Şimdi Ara

Bmw garanti uzatma sorunsalı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
5.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    2012 model bmw aracın garantisi eylülde bitiyor.(2. el aldım şuan araç 37.000 de)
    Kosiler ile görüşmem sonucunda 1300 euro ile 2 yıl daha uzatılabildiğini öğrendim garantinin .
    Senede kabaca 20-25 bin km yol yapılıyor (3.20 D)

    Siz olsanız garanti uzatma işine girer miydiniz?.
    Yaklaşık 3200 TL bir masraf oluyor 2 yıl için ancak bir diğer konu bakımlar için borusan, kosifler ikilisinin kucağına düşecek olmak kafamı kurcalıyor. 30 saniye işçiliği olan 50 tl lik polen filtresini kim bilir kaç tl den kitleyecekler . Bu süreç içinde balatalar, diskler, filtreler , V kayış v.s. değişecek ki bu masrafları da düşününce yaklaşık olarak 5 bin Tl civarı fazladan ücret çıkar 2 yıl için sizce değer mi dersiniz gerçekten kararsız kaldım bu konuda .

    Bir taraftan diyorum bir sorun çıkarsa ücretsiz değişirler .
    Bir taraftan diyorum 100 bin bile olmadan sorun çıkma ihtimali az araç zaten makyajlı en son üretilen araçlardan bütün kronikleri v.s. en aza indirgenmiş durumda. 5 bin tl ye bütün bakımlarını gani gani yaptırır ufak masraf çıkarsa onu bile hallederim diye düşünüyorum.


    Bu arada bakım masrafı olarak bmw düşüncesi başta insanları uzaklaştırsa da araçlar bakım aralığını kendi ayarladığı için bakıma çok daha geç gidiyor.
    kosiflerde 29.000 km de bakıma gelen araç olmuş ki biz de sürekli uzun yol kullandığımız için araca kalırsa 28 bini göreceğiz bakım olmadan. Bu durum başka mantıksız gelse de sürekli şehir içinde kullanılan bir araç ile sürekli uzun yol giden aracın yağ yıpranması açısından arada dağlar kadar fark oluyor. İki aracıda bir çok marka aynı kilometrede servise çağırıyor ancak bir tanesi kesinlikle gereksiz biçimde yağ değişimi yapıyor. Hele artık 7-8 ileri vitesler çıktı ki araçlar çok düşük devirde yüksek hızda seyrediyor bu motor devir sayısını daha da düşürecek bakım aralığını daha bile uzatacaktır. Bmw de araçlar kabaca motor devir sayısına göre bakıma giriyor yaptığı yola göre değil.

    Büyük bir markada çalışan yüksek makine mühendisi arkadaşım da fabrikaların filtre değişimi olarak çok daha yüksek kilometrelere izin verdiğini ancak servis giderlerinin azalmasının markaları batıracağından hala sık değişim yapıldığını söyledi.

    Ek olarak kendisi parça sıkıntısı olduğunda, geciktiğinde sıfır km araçlardan sökülüp kullanıldığını (dış kaporta dahil) yeni parça gelince tekrar sıfır araca takılıp satıldığını ve bu olayın istisna değil gayet sıradan bir hal aldığını bizzat kendinin onayı ile kaç defa bu olayın yaşandığını (mecburen tabi zevk için değil ) söyledi. Yani bazen sıfır kilometre alınca boyalı çıkıyor, farklı parça çıkıyor ki bu 40 yılın başı tesadüfen ortaya çıkıyor. Aslında sıfır araç alırken dahi cihazla kontrol ettirmek gerekiyor aracı arkadaşlar maalesef aşırı rekabet koşulları ve tüketici hakları, markaların lojistik ağ eksiklikleri böyle sorunların oluşmasına neden oluyor. Sıfır araç alıyorum diye gözünüz kapalı araç almayın derim.

    Çok konuştum gene herkese esenlikler dilerim .
    (Marka sormayın hayatta söylemem ) :)







  • ben kendi kullandığım arabaya, uzatmam, uzatana mani olmam.
  • Fiyat çok yüksek, o araç için garanti uzatmaya gerek yok.. Garantiye ihtiyacınız olacağını sanmıyorum, o parayla zaten olası bir durumda kendiniz yaparsınız arızayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911




    BMW Mercedes Volvo gibi premium markaların servisleri fiyat konusunda kendi liglerinde oynuyor,özele götürmek çok daha mantıklı.O parayı kaskoya özel serviste bakıma verseniz aracınız için çok daha iyi olur.
  • Aslında cevap kendi içinde
  • acaba objektif olamıyor muyum diye sormuştum lakin sizlerde benim gibi düşündüğünüze göre pek akıl karı değil yaptırmak her halde.

    Teşekkürler arkadaşlar.
  • vay efendim arabama çarparlar, çizerler , ben çarparsam diye yıllık 1500 tl leri gözü kapalı kaskoya veren bir millet olarak maksat içinizin rahat etmesi ise yaptırın. sonucta premium araclarda garanti ne kadar uzun ise kafa o kadar rahat olur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lastik Garanti mevzusu
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bence boşuna uzatmayın, zaten 2. elde aracınız birkaç yıl çok hızlı değer kaybedecek, bir de boşu boşuna garanti parası ödemeyin.

    Elektronik sorun çıkarma ihtimali olan kronik problemler zaten bu zamana kadar çoktan ortaya çıkardı. Yaştan dolayı çıkacak bazı problemler de zaten en az 2 yıl daha ortaya çıkmaz.

    Aracınız Bentley, Maserati olsa ve herhangi bir sorunda yetkili servise mecbur kalsanız uzatın derdim, ama artık her yer Bmw özel servisi ve parçacısı dolu.
  • Gereksiz bir harcama olur bence. 1300 Euro az değil en az 2 periyodik bakım demek zaten

    Bildiğim kadarıyla eskiden de E39 vardı. Bakım onarım konusunda çevreniz vardır muhakkak.

    Sorun çıkma olasılığı her araba da var arabaya özel bir sıkıntı olsa zaten bu kullanım sürecinde baş gösterirdi.

    2 yıl sonra belki F10'a terfi edersiniz iyi ki yaptırmamışım dersiniz
  • Bir tek garanti süresi içinde satarsan faydası olacağını düşünüyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım BMW değil; Skoda Superb 1.4 TSI. 1 yıl önce 1.700 civarı para verip garantiyi 2 yıl uzattım. Geçenlerde araçla ilgili bir sıkıntı başgösterdi ve turbonun komple değişimine karar verildi, kısa sürede süreç tamamlandı ve aracıma yeni turbo takıldı. Bu açıdan bakılınca kara bile geçtiğim söylenebilir. Zira turbo insanın belini bükebilecek bir parça.

    Evet yetkili serviste bakım yaptırdığımda haybeye fazla para verdiğimi de biliyorum; ancak aracı satarken de "aracın tüm bakımları yetkili serviste yapılmıştır, kayıtları mevcuttur" gibi bir açıklamanın da benim ilanımı diğer özel servis bakımlı araçlardan öne geçireceğini düşünüyorum...

    Yine aynı şekilde, diyelim ki aracı sattım, 2 yıl uzatılmış garantimin bitmesine 1,5 yıl var, ilanda bunu da belirteceğim ve garantisi olmayan bir araca göre benim aracım yine öne çıkacak diye düşünüyorum..

    Uzun lafın kısası garantiyi mutlak suretle uzatma taraftarıyım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Bir tek garanti süresi içinde satarsan faydası olacağını düşünüyorum.


    satmayı düşünmüyorum hocam 100 bini geçerim kısmetse.

    enoktakenokta
    hocam işte zaten tek korkum motor-şanzıman ama yaradana sığınacağım artık.

    NİTROUS666
    evet dostum e39 incelikleri baya öğrenmiştim. Sanayide çevrem oldukça fazla. Çok sık ziyaret halindeyim kendilerini.
    Eskiden sanayi pek sıcak bakmazdım ama son 6-7 senedir bana sağladığı avantaj yarım araba parası olmuştur .
    Ancak dediğin gibi çevre olması önemli. Allah hepimize f10 lar hatta f01 ler nasip etsin inş =)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Bir tek garanti süresi içinde satarsan faydası olacağını düşünüyorum.


    satmayı düşünmüyorum hocam 100 bini geçerim kısmetse.

    enoktakenokta
    hocam işte zaten tek korkum motor-şanzıman ama yaradana sığınacağım artık.

    NİTROUS666
    evet dostum e39 incelikleri baya öğrenmiştim. Sanayide çevrem oldukça fazla. Çok sık ziyaret halindeyim kendilerini.
    Eskiden sanayi pek sıcak bakmazdım ama son 6-7 senedir bana sağladığı avantaj yarım araba parası olmuştur .
    Ancak dediğin gibi çevre olması önemli. Allah hepimize f10 lar hatta f01 ler nasip etsin inş =)




    Araç işi gerçekten şans işi ben bunu anladım son yaşadığım olaydan sonra. Arabamın üstüne titrerim hakikaten. Motor soğukken devirli kullanmam, kontağı açtıktan sonra en az yarım dakika beklerim, yine kapatmadan yarım dakika beklerim falan ama sonuçta 55.000 kilometrede turbo gitti..

    Şirket araçlarını kullananları görüyorum bazen, adam kontağı çeviriyor, direkt dip gaz devam, eminim hiç de sıkıntı yaşamıyordur..

    Yani şans işi herhalde...




  • kesinlikle şans işi
    hani değerler veriliyor ya motor için atıyorum her 100 motordan 3.4 tanesinde garanti içerisinde sorun çıkıyor falan. İşte sizin araç bu kesime girmeyi başarmış. belki 250.000 km hiç bir sorun çıkarmayacak bundan sonra tamamen şans.
  • Artık iyice tırstım bir de. Acaba bu turboya da birşey olur mu falan diye. İnsan paranoyak oluyor her an bir sorun çıkacak diye. Bu nedenle ben her zaman yetkili serviin beni yolduğunu bilsem de garanti bozulmasın diye yetkili servise talim ediyorum; şu son yaşadığım tecrübeden sonra da asla garantisiz araca binmem.
  • eğer iki tane sıfır turbo böyle dikkatli kullandığınız halde bozuluyorsa gerçekten büyük şanssızlık olur. Rahat olun zaten garanti devam ediyor
  • Aynı araba bendede var e90 320d 2012, benimki 28binde garantisi Kasım'da bitiyor, bende uzatmayacagım garantisini

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boyle bir imkam varda ben uzatma taraftariyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time is up

    Aynı araba bendede var e90 320d 2012, benimki 28binde garantisi Kasım'da bitiyor, bende uzatmayacagım garantisini

    bir takıldığım nokta da garanti yüzünden valeo head up display takamıyorum ki sürekli uzun yol giden biri olarak nasıl bağımlılık yapıyor anlatamam.
    onu takabilmem için kadranın arkasında hız pulse kablosundan ara almam gerekiyor. e39 da bile buluncaya kadar imanım gevremişti bunda ne olacak allah bilir
  • Telefonuna indir android veya ios'tan, kablo ve garantiyle ugrasmaktan kurtulursun, tabi ne kadar verimli olur bilemem :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.