Şimdi Ara

Çift kavramalı şanzımanlar yarı otomatik mi tam otomatik mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
7.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tek kavramalıların yarı otomatik olduğunu biliyorum ama bazı yarı otomatiklerin de çift kavramalı olduğunu duydum. Bunun aslı nedir şimdi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Soruyu google a yazınca çıkan ilk link:

    http://farkbul.net/bilgi-bankasi/25065-otomatik-sanzimanlar-tam-otomatikcvttek-kavramalicift-kavramali-sanzimanlar-hakkinda-bilgiler.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARKU -- 15 Temmuz 2012; 10:49:03 >
  • tabiki yarı otomatik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    Soruyu google a yazınca çıkan ilk link:

    http://farkbul.net/bilgi-bankasi/25065-otomatik-sanzimanlar-tam-otomatikcvttek-kavramalicift-kavramali-sanzimanlar-hakkinda-bilgiler.html

    hocam mobildeyim de sayfa kastığı için açılmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tam otomatikler (tork konvertörlü) en sorunsuz olanıdır

    ilkeldir, yakıt değerleri yüksektir.

    yarı otomatikler aslında robotize edilmiş manuel şanzımandır. vites geçişleri bazı modellerde sarsıntılı olabiliyor. yakıt değerleri düşüktür, hatta bir aracın manuel modelinden de daha düşük tüketim elde edilebiliyor

    çift kavramalar daha komplike bir sistem onlar hakkında bir fikrim yok. ama vites geçişleri çok hızlı oluyor ve yakıt tüketimleri başarılı. bir de onarım ücretleri yüksek.
  • şu an için piyasadaki en iyi şanzımanlardan biri bmw'ninde kullandığı 8 ileri tam otomatik ZF şanzıman,hem sorunsuz hemde yakıt tüketimini çok az arttırıyor.

    dsg tarzı çift kavramalı şanzımanlarda çok iyi ama hep sorunlar arızalar duyuyoruz hakkında.
  • Tüm yarı otomatik kavramalar için geçerli olan kural servise mahkum olmanızdır, garantisi bittikten sonrada olsa servis dışında şanzımana müdahale ettirmezsiniz, buda normalin 2 katı fiyat demek oluyor, ayrıca sistemdeki mekatronik'in değişmesi oldukça pahalı, toyotada sadece balata değişimi 900 tl, mekatronik değişimi gerekirse oda 1000-1500 tl tutuyor, bunlarıda düşünmek lazım, birde bu tür şanzımanlar çok sık vites değiştirdikleirinden ve zaman zaman kararsızlık yaşadıklarından doğal olarak balata daha çabuk bitebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    tam otomatikler (tork konvertörlü) en sorunsuz olanıdır

    ilkeldir, yakıt değerleri yüksektir.

    yarı otomatikler aslında robotize edilmiş manuel şanzımandır. vites geçişleri bazı modellerde sarsıntılı olabiliyor. yakıt değerleri düşüktür, hatta bir aracın manuel modelinden de daha düşük tüketim elde edilebiliyor

    çift kavramalar daha komplike bir sistem onlar hakkında bir fikrim yok. ama vites geçişleri çok hızlı oluyor ve yakıt tüketimleri başarılı. bir de onarım ücretleri yüksek.

    Teşekkür ederim, aydınlattığınız için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kavrama terimi geçiyorsa işin içinde yarı otomatiktir. Tam otomatikler Tork dönüştürücülüdür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    şu an için piyasadaki en iyi şanzımanlardan biri bmw'ninde kullandığı 8 ileri tam otomatik ZF şanzıman,hem sorunsuz hemde yakıt tüketimini çok az arttırıyor.

    dsg tarzı çift kavramalı şanzımanlarda çok iyi ama hep sorunlar arızalar duyuyoruz hakkında.

    Bu BMW'nin ZF şanzımanı, bana otobüslerdeki ZF şanzımanları hatırlattı. İkisi de aynı yerde üretiliyor herhalde değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Kavrama terimi geçiyorsa işin içinde yarı otomatiktir. Tam otomatikler Tork dönüştürücülüdür.

    Teşekkürler. Yani tork konvertörü varsa kavrama olmaz, kavrama olursa da konvertör bulunmaz demek istiyorsun hocam anladığım kadarıyla Peki bu şanzımanın üretimi masraflı mı ki çoğu firma yarı otomatik kullanıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Tüm yarı otomatik kavramalar için geçerli olan kural servise mahkum olmanızdır, garantisi bittikten sonrada olsa servis dışında şanzımana müdahale ettirmezsiniz, buda normalin 2 katı fiyat demek oluyor, ayrıca sistemdeki mekatronik'in değişmesi oldukça pahalı, toyotada sadece balata değişimi 900 tl, mekatronik değişimi gerekirse oda 1000-1500 tl tutuyor, bunlarıda düşünmek lazım, birde bu tür şanzımanlar çok sık vites değiştirdikleirinden ve zaman zaman kararsızlık yaşadıklarından doğal olarak balata daha çabuk bitebiliyor.

    Peki hocam yarı otomatik şanzımanlar tiptronik olarak kullanılabiliyor değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-


    quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    şu an için piyasadaki en iyi şanzımanlardan biri bmw'ninde kullandığı 8 ileri tam otomatik ZF şanzıman,hem sorunsuz hemde yakıt tüketimini çok az arttırıyor.

    dsg tarzı çift kavramalı şanzımanlarda çok iyi ama hep sorunlar arızalar duyuyoruz hakkında.

    Bu BMW'nin ZF şanzımanı, bana otobüslerdeki ZF şanzımanları hatırlattı. İkisi de aynı yerde üretiliyor herhalde değil mi?

    Aynen,bmc tirlarda bile bu sanziman var. Cesitli firmalara uretim yapiyorlar galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bu konuyla ilgili açmış olduğum "otomatik vites türleri, avantajları ve dezavantajları" isimli bir konum var.

    Detaylı bilgi orada mevcut.

    Açmış olduğum konulardan bulunabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-


    quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Tüm yarı otomatik kavramalar için geçerli olan kural servise mahkum olmanızdır, garantisi bittikten sonrada olsa servis dışında şanzımana müdahale ettirmezsiniz, buda normalin 2 katı fiyat demek oluyor, ayrıca sistemdeki mekatronik'in değişmesi oldukça pahalı, toyotada sadece balata değişimi 900 tl, mekatronik değişimi gerekirse oda 1000-1500 tl tutuyor, bunlarıda düşünmek lazım, birde bu tür şanzımanlar çok sık vites değiştirdikleirinden ve zaman zaman kararsızlık yaşadıklarından doğal olarak balata daha çabuk bitebiliyor.

    Peki hocam yarı otomatik şanzımanlar tiptronik olarak kullanılabiliyor değil mi?

    Yarı otomatik şanzımanlar ile tiptronik şanzımanlar ayrı bişey, tiptronik elle vites değiştirmeye müsaade eden tam otomatikler için geçerlidir, ama tiptronikten kastınız elle şanzımana müdahale edip vites değişimi sağlamaksa tüm yarı otomatiklerde bu sistem zaten vardır ya vites kolunu ileri-geri iterek veya direksiyondaki butonlar ile bunu yapabilirsiniz, genelde bir kerde 2 vitesten fazla düşürmeye izin vermezler, ama düşük hızlarda en son vitesi kullandıklarından dip gaz yaparsnız 3 vites birden düşebiliyor, en azından bizimki öyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Benim bu konuyla ilgili açmış olduğum "otomatik vites türleri, avantajları ve dezavantajları" isimli bir konum var.

    Detaylı bilgi orada mevcut.

    Açmış olduğum konulardan bulunabilir.

    favorilerden linki atayım arkadaş aramasın

    http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm#50255365
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Benim bu konuyla ilgili açmış olduğum "otomatik vites türleri, avantajları ve dezavantajları" isimli bir konum var.

    Detaylı bilgi orada mevcut.

    Açmış olduğum konulardan bulunabilir.

    Teşekkür ederim hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    quote:

    Orijinalden alıntı: -ahmetgakgo23-


    quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Tüm yarı otomatik kavramalar için geçerli olan kural servise mahkum olmanızdır, garantisi bittikten sonrada olsa servis dışında şanzımana müdahale ettirmezsiniz, buda normalin 2 katı fiyat demek oluyor, ayrıca sistemdeki mekatronik'in değişmesi oldukça pahalı, toyotada sadece balata değişimi 900 tl, mekatronik değişimi gerekirse oda 1000-1500 tl tutuyor, bunlarıda düşünmek lazım, birde bu tür şanzımanlar çok sık vites değiştirdikleirinden ve zaman zaman kararsızlık yaşadıklarından doğal olarak balata daha çabuk bitebiliyor.

    Peki hocam yarı otomatik şanzımanlar tiptronik olarak kullanılabiliyor değil mi?

    Yarı otomatik şanzımanlar ile tiptronik şanzımanlar ayrı bişey, tiptronik elle vites değiştirmeye müsaade eden tam otomatikler için geçerlidir, ama tiptronikten kastınız elle şanzımana müdahale edip vites değişimi sağlamaksa tüm yarı otomatiklerde bu sistem zaten vardır ya vites kolunu ileri-geri iterek veya direksiyondaki butonlar ile bunu yapabilirsiniz, genelde bir kerde 2 vitesten fazla düşürmeye izin vermezler, ama düşük hızlarda en son vitesi kullandıklarından dip gaz yaparsnız 3 vites birden düşebiliyor, en azından bizimki öyle.

    Kastım elle müdahaleydi, anlatmışsınız zaten. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tork konvektör aslında turbolu motorun şanzımanıdır. Güçlü motorun şanzımanıdır. Ama bizi bu vergi sistemine mahkum ettikleri için şekil A ben mesela 1,3mpi 4ileri kullanıyorum . Motordan güç çalıyor fena bir şekilde. klima açınca rampada bayılıyor araç...

    1,6lt benzinli aracın şehir içi 11-12lt benzin tükettiğini görüp kafana benzin pompasını geçiresin gelir. benim düldül bile 9lt yakıyor
    Misubishi yapıyor 1,3 AMT şanzımanlı araç... ist. şehir içi 6,5lt benzin tüketiyor... yarı otm. araç. benim araçla arasında 100kg fark var. tüketim ise dağlar kadar.. amt yanılmıyorsam Getrag yapımı.

    BMW'nin benzinlileri de öyle. 8ileri ZF var. araçları kokluyor resmen... 245hp 2lt turbo motor şehir içi 8lt tüketiyor

    Elin almanı 3,5lt v6 cls 350 biner o da tam otomatik tork konvektörlüdür... rampada çekiş düşüklüğü nedir bilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 15 Temmuz 2012; 13:01:13 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.