Şimdi Ara

Fiat Tipo 1.6 slx karbüratörlü mü enjeksiyonlu mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
17.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fiat Tipo 1.6slx almayı düşünüyorum karbüratörlü ve enjeksiyonlu arasındaki farkları açıklayabilirmisiniz?
    LPG'li kullanacağım.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tipo 1.6 SLX: Karbüratörlü mü Enjeksiyonlu mu?

    Tipo 1.6 SLX ie mpi motor yorumları ve "Tipo enjeksiyonlu mu karbüratörlümü" gibi sorulara cevap arayanlara, bu iki model arasındaki farkı açıklıyoruz.

    Tipo 1.6 SLX modeli, Fiat tarafından 1988-1995 yılları arasında üretilmiştir. Bu modelde hem karbüratörlü hem de enjeksiyonlu motor seçenekleri bulunmaktadır.

    Karbüratörlü Tipo 1.6 SLX modeli, daha eski bir teknolojiye sahiptir. Karbüratör, yakıtın havayla karıştırılıp motora gönderilmesini sağlayan bir cihazdır. Karbüratörlü modeller, enjeksiyonlu modellere göre daha az verimlidir ve daha fazla yakıt tüketirler.

    Enjeksiyonlu Tipo 1.6 SLX modeli ise, karbüratörlü modelden daha yeni bir teknolojiye sahiptir. Enjektörler, yakıtı doğrudan motorun silindirlerine püskürtür. Bu sistem, daha verimlidir ve daha az yakıt tüketimi sağlar. Ayrıca, enjeksiyonlu motorlar daha iyi performans ve daha düşük emisyonlar sunar.

    Tipo 1.6 SX ile SLX arasındaki fark, SLX modelinin daha donanımlı olmasıdır. SLX modeli, elektrikli camlar, merkezi kilit ve hidrolik direksiyon gibi özelliklere sahiptir.

    Tempra modeline gelince, bu model de Fiat tarafından üretilmiştir ancak Tipo 1.6 SLX ile tamamen farklı bir araçtır. Tempra, 1990-1996 yılları arasında üretilmiş bir orta sınıf otomobildir ve hem karbüratörlü hem de enjeksiyonlu motor seçenekleri bulunmaktadır.

    Sonuç olarak, Tipo 1.6 SLX modelinde hem karbüratörlü hem de enjeksiyonlu motor seçenekleri mevcuttur. Enjeksiyonlu modeller daha verimli, daha performanslı ve daha az emisyona sahiptir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • tüp taktıracaksınız karbüratörlü alın. enjeksiyonlularda sıkıntılı oluyor diye okumuştum uno/tipo ailesinde...
  • Enjeksiyonlu sıkıntı oluyor diye biliyorum, karbüratörlü tercih edin.
  • arkadaşımda var 2000 doğan ie,muhtemelen aynı sistem kullanılıyor bir kere enjeksiyon beyni mi ne arıza vermişti, bir kere yaptırdı daha tekrarlamadı.
  • karburatörlü 83ps 132nm ş.içi ort:12-14lt , enjeksiyonlu 75ps 125nm ş.içi ort:10-12lt diye biliyorum.
  • predator93 kullanıcısına yanıt
    yani enjeksiyonlu dahamı ekonomik
  • enjeksiyonlu olanları 1.6 mpi (çok noktadan enjeksiyon-multi point injection) motorun üstünde yazar zaten mpi diye. Ruhsatta da 1.6 ie slx yazar. İe eki sadece enjeksiyonlularda yazması lazım. Karbüratörlü direkt lpg ile çalışıp biraz daha fazla lpg tüketirken enjeksiyonlu olanı benzinde çalışıp kısa sürede tüpe geçer. Abs'li klimalı olanları var ama bazı parçaları çok zor bulunuyor. Enjeksiyonlu tempra ile sanayiye abone olmuştum. Sanayi sitesinin yedek parçacısından elektrikçisine, dürüm satan lokantasından camisindeki cemaate kadar hemen herkesi tanımıştım. Sanayi artık hayatımın bir parçası gibiydi. Her gün bir yeri bozuluyordu aracın. Fiat zaten normalde arızada 1 numara. Elektoniği bol eski model bir fiat'ı sen düşün artık.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • sacları incecik o aracların baska arac bakın, degmez hayat kısa.
  • Tipo alacaksanız 1,6 sx en az ve karbüratörlü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeckardShaw

    yani enjeksiyonlu dahamı ekonomik
    evet enjeksiyonlu motor daha ekonomik. ayrıca 1.6 mpi 85bg 135nm olan motorda var.
  • valla ikilemde kaldım
  • Bende tipo bakiyorum arkadaslarin dedigi gibi 1.6 karbüratörlü olanlari genelde övüyorlar.Lpg ile uyum konusunda daha iyiymiş.Bilgili bir arkadaş fikirlerini yazarsa iyi olur.
  • 2014-2017 arası 1995 Tipo kullandım karbüratörlü sx paket.
    Babam sanayici olduğundan bakım konusunda hiç sorun yaşamadım ama eski araçlar sanayiyi çok severler bunu düşünmek lazım.
    Hiç yolda bırakmadı, biraz fazla yakar, ilgi ister tofaş grubu.
    Son 1 yıl benzin pompası bozulduğu için hep lpg de çalıştı hiç sorun çıkarmadı.
    Yolda şanzuman yağı boşalmıştı yine yolda bırakmamıştı
    Dijital gösterge sanılanın aksine bozulmaz
    Kilometre sayacı 200binde kendini sıfırlar
    Ön takımı biraz hassas sayılabilir biraz nazik araç.
    Bazı parçaları biraz pahalı arka stop lambaları, silecek motoru gibi parçalar.


    Bence alınabilir o fiyatlara daha iyi araca binilebileceğini düşünmüyorum ben.
    Piyasası biraz yavaştır, Tempra daha hızlı satılır.
    Kuş serisinden çok daha iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeckardShaw

    valla ikilemde kaldım
    Hocam 2 yıl Boyunca Tempra 97 Model SX-AK kullandım, sorunuza gelince kesinlikle Karbüratörlü olanını tercih edin. Enjeksiyonlu dedikleri 2 kısıma ayrılıyor, 1. si tek nokta enjeksiyonlu, 2. si MPİ çok nokta enjeksiyonlu. Tek nokta enjeksiyonlular tamamen dandik bir sistem zamanında Fiat hatta Fiata adım uydurmak için Renault (Brodvay RNİ mesela) bu dandik sistemi çıkarttı, LPG uyumu 5 para etmez, durmadan ayarı kaçar abuk subuk bir sistemdir. MPİ iyidir, LPG ye tam uyumludur yalnız burada da bir sorun var, Tempra ve Tipolar MPİ olarak piyasaya çıktığında, çoğu vatandaş bunlara sıralı sistem taktırmak yerine (Pahalı diye), düz LPG sistemini uydurmaya çalışıp büyük bir çoğunluğu resmen araçların içine etti. Bu yüzden temiz MPİ aramak yerine, LPG ye tam uyumlu Karbüratörlü bir TİPO daha sıkıntısızdır.




  • Bilgilerinizi paylaştığınız için hepinize teşekkür ederim bakalım artık 1.6 karbüratörlü bulmaya çalışacağım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.