Şimdi Ara

CRUZE NASILDIR ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler arkadaşlar.60-75 bin bandında cruze düşünüyorum;
    Benzin+lpg düşünüyorum sizce nasıldır ?
    Otomatik şanzıman tercih edilir mi ? tam otomatiklerin sorunsuz yada diğer şanzımanlara göre daha az sorun çıkardığını biliyorum fakat ilk arabam olacak,ilk 6 ay arabaya masraf yapamam.
    Tavsiyelerinizi bekliyorum



  • A noktasından B noktasına konforlu ve güvenli bir şekilde gitmek istiyorsan cruze idealdir. Sürerken çok zevk alıyım uçuyum kaçıyım çok az yakıyım beklentin yoksa iş görür fiyatına göre iyi araba. Otomatiği tam otomatik sağlam şanzıman. Bakımları yapılmış sübap vs. değiştirilmiş bulursan al gitsin çok masraf çıkaracağını düşünmüyorum.
  • Sıfır araç alınmıyorsa kenarda illaki aracın masraf açmasına karşın bir miktar para olması lazım yoksa aylarca yatar o araç kapı önünde.

    Araca gelirsek o araç net şekilde gitmiyor. Otomatik vites+ LPG işin içine girince 0-100 14-15 saniyeye çıkıyor. Bu çok ciddi bir rakam. Ayrıca LPG'de sübap erimesi yapıyor. Çelik sübaplı bir Cruze bak illaki alacaksan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Six Feet Under. -- 3 Haziran 2020; 17:30:12 >
  • Ben 5 yıllık Cruze kullanıcısıyım, benim aracım 1.6 tüplü manuel vites.Bu arada 2010 model olduğu için hız sabitleyici yok.Hız sabitleyici 2011 model ve üzerinde mevcut bilginiz olsun.Ayrıca her donanım paketinde tam otomatik klima yoktur, aracı alırken klima panelinde auto yazısı varsa o araçta otomatik klima vardır auto yazısı yoksa manuel klimadır.Aynı şekilde silecek kolunu bir tık yukarı kaldırdığınızda auto yazısı çıkıyorsa gösterge panelinde otomatik silecekler vardır çıkmıyorsa yoktur boş pakettir.Farlar içinde aynı durum geçerli direksiyonun arkasında sol tarafında ki kumanda panelinde auto yazısı varsa otomatik yanan farlar var demektir.Ayrıca Cruze alırken kilometre göstergesinde " km ' yazdığından emin olun.Bazı üçkağıtçılar ayarlardan bunu başka bir mesafe birimi olan mil e çevirmekteler ki km düşük gözüksün diye bu ayrıntıya da dikkat ediniz.

    Cruze sıkıntısız bir araçtır her nekadar internette pek fazla eleştirilsede ben kendim beş yıl boyunca fazla bir sorun yaşamadım.Yedek parçası ucuzdur diğer piyasa araçlarına göre ve hem orjinal hem yan sanayi bulabilirsiniz.Opel yetkili servisleri de hala destek vermektedir.

    Benim yaşadığım sorunlar ise kronik diyebileceğimiz her Cruze da başa gelebilecek ufak tefek sorunlar,

    1 eksantrik dişlilerinin bozulup normalde sessiz sedasız çalışan motorun bir anda dizel gibi çalışmaya başlaması ve aracın çekişten düşmesi.

    Bu eksantrikler emme ve egzoz olarak iki ayrı dişliden oluşuyor ikisininde değişmesi gerekiyor, tekinin fiyatı bin TL civarı ikisi iki bin TL ye patlıyor birde işçilik var tabiki.

    Eksantriklerin bozulmasının sebebide bu sistemi yağlama görevinin bir parçası olan selenoid valflerin filtrelerinin yağdaki pislikten kirden tıkanıp eksantrikleri yağlayamamasından dolayı oluşuyor genellikle.

    Eğer düzenli bakımını yağ değişimini yaparsanız bu sorunuda uzun kilometreler boyunca yaşamadan aracınıza binebilirsiniz.Eksantrikler değişirken de mutlaka selenoid valfler de kontrol edilmeli.


    2. Yaşadığım sorun termostat, termostat 300 liraya patladı bana.Üzerinde ki on yıllık termostat ömrünü tamamlamış olmalı ki açık kalmış ve motorun ısınmasına engel oluyordu.Bunuda değiştirince sorunum çözüldü.Fakat bu bir kronik sorun değil, parçanın ömrünü tamamlamasıyla alakalı.Her araçta olan bir durum değil yani.

    Ben beş yılda sadece bu iki masrafı yaptım onun dışında bana bir problem çıkartmadı, sanayiye yolum düşmedi.

    Bunların dışında,

    3 Yağ soğutucularının sorunlu olduğu, bir süre sonra patlayıp suya yağ veya yağa su karıştırdığı ve motorun açılıp üst kapak vs komple bir temizlenmesi gerektiğini biliyorum fakat hiç başıma gelmedi.Bunun sebebide uygun motor soğutma sıvısını kullanmamak antifiriz yerine su koymak vs diyebiliriz.Contalar zamanla eriyip kaçırmaya başlayınca bu tip problemler yaşanabiliyor.Bu konularda a16xer hassas bir motordur.

    4 subaplar, benzinde bir problem yokken LPG kullanımında belli bir km yaptıktan sonra LPG nin yüksek yanma sıcaklığına dayanamayan subapları uzama yapar işlevini yitirir ve araç çekişten düşer.Tekleme stop etme gibi sorunlar yaşayabilirsiniz, soğuk havalarda yada soğuk çalıştırmada, rolantide dalgalanma yapar zaten kendini belli eder.Subap değişimide üç dört bin liraya kadar mağlolabilir eskiden daha uygundu ama malum dolar kuru vs piyasa kötü.Benim aracım 100 bin km'de 60 bin kimdir LPG'li henüz bu sorun başıma gelmedi bunuda belirtmek isterim.Alacağınız araca kompresyon testi yaptırmanızda fayda var eğer subaplar kaçırıyorsa kompresyon testinde düşük çıkacaktır.Olması gereken değerdeyse o aracı alabilirsiniz subapları iyi demektir.Abi ben buna yeni subap yaptırdım diyenlerede kanmayın yani.

    5 otomatik şanzıman hakkında duyduğum bazı sorunlar var fakat bunların doğruluğu hakkında net bir bilgim yok.Çünkü benim aracım manuel.Bazı kullanan arkadaşlar uzun yolda 6 ileri otomatik şanzımanın 6 ıncı vitese atmadığı şanzıman yağının ısındığı için aracın kendini 5. Viteste tuttuğu ve araç soğuduktan sonra sorunun düzeldiğini söylemekte lakin bu her araçta yaşanıyor mu kronik midir emin değilim sadece duyduğum bir sorundur belirtmek istedim.

    Bir diğer sorunda LPG'li otomatik araçlarda lpg de giderken stop etme gibi sorular yaşayan var diye duydum bunun sebebi de kalitesiz işçilik ve kötü LPG montajıdır.Alacağınız araçla önce iyi bir test sürüşü yapmanızı tavsiye ederim.


    Bunlar dışında bir problemi yok, kısaca Cruze alacaksan kenarda üç beş bin TL bulundur.Sorunlu değildir ama ufak tefek naz yaptığı zamanlar da olur.Bu 4. Yazdığım kısma kadar olan söylediklerimi bir kere yaptırdıktan sonra zaten uzun yıllar kafan rahat binebilirsin.İlla başına gelecek diye birşey yok ama gelmeyeceğininde garantisini veremem çünkü on yıllık ikinci el bir araç.Sıfır araç sorunsuzluğu beklemek hayal olur.

    Bunun dışında konforu çok iyidir 8 hava yastığı 6 hoparlör ESP ABS tcs gibi güvenlik yazılımları ön arka bağımsız süspansiyonlar ve dört disk freni vardır.İlk çıkan araçlarda 6 lı cd changer yenilerinde daha yeni dokunmatik multimedya sistemi var.Makyajlı kasalarda sanırım elektrik destekli servo direksiyon var, otomatik sileceği, otomatik farı, kararan dikiz aynası, follow me özelliği, sunroof gibi donanımları var.Euro ncapden döneminin en iyi puanını almış güvenli bir otomobil.

    Yakıt konusunuda şöyle söyleyeyim 20litre lpg aldım 50 TL ye ve sakin bir sürüşle İstanbul şehir içi 250km yol gittim.

    Ayrıca motor olarak standart bir biniciyi sağlıklı çalışan bir 1.6 motor tatmin eder, ancak performans beklentiniz varsa yada sorunlu bakımsız bir araç alırsanız gidişi sizi memnun etmez beğenmeyebilirsiniz 1.6 performansını.

    Eğer birazda gitsin diyorsanız 1.4 turbo 140beygir 2.0 dizel 163 beygir olan modellere bakabilirsiniz.

    Şuan için aklıma gelen bunlar iyi forumlar.




  • Teşekkür ederim hocam,ilgiyle ve zevkle okudum yazınızı.Çok bilgilendirici oldu benim açımdan.
  • Ben 2013 yılından beri cruze hatchback 1.6 124 bg. kullanıcısıyım. War Rock arkadaşımıza ilaveten kronik sorunlarından bazıları ateşleme bobini arızası ve termostat kütüğü olarak tabir edilen parçadan su kaçırma olayıdır. Ayrıca Astra j 1.6 kullanmış biri olarak diyebilirim ki cruze ondan daha performanslı bir araçtır. Virajlarda tadına doyamazsınız. Hele ki birde fiyatlarını karşılaştırınca chevroletin satışlarda opeli geçmesiyle Avrupa pazarından koparılışını üzüntüyle seyretmek zorunda kaldık. Size tavsiyem temiz bakımlı kafanıza yatan bir tane bulursanız kaçırmayın.
  • Geçen haftalarda malum sitede, 750 Cruze satılıktı, şimdi baktım 1053 e çıkmış!
    Cruze lobisi kadar sistematik çalışan başka bir lobi yok DH de! Her hafta konusu açılıyor!
    Mazda şöyle iyidir, lobi grubu nerdesiniz?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FİAT 500L nasıldır?
    12 yıl önce açıldı
    Hyundai Tucson 4x4 nasıldır?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Güzel sözlerde ekledikmi tamamdır

    Cruze candır, gerisi heyecandır.

    Bayanlara bluz, erkeklere Cruze yakışır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farukkk -- 5 Haziran 2020; 9:37:15 >
  • Plus donanımlı olanları daha alinasidir.
  • 2013 sedan hatasız 55.000 km de 93.000tl eder mı
  • War Rock W kullanıcısına yanıt
    Şu 6. Vites olayını ben de yaşıyorum ya...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan..

    2013 sedan hatasız 55.000 km de 93.000tl eder mı
    Paketi nedir sport plus ise eder.km düşük
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukkk

    Paketi nedir sport plus ise eder.km düşük

    Alıntıları Göster
    sport hocam.. satılmıs bile peynir ekmek gibi yemin ederim
  • Ben de 3 yıllık Cruze kullanıcısıyım.

    Yağ soğutucusunda diyafram yırtılması ve sonrasında motor suyuna yağ karışması sorunu benim başıma geldi. Sorunu hemen farketseydim, ucuza atlatacaktım ama 4,5 ay o şekilde kullandıktan sonra farkettim. Termostat, devirdaim, su bidonu, radyatör borusu, vs. derken 2000TL'ye mal oldu bana.

    Bir de piyasadaki Cruze'larda LPG montajı ve ayarı düzgn olmayan çok sayıda Cruze var. Ama özellikle Cruze'lara çok iyi AFR/Yol ayarı yapan kişiler var. Onlara ulaşınca dört dörtlük ayar yapıyorlar. Birisi benim arkadaşım.

    Cruze bazı kronik sorunları olan bir araba ama bu sorunlar genelde biliniyor ve çok pahalıya mal olan sorunlar değil.

    Aracın iyi yönleri şunlar (fiyatı ve segmenti göz önüne alarak): Geniş iç/bagaj hacmi, 6 ileri Aisin otomatik şanzımanı çok iyi ve konforlu, iyi yol tutuş, konforlu bir araç, uzun yolda ses yalıtımı başarılı (rüzgar sesi az), 8 havayastığı ve ESP'nin standart olması ile güvenli bir araç, 2011'den itibaren en baz donanımda bile CC'nin olması.

    Kötü yönleri: bazı kronik sorunlar, 1430kg ağırlıktan ötürü yüksek tüketim (LPG ile bu sorun olmuyor).

    Bir de bu aracın kesinlikle parça sorunu yok. Bütün parçaları çok rahatlıkla bulunabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 5 Haziran 2020; 11:32:9 >




  • War Rock W kullanıcısına yanıt
    Heh be kardeşim şöyle koltuğuna oturmamış adamlar yerine senin gibi kullanıcıları tarafsız bir şekilde yazsa herkes doğru bilgiye ulaşır ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baykus_reyis

    Şu 6. Vites olayını ben de yaşıyorum ya...
    İnternet de bir arkadaş çözümünü bulup paylaşmıştı diye hatırlıyorum biraz araştırıp bulabilirsiniz belki, umarım çözebilirsiniz.
  • bende de otomatik vitesi var. 6. vites olayı hiç başıma gelmedi . benim tahminim hiç şanzıman yağını değiştirmeyenlerde oluyordur .
    ben aldığım gibi değiştirdim . 2 kere de 4000km tur yaptım hiç başıma gelmedi.
    2 yıl içinde sadece bobin bozuldu. internetten 280tlye alıp kendim taktım

    aracın sürüşüne gelirsek akıyor . virajlarda yere yapışıyor adeta. cruze ile uzun yol yapmanın keyfini kullananlar bilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realitych -- 5 Haziran 2020; 12:42:10 >
  • Maksimum torku 5. viteste veriyor, o yüzden vitesi 6 'an 5'e çekiyor.

    Zaten yüksek hızda tork ihtiyacında görülebilen bir şey, çoğu kişinin yaşamaması normal.
  • baykus_reyis kullanıcısına yanıt
    Şanzıman yağını Castrol transmax dextron 6 ile gözünüzün önünde değiştirin. Faydasını göreceksiniz.
  • yiğit_kemal kullanıcısına yanıt
    Hocam ne kadar tutar işçilik be süre olarak? Valla hemen hallettireyim çünkü aracı aldığım adama pek güvenmiyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.