Şimdi Ara

C SEGMENT SINIFININ EN iYiSi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
0
Favori
6.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında bugüne kadar bu konuda benzer konular açıldı,ya anket şeklinde yada sınırlı belirli konularda, ancak c segment araçlar kendi segmentinin beklenti ve ihtiyaçları konusunda genel olarak degerlendirilmedi ister subjektif ister objektif değerlendirmeler yapılarak herkes istediğini özgürce ama hakaret etmeden yazsın . Hem araba alma arefesinde olanlar beklentileri konusunda istedikleri cevaplara ulasabilsin hem varsa yanlış bilgilerimiz bunları düzeltme şansı olur.Yalnız özellikle hakaret ve doğrudan yada dolaylı olarak inceden inceye giydirme küçük düşürücü yorumlardan kacinalim .Hatta bu konuda yönetici olan arkadaslar doğrudan müdahale ile yazılan mesajları silsin.Yalnız seçtiğimiz ve sınıfının lideri olarak gördüğümüz aracı belirtirken nedenlerini ister tek cevapta ister birden çok cevap içinde açıklarsa maksat hasıl olur.

    Bu arada illaki ilk sırada ki aracı değil isteyen atiyorum ilk 5 arabayı da yazıp açıklayabilir.

    Tasarımda sınıfında çığır açan ve bu konuda benim ve bir çok kişini ortak görüşü tartışmasız lider olan Mazda 3 bir çok kriterde de kendisini gösteriyor ve öne çıkıyor bunları sıralarsak eğer;
    İİHS çarpışma testleri sonucunda Yeni Mazda 3 çok iyi puanlar aldı
    Güvenik donanımlarına baktığımızda en baz donanım paketi olan soul pakette DCS-TCS-EBA-EBD-ABS -LASTİK BASINÇ İZLEME-ÖN HAVA YASTIKLARI-ÖN VE ARKA PERDE HAVA YASTIKLARI-YAN HAVA YASTIKLARI standart olarak sunulmuş,Power donanımda bunlara ek olarak Akıllı şehir içi fren desteği ve Arka araç izleme sistemi mevcut yine Power donanım seçeneğinde opsiyonel olarak sunulan sense pakette şerit değiştirme uyarı sistemi,uzun far kontrol sistemi,radar hız kontrol sistemi ve akıllı fren desteği gibi sınıfında çoğu markada bulunmayan donanımlara sahip,
    İç dizayn olarak incelediğimizde dokunmatik ekranın konumlandırılması zevk ve tercihlere göre tartışılır olmakla birlikte genel hatları ile oldukça iyi ,buf konuda benim en beğendiğim iç dizayn alfa romeo guiletta sonra mazda 3 şeklinde sıralanıyor
    İç mekan kalitesinde ise koltuk döşemelerinin daha iyi olmasını beklerdim ancak yinede kötü değil sürücü odaklı olarak düşündüğümüzde ön göğüste kullanılan plastik oldukça kaliteli arka bölümde yolcu kısmında ise kalitede bir düşüş var bu doğru netice olarak iç mekan kalitesini bir bütün olarak ele aldığımda Golf 1. sırada 2. sırayı Mazda 3 ile bir yada 2 model paylaşır,
    İç mekan genişliği ve bagaj hacmi konusunda yeterli olmakla birlikte bu konuda Corolla, Octavia,Fluence gibi modellerin üstünlüğü tartışılmaz gibime geliyor,
    Donanım seçenekleri olarak Power donanımda standart olarak sunulan ve etkileyici bir ses kalitesi olan 9 hoparlörlü bose müzik sistemi,215-45-18 ebatları buluna alaşım jantları,aktif sürüş ekranı, dokunmatik bilgi ekranı ve içeriği ile sınıfının en iyi donanım seviyesine sahip,
    Yol tutuş ve sürüş dinamikleri değerlendirildiğinde focus ile kapışır durumda olan, headers egzos ile dip gaz yapıldığında duyulan ses ile araba sürmenin keyfini fazlası ile yaşatan, güvenli fren sistemi,18 jantlara rağmen darbeleri absorbe ederek konfordan çok ta taviz vermeden yaşattığı sportif sürüş, hisli direksiyon ile birlikte değerlendirdiğimde Mazda 3 ve focusu 1. sırada geçiyorum
    Şanzıman konusuna gelirsek MX5 te kullanılan 6 ileri manuel şanzıman bu sınıfta birçok otorite tarafından en iyi manuel viites olarak görülüyor, otomatik şanzımanı ise gerçekten çok iyi sarsıntısız geçişler hissedilmiyor zf den sonra bence en iyi seçenek bu konuda Mazda 3 yine 1. en azından benim gözümde.
    Yakıt tüketimine gelirsek şu anda atmosferik motorlar içinde en iyi verileri sunuyor , hatta turbo motorların yüksek devirde sapıtan tüketim değerlerinide ele aldığımızda verimli yakıt tüketiminde yine 1. sırada
    Sorunsuzluk konusuna gelirsek ister efsane deyin ister fanatiklik deyin bu konuda Japonları açık ara üstünlüğü tartışılmaz
    Performansa gelirsek turbo beslemeliler ile kıyaslarsak tabiki yetersiz ancak atmosferik motorlar ile kıyaslandığında gayet yeterli ve tatminkar bu konuda performans arayanlar için tabiki turbo motorlar öncelikli
    Genel olarak C segment bir aracın tercih sebeplerini kıyasladığımızda Mazda benim için bir çok konuda önde yada ilk sıralarda olması sebebiyle segmentinin en iyi arabası olmayı fazlasıyla hakediyor.
    Aklıma geldikçe eklemeler yapacağım şimdilik herkese hayırlı forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_a_s -- 17 Mayıs 2014; 21:37:02 >







  • Her kıstasın birincisi farklı. Önemli olan kişinin tercihlerine en çok uyanı satın alması. Artık bu segmentte iyi olmayan araba yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Her kıstasın birincisi farklı. Önemli olan kişinin tercihlerine en çok uyanı satın alması. Artık bu segmentte iyi olmayan araba yok.
    yazıyı editliyorum:
    Aşağıda
    Focusun ralli araçlarından bahsetmiş bir arkadaş ralli aracı istemiyor burda arkadaş.c sınıfını tartışıyoruz buna rağmen d segment olan araçları premiumları önerenler olmuş.
    astra sert süspansiyonlarını yoltutuşunu sürüş dinamiklerini araştırın önce ondan sonra konuşun.
    focuslar bildiğiniz üzre masraf çıkarmayan öyle meşhur kronik sorunları fazla olmayan araçlardır.(jetta astraya göre)
    almanlar daha çok arıza çıkarıyor bu bir gerçek.
    Jettaya gelecek olursak.Ben bu araçların Highline cosmo ve titanium-x donanımlarını varsayarak yazdımki donanım olarak jetta benim için biraz daha önde gibiydi.bunun yanında yeni bir araç daha yazıyorum
    Skoda octavia.Facelift bir araç.Ve gerçekten çok başarılı.Tasarımı özellikle çok hoş.
    Buna rağmen astra daha sportif duruyor.alacak olsam ve bütçe fark etmiyorsa astra 1.6cdti alırım.flexride şasi ekletmeyide unutmam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SecondLieu -- 13 Mayıs 2014; 13:37:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Her kıstasın birincisi farklı. Önemli olan kişinin tercihlerine en çok uyanı satın alması. Artık bu segmentte iyi olmayan araba yok.
    Çok uzun yazmışsın bu yüzden okumadım. Leon deyip gidiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalande

    Çok uzun yazmışsın bu yüzden okumadım. Leon deyip gidiyorum

    Alıntıları Göster
    Tasarımdan başlarsak bu konu göreceli olmakla beraber hemen hemen herkesin hemfikir olduğu Mazda 3 hem sedan hem hem hb kasasıyla bence sınıfının tartışmasız lideri, kaldı ki son kasası dışında Mazda marka olarak tasarım konusunda fütürist bir anlayışa sahip olduğu için bu konuda zaten hep ilerideydi.
    Tasarım konunda Mazdadan sonra sedan kasalarda astra ve lancer hb kasalarda i 30 ve astra geliyor.

    Sıralarsak
    Sedan Hb

    1- Mazda 3 1-Mazda 3
    2- Astra 2-İ30
    3- Elentra 3-Astra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    Tasarımdan başlarsak bu konu göreceli olmakla beraber hemen hemen herkesin hemfikir olduğu Mazda 3 hem sedan hem hem hb kasasıyla bence sınıfının tartışmasız lideri, kaldı ki son kasası dışında Mazda marka olarak tasarım konusunda fütürist bir anlayışa sahip olduğu için bu konuda zaten hep ilerideydi.
    Tasarım konunda Mazdadan sonra sedan kasalarda astra ve lancer hb kasalarda i 30 ve astra geliyor.

    Sıralarsak
    Sedan Hb

    1- Mazda 3 1-Mazda 3
    2- Astra 2-İ30
    3- Elentra 3-Astra

    Alıntıları Göster
    Yalnız premium var mı yok mu onu yazalım.

    Varsa V40 1 numaramdır.




  • Astra cok iyi.daha dun 1.6cdti test ettim müthiş olmuş bu motor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Yalnız premium var mı yok mu onu yazalım.

    Varsa V40 1 numaramdır.

    Premiumları katmıyoruz Orta sınıf C segment araçlar içerisinden belirleylim mümkünse.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    sıralama şöyle bence
    donanım olarak
    Jetta>astra>focus
    Sürüş Dinamikleri+Yoltutuşu
    Astra>Focus>jetta
    Sorun çıkarmama bakımından(elktrnik arıza,ömür falan filan)
    Focus>Jetta>Astra

    Kusura bakmada Yol tutuşu ve sürüş dinamiklerinde segmentinde Focustan iyisi yoktur . Ne kadar çok rally de kullanıldığından anlayabiliriz en basit olarak .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BorgaXxX

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    sıralama şöyle bence
    donanım olarak
    Jetta>astra>focus
    Sürüş Dinamikleri+Yoltutuşu
    Astra>Focus>jetta
    Sorun çıkarmama bakımından(elktrnik arıza,ömür falan filan)
    Focus>Jetta>Astra

    Kusura bakmada Yol tutuşu ve sürüş dinamiklerinde segmentinde Focustan iyisi yoktur . Ne kadar çok rally de kullanıldığından anlayabiliriz en basit olarak .

    Sıralamanın hangisi doğru da sürüş dinamikleri doğru olsun.

    En donanımsız olan Jetta en başta.
  • Şimdi Golf dicem forumun yarısı bana fanboy diyecek ama Golf.
    En iyi yol tutuş en iyi motor vs. olmayabilir ama hepsinin ortalamasını aldığında sonuç Golf.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1nvdr -- 13 Mayıs 2014; 2:00:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: BorgaXxX

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    sıralama şöyle bence
    donanım olarak
    Jetta>astra>focus
    Sürüş Dinamikleri+Yoltutuşu
    Astra>Focus>jetta
    Sorun çıkarmama bakımından(elktrnik arıza,ömür falan filan)
    Focus>Jetta>Astra

    Kusura bakmada Yol tutuşu ve sürüş dinamiklerinde segmentinde Focustan iyisi yoktur . Ne kadar çok rally de kullanıldığından anlayabiliriz en basit olarak .

    Sıralamanın hangisi doğru da sürüş dinamikleri doğru olsun.

    En donanımsız olan Jetta en başta.

    Alıntıları Göster
    preminumları saymazsak en iyi yol tutuş focusta var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    preminumları saymazsak en iyi yol tutuş focusta var

    Alıntıları Göster
    en çok donanım nasıl jetta da oluyor çözemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    en çok donanım nasıl jetta da oluyor çözemedim.

    Alıntıları Göster
    Forum artık C segmenti konularına doydu bence çünkü artık tartışmadan başka bir şeye yaramamaya başladı. Yine de fikrimi yazayım. Şu an C segment bir araç alacak olsam Golf ya da 308 alırdım. Dizel-DSG kombinasyonuyla golfü tercih ederdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik

    Forum artık C segmenti konularına doydu bence çünkü artık tartışmadan başka bir şeye yaramamaya başladı. Yine de fikrimi yazayım. Şu an C segment bir araç alacak olsam Golf ya da 308 alırdım. Dizel-DSG kombinasyonuyla golfü tercih ederdim.

    Iyi niyet garantisinden dsg degissin ben olsam c sinifinda c4 alirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkecelik

    Forum artık C segmenti konularına doydu bence çünkü artık tartışmadan başka bir şeye yaramamaya başladı. Yine de fikrimi yazayım. Şu an C segment bir araç alacak olsam Golf ya da 308 alırdım. Dizel-DSG kombinasyonuyla golfü tercih ederdim.

    Iyi niyet garantisinden dsg degissin ben olsam c sinifinda c4 alirdim.

    Onlarda hiç gitmiyor diye duydum ya :D Ben zaten bu saatten sonra dizel alacak olsam BMW'den aşağı alamam bünye performansa alıştı. Babamın arabasını falan kullanınca sıkıntı geliyo bana :D




  • Yakıt donanım tasarım olarak her türlü yeni mazda 3
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Yakıt donanım tasarım olarak her türlü yeni mazda 3
    bekarlar için 308, focus veya golf bütçeye göre
    aileler için octavia, elentra veya corolla
  • Mazda3-i30-octavia
    Benim sıralanan bu ucu şeklinde olur.
    Mazda zaten hastasıyım onun yanında i30 ve octavia yıda tasarım olarak severim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: BorgaXxX

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    sıralama şöyle bence
    donanım olarak
    Jetta>astra>focus
    Sürüş Dinamikleri+Yoltutuşu
    Astra>Focus>jetta
    Sorun çıkarmama bakımından(elktrnik arıza,ömür falan filan)
    Focus>Jetta>Astra

    Kusura bakmada Yol tutuşu ve sürüş dinamiklerinde segmentinde Focustan iyisi yoktur . Ne kadar çok rally de kullanıldığından anlayabiliriz en basit olarak .

    Sıralamanın hangisi doğru da sürüş dinamikleri doğru olsun.

    En donanımsız olan Jetta en başta.

    Sorunsuzluk denince akla Japonlar geliyor o da yok :))))





  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.