Şimdi Ara

Chery, elektrikli araçların menzilini 1500 kilometreye yükseltecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
2.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlarla ilgili beklenen en büyük gelişmelerden bir tanesi katı hal piller. Bu kapsamda çalışmalar yürüten Chery, 2026 yılı itibarıyla katı hal pillere geçiş yapmayı planlıyor. Çinli şirket bu sayede tek şarjla 1500 kilometreye varan menzilin mümkün olduğuna inanıyor.



    2025'te 600 Wh/kg enerji yoğunluğu hedefi



    Chery, katı hal pil çalışmalarıyla ilgili geldiği noktayı geçen hafta Küresel İnovasyon Konferansı'nda açıkladı. Mevcut prototiplerin 400 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip olduğunu belirten Çinli firma 2025 yılında bu değeri 600 Wh/kg'a kadar çıkarmayı planlıyor. Ardından şirket 2026 yılında bu bataryaları araçlarında kullanmaya başlayacak ve bir sonraki yıl büyük ölçekli üretime geçiş yapacak.



    Kunpeng serisi bataryalarla yüksek hızlı şarj



    Chery, elektrikli araçların menzilini 1500 kilometreye yükseltecek
    Chery, söz konusu konferansta yine elektrikli araçları ilgilendiren önemli bir duyuru daha yaptı. Şirket, yeni kare şekilli lityum demir fosfat ve üçlü lityum bataryaların yanı sıra büyük silindir şekilli üçlü lityum bataryalar geliştirdiğini açıkladı. Çinli üretici, bu bataryaların sadece 5 dakika şarjla menzile 400 kilometre civarında bir ekleme yapabildiğini belirtiyor. Kunpeng serisi olarak adlandırılan bu yeni bataryalar 3 binden fazla şarj döngüsüne sahip olacak.



    Ayrıca Bkz.Yeni Suzuki Swift, kasım ayında Türkiye'de satışa sunulacak



    Chery'nin kare şekilli lityum demir fosfat bataryaları 200 ile 600 kilometre arasında menzil sunan elektrikli araçlarda ve 100 ile 200 kilometre arasında menzil sunan PHEV yani şarj edilebilir hibrit modellerde kullanılacak. Kare şekilli üçlü lityum bataryaların kullanıldığı elektrikli araçlar ise 800 kilometreye kadar menzil sunacak. Büyük silindir pillerin kullanıldığı elektrikli araçlarda ise menzilin 1200 kilometreye kadar çıkacağı ifade ediliyor.




    Kaynak:https://carnewschina.com/2024/10/18/chery-to-launch-solid-state-battery-in-2026-and-launches-ultra-fast-charging-6c-batteries-now/







  • Yok ebesinin tarrağı bravo bravo ..!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bak bu olursa elektrikli araç alınır işte o zaman...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3000 döngü güzel bir rakam ömür boyu kullanırsın aracı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • eveeeettt aradığım menzil 1200 km di. 1500 km in 300 km iklime vurursan dediğim rakama tekabul ediyor. Bu menzil herkesi sebat ettirir. 2 3 günde bir şarj yada şarj istasyonlarında kuyrukta göremezsiniz. Alınır.

  • 1000 km reelde görsün helal olsun derim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çok zor 1200 km az değil, fakat tek şarjla bu yolu gerçekten kat ederse mükemmel satar. O zaman alınır şu an erken bence. Daha su anda bayram özel günlerde sıra oluyor görüyoruz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ama 1 haftada sarj olacak diyorlarmış :D

  • Herkes bir gün chery sahibi olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çinlilerin her açıklamasını ya da duyurusunu biraz ihtiyatla karşılıyorum. Bence siz de öyle yapın. Çinli firmalar rüştlerini henüz tam olarak ispat edebilmiş değiller. İyi yoldalar ama menzile vardıklarını ve etik olgunluğa eriştiklerini söylemek için henüz erken.

  • bence tek sorun bu pilli araçlarda tek bir bataryanın ömrünün 1 milyon km ulaşmamış olması bu sağlanırsa ben de elektirkli araç almak isterim yoksa öyle 5-10 yılda bir çok yüksek fiyatlarla pil değiştireceğim ikinci el satışını yapamayacağım aracı almam.

  • Gelecek sentetik yakıtta.

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Güzel bir noktaya değinmişsiniz. Elektrikten daha makul bir seçenek. Batarya istesek de istemesek de kısa ömürlü oluyor. Elektrik bir yakıt muadili sayılmaz. Yakıtlı araçlar daha uzun ömürlüdür. (Hidrojen, doğalgaz, sentetik yakıtta pekala araştırılması gereken ve üzerine düşünülüp yoğunlaşılması gereken mantıklı yakıt alternatifleridir.)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Zaten 1000 KM üstü gerçek değerler yakalanırsa şehir içinde şu anki bir çok Elektrikli ve Hybrid türevi otomobiller tarih olur.

    Kullanıcıları ise çok zarar ederler.

  • AlbatrosD.IIIFazılBey kullanıcısına yanıt

    Ssangyong 1 milyon km garanti veriyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • slmgs S kullanıcısına yanıt

    O zaman %100 ötv ile alırsınız :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    çok iyi valla hocam bence. zaten içten yanmalı bir araç motoru da aşağı yukarı 1 milyon km yapıyor, bu durumda hiç içten yanmalı ile uğraşmaya gerek bile yok.

  • Elektrikli araçlar çıktığında hep bundan bahsetmiştim. Tek şarj ile +1000km için daha vakit olduğundan ileriki senelerde olabileceğinden dem vurmuştum. Gelişmeler hızlı ilerliyor. Toyota’nın da tek şarj ile 1.200km arge çalışması vardı.

    Şu an tek sıkıntı şarj istasyonları. Halen yeterli değil. Milyonlarca araç var. Şu an sıkıntı yok gibi görünüyor ama olur da chery bu mottoyu tutturursa bir anca onbinlerce satış gerçekleştirebilir.

    Özel günlerde, bayram vs tesislerde şarj sırası oluşur. Her ne kadar gideceğiniz yere tek şarjla gidecek olsanız, “yolda doldururuz vakit yok” gibi durumlar haylice fazla olacak.

    Ama çok çok satar onu belirteyim. Şehir içinde kullanan bile neredeyse hiç şarj etmeden 1 ay kullanacak. İşten eve 20km git 20km gel yapan birisi için çok iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Menzil vaadini gerçekleştirirse piyasaya yumruk vurur gibi. 3000 şarj döngüsü de günlük kullanım da iyimiş.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.