Şimdi Ara

Citroen Modelleri ve Yeni C4 ikinci elde tutulmuyor mu, tutulmaz mı? Neden?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
0
Favori
15.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni C4 1.6 dizel her açıdan hayallerimdeki otomobile en yakın araç.

    Arka süspansiyonla ilgili eleştiriler ve yol tutuş haricinde belirgin bir problem yok gibi. Geniş ferah bir iç kabin, dizel ekonomisi, 400 lt bagaj ve yeterince güzel tasarlanmış compact hatcback silüet ve tabi ki makul fiyat.

    Ama iş almaya gelince 'ikinci elde kaybettirir mi, hemen alıcı bulup elden çıkarılabilir mi?' gibisinden sorular aklımı kurcalıyor. 'Beğendiysen al gitsin, içine sindiyse bin gitsin, fazla takma' gibi düşünenler olabilir. Ama otomobil benim için sadece duygularla alınacak bir şey değil.

    Sonuç olarak ülkemizde citroen'in ikinci eli zayıf mıdır? Neden ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroën Modellerinin İkinci El Piyasasındaki Durumu

    Citroën, Fransa merkezli bir otomobil üreticisidir ve ülkemizde de popüler olan modeller üretmektedir. Ancak bazı Citroën modelleri, özellikle C4 ve Cactus, ikinci el piyasasında diğer modellere göre daha düşük bir değer koruma oranına sahiptir.

    Citroën C4 ve Cactus Neden İkinci Elden Tutulmuyor?

    Bunun birkaç nedeni vardır:

    • Marka İmajı: Citroën, daha uygun fiyatlı ve bütçe dostu otomobiller üretmesiyle bilinmektedir. Bu algı, ikinci el piyasasında da kendini göstererek fiyatların düşmesine neden olabilir.
    • Rakiplerin Güçlü Rekabeti: Volkswagen Golf, Toyota Corolla ve Ford Focus gibi rakip modeller, ikinci el piyasasında daha güçlü bir itibara sahiptir. Bu modellerin güvenilirliği, yakıt verimliliği ve sürüş dinamikleri daha yüksek olarak algılanır.
    • Tasarım ve Özellikler: Citroën C4 ve Cactus, alışılmadık tasarımları ve bazı özelliklerdeki eksiklikleri nedeniyle ikinci el alıcılar tarafından daha az tercih edilebilir. Örneğin, C4'ün arka koltuk alanı bazı rakiplerine göre daha dardır.
    • Bakım Maliyetleri: Citroën modelleri, bazı rakiplerine göre daha yüksek bakım maliyetlerine sahip olabilir. Bu da ikinci el alıcıların ilgisini azaltan bir faktördür.

    Sonuç

    Citroën C4 ve Cactus modelleri, ikinci el piyasasında diğer modellere göre daha düşük bir değer koruma oranına sahiptir. Bunun nedenleri arasında marka imajı, rakiplerin güçlü rekabeti, tasarım ve özellikler ile bakım maliyetleri yer almaktadır. Bu faktörleri göz önünde bulundurarak, ikinci el Citroën C4 veya Cactus satın alırken dikkatli olmalı ve piyasa değerlerini araştırmanızı tavsiye ederiz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ikinci eli tabiki bir vw toyota gibi değil bu da ülkemizdeki fransız önyargısından kaynaklanıyor

    ha reno da fransız ama o yaygın servis ve 12 torosların kaymağını yiyor hala

    edit: ikinci el sizin için önemliyse vw toyota veya opel, fransız olacaksa reno düşünmelisiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 26 Temmuz 2011; 23:27:28 >
  • Çünkü dandik. Milleti yıllarca dandik arabaları satarak kazıkladılar, şimdi birçok insan ön yargılı. Gerçi hala dandik ama bizim millet aa iç mekanı yumuşak bu araba kaliteli mantığında olduğu için yine bir parça satılıyor. Sıradışı tasarımla insanların gözünü boya, daya mantığı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    Çünkü dandik. Milleti yıllarca dandik arabaları satarak kazıkladılar, şimdi birçok insan ön yargılı. Gerçi hala dandik ama bizim millet aa iç mekanı yumuşak bu araba kaliteli mantığında olduğu için yine bir parça satılıyor. Sıradışı tasarımla insanların gözünü boya, daya mantığı.



    ağır yaralı biraz daha vurursan ölecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    Çünkü dandik. Milleti yıllarca dandik arabaları satarak kazıkladılar, şimdi birçok insan ön yargılı. Gerçi hala dandik ama bizim millet aa iç mekanı yumuşak bu araba kaliteli mantığında olduğu için yine bir parça satılıyor. Sıradışı tasarımla insanların gözünü boya, daya mantığı.
    Dandik kavramını biraz açalım Çürüyor mu, akıyor mu ne olup ne bitiyor ki dandik oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Dandik kavramını biraz açalım Çürüyor mu, akıyor mu ne olup ne bitiyor ki dandik oluyor


    Kardeşim ağzı olan konuşuyor.. Aldırış etme kulaktan dolma laflara.. Biraderim sıfır Renault Kangoo aldı.. 1 ayı dolmadan motor kitledi.. Yolda çektiklerini bir ben bilirim.. Sekiz yıl Peugeot 406 ya bindim.. Hemde son 4 yılı sıralı lpg sistemi taktırarak.. Beni hiç üzmedi, hiç yolda bırakmadı.. Yola oturuşunu, yayılışını konforunu benim diyen D sınıfı araçtan bulamazsın.. Bunu kulaktan dolma laflarla değil 8 yıllık tecrübeyle söylüyorum.. Şimdiki aracım da bir fransız.. Yeni Citroen C4.. Ben depoyu dizelle fulleyip ekranda gördüğüm 1320 km menzilin keyfini çıkarırken birileride doğuşun kuyruğunda parasıyla rezil olmanın hazzını yaşıyor.. Sanki doğuş babamın oğlu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Dandik kavramını biraz açalım Çürüyor mu, akıyor mu ne olup ne bitiyor ki dandik oluyor

    Alıntıları Göster
    bu ülkede her araç satılır ikinci elde tutulur olsun olmasın,
    ha ben bineyim gezeyim kullanayım sonra aldıgımdan fazlasına
    satayım dersen o eskilerde kaldı DoganSl için aylarca beklenen zamanlarda.
    corolla,passat,jetta,golf bu modeller artık araçlar ama yatırım aracı
    araba,otomobil,binek denmez bu modellere
    Bacanak gecen yıl sıfır1.6passat trendline aldı gecen yıl hemen tüp
    taktırdı,bikaç tane krom cerceve,ızgara birde necvokstan navigasyon
    şimdi 55000bin istiyor ee diyorum 44bin araba 4000de masraf 48bin eder
    nasıl satacaksın dedim 52bin veren olmuş satmamış...
    böyle yapacaksanız bu modellere yönelin.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    bu ülkede her araç satılır ikinci elde tutulur olsun olmasın,
    ha ben bineyim gezeyim kullanayım sonra aldıgımdan fazlasına
    satayım dersen o eskilerde kaldı DoganSl için aylarca beklenen zamanlarda.
    corolla,passat,jetta,golf bu modeller artık araçlar ama yatırım aracı
    araba,otomobil,binek denmez bu modellere
    Bacanak gecen yıl sıfır1.6passat trendline aldı gecen yıl hemen tüp
    taktırdı,bikaç tane krom cerceve,ızgara birde necvokstan navigasyon
    şimdi 55000bin istiyor ee diyorum 44bin araba 4000de masraf 48bin eder
    nasıl satacaksın dedim 52bin veren olmuş satmamış...
    böyle yapacaksanız bu modellere yönelin.

    Alıntıları Göster
    Citroen'in gördüğüm bir çok modelinin arıza sıklığı fazla ve parçaları muadillerinden daha pahalı. Aynı durum Peugeot'lar için de geçerli. Bu iki araç da "bence" fiyatlarını haketmiyorlar. İkinci elinin nispeten zayıf olma sebebi bu. Ama otomobilde "ikinci eli düşünerek alma" işi bana çok makul gelmiyor. Elbette insanlık hali, başa dert gelirse hemen satmak gerekebilir. Fakat her yönüyle beğenip kabullendiğiniz, aşık olduğunuz aracı sadece ikinci el zayıflığından dolayı tercih etmemniz garip. Aracın piyasası 35 ise, o arabayı 33'e bırakın daha hızlı gidecektir. Kaybınız olan 2bin TL'yi de zevkinize sayın




  • Doğrusu toyota honda vw opel hatta reno ile aynı fiyata alabiliyorsam tercih etmem citroen i.Bence pejo ve citroen 5 bin tl düşük fiyata satmalı muadillerine göre ki önyargıları kırıp piyasada pay sahibi olsun birde şu yedek parça olayı sıkıntılı sanırım. Bende astra var çok sıkışırsan opelin her parçasının yan sanayisi buluyorsun motordan anlayanıda fazla, bu tip şeylerde etkili oluyor vatandaşın gözünde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Citroen'in gördüğüm bir çok modelinin arıza sıklığı fazla ve parçaları muadillerinden daha pahalı. Aynı durum Peugeot'lar için de geçerli. Bu iki araç da "bence" fiyatlarını haketmiyorlar. İkinci elinin nispeten zayıf olma sebebi bu. Ama otomobilde "ikinci eli düşünerek alma" işi bana çok makul gelmiyor. Elbette insanlık hali, başa dert gelirse hemen satmak gerekebilir. Fakat her yönüyle beğenip kabullendiğiniz, aşık olduğunuz aracı sadece ikinci el zayıflığından dolayı tercih etmemniz garip. Aracın piyasası 35 ise, o arabayı 33'e bırakın daha hızlı gidecektir. Kaybınız olan 2bin TL'yi de zevkinize sayın


    bir başka konuda adam biri Kia Venga'yı begenmiş,ailesinin cocuklarının
    ihtiyaçlarını karşılamış 42bin liraya almış.
    Dh ailesi de adama yükleniyor efendim ikinci eli yokmuş,
    tasarımı berbatmış,b sınıfı mvp alınırmıymış
    adam diyorki ben begendim aldım ikinci eli ile ugraşmıyorum..
    ordan birisi''bu araca 42 bin vereni jopu ıslatıp dövmek lazım''diyor
    gün gelir zorda kalır satarım acilen paraya ihtiyaç olur deniliyorsa,
    45bin liralık araç almazsın35bin liralık araç alırsın kalanı da altın mı alırsın
    hisse senedi mi ne alırsan al.
    araç alırken önceliklerim:
    tasarım,fiyat,motor,donanım,satış-servis memnuniyeti,yakıt durumu,ikinci el
    şeklinde olur.ilk üç madde de ikna olmuşsam bi şekilde kendimi kandırıpalırım o aracı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Citroen'in gördüğüm bir çok modelinin arıza sıklığı fazla ve parçaları muadillerinden daha pahalı. Aynı durum Peugeot'lar için de geçerli. Bu iki araç da "bence" fiyatlarını haketmiyorlar. İkinci elinin nispeten zayıf olma sebebi bu. Ama otomobilde "ikinci eli düşünerek alma" işi bana çok makul gelmiyor. Elbette insanlık hali, başa dert gelirse hemen satmak gerekebilir. Fakat her yönüyle beğenip kabullendiğiniz, aşık olduğunuz aracı sadece ikinci el zayıflığından dolayı tercih etmemniz garip. Aracın piyasası 35 ise, o arabayı 33'e bırakın daha hızlı gidecektir. Kaybınız olan 2bin TL'yi de zevkinize sayın


    bir başka konuda adam biri Kia Venga'yı begenmiş,ailesinin cocuklarının
    ihtiyaçlarını karşılamış 42bin liraya almış.
    Dh ailesi de adama yükleniyor efendim ikinci eli yokmuş,
    tasarımı berbatmış,b sınıfı mvp alınırmıymış
    adam diyorki ben begendim aldım ikinci eli ile ugraşmıyorum..
    ordan birisi''bu araca 42 bin vereni jopu ıslatıp dövmek lazım''diyor
    gün gelir zorda kalır satarım acilen paraya ihtiyaç olur deniliyorsa,
    45bin liralık araç almazsın35bin liralık araç alırsın kalanı da altın mı alırsın
    hisse senedi mi ne alırsan al.
    araç alırken önceliklerim:
    tasarım,fiyat,motor,donanım,satış-servis memnuniyeti,yakıt durumu,ikinci el
    şeklinde olur.ilk üç madde de ikna olmuşsam bi şekilde kendimi kandırıpalırım o aracı.

    Alıntıları Göster
    bence kaliteli araba her türlü satılır , yeni c5 de fazla satış kaydedemedi nedense , bence sınıftaki en iyi araçlardan ikisi de , bir de eski c4 ten gelen bazı kronik sorunlardan ötürü insanlar uzak olabilir citroene falan , ama bence c4 müthiş bir araç..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcan.

    bence kaliteli araba her türlü satılır , yeni c5 de fazla satış kaydedemedi nedense , bence sınıftaki en iyi araçlardan ikisi de , bir de eski c4 ten gelen bazı kronik sorunlardan ötürü insanlar uzak olabilir citroene falan , ama bence c4 müthiş bir araç..

    Alıntıları Göster
    Elbette otomobil bir yatırım aracı değil. Ama bakkaldan da patates alır gibi alınacak bir şey değil.

    Sıfır alırken 45 bin lira verdiğin arabaya, 3 sene sonra 25 bine alıcı bulamazsan bunu ''içime sinen araba buydu, keyfim yetti aldım'' şeklinde duygularla telafi etmek zor olur bence. Parası çok olanlar hariç tabi.

    İkinci el ilanlara baktım dizel olduğu halde 3-4 senelik C4 ler 20bin-25bin aralığında gidiyor.

    Bu kadar değer kaybına yol açan şey ne olabilir? Marka imajını bozan nedir? Sadece arıza sıklığı ve yedek parça sorunu mudur ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Elbette otomobil bir yatırım aracı değil. Ama bakkaldan da patates alır gibi alınacak bir şey değil.

    Sıfır alırken 45 bin lira verdiğin arabaya, 3 sene sonra 25 bine alıcı bulamazsan bunu ''içime sinen araba buydu, keyfim yetti aldım'' şeklinde duygularla telafi etmek zor olur bence. Parası çok olanlar hariç tabi.

    İkinci el ilanlara baktım dizel olduğu halde 3-4 senelik C4 ler 20bin-25bin aralığında gidiyor.

    Bu kadar değer kaybına yol açan şey ne olabilir? Marka imajını bozan nedir? Sadece arıza sıklığı ve yedek parça sorunu mudur ?


    Alıntıları Göster
    Tenekeden yapılıyorda ondan..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Elbette otomobil bir yatırım aracı değil. Ama bakkaldan da patates alır gibi alınacak bir şey değil.

    Sıfır alırken 45 bin lira verdiğin arabaya, 3 sene sonra 25 bine alıcı bulamazsan bunu ''içime sinen araba buydu, keyfim yetti aldım'' şeklinde duygularla telafi etmek zor olur bence. Parası çok olanlar hariç tabi.

    İkinci el ilanlara baktım dizel olduğu halde 3-4 senelik C4 ler 20bin-25bin aralığında gidiyor.

    Bu kadar değer kaybına yol açan şey ne olabilir? Marka imajını bozan nedir? Sadece arıza sıklığı ve yedek parça sorunu mudur ?


    Alıntıları Göster
    Yakın bir arkadaşımda eski kasa C4lerden vardı. İlk sahibiydi ve yeni çıktığında almıştı. Birkaç yıl kullandı.
    Arabanın içine ve dıs tasarımına hayran olarak almıştı, ama sorunlarından bıkmıştı.
    Ivır zıvır herşeye arıza lambası yakıp duruyordu, servise gidip sildiriyordu.

    Belki yeni C4'ler de bu yüzden fazla tutulmuyor.
    Eminim ki yeniler daha sorunsuzdur, ama önyargıları da silmek zordur.
    Tasarımını ben de beğeniyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    Tenekeden yapılıyorda ondan..


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    Tenekeden yapılıyorda ondan..




    Alıntıları Göster
    Sıfır aldığınız aracı 5-6 yıl kullanmayacaksanız ve satarken çok fazla değer kaybetmesini istemiyorsanız ikinci el öneririm.

    Yeni C4 güzel bir araç. Alman ve Fransız genellemelerine herkes takılıp kalsaydı Fransız arabaları hiç tercih edilmezdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Elbette otomobil bir yatırım aracı değil. Ama bakkaldan da patates alır gibi alınacak bir şey değil.

    Sıfır alırken 45 bin lira verdiğin arabaya, 3 sene sonra 25 bine alıcı bulamazsan bunu ''içime sinen araba buydu, keyfim yetti aldım'' şeklinde duygularla telafi etmek zor olur bence. Parası çok olanlar hariç tabi.

    İkinci el ilanlara baktım dizel olduğu halde 3-4 senelik C4 ler 20bin-25bin aralığında gidiyor.

    Bu kadar değer kaybına yol açan şey ne olabilir? Marka imajını bozan nedir? Sadece arıza sıklığı ve yedek parça sorunu mudur ?



    fransızlara (özellikle citroen ) ön yargı oluşamasının nedeni araçların 4-5 yıl içinde stabilitesinin bozulması arıza ses vs olaylarının yaşanması sıklığı , yedek parça pahalılığı , parça teminin uzun zaman alması ve servis ağının az olması .

    birde alman olgusu tabi alman ve japona duyulan güveni henüz oluşturamadı fransızlar

    alman konforu ve prestijiyle japon sorunsuzluğuyla tercih sebebi iken

    fransızlar ucuz fiyat yüksek donanım ile tercih sebebi olmaya çalışıyorlar

    böyle bir manzarada satarken biraz daha değer kaybediyor

    çoğu kişi aldığın keyfe say diyor ama bir aracın ikinci eli de çok önemli beğenmezsin paraya ihtiyacın olur bu durumda seni yarı yolda bırakmaması çok önemli paran çoksa ayrı tabi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Elbette otomobil bir yatırım aracı değil. Ama bakkaldan da patates alır gibi alınacak bir şey değil.

    Sıfır alırken 45 bin lira verdiğin arabaya, 3 sene sonra 25 bine alıcı bulamazsan bunu ''içime sinen araba buydu, keyfim yetti aldım'' şeklinde duygularla telafi etmek zor olur bence. Parası çok olanlar hariç tabi.

    İkinci el ilanlara baktım dizel olduğu halde 3-4 senelik C4 ler 20bin-25bin aralığında gidiyor.

    Bu kadar değer kaybına yol açan şey ne olabilir? Marka imajını bozan nedir? Sadece arıza sıklığı ve yedek parça sorunu mudur ?



    Sizin Mesajınıza ithaf-en değil genel olarak söylüyorum

    Bu Nasıl Mantık ben onu anlamadım.. Ben arabayı "0" Km 50.000'e alacağım

    Mesela 3 sene tepe tepe bineceğim 70.000 Km yapacağım

    Sonrada 48.000 satmaya kalkacağım aşağısına olursa ağlayacağım zarar ettim diye

    Bindiğimiz araba Tam cumhuriyet Altınımı anlamadım

    Bir Tüketim Malzemesi...50.000 e alınıp 3 yıl sonra 45-48bine satılmaya çalışılmaz

    sonra dersiniz niye bu "0" araçlar pahalı

    Alperen Kara




  • Benim önceki aracım Citoroen C4 dü araç gerçekten çok konforlu yol tutuşu performansı makul yakıt konusunda muazzam derecede cimri ancak elektronik aksamı fazla olduğundan arada bir sapıtabiliyordu eğer uzun süre binmeyi hedefliyorsanız alın derim güzel bir aile aracı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_samuray

    Benim önceki aracım Citoroen C4 dü araç gerçekten çok konforlu yol tutuşu performansı makul yakıt konusunda muazzam derecede cimri ancak elektronik aksamı fazla olduğundan arada bir sapıtabiliyordu eğer uzun süre binmeyi hedefliyorsanız alın derim güzel bir aile aracı
    çoğu yoruma gülüyorum:)
    sıfır km aldığımız, tertemiz kullandığımız vw den çektiklerimiz..
    - abs beyni bozuldu, sensörler de bozuldu.
    - kapı içleri soyuldu.
    - cam açma düğmeleri defalarca sorun çıkardı.
    - yolda giderken birdenbire stop ediyordu, gaz kelebeği sorunu.
    - marş dinamosu bozuldu
    - şarj dinamosu bozuldu
    - daha 40 bin km dolmadan debriyaj kazığa döndü
    - enjektörler sorun çıkardı v.s....
    daha da beteri garanti kapsamındaki her sorun için doğuş yine doğuşluğunu yaptı..
    araya adam sokmadan işimizi halledemedik. parçalar hem çok pahalı hem de öyle her parça her an ellerinde yok. tamam içi kaliteli tok araba ama.......
    sattığımızda bayram ettik...
    2. el c4 otomatik dizel aldım.. 200bine yaklaşıyorum..
    1 kez hararet müşür değiştirdim o kadar...
    bu vw nin çok kötü, citroenin de çok iyi olduğu anlamına gelmez..
    neden mi yazdım? ben önyargılarımdan kurtuldum.. herkese tavsiye ederim..
    bu arada 2. eli kötü diyenlere ilanlarda otomatik dizel c4 lerin hangi fiyatlara gittiğine
    ve ilan sayısının azlığına dikkat etmelerini öneririm....
    sıfır alacak olsam o günkü modellere, fiyatlarına ve ihtiyacıma bakarak karar veririm.

    ( bu arada 2001 model polo comfortline da 4 disk fren, yağmur sensörü, kendiliğinden kararan dikiz aynası
    bulunur iken 10 yıl sonra teknolojinin gelişmesi ile opsiyonların üretim maliyetleri
    çok çok daha ucuzlamasına rağmen daha da boş araçlar getirilmesini çok komik buluyorum)




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.