Geçenlerde konu açmıştım conta yakmış araba neyseki yaptırdım lakin şuan baktıgımda araç çok düşük devirde çalışıyor ve 3 bin devirde motorda devir kesicilerin cıkardıgı o tızzz sesinden geliyor.Yani baktıgımda sürüş halindeyken 3bin devirde bi sorun var sanki 8 bin deviri 3 bine sınırlamışlar gibi yıgılıyor araba 3 binde 1500 e kadar da gaz yemiyor.
Şimdi o ustaya geri gidip sorunu mu anlatmalıyım yoksa yakın bi yerde subap veya gaz ayarı yaptırsam işin içinden çıkabilirmiyim ?Yani sorumluluk bu gibi durumlarda aracı yaptırdıgım ustada mı olur ? Çünkü verdigim gibi almadım arabayı
Üst kapak söküldüyse sente ayarını kaçırmış olabilirler. Aracınızı, motorunu bilmiyorum ancak üstten egzantrikliyse kayışı veya zinciri bir veya birkaç diş kaçırtmış olabilirler. Üst kapak çıkarken kayış veya zincir boşa çıkar ve üst taraftan boşa çıkan yeri çekerek gergin tutmak gerekir ki diş atlamasın. Sente ayarı doğru olmayınca subaplar eğilebilir, motor çalışmayabilir ama çok küçük farklarda, bahsettiğiniz şekilde performansı düşerek çalışabilir.. Yaptırdığınız yere güvenmiyorsanız başka bir yere gösterin.
sente kaçmışsa zamanlayıcılar doğru zamanlamaz. karışım tam sıkışmadan ateşleme yapar veya egsoz gazını zamanında tahliye edemez. bence sente ayarı kaçmış gibi gözüküyor. sübapları eğmeden önce hemen servise git çok binme öyle.
araç tipo kayış var zincir yok.Yani dediklerinizden anladıgım ustanın yaptıgı işte bir sıkıntı var ?Subab ayarı yaptırarak çözülmeyecek bir durum mu bu söylediginiz şey ?
quote:
Orijinalden alıntı: Fatih211
araç tipo kayış var zincir yok.Yani dediklerinizden anladıgım ustanın yaptıgı işte bir sıkıntı var ?Subab ayarı yaptırarak çözülmeyecek bir durum mu bu söylediginiz şey ?
Eğer sorun sente ayarındansa subap ayarı bir işe yaramaz. Subapları açıp kapatmaya yarayan bir mil var ve bu mil, krank mili ile beraber belli bir konumda dönmesi gerekir. İşte o konumda kaçma varsa subap, piston aşağı inerken kapalı kalıp, havayı tam ememesine neden olabilir. Aracı contayı değiştiren ustaya geri götürün düzeltsin.
quote:
Orijinalden alıntı: kestamit
quote:
Orijinalden alıntı: Fatih211
araç tipo kayış var zincir yok.Yani dediklerinizden anladıgım ustanın yaptıgı işte bir sıkıntı var ?Subab ayarı yaptırarak çözülmeyecek bir durum mu bu söylediginiz şey ?
Eğer sorun sente ayarındansa subap ayarı bir işe yaramaz. Subapları açıp kapatmaya yarayan bir mil var ve bu mil, krank mili ile beraber belli bir konumda dönmesi gerekir. İşte o konumda kaçma varsa subap, piston aşağı inerken kapalı kalıp, havayı tam ememesine neden olabilir. Aracı contayı değiştiren ustaya geri götürün düzeltsin.
Teşekkür ederim hocam ilgilendiginiz için.
Birde bu işin sorumlulugu ustadamıdır ? Yani ekstra ücret talep ederse karşı mı çıkıyım :) Ayrıca internetten araştırdıgımda tekrar bir iki kere daha sıkılması gerekiyormus sanırım bunu aracı teslim aldıgım gün söyledim ustaya yok gerek yok dedi.Kaputu acıcam diye de direksiyon ayar kolunu kırmış, sanırım kötü ustaya denk geldik aşırı midem bulandı bu işten benim açıkcası.
benim astra da conta yakmıştı, kendi orijinal lpgye dayanıksız magnezyum alaşımlı subapları orijinal olmayanlarıyla değiştirildi, aracın gidişinde devirlenmesinde bir sorun yoktu, neyse bana tüpten gına geldi sıtkım sıyrıldı gittim söktürdüm ve işi bilen opel servisine söküm sonrası genel kontrol yaptırmaya götürdüm. son 30 bin kilometredir sönmeyen arıza lambası o gün söndü bir dahada yanmadı, fakat motorda rölantide titreme ve düzensizlik vardı, ustalar çok kafa yordular, pistonlara baktılar sorun yoktu, tech2 ye bağladılar aracın yakma değerlerini real time incelediler egr olamaz dediler, en son opelden master tech i aradılar, sorunun orijinal olmayan slboplardan ve bozuk sente ayarlarından olduğu kanaatine varıldı,motor bir daha açıldı,orijinal siboplar takıldı ayarlar adam gibi yapıldı, bazı şeyler yamuk yerleştirilmiş onlar düzeltildi, araç kendine geldi, çalışmasında en ufak tekleme yok, gazı verince koltuğa yapıştırıyor, araba kullanmaktan yeniden zevk almaya başladım,tüp taktırdığımdan beri sürüş zevki falan kalmamıştı, kıssadan hisse: aracın motorunu her motorcuya elletmeyin, aracın orijinalini 3 kuruş kar edecem diye bozdurmayın, o size 5 kuruş olarak geri döner
Bir de bazen seyir halindeyken gaz pedalından ayagımı çekince gaz kesiyor,yakıt biterken araç titrer ya o şekilde sarsıyor arabayı vitesi çok küçültmek zorunda kalıyorum.Rölanti devride bin devir degil daha az
quote:
Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^
benim astra da conta yakmıştı, kendi orijinal lpgye dayanıksız magnezyum alaşımlı subapları orijinal olmayanlarıyla değiştirildi, aracın gidişinde devirlenmesinde bir sorun yoktu, neyse bana tüpten gına geldi sıtkım sıyrıldı gittim söktürdüm ve işi bilen opel servisine söküm sonrası genel kontrol yaptırmaya götürdüm. son 30 bin kilometredir sönmeyen arıza lambası o gün söndü bir dahada yanmadı, fakat motorda rölantide titreme ve düzensizlik vardı, ustalar çok kafa yordular, pistonlara baktılar sorun yoktu, tech2 ye bağladılar aracın yakma değerlerini real time incelediler egr olamaz dediler, en son opelden master tech i aradılar, sorunun orijinal olmayan slboplardan ve bozuk sente ayarlarından olduğu kanaatine varıldı,motor bir daha açıldı,orijinal siboplar takıldı ayarlar adam gibi yapıldı, bazı şeyler yamuk yerleştirilmiş onlar düzeltildi, araç kendine geldi, çalışmasında en ufak tekleme yok, gazı verince koltuğa yapıştırıyor, araba kullanmaktan yeniden zevk almaya başladım,tüp taktırdığımdan beri sürüş zevki falan kalmamıştı, kıssadan hisse: aracın motorunu her motorcuya elletmeyin, aracın orijinalini 3 kuruş kar edecem diye bozdurmayın, o size 5 kuruş olarak geri döner
Neyseki halletmişsiniz siz.Bende çok iyi usta diye arkadaşın tavsiyesi üzerine gittim hiç de memenun kalmadım 550 tl de para ödedim.Parasına degil hallolmadıgına canım sıkıldı.Arabam at gibi kaçardı eskiden :)
kompresör kaçağı olabilir . Bu kaçağı bujileri tek tek söküp yerlerine bi alet takarak kontrol edıyorlar
Birader benim mercedes vito 2004 model'de olmuştu boştayken veya vitesteyken farketmiyor gaza sonuna kadar basıyorum 3000'e geliyor daha fazla gitmiyor ve arabada çekiş olmuyordu . Antepe götürdüm servise , 1.800 masraf çıkardı . Gittim bir merdeces ajantasına 60 TL'ye bir yakıt filtresi aldım eve geldim kendim değiştirdim . Sorun çözüldü . Şuan yerinden zıplıyor araç :)
quote:
Orijinalden alıntı: turqyy
Birader benim mercedes vito 2004 model'de olmuştu boştayken veya vitesteyken farketmiyor gaza sonuna kadar basıyorum 3000'e geliyor daha fazla gitmiyor ve arabada çekiş olmuyordu . Antepe götürdüm servise , 1.800 masraf çıkardı . Gittim bir merdeces ajantasına 60 TL'ye bir yakıt filtresi aldım eve geldim kendim değiştirdim . Sorun çözüldü . Şuan yerinden zıplıyor araç :)
allala ama burdaki mevzu şu ki bu conta degişimi olmadan önce öyle bi sorun yoktu.Dolayısıyla kafam usta bi yanlış yapmış olabilir diye çalışıyor :) En iyisi gidip göstermek bu konuyu da söylerim arada yol göstermesi açısından teşekkürler :)
quote:
Orijinalden alıntı: Fatih211
quote:
Orijinalden alıntı: turqyy
Birader benim mercedes vito 2004 model'de olmuştu boştayken veya vitesteyken farketmiyor gaza sonuna kadar basıyorum 3000'e geliyor daha fazla gitmiyor ve arabada çekiş olmuyordu . Antepe götürdüm servise , 1.800 masraf çıkardı . Gittim bir merdeces ajantasına 60 TL'ye bir yakıt filtresi aldım eve geldim kendim değiştirdim . Sorun çözüldü . Şuan yerinden zıplıyor araç :)
allala ama burdaki mevzu şu ki bu conta degişimi olmadan önce öyle bi sorun yoktu.Dolayısıyla kafam usta bi yanlış yapmış olabilir diye çalışıyor :) En iyisi gidip göstermek bu konuyu da söylerim arada yol göstermesi açısından teşekkürler :)
Evet olabilir . Elemanları tamir ederken bir hata yapmış olabilir . Sana katılıyorum gidip göstermen gerekir çünkü burada her kafadan farklı bir ses çıkar sonuca ulaşamazsın . Ben çok araştırdım burada bir çözüm bulamadım sonuca yine gidip sorarak uygulayarak ulaştım . Önemi yok , iyi akşamlar :)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme