmiyor daha yeni aldım diye. tüketici heyeti 1 kez daha gönder dedi. yine gönderdim geldiğinde aynı şekilde geldi. yine gönderdim bu sefer tüketici heyetinde çalışan eleman da takip etmeye başladı süreci. sonra yine aynı şekilde geldi laptop.

    iade istediğimde ise aldığım cevap:

    "bataryada fiziksek kusur bulunmakta olup, sorun müşteri kaynaklıdır" bataryaya baktım çizik var. tekrar tüketici heyetine gittim. adam da sağolsun çizik var bizim yapacak bişeyimiz yok deyip yolladı beni.

    bir çizikten bataryanın bozulamayacağını anlatmaya çalışsam da asusa hak verdi eleman. dava süreci başlatacaktım bizimkiler pek oralı olmadı. 17 yaşında olduğumdan ben de istemedim açıkçası ve o şekilde kullandım laptopu.


    asus müşteri hizmetleri ciddi anlamda bir iş yapmıyor. senin durum daha vahim. geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: torkema61

    ben de bir olay anlatayım.

    2010 yılında almış olduğum laptopun daha aldığım gün şarjı max 20dk gidiyordu. servisi aradım 40 dk sonra açtılar telefonu.
    dedim şarjı gitmiyor bataryada sorun var diye. kargo numarası verdiler, yurtiçi kargoya bu numarayı verin bize gelir dediler. ben de yolladım. aradan 29 gün geçti. laptop geldi. adamlar paketi dahi açmamışlar. laptop aynı laptop. benim bantlama şeklim duruyor üzerinde. içine not bıraktım onun yeri bile değişmemiş. pcyi açtım şarj yine aynı. tüketici heyetine gittim. dedim böyle böyle şarjı gitmiyor daha yeni aldım diye. tüketici heyeti 1 kez daha gönder dedi. yine gönderdim geldiğinde aynı şekilde geldi. yine gönderdim bu sefer tüketici heyetinde çalışan eleman da takip etmeye başladı süreci. sonra yine aynı şekilde geldi laptop.

    iade istediğimde ise aldığım cevap:

    "bataryada fiziksek kusur bulunmakta olup, sorun müşteri kaynaklıdır" bataryaya baktım çizik var. tekrar tüketici heyetine gittim. adam da sağolsun çizik var bizim yapacak bişeyimiz yok deyip yolladı beni.

    bir çizikten bataryanın bozulamayacağını anlatmaya çalışsam da asusa hak verdi eleman. dava süreci başlatacaktım bizimkiler pek oralı olmadı. 17 yaşında olduğumdan ben de istemedim açıkçası ve o şekilde kullandım laptopu.


    asus müşteri hizmetleri ciddi anlamda bir iş yapmıyor. senin durum daha vahim. geçmiş olsun.
    Teşekkürler sana da geçmiş olsun kardeşim. Twitter'dan ve instagram'dan yazdım. Global sayfadan da şikayet bıraktım. En son Asus Türkiye müdürüne Linkedin'den yazacağım tagleyerek çözülmezse.




  • ermancati kullanıcısına yanıt
    şikayetin en dikkat çekici yeri sikayetvar.com

    ve tüketici heyetine gitmenizi öneririm. faturada ödediğiniz paranın iadesine kadar gider bu iş. ben olsam yapardım. dediğiniz gibi anakartta durduk yere hata çıkmaz. okurken dedim acaba rami takmaya çalışırken bişeyi mi kırdılar diye ama bilmiyorum
  • Sizin konunuz hakkında bir fikrim yok, gerekli açıklamayı, anakartın bozuk olan kısmını Asus servisine sorarsanız daha çok yardımcı olurlar. Ben size kendi yaşadığım deneyimleri anlatmak istiyorum.

    Zamanında Asus teknik servisine laptopumu yollamıştım. Arıza notuna harf sayısı sınırı olduğu için çoğu şeyi yazamamıştım. Bu sebeple A4 kağıdına yazıp bilgisayar ile yollayın demişlerdi. Aynısını yapmıştım ve özellikle format atmayın dememe rağmen atmışlardı ve A4 kağıdını görmedikleri için problemlerin yarısını çözmemişlerdi. Hayır anlamadığım bilgisayarı kaldırınca A4 kağıdı altında duruyor nasıl görmezler? Neyse dedim tekrardan Asus teknik servisine bilgisayarımı yolladım problemin çözümü için. Bilgisayarım ile ilgilenen mükemmel teknisyen bilgisayarımda problem bulamadı. (internet kablosu soketi arızalı, kablo çok azıcık hareket ettiğinde internet kesiliyor, açıklamama rağmen sorun yok deyip geri yolladılar)

    Bir diğer problemden bahsedeyim. Asus servisine ölü pikselli olan laptopumu yollamıştım zamanında. Ekranı ücretsiz bir şekilde yenisiyle yenilemişlerdi. Ancak yeni taktıkları ekranda, eski ekranda görünenden daha çok ölü piksel vardı ve bu sefer pikseller siyah renkteydi. Yani beyaz olarak pek belli olmayan ölü pikselli ekranı siyah ve daha büyük ölü pikselli ekran ile değiştirmişlerdi ve bu değişimden sonra ekranı test ettiklerinde "testler yapıldı.ok" gibi bir ibare yazıyordu.

    Asus teknik servisine 5-6 kez ürünümü yollamış olmama rağmen 1 kez faydalı bir geri dönüş aldım.
    Malesef Asus teknik servisi leş bir teknik servistir.

    Umarım servisten memnun ayrılırsınız ve bir daha teknik servise işiniz düşmez.




  • torkema61 kullanıcısına yanıt
    Sordum ama cevap alamıyorum. Kendileri beni teknik insanlara bağlayamıyormuş nedense. O zaman dedim detaylı bilgi verin telefon açın.

    Bana kanıtlarıyla gelmeleri gerek, şunu yaptık şu oldu, arıza budur demeleri lazım. Arızalandı değiştireceğiz diyerek sıyrılmak nedir? Kafana göre neyi değiştiriyorsun?
  • Bu konu da "sıfır bilgisayar almak garantili, ikinci el bilgisayar toplamam" diyenlere cevap olsun...

    Sıfır masaüstü bilgisayarda da aynı teknik servis sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    MSI SERVİS REZİLLİĞİ!!!
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ermancati kullanıcısına yanıt
    size yollanan cevap yazılı ise saklayın. tüketici heyetine gidin bence bu iş sıkıntı cidden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 8MB AGP

    Bu konu da "sıfır bilgisayar almak garantili, ikinci el bilgisayar toplamam" diyenlere cevap olsun...

    Sıfır masaüstü bilgisayarda da aynı teknik servis sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz.
    2. el bilgisayar tabii ki toplanır. hele ki bu dönemde..

    ama alınmaması gereken parçalar da yok değil. mesela psu 2. el önermem. keza mining dolayısıyla ekran kartı da önermem.
  • torkema61 kullanıcısına yanıt
    Anakart arızası olduğunu telefonda bekleterek öğrenip söylediler. Yazılı olarak sadece başlıkta yazdığım kısım var. Yedek parça tedariği vs.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ermancati

    Anakart arızası olduğunu telefonda bekleterek öğrenip söylediler. Yazılı olarak sadece başlıkta yazdığım kısım var. Yedek parça tedariği vs.
    telefon aranma günü ve saatini not edin lazım olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torkema61

    telefon aranma günü ve saatini not edin lazım olabilir

    Alıntıları Göster
    Not ettim sağol.

    Arkadaşlar mümkün olduğunca yukarda tutarsak sevinirim. Bu olay aydınlansın istiyorum.
  • ermancati kullanıcısına yanıt
    Acımayın hiç cihazınızı geri isteyin,tüketici haklarına gidin, benim yolladığım cihazdan da para istediler ve kullanıcı hatası dediler. Bende cihazı geri yollayın tüketici hakları hakem heyetine gideceğim dedim. Beni haklı buldular(cihaz gizli ayıplı mal çıktı) ve üstüne çalışan touchpad i bozup bana yollamışlar. Asus almayin, pişman olursunuz. Müşteri hizmetleri de inanılmaz derece de saygısız şirketin,sanki siz değil de kendileri müşteri gibi hareket ediyorlar. Ağızlarının payını vermekten de geri durmayın. Dediğim gibi haklı olduğunuzu düşünüyorsanız,direkt hakem heyetine gidin,garanti ile vakit kaybetmeyin. (Yasal olarak süresi falan var,onları da iyice öğrenin,ondan sonra yasal haklarınızdan faydalanın derim ben.) Saygılar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DBB76B0A9

    Acımayın hiç cihazınızı geri isteyin,tüketici haklarına gidin, benim yolladığım cihazdan da para istediler ve kullanıcı hatası dediler. Bende cihazı geri yollayın tüketici hakları hakem heyetine gideceğim dedim. Beni haklı buldular(cihaz gizli ayıplı mal çıktı) ve üstüne çalışan touchpad i bozup bana yollamışlar. Asus almayin, pişman olursunuz. Müşteri hizmetleri de inanılmaz derece de saygısız şirketin,sanki siz değil de kendileri müşteri gibi hareket ediyorlar. Ağızlarının payını vermekten de geri durmayın. Dediğim gibi haklı olduğunuzu düşünüyorsanız,direkt hakem heyetine gidin,garanti ile vakit kaybetmeyin. (Yasal olarak süresi falan var,onları da iyice öğrenin,ondan sonra yasal haklarınızdan faydalanın derim ben.) Saygılar
    Cihaza işlem yapılmasın geri gönderin diye talepte mi bulunayım diyorsunuz? Ya gerçekten arızalı bir anakart varsa? Atıyorum 2. RAM slotu bozuktur. Kanıtlanmış tam bilgiyi öğrenmeden cihazı geri istemeyeyim bence?




  • Adamlar kafasın gore anakrt arizasi var dememisdir ya anakart rizlidir iste . Birde 0ini mi bekliyordun ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SYLAS -- 4 Ağustos 2018; 10:39:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş anakart arızalı olabilir ama bunu öğrendiklerinde bana telefon edip durumu anlatmaları gerekir. Ben de parça değişimi yerine sıfırını isterim birebir değişim olur. Sen de nerdeyse adamları haklı çıkardın yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok gereksiz bir tepki vermişsin. Bende bişey oldu sandım. Cihaz arızalanmış ve siz fark etmemiş olabilirsiniz. 2. Ram slot arızalı çıkmış yada onlar takarken bozdular vs. Adamlar gerekeni yapıyorlar işte. Sorun nedir? 100 kere teknik servisler ile işim olmuştur 1 tanesi bile arayıp x arızası var isterseniz yapalım dememiştir bu zamana kadar. Sadece ücretli tamir için gönderildiği zaman para istemek için arıyorlar. Burada anormal bir durum göremedim.

    Dell Koç sistem sağlam gönderdiğim cihazımın ekranını bozup gönderdi, sonrada benim üstüme attı. Thh ile zor iade ettim cihazı. Tabi 450tl tokatlandık



    Yetkili servisler orjinal parça kullanıyorlar. O konuda endişelenmeye gerek yok.



    Cihazınız asus. Son nesil asus larda inanılmaz oranda anakart arızası çıkıyor. Sahibinden de millet yepyeni cihazları parça parça satıyor. Geçen birinden asus lcd ekran aldım. Çocuk ağlıyordu sıfır gibi cihazın anakart gitti diye. Şahsen ben bu olayı iyiye yordum. Tahminim mevcut olan anakart arızası tespit edildi ve parça istendi. Değişim olmasa elinizde patlama ihtimali yüksekti bence anakartın.



    Bende acer cihazımı servise gönderdim. (acer ile asus un servisleri aynı) adamlar cihazın sarj adaptörün göndermemiş. Aradım kayıt oluşturdum. Gönderdiler kutuyu açtım usb kablosu gelmiş . Bir kaç hafta uğraş sonucu cihazımı alabildim. Asus servisinde kimsenin kimseden haberi yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 4 Ağustos 2018; 20:59:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yukarıda iki arkadaş nasıl böyle konuşabiliyorlar bu firmaları haklı çıkarabiliyorlar anlamadım. Adam cihazı alalı 15 gün olmuş neden hemen anakart değilsin ki? Direk sıfırıyla değişim yapmak yerine? Böyle bir hakkı varsa neden parça değişsin. Umarım sizinde başınıza gelir aynı şey.
  • ermancati kullanıcısına yanıt
    Aynen üstad benim demek istediğim haklı olmanıza rağmen yasal süreyi geçiriyorlar ve üzerine de arızayı gidermiyorlar,sizden ücret talep ediyorlar veya yapmıyorlarsa vb. ve sizde haklı olduğunuza inanıyorsanız,acımayın hakkınızı arayın yoksa süreç dediğiniz gibi işliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.