Şimdi Ara

Corolla Hybrid Kullanıcıları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
141
Cevap
8
Favori
24.435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önceki araclariniz ,o araçlara göre yakıt durumu ve deneyimlerinizi paylasir misiniz



  • Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!


    Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.


    Malesef Yanıldınız!!!


    Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...


    Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.


    Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.


    Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.


    Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.



    Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.

    Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.

    Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.

    Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.


    Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.

    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.


    Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.

    bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.

    15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.


    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.


    Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.

    Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.


    Tüm Toyota Severlere Saygılarımla.

    Herkese Merhaba,

    Bende aranıza 26.11.2021 tarihi itibarı ile bir Corolla Hybrid alarak aranıza katılmış oldum.

    Önceki araçlarım; 2018 crv 100k km., 2012 qashqai dci 280k km, 2006 palio multijet 210k km, 98 proton 180k km, 92 omega 2.0 260k km.

    Corolla hybrid'i dizel otomatik araçların sorunsuz gidebildikleri kilometrenin düşük olması, corollanın sorunsuzluğuna inanmam, bolca yol yapmam ve 0 olarak ancak bunu bulabiliyor olmam sebepleriyle aldım.


    Genel olarak japon araçları daha sorunsuz oluyor, bu araçta da dizel araçlarda sıklıkla arıza çıkartan;

    DPF yok, 100k-200k arasında tıkanıyor genelde.

    Diesel Enjektörü yok , 200k gibi sıkıntılar başlar.

    Turbo yok, 200k-300k gibi illa yağ kaçırır revizyon ister.

    İntercooler yok, 200k-300k gibi sorunlar olabilir.

    Şanzıman yok, ister çift kavrama ister tork konvertörlü ister cvt olsun her markanın kendine has problemleri var, hiçbiri 300k'yı sorunsuz deviremez.


    Batarya var; 6 yıl sonunda yakıta 0.5 lt/100km ekler, 8 yıl sonunda yenilenmeli. bedeli 2000 usd. yenisiyle değiştirince gerçekten yenilenir. halbuki yukarıdakilerin hepsi ustalığa bağlıdır, tamir ettirirsin ama ustanın acelesi vardır özen göstermez yeniden tamir ister, oldu der olmaz, sökerken başka yeri bozar, servis desen sen gidince ellerini ovuşturur, pavyon hesabı çıkarır.


    Forumlardan okuduğum kadarıyla batarya ömrünü uzatmanın pek imkanı yok ancak kısalmasını önleyebiliriz.

    Batarya ömrünü ne kısaltır;


    Aşırı Şarj ; HSD tarafından şarj edildiği için yapılacak bir şey yok, zaten aşırı şarj yapmaz.


    Aşırı Deşarj ; düşük hızlarda gaza birden yüklenmek bütün yükü elektrik motoruna bindirecektir. benim görüşüm gaza basarken eze eze basmak faydalı olacaktır.


    Aşırı soğuk ; -15 derece altında batarya zarar görmeye başlar, start tuşuna basınca normalde motor çalışmaz ama soğukta motor soğutma suyunu 15 dereceye çıkarana kadar 1-2 dakika çalışır, bu sırada hareket etmemek, ve kaloriferi açmak bataryaların ısınmasına zaman tanımak faydalı olabilir.


    Aşırı sıcak ; Batarya performansı 45 derecenin üzerinde düşmeye başlıyor 65 derecenin üzerinede zarar görmeye başlıyor. Batarya arka koltuğun altında olduğu için korumalı bir bölgede ancak yinede güneyde oturanların yazın en sıcak günlerinde camları 1 parmak açık bırakmak, hareket etmeden önce aracı havalandırmak, hibrit soğutma sistemini temiz tutmak faydalı olabilir.


    Saygılar,

    Pil yenilenmeli gibi söylemler çok da gerçekçi değil.Türkiye de zaten bilinmeyen kullanılmamış araçlar .2015 prius kullanıyorum 285.000 mile da araba .1 galon benzinle 45 mile gidiyor .2022 corolla Hybrit var bir de onunla da 52-55 mile arasında gidiyorum .pil performans vs vs gibi sorunlar yaşamadım . Çevremde dünya kadar insan 2008-2015 arasında prius kullananlardan pil değiştiren görmedim .daha arabayı almadan pili değiştirmeyi düşünmek ,arıza yaparsalar konuşmak yersiz .Toyota sonuçta

    Daha arabayı almadan pilin ne zaman öleceğini konuşmak da ayrı bir dünya.285 bin mi mile da prius sattım .110 bin mile yol yaptım .aldığım da 45 mile gidiyordu sattığımda yine aynı bir galon benzin ile .2022 corolla Hybrit aldım sıfır 45 bin mile da sattım .sattıgımdaki veriler sıfır halinden daha iyiydi 58 mile bir galon ile .sizin ömrünüzü çürütür o bataryalar.sessiz keyifli bir araç saçma sapan arabaları alıp LPG taktırmaktan veya dizelden iyidir .batarya ihtiyacınız olursa ben alır gönderirim buradan 😁

  • Ölü yatırım. Eğer şirket araci değilse. (Masraftan düşmediğin surece MTV'yi)
  • 1.3 multijetin 2.9 yaktigi yerde 3.2 yakiyor. Ustune vergi dezavantaji var, 1.3 multijetin odediginin 5 kati mtvsi var corollada.
  • Aracı hangi koşullarda kullanacağınıza göre yakıt tüketimi durumu değişir.

    Örneğin, eğer yoğun trafikte ve fazla rakım farkı olmayan bir yerde yukarıda bahsedilen 1.3 Multijet 6-7lt/100km mazot tüketecekse, 1.8 hibrit Corolla 4-4.5lt/100km benzin tüketebilir. Bu koşullarda yıllık 20.000-25.000km yol yapıyorsanız ona göre hesap tutarsınız.

    1.3 Multijet donanımlı bir aracın yıllık MTV tutarı 1.156TL, 1.8 hibrit aracın ise 3.557TL (beş katı değil ! ) olduğuna göre; verdiğim örneğe göre her iki aracın yıllık MTV ve yakıt masrafları birbirine yakın olur.

    Bu durum beni kurtarmaz derseniz, hibrit araca LPG kiti takılabilir ve maliyetler tekrar hesaplanabilir.

    Elbette bu örnekteki araçlar birbirine yakın donanımda, aynı segmentte ve birbirine eşdeğer fiyatta olması düşünülebilir.

    Ek olarak; hibrit araç, dizel araca göre daha çevrecidir diyeceğim ama kimin umurunda! Toplum olarak henüz o noktaya gelemedik.




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    HEV LPG'den nasil daha çevreci oluyor ? Paylaşırsanız sevinirim.

    Mesela fabrikasyon Civic LPG ve Corolla Hybrid uzerinden Örnek verebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Mayıs 2020; 11:49:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    HEV LPG'den nasil daha çevreci oluyor ? Paylaşırsanız sevinirim.

    Mesela fabrikasyon Civic LPG ve Corolla Hybrid uzerinden Örnek verebilirsiniz.
    Yukarıdaki yazıdan HEV, LPG'den nasıl daha çevreci olabiliri mi çıkarttınız! Yazımın hangi noktasında HEV, LPG'den daha çevreci veya değil diye yazdım?
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    quote:

    Ek olarak; hibrit araç, dizel araca göre daha çevrecidir diyeceğim ama kimin umurunda! Toplum olarak henüz o noktaya gelemedik.



    Ben Yanlış anlamışim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Mayıs 2020; 12:21:20 >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Siz ugrasmayin Ben vereyim ornegi, CIvic Atmosferik arac olarak Benzin Tuketimi 144g/km
    Asagidaki alintiya gore bir arac 31% oraninda LPG donusumunden sonra az benzin tuketiyor. Civic Benzinli CO2 emisyonu ile oranlandiginda 99,6g/km emisyona sahip oluyor. Duz olarak 100g/km diyebiliriz.

    Corolla ise buna karsin heryere astigi 87g/km Emisyona sahip.

    13gr/km iki arac arasinda fark mevcut. Dogru mu ?

    Simdi hesaplayalim, 150.000KM HYBRID batarya garantisini baz alalim. Toyota'ya gore HYBRID batarya bu km yapmalidir bunun sonucunda 1.950.000gr (1ton950kg) CO2 tasarufu yapilmakta.
    Ancak unutmamak lazim ki Batarya'nin da bir uretimi var ve bu esnada hic azimsanmayacak miktarda karbon emisyonu yapiliyor.

    Corolla HEV oldugu icin pilleri cok kucuk 1.3KWh oldugu surece paketleme tasima vs cok daha seyrek olacagindan 300KG eklenirse,
    1650kg CO2 az emisyon yapilmis oluyor. Elimizde henuz bir batarya oluyor tabi, onumuzdeki batarya alindiginda mevcut bataryanin Recycle emisyonu eklenmiyor.
    Butun bunlari alirken sadece CO2 emisyonuna bakiyoruz, sulfurokst gibi zararli gazlari goz onunde bulundurmadik.

    Sonuc olarak 1.5Ton CO2 az yakacagim dusunulerek (ki bu 12.500km eder normal bir araba ile)

    150.000KM'de 12.500km Emisyondan tasaruf etmis oluyorsunuz.

    Asil soru kac kisi 5 yil icinde 137.500KM ya da 150.000KM ikisinden birini yapabileceginin garantisini verir ? )





    quote:

    İsveç Çevre Araştırma Enstitüsü (IVL) tarafından 2017 yılında yapılan bir çalışma. IVL, 2010-2016 yılları arasında yayınlanan çalışmaları incelemiş ve pil üretim emisyonlarının, kWh pil kapasitesi başına 150 ila 200 kg CO2 eşdeğeri arasında olduğu sonucuna varmıştır.


    quote:


    ecoscore.be sitesinden alintidir.

    Petrol:

    1 liter of petrol weighs 750 grammes. Petrol consists for 87% of carbon, or 652 grammes of carbon per liter of petrol. In order to combust this carbon to CO2, 1740 grammes of oxygen is needed. The sum is then 652 + 1740 = 2392 grammes of CO2/liter of petrol.

    An average consumption of 5 liters/100 km then corresponds to 5 l x 2392 g/l / 100 (per km) = 120 g CO2/km.

    LPG:

    1 liter of LPG weighs 550 grammes. LPG consists for 82,5% of carbon, or 454 grammes of carbon per liter of LPG. In order to combust this carbon to CO2, 1211 grammes of oxygen is needed. The sum is then 454 + 1211 = 1665 grammes of CO2/liter of LPG.

    An average consumption of 5 liters / 100 km then corresponds to 5 l x 1665 g/l / 100 (per km) = 83 g of CO2/km.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Siz ugrasmayin Ben vereyim ornegi, CIvic Atmosferik arac olarak Benzin Tuketimi 144g/km
    Asagidaki alintiya gore bir arac 31% oraninda LPG donusumunden sonra az benzin tuketiyor. Civic Benzinli CO2 emisyonu ile oranlandiginda 99,6g/km emisyona sahip oluyor. Duz olarak 100g/km diyebiliriz.

    Corolla ise buna karsin heryere astigi 87g/km Emisyona sahip.

    13gr/km iki arac arasinda fark mevcut. Dogru mu ?

    Simdi hesaplayalim, 150.000KM HYBRID batarya garantisini baz alalim. Toyota'ya gore HYBRID batarya bu km yapmalidir bunun sonucunda 1.950.000gr (1ton950kg) CO2 tasarufu yapilmakta.
    Ancak unutmamak lazim ki Batarya'nin da bir uretimi var ve bu esnada hic azimsanmayacak miktarda karbon emisyonu yapiliyor.

    Corolla HEV oldugu icin pilleri cok kucuk 1.3KWh oldugu surece paketleme tasima vs cok daha seyrek olacagindan 300KG eklenirse,
    1650kg CO2 az emisyon yapilmis oluyor. Elimizde henuz bir batarya oluyor tabi, onumuzdeki batarya alindiginda mevcut bataryanin Recycle emisyonu eklenmiyor.
    Butun bunlari alirken sadece CO2 emisyonuna bakiyoruz, sulfurokst gibi zararli gazlari goz onunde bulundurmadik.

    Sonuc olarak 1.5Ton CO2 az yakacagim dusunulerek (ki bu 12.500km eder normal bir araba ile)

    150.000KM'de 12.500km Emisyondan tasaruf etmis oluyorsunuz.

    Asil soru kac kisi 5 yil icinde 137.500KM ya da 150.000KM ikisinden birini yapabileceginin garantisini verir ? )





    quote:

    İsveç Çevre Araştırma Enstitüsü (IVL) tarafından 2017 yılında yapılan bir çalışma. IVL, 2010-2016 yılları arasında yayınlanan çalışmaları incelemiş ve pil üretim emisyonlarının, kWh pil kapasitesi başına 150 ila 200 kg CO2 eşdeğeri arasında olduğu sonucuna varmıştır.


    quote:


    ecoscore.be sitesinden alintidir.

    Petrol:

    1 liter of petrol weighs 750 grammes. Petrol consists for 87% of carbon, or 652 grammes of carbon per liter of petrol. In order to combust this carbon to CO2, 1740 grammes of oxygen is needed. The sum is then 652 + 1740 = 2392 grammes of CO2/liter of petrol.

    An average consumption of 5 liters/100 km then corresponds to 5 l x 2392 g/l / 100 (per km) = 120 g CO2/km.

    LPG:

    1 liter of LPG weighs 550 grammes. LPG consists for 82,5% of carbon, or 454 grammes of carbon per liter of LPG. In order to combust this carbon to CO2, 1211 grammes of oxygen is needed. The sum is then 454 + 1211 = 1665 grammes of CO2/liter of LPG.

    An average consumption of 5 liters / 100 km then corresponds to 5 l x 1665 g/l / 100 (per km) = 83 g of CO2/km.
    1. Kendiniz de belirtmeye çalışmışsınız; içten yanmalı araçların emisyon değeri sadece CO2'ten oluşmaz. Hidrokarbonlara ve diğer PM'lere de bakmak lazım.

    2. Yazımda açıkça dizel motorlu araç ile benzinli hibrit aracı karşılaştırıp hibrit aracın daha çevreci olduğunu belirttim. Hibrit araca LPG uygulanırsa aralarında en çevreci olanı olacaktır kuşkusuz.

    3. Corolla Hybrid'in Civic LPG'den kilometre başına 13g daha az CO2 salınımı yaptığını belirterek hibrit Corolla'nın daha çevreci (CO2 değerlerine göre) olduğunu kendi kendinize kanıtlamış oldunuz. Yani, yazınızın sonunda sorduğunuz '5 yılda 150.000km kim yapar' sorusunun hiçbir önemi yoktur, herhangi bir anlam ifade etmez; zira zaten Corolla Hybrid, her kilometrede Civic LPG'den daha az CO2 salınımı yapar. İster 150.000km'yi beş yılda yapın, isterseniz yirmi yılda yapın, ne önemi var...




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Batarya garantisi bitiyor. 5 yil ya da 150.000km, kisacasi toyota'nin sorunsuzluk icin biçtiği ömür. Sonra tuketim artar degisir degismez onu bilemem.

    Benim zaten şu daha çevreci ya da değil gibi bir derdim olmadi.

    Hesap yaptim, 83gr ile is bitmiyor, ortada bir batarya var bunun uretimi ve geridonusumu var.
    O bataryanin üretim aşamaları, transferi ve geri dönüşümü eğer konu cevrecilikse hepsini hesaba katalim

    Sonuç ortada ben çok tartışılacak bir durum görmüyorum.

    12.500km boyunca daha cevreci olmak istiyorsaniz, paraniz bol ise senede bol bol vergi odeyecekseniz ve para savurganligi yapacaksiniz.

    Dizel ile de karsilastirilmaz diye bir kaide yok dizel motorun verimliliği daha bile yüksek.hepsinin kendine gore arti ve eksileri var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Mayıs 2020; 13:5:16 >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Gelelim Dizel olayina, siz belli ki bataryanin üretim aşamalarıni ihmal ediyorsunuz.

    Corolla 1.8HB ile 308 eat8 blue hdi alın karşılaştırın.

    Ama baştan anlaşalım, batarya yok DPF yok.

    Buyrun karşılaştırın.
  • Hybrid oldukça mantıklı ve geleceğin motorudur.
  • Toyota'nın veya başka bir hibrit üreticisinin batarya için 5yıl/150.000km garanti demesinin konuyla çok çok bir ilgisi yok. Sonuçta bu araçlardaki bataryaların ilk günkü gibi 500.000-1.000.000km kullanıldığını da biliyoruz.

    Atıyorum, 250.000km sonra bozulan bataryanın enerji depolama tesislerinde kullanıldığını da biliyoruz. Buna en yakın tarihli örnek ise Audi'nin bir firmayla anlaşıp Norveç'te çıkma bataryalardan enerji depolamaya yarayan ve aynı zamanda daha çok araca aynı anda yüksek kilowattlı şarj imkanı sağlayan istasyonlar kurmaya başladığını söylemeliyim. Düşünelim ki; bu istasyondaki bataryalar yenilenebilir enerjiyle besleniyor. Uzun lafın kısası, araçlardan çıkan bataryaların ömrü o an bitmiyor, devam ediyor, çevreye zarar minimumda...

    Dizel motorun verimliliği ile hibrit araçların benzin motorunun verimliliği aynı noktadadır. Örneğin, Toyota'nın geliştirdiği hibritlerin içten yanmalı benzin motorları %41 verimliliğe ulaşmıştır. Dizel ile aynı. Ama mesele verimlilik değildir; aynı termal verimliliğe sahip 1.6L dizel araç ile benzinli/LPG'li hibrit aracın ne kadar NOx, hidrokarbon, PM salınımı yaptığı karşılaştırılamaz bile.




  • 2. eli oturmadı
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Bataryalar geri dönüşüme bir anda ve olduğu gibi gitmiyor değil mi ? Servisten alınıyor, goturuluyor, revize ediliyor. Bu asamalarin hepsinde CO2 salinimi yapiliyor.


    Eger konu EV ise Doğalgaz dönüşümü uzerinden ulkemizde elektrik uretiliyor, ama HEV ise atkinson çevrimi ve hybrid sistem(elektrik) cevrim verimliliği + batarya uretim verimliliklerini de göz önünde bulundurarak konuşalım..

    Nikel ya da Lithium gibi bileşenler ile batarya hazırlanırken ve o ağır bataryalar taşınırken en az DPF kadar emisyona neden olduğundan söz etmiyorum.

    Dpf filtresi de ömürlü bir parça değildir. Ure ile temizlenerek gerekli kimyasal zenginlestirmeyi yapar ve gorevini tamamlar. Ancak batarya ömürlüdur. Eger 1milyon km batarya var derseniz ben de omursuz dpf filtresi var derim.

    HEV'den EV'e gecmeyin. Bir anda elektrik gecen herseyden bahsetmeye basliyorsunuz. Neredeyse araçtaki Akü ve cep telefonu bataryasina gidecek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Mayıs 2020; 13:50:16 >




  • Ben kullanmadığım tasarrufu önceden devlete vererek zaten saçma bir hareket yapıyorum. O yüzden gerek yok hybrit e
  • 5-10-20 sene sonra bir adet bozulan 40kg'lık bataryanın taşınması sırasında açığa çıkan emisyon mu, yoksa her gün ortalama 3.500 litre akaryakıt satan istasyona gelip giden tankerin emisyonu mu... Olayı bir de toplama vurduğunuzda sizin argumanlarınız boşa çıkar.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.