Başbakan Recep Tayyip Erdoğan TÜSİAD 41. Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada YİK Başkanı Mustafa Koç'a otomobil üretmeleri için teklifte bulundu. Erdoğan, Koç'a "Artık soyadınız gibi marka yaratın" dediğini söyledi.
Erdoğan'ın konuşması şöyle oldu:
"REKOR KIRIYORUZ" 2002'de 91 bin adet otomobil satılmıştı. 2009'da rekora ulaştık. 451 bin adet olmuştu. 2010'da 510 bin adet otomobil satışı gerçekleşti. Bazıları "Ne oluyor?" diyor. Geçen akşam sayın Koç'a dedim, "Artık soyadınız gibi marka yaratın. Artık yerli otomobilimizi üretelim. Dünyaya diyelim ki, 'Bu bizim otomobilimiz'. Rica ettim." Hepsi montajı yapılanlar olmasın. İşte babalar burada. Biraraya gelerek mi yaparsınız, kendiniz mi yaparsınız bilmem. Ama yapmak gerek. Türkiye'ye bu yakışır."
"ÜLKEMİZ PARMAKLA GÖSTERİLİYOR" Merkez Bankası rezervlerimiz 80 milyar doları aştı. Uluslararası Para Fonu'na olan borcumuz şu an itibariyle 5.7 milyar dolara inmiş durumda. Yunanistan, İtalya, İspanya, İngiltere kriz etkisiyle harcamaları, yatırımları kısıtlarken biz tarihi rekorların altına imzamızı atıyoruz. Krizi atlatan ülkeler arasındayız ve ülkemiz parmakla gösteriliyor. Rehavet yok. Asla şımarmayacağız. Türkiye'yi büyütmeye devam edeceğiz. 2002 sonunda hükümeti devraldık. O andan itibarek ekonomiye ilişkin karamsar yorumlar yapıldı. Moral bozmak için türlü kampanyalar ortaya çıktı. "Baharda kriz gelecek", "Yazın kriz olacak" dendi, güvensizlik pompalanmak istendi. 8 yıl sonunda kararlı duruşumuzdan taviz vermedik. Şeffaf yaklaşımımızla güvensizlik pompalayan felaket tellallarını açığa düşürdük.
Hayret ki ne hayret. Soyadı gibi olacaksa eğer (KOÇ) demek ki Türkiye de ikinci KUŞ devri KOÇ devri olarak başlayacak. KOÇ, KOYUN, BUZAĞI, KUZU gibi model isimleri türerse şaşmam.
eğer üretilirse katkım olsun diye alırım bi tane 2. bi araç olarak
(K) aliteli (O) tomotiv (Ç) eşidi
Ahanda slogan.
YERLİ OTO VAKTİ GELDİ ARTIK
Yerli olsunda, adı da koç olsun, logosu da koç olsun
Zaten bu zamana kadar yapılmaması hata. Zaten kendilerinin bu lisanslı montaj işinden sıkılıp "yeter artık bir şeyler kaptık kendi markamızı yapalım" demeleri gerekti. Ellerinde hazır fabrika da var. En azından 1 tane olsun yaparlar, test ederler sonra da tesis, vs. kurup seri üretimi geçirirler.
KOÇ bindiği dalı kesmez.Fiat ve Ford gibi elinde çok karlı iki marka verken kendi markasını oluşturupta işlerini baltalamaz.Yanlış iş adamına teklif yapmış Başbakan.
quote:
Orijinalden alıntı: canvarol
KOÇ bindiği dalı kesmez.Fiat ve Ford gibi elinde çok karlı iki marka verken kendi markasını oluşturupta işlerini baltalamaz.Yanlış iş adamına teklif yapmış Başbakan.
bunların yanında pekala kendi markasını çıkarıp daha fazla kar yapabilir birazda ucuz yaparsa tam alt kesime hitap eden bi araç olur yani ford ve fiatın yanında bu araçlar da çok iyi satılır benim kanaatim
quote:
Orijinalden alıntı: canvarol
KOÇ bindiği dalı kesmez.Fiat ve Ford gibi elinde çok karlı iki marka verken kendi markasını oluşturupta işlerini baltalamaz.Yanlış iş adamına teklif yapmış Başbakan.
Fıat zaten ticari araç konusunda diğer markaları geride bıraktı. Son zamanlardaki en büyük satışlarından birisi Abdi İbrahim'e satılan ya da kiralanan 2078 adet FIAT Linea oldu. (Araçlar kiralandımı satıldımı hatırlamıyorum ama neticede FAIT'ın elinden 2078 adet Linea çıktı.)
Koç anlamaz ki zaten bu işlerden. Hitler sermayeden mi araba istemişti... Ki Mercedes, Krupp gibi sermaye yapıları o zaman da vardı.
Teşvik denilince sadece para desteği anlaşılır olmuş. Bizdeki eksik sermaye parasal olanı değil.
%100 yerli malı diye bir şey yok. Öyle bir şeyi gerektirecek durum da yok zaten. Ayrıca otomotiv şirketlerinin birçoğu çokuluslu hale geldiler bile. Meraklısı varsa; Volvo, SAAB gibi şirketleri satın alsın. Daha faydalı bir iş yapmış olur otomotiv adına. Yıl olmuş 2011, hâlâ 100 yıl öncesinin kafası. Anlamadığı her şeye burnunu sokan bir insandan da başka bir şey beklenemezdi. Arkadaş da söylemiş ayrıca; Koç da bu memleketin enayisi zaten (: İşi gücü yok, yerli otomobil diye kasacak. Neoliberal ekonomilerde böyle saçmalıklarla kimse ilgilenmez. Arada bir iki tane şark kurnazı çıkar, etoks-botoks diye milleti keklemeye çalışır, o da işin geyiği olur...
şahin'i hiç değiştirmeden tekrar piyasaya sürsünler bizim insanımız zaten parçası ucuz diyerek alır
bunu yapmanın bence en mantıklı yolu bir firmayı satın alarak hintliler gibi davranmak ve yavaş yavaş kaydırmak artık global bir ortamda sıfırdan arabanın argesi güvenlik donanımı vs kolay değil olay şu an eskisi gibi devrim isimli araç yaptım değil insanların can güvenliğini de düşünmek ona göre araç üretmek lazım koç veya diğer markaların yapması gereken ortaklık kurup merkez üs belirlemek ve sonucunda kademeli olarak herşeyiyle türk markaya geçmek bunun bazı aşamalarını koç becerdi mesela fiorino vs türleri gibi yavaşça markasallaşıp sıfırdan araç üretmek var sırada koskoca opel bile fiat ile ortak motor kullandı chrysler vs ortak araç kulllandı türkiye adına çok tasvip etmesemde bazı hareketlerini bunu düşünmesi bile başbakan olmanın biraz da ileriye dönük düşünmek olduğunu gösteriyor tebrikler
quote:
Orijinalden alıntı: rapursuit
quote:
Orijinalden alıntı: canvarol
KOÇ bindiği dalı kesmez.Fiat ve Ford gibi elinde çok karlı iki marka verken kendi markasını oluşturupta işlerini baltalamaz.Yanlış iş adamına teklif yapmış Başbakan.
bunların yanında pekala kendi markasını çıkarıp daha fazla kar yapabilir birazda ucuz yaparsa tam alt kesime hitap eden bi araç olur yani ford ve fiatın yanında bu araçlar da çok iyi satılır benim kanaatim
Yeni markayı yaratmak için yatırımlar ,büyük AR-GE çalışması harcaması yapması gerekecek.Piyasaya oturması da birden olmayacak insanlar'ın hemen saldıracağını düşünmüyorum her ne kadar yerli araç olsa da insanlar yeni çıktığı için güven sorunu yaşayacak.
Anlayacağınız büyük yatırım yapması lazım ve risk'e girmesi lazım.Koç bu risk'e girmez çünkü eline hazır gelen çok yatırım yapmadan ürettiği sattığı elinde 2 tane güçlü marka var.Kendi markasını oluşturması demek kısa vadede büyük para ve zaman kaybı.
Olay üretmek değil ki sadece üretecek kapasite vs her şey var ama gerekli pazar yok ortada birtek türkiye içine araç satmakla olmaz o iş dünya çapında büyük bir reklam hareketiyle tanıtım gerek pazar bulmak gerek.
quote:
Orijinalden alıntı: wenigma
bunu yapmanın bence en mantıklı yolu bir firmayı satın alarak hintliler gibi davranmak ve yavaş yavaş kaydırmak artık global bir ortamda sıfırdan arabanın argesi güvenlik donanımı vs kolay değil olay şu an eskisi gibi devrim isimli araç yaptım değil insanların can güvenliğini de düşünmek ona göre araç üretmek lazım koç veya diğer markaların yapması gereken ortaklık kurup merkez üs belirlemek ve sonucunda kademeli olarak herşeyiyle türk markaya geçmek bunun bazı aşamalarını koç becerdi mesela fiorino vs türleri gibi yavaşça markasallaşıp sıfırdan araç üretmek var sırada koskoca opel bile fiat ile ortak motor kullandı chrysler vs ortak araç kulllandı türkiye adına çok tasvip etmesemde bazı hareketlerini bunu düşünmesi bile başbakan olmanın biraz da ileriye dönük düşünmek olduğunu gösteriyor tebrikler
Yönetici sıfatıyla dolaşan birinin yazdığı yazıya bakın. Ne bir noktalama işareti, ne de başka bir imlâ kuralı. Okunmuyor bile. Yazık...