Şimdi Ara

Corsa c 1.3 cdti easytronic baskı balata ve volan değişimi yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
2
Favori
13.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    2004 model 131.000 km de corsa dizel easytronic araç satın aldım. Aracı computeste sokuğumuzda oradaki usta baskı balatanın %10 olduğunu 3-5 bin km sonra değişmesi gerekeceğini söyledi.

    Aracı aldıktan sonra bu iş için yetlili servisi ve özel servisleri aradım ve fiyat aldım. Yetkili serviste baskı balataya yaklaşık 900 volant a da 1100 TL parça fiyatı ile 400 lira işçilik istediler ama volant değişmeyebilir dediler.

    İlk aradığım özel servis sabit volantlar birlikte baskı balata değişimine 1100 dedi.

    İkinci servis baskı balata ve bilya değişimi yaparız volat hariç 900 alırız bilyalar düzgünse fiyat aşağı yukarı 200 TL azalır dedi.

    Sonra şaşmaza gittim ve buradada tavsiye edilen bir opel servisine götürdüm aracı. Orada çalışan kişi arabayı sürdü baskı balata fena değil idare eder dedi ve değişim olması durumunda hareketli volant baskı balata ve bilyeler için değişim ücreti olarak 1400 TL dedi. Ama bu kişi diğerlerinden farklı bişey daha söyledi. Baskı balata volant değişirse şanzıman beyni tamir olacak dedi ve 600 lira masrafı olur dedi. Bu şanzıman beyninin tamir olmasının baskı balata değişimi sonrası elzem olduğunu ifade etti.

    Buradan çıktıktan sonra yine şaşmazda başka bir opel servisine gittim. Buradaki kişide baskı balatanın bir müddet daha idare edebileceğini söyledi değişim olması durumunda hareketli volant bilye ve baskı balata değişiminin 1500 lira civarında tutacağını şanzıman beyninin tamirine ihtiyaç duyulmadığını belirtti. Ayrıca volantın değişmeyebileceğini düzgün göründüğünü söyledi.

    Şimdi arkadaşlar görüldüğü üzere bir hayli farklı yanıttan sonra kafamda biraz karıştı. Sanırım bi 10000 km kullandıktan sonra değiştireceğim baskı balatayı ama bu işlemi nerede yaptırmalıyım hangi usta doğru söylüyor, volant değişmelimi değişecekse sabit volant mı taktırmalıyım şanzıman beynini tamir ettirmeliyim bilemiyorum.

    Birde bu değişimler için orijinal parça kullanıldığında en az 1400 lira civarında bir masraf çıkıyor. Yansanayi parça kullanabilirmiyiz sorun çıkarırmı?

    Bu forumda bahse konu hususlarda bilgi sahibi arkadaşlardan yol göstermelerini rica ediyorum.

    Ayrıca yine özel serviste aracın 150 bin kmye ulaştığında zincir değişimi yapılması gerektiğini söyledi. 800 lira civarında bir masraf çıkacağını ifade ettiler. bununda yansanayiisi varmıdır?

    Şimdiden çok teşekkür ederim.







  • Aradan 3-5 ay geçmiş ancak bir cevap yazmak istedim.

    Aynı sorunlar fiyatlar labirentinden geçtim. Bugun volanımı taktırdm Su an 1.3 easytronic için volan baskı balata ve bilya heryerde (LUK) 1450 TL 250-300 de işçilik gidiyor

    OPEL sözde indirim ile 2050 TL parçalara 500 Tl de işçilige (GM) ürün takıyor. ben söktüğüm volanın hiç bir yerinde GM damgası göremedim, ayrıca aynı Parça numaralı volanı taktırdım. Aracımın durusu değişti desem yalan olmaz. Sessiz seyehat etmek sallanmadan vides değiştirmek paha biçilemez.

    Bir çok forum okudum bu işi yapacak arkadaşlara tavsiyem; bu işi bilen birilerine değiştirtmesi olur debriyajın şakası olmaz, en ufak yağ bulaşmasında tüm emek para gider. Takacak adama tam güven tavsiyemdir.

    Sonra forumlarda bolca 7-8 kere volan değiştirenler var, sabittir GM dir LUK dur dolasıyorlar. düz vitesim olsa sabit takardım ama easytronic te malesef orjinal parça ve güvenilir ustaya mahkumuz.

    Saygılar,




  • Konuyu hortlatmış olacağım arkadaşlar kusura bakmayınız.

    Ama belki konuya ilişkin bilgi ihtiyacı olan arkadaş olabilir düşüncesi ile yazıyorum.

    O değişim dönemi bnm için sıkıntılıydı ve bir çok bilinmezlik arasında cahilliğimide eklerseniz sıkışıp kalmıştım.

    Normalde ankara da yaşıyorum ailem izmirde. Ailemi ziyarete gittiğimde çevresi bir hayli geniş olan kuzenime durumu anlattım ve beni bir ustaya götürdü. izmirde asgeneral di yanlış hatırlamıyosam özel opel servisi. bu karabağlar tarafında bir yer. orada hüseyin isminde bir ustayla tanıştık. ilk etapta şüpheliydim ama artık bu işin de bitmesini istiyordum. Ustayla konuştuk fiyat çıkardılar vs vs.

    Sonra yaptırmaya karar verdim. baskı balata rulman herşeyin değişmesi gerektiği söylendi ve parçaların durumunu bana teker teker gösterdi. Konuya ilişkin bilgim olmamasına rağmen yeni parçalar ve eski parçaları yanyana koyunca az çok anladım neden değişmeleri gerektiğini. Nihayetinde ellerine sağlık ustanın 10 numara bir işçilikle hatta konuyla alakalı olmayan bir takım ufak tefek tamir tadilat işlerini de parasız olarak yaparak aracı teslim etti.

    Yani ben çok memnun kaldım. Allah korusun ama arabamda bir sıkıntı olursa yine izmirde hüseyin ustanın kapısını çalarım diye düşünüyorum. Zira Ankara bulunan hatta bu forumda da bir çok kişi tarafından tavsiye edilen özel opel servislerine aracamı götürdüğümde tuhaf rakamlarla gözümü korkutmuşlardı. Örnek verecek olursak bu baskı balata volant değişiminden sonra arabaya bi program yüklenmesi gerekiyomuş bu şanzımanın kullanılabilmesi adına. Bu ankarada tavsiye edilen özel servislerden biri sırf bu iş için 600 lira para istedi. Ama şunun karşılığında hem program atacağız hem şanzımanı tamir edeceğiz diyerek. Ama hüseyin usta işini bitirdikten sonra araca bilgisayarı bağladı 15 20 dkye programı yükledi arabayı teslim etti. ne programa para aldı ne de şanzıman tamir edilecek dedi. hatta şanzıman hususunu sorduğumda ihtiyaç olsaydı ben yapardım dedi. Hatta ustalardan biri şanzıman tamiri hariç sadece program atmaya 200 lira istemişti.

    Çok uzattım arkadaşlar kusura bakmayın. Tavsiyem şu olacak. Bu forumda tavsiye edilse bile bir takım ustalar sizi kazıklamak için ellerinden geleni yapacaklardır dikkatli olunuz. İşi ehline veriniz özelliklede bu iş gibi hassas bir işse. Mutlaka ama mutlaka orjinal parca kullanınız. Öyle sabit volanmış yan sanayiymiş vs o işe girmeyin. Zaten adamakıllı bir usta size bu alavera dalaveralı işleri tavsiye etmez hatta kendisi de o işe girmez. Nacizane tavsiyelerim bunlardır. Konuya ilişkin çok fazla başlık yok. İhtiyacı olan arkadaş buradan yazabilir veya mesaj atabilir. elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.




  • S.A Hocam. Huseyin ustanın iletisim bilgilerini paylasabilirmisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar sa
    Aracım Opel Corsa C 2006 model dizel otomatik şanzıman. Aracım 189.000 km de. 177.000 km civarlarında aracımda aracı ilk çalıştırmada hemen çalışmama , çalışırken titreme , uzun titreyip öyle çalışma gibi şeyler başıma gelşyordu. Her çalıştırdığım zaman DEĞİL ama . Belli zamanlarda sanki orada bir dişlide sıkıntı var oraya denk gelince araç ilk seferde çalışmak istemiyordu. Şuanda da arada yapıyor bazen biraz bekletip çalışıyor. Bazen hemen çalışıyor belli olmuyor.

    Şuandaki km de araç rölantide çalışırken araçta titremey hissediyorum. Araç deli gibi sallanmıyor tabiki ama ön taraftan ve de özellikle direksiyonu ellediğiniz zaman içerden bir derin tok tok vuruntuyu hissedebiliyorum. Ön koltukta oturanlar bir titreme var hissiyatine kapılıyor. Bir de vites boştayken vitese aldığım zaman ilk kalkışlarda sanki baskı kaydıracakmış hissine kapılıyorum. Bazen 3. Ve 4. Viteslerde baskı Balata kaydırma yapıyor özellikle vites geçişlerinde ama çok sık DEĞİL . 100 kerede 5-10 defa ya yapıyordur ya yapmıyordur. Orada bir kaydırma noktası var oraya denk geliyor sanırım.

    Burada yaşadiım yerde her zaman gittiğim ustaya ve başka ustaya da gösterdim bu durumu volanttan Dedi. Geç çalışması da volanttan ilk vitese taktığında gelen bir ses var o DA volanttan Dedi. (177.000 )Çünkü boşa alınca o değişik ses gelmiyordu. O zamanlar titreme yoktu şimdi titreme başladı ve belirginleşmeye doğru gittiğini hissediyorum. Sen kullan tok tok vurma sesi duymaya başlayınca değiştiririz demişti.
    5-6 ayda 10 bin km yol yapıyorum. Sizce volantımı set halinde değiştirmeli miyim? Yoksa daha beni götür mü ? Daha Önce benim gibi aynı problemi yaşayan arkadaşlar var ise tecrübelerini paylaşırlarsa çok sevinirim. Tavsiyelerinizi bekliyorum arkadaşlar ... yardımcı olursanız sevinirim herkese hayırlı akşamlar ...
    Akü De ya da şarj dinamosunda herhangi bir problem Yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir de arkadaşlar otomatik dizel araçların Volantlarda nasıl problemler yaşadınız da değiştirmek zorunda kaldınız bunları da yazar Mısınız ?? Erken değiştirmek te istemiyorum doğru zaman ne zamandır bilmiyorum mesajlarınızı bekliyorum ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunerozcan -- 30 Ekim 2016; 22:10:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baskı balata değiştiği zaman genelde garanti olsun diye volantta değiştirilir. O yüzden yolda bırakacak şekilde arızalı bir volant tecrübesi olan biri zannetmiyorum. Eğer km 200 bin km'lere gelmişse yine baskı balata ve volant değişimine ek olarak otomatik şanzıman robotları ( beyinde derler ) revizyona tabi tutulması tavsiye edilir.Tüm bu işlemler 2500-3000 TL gibi bir rakam tutuyor.Tabi sadece baskı-balata ve bilya da değiştirilebilir ama garanti olsun,bir 200 bin km daha başım ağrımasın derseniz hepsi birden yapılıyor.

    Şimdi siz volantı değiştireyim deseniz baskı balatada değişecek mecbur eğer yeni baskı-balatayı değiştirdiyseniz ek masraf demek.Diyelim ki beyni kontrol ettirmediniz eğer beyin ilerde sorun çıkartırsa bu sefer başa döneceksiniz yine baskı balata değişecek veya büyük ihtimal erken bitecek değiştirmeseniz bile.

    Nereye kadar götürür derseniz, götürmediği yerde F arızası yakar ve araç çalışmaz. Eğer durum çok ciddi değilse bu kod birkaç kontak anahtarı aç kapa veya artı kutup başını sök tak yaptıktan sonra söner ve araç çalışır,bazen de cihaz ile arıza kodu silinir öyle çalışır ama her durumda size bir uyarı verir hemen yolda bırakmaz F yakmadan önce. Vites değişimleri çok uzar,baskı kaçırır,stop ederken volanttan ciddi boşluk sesi gelir,marşa basarken dişli kaçırma sesi belirgin olarak gelir vs vs. Eğer aracı belli çevrelerde kullanıyorsanız bu riski almaya değer,öbür türlü yukarıdaki garanti yolu seçmeniz lazım,tabi bilindik bir yere yaptırın ki kafanız ağrımasın,sonuçta bu ağır bakım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 31 Ekim 2016; 0:21:53 >




  • Çok teşekkürler kardeşim . Şimdi benim aklıma beyini kontrol ettirmek kaldı. Beyinde ne gibi sıkıntı olabilir ki bunu nasıl anlarız . Beynin tamiri nasıl olur ? Ustam onun hakkında bir şey söylememişti de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben baskı Balata ve bilyeyi elimde dursun diye SATIN aldım luk marka sadece volant kaldı. Beyin tamiri nasıl birşey acaba nasıl bir tamir yapıyorlar yazılımsal bir tamir midir? Beyin arızası çıktığı zaman nasıl anlayabiliriz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gunerozcan kullanıcısına yanıt
    benzer sorunlar benim aracımda da başladı. 2 - 3 hafta önce satın aldım. 2005 model easytronic corsa C 224 bin km de. Cihaza bağladık motor şanzıman hiç sıkıntı yoktu. Birkaç gündür vites değişimlerinde geç kavrama yapmaya başladı. Gaza basarken özellikle aynı dediğiniz gibi 100 kerede birkaç defa. Her zaman yapmıyor. Şanzıman yazılımını güncelledik F vermeden tamamladı. Ama ertesi gün yine yaptı aynı şeyi birkaç defa. Özel Opel servisindeki arkadaşım baskı balatanın değişmesi gerektiğini söyledi. Açıp bakıcam belki volan da değişebilir dedi. Ayrıca dedi ki bence bu araca daha önce ucuz diye yaylı değil düz volan takmış olabilirler o da uyumsuz çalışır bu şekilde saçmalama yapabilir dedi. Yarın öğleden sonra bırakıcam aracı akşama doğru belli olacak. İstanbulda bir parçacıya sordum Luk marka baskı balata 420 lira volan da 1300 lira dedi. Buradaki (Denizli) Özel opel servisi arkadaşım da baskı balata burada 500 volan da 700 civarındaydı dedi. Yarın buradaki yetkili servis ve başka bir parçacıdan da fiyat alıcam. Sonra akşam gelecek olan haberi bekleyeceğim. Ona göre de gerekli değişimleri yaptıracağım. Arkadaşım özellikle dedi açınca belli olacak her değişimde bilya ve volan değişmeyebilir. Eğer zarar görmüşse değiştiririz dedi.




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Ne kadar masraflıymış bu iş,manuel in gözünü seveyim.Trafikte çile de çekerim,para olmadığı zaman fukuranın dostu oluyor

    Peki bu renault grubunda kronik şanzıman keçesinden yağ kaçırma olayı var.2015 e kadar üretilen clio 4 dahil çoğu modelde var.Yağ kontrolü için aracı lifte kaldırıp,serçe parmakla kontrol etmek gerekiyor.Şanzıman yağı kritik seviyeye düşse değiştirmesek ne olur ? Manuel araç heralde bayağı dayanır diye tahmin ediyorum,piyasadaki bakımsız döküntü şahinlere bakarsak.
  • Çok masraflı değil aslında, bu işlemleri 200-250 bin km de bir yaptırırsınız,burada tek farklı masraf kalemi manuele göre otomatik şanzıman robotları ( ekstra 1000 TL ) baskı balata ve volant manuelde de var.

    Yağsız araç kalırsa biter,dökük olması önemli değil yağsız kalmayacak.Ana kural yağsız,susuz aracın kalmamasıdır.
  • Dün akşama doğru şanzıman söküldü ve volan sağlam. Baskı balata bitmiş. Bu da gayet normal. Baskı balata ve rulman değişecek.
  • Benim volant Ta sıkıntı vardı o değişmesi gerekiyordu baskı Balata orjinal ve pek sıkıntı yoktu. Ama bu parçalar set halinde değiştiği için ben luk marka Volant baskı Balata ve fte bilya aldım vr değiştirdim. Araçta eskisi gibi problemler ortadan kalktı. Çok şükür daha 15.000 km daha giderdi aslında ama be zaman f hatası alırdım bilmezdim. O yüzden değiştirdim
    . Luk volant 950
    luk baskı Balata 420
    FTE bilya 165
    Aracım otomatik olduğu için luk fiyatları bu ara baya zamlandı. Bundan Haziran Temmuz ayı gibi 850 TL idi. Şuanda internetten flan araştırın 1.100 TL den aşağıya yoktur. Hatta 1.300 TL ye bile satan var. Dikkatlı olun uygun nerdeyse oradan alın derim. Benim ustamın elinde vardı ondan aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunerozcan -- 15 Kasım 2016; 0:50:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün sabah bu işlemleri yaptırıp değiştirdim. Volantta geç çalışmalar titremeler artmaya başlamıştı. Değişik sesler geliyordu. Artık hiçbiri Yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada ben de 14 Kasım ptesi günü istanbul oto ibrahim den buldum baskı balata ve rulmanı orjinal ikisine toplam 600 lira verdim kargoladılar. Kargo 16 sında geldi 17 sinde aracımı teslim aldım gerçekten çok iyi olmuş hiçbir sıkıntı yok. Aklımda bir soru var. Eğer ki araca performans yazılımı yaptırırsam 70 den 100 beygire çıkarmak gibi o zaman bu baskı balatanın ömrü ile turbonun ömrü azarlı diye düşünüyorum sizce de öyle olur mu? O yüzden yaptırmak istemiyorum yazılım.
  • zaten otomatikse araç luk marka 430 tl civarında bilyada 165 tl civarındadır. normal fiyat. kardeş böyle şeylere inanma bence motorun ömrünü kısaltırsın. fabrika çıkışlı neden 100 beygir gelmiyor araçta 70 beygir geliyor. motorun içindeki önemli piston vs. parçaları yamulduğunu flan gördüm ben bu tarz yazılımlarla. ben hiç güvenmediğim için yaptırmadım. ama aracımda serilik istiyorsan pedal commender diye birşey onu yaptır. pedalın tepkisini arttırıyor. sen az bassan da araç şaha kalkıyor. ama dizel için uygun değil bence benzinli ise yaptırın derim.
  • pedal com. yüksek takınca aracı yüksek devir kullanacaksın o yüzden dizelleri 2.500 devirde vites değiştirmek ömrü açısından en idealidir. benzinli ise sıkıntı yok bas gitsin :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.