Arkadaşlar geçen gün yazamadım bugün yazıyım dedim... geçenlerde bi arkadaşımla birlikte kırşehire ordan kayseriye ordan develi ye gittik..fiat albea 1.2 16 v yle gittim araçta sadece açık hava filtresi ve komple egsoz sistemi mevcuttu..yani fazla motor modifikasyonu yoktu ve yakıt verileri açıkçası beni şaşırttı..
özellikle bu motorlara çok yakıyor diyenler için yazıyorum...
ankara 1011 kavşağından samsun yoluna çıkarken depoyu fulledim ve içinde de benzin olduğundan (lamba yeni yanıyordu) tam 100 ytl lik yakıt aldım... kırşehire inişim ban göre normal size göre anormal gelebilir ama 1 saat 20 dakika sürdü... kırşehirin içinde de baya bir dolaştık ve kayseri merkeze indik burada ibre çeyrek depoyu gösterince tekrar fulledim ve bu sefer 90 ytl lik yakıt aldım.. buraya kadar herşey normal.. ikinci yakıtı alana kadar 160 ın altına pek düşmeden gittim neyse bunu aldık ve erciyesi tırmanarak develiye ordan 20 km uzaklıktaki gaziköye geçtim. ertesi gün tekrar develiye geçtim sonra yine geazi köy ve bu köyün içinde dağda bayırda 50 km daha gezdim... sonrasında tekrar yola çıktık arkadaş benzin yetmez dedi ben yeter diye iddalaşınca burdan sonra asıl iş başladı.... bu yakıtla kırşehirin içindeki işimizi hallederiz ve ordan ankaraya geçeriz dedim..gelirken 100 ytl kayseriye zor indirdi nasıl gider falan derken macera başladı... neyse sonuca gelirsek 90-100 km hız arası geldim dönüşte ve o benzin ankara etlikteki evime gelmeme kadar yetti ve lamba garaja girince yandı...
burdan çıkardığım sonuçta şu oldu...
yapılan yol 950 km yakılan yakıt 190 ytl buda km de 200 bin lira demek ve açıkçası şok oldum... yani giderken kmde araç hesabıma göre 250 bin gelirken ise 150.000 yaktı......
kısacası bu araca 300.000 yakar alma diyenler varsa bu hesabıma bi bakmalarını tavsiye ederim...
yakıt olayında herkes önüne gelen arabaya içiyor diyo ama bence herşey sürüşte bitiyo...(tabi bi arıza yoksa)
Bencede kullanım çok önemli gaz pedalını dibe yapıştırmamak lazım .
yakıt cok cok az geldı bana ve kucuk motor ve sehır dısı olunca daha da az geldı ne dıyelım butun benzınlıler boyle olsa ahh ahh
su anda kullandıgım subaru forester 320 ykr falan yakıyo bana yıne de az gelıyo
sİZDEKİ GİBİ İSTİSNALAR OLABİLİR.AMA FİATLARDA GENEL İZLENİM DİZELLERİN ÇOK AZ BENZİNLİLERİNDE FAZLA YAKMASI...1.2 BELKİ AZ YAKIYORDUR AMA 1.4 LERİ GERÇEKTEN ÇOK FAZLA YAKIYOR.BU ARADA KARŞILAŞTIRMA GİBİ OLSUN BENDE MİCRA 1.4 16v VAR 20 KURUŞ FALAN YAKIYO KM DE.BİRDE OTOMATİK
her önüne gelen her arabaya çok yakıyo diyo ama herşey sürüşte,araç bakımında,düzgün kullanımda bitiyo
quote:
Orjinalden alıntı: bucakli
her önüne gelen her arabaya çok yakıyo diyo ama herşey sürüşte,araç bakımında,düzgün kullanımda bitiyo
valla bende bu kanıdayım ömrneğin benim arabayla gitseydim kmde 350 nin altında yakması işmkansızdı motor aynı motor ama modifikasyon var artı o benim olduğundan yapıştırcaktım.... ama bu motorun bu tüketim değeri beni baya bir şaşırttı bu arabalara çok yakıyor diyenlere aynen kelimemi tekrarlıyorum ilk önce çok yakma sebebini kendi sürüşünüzde sonrada bakımlarda arayın..
hocam bu motorun tork ve bg degerlerı nelerdır(devırlerıyle bırlıkte) bu tork devrınde kullanılsa fazla yakmaması lazım benım dandık kartalım bıle guzel kullanılınca 120-130 bın gibi az yakıyor
ben ankaradan aydına 1.6 motor escort ile tam 100 milyona geldim hızım yolun %60 ında 100 km %40 ında 130-140 idi ve 5yetişkin 1 çocuk bagaj full benzin de 2950 idi annıcan bence iyi ki yolda çok durdumbaktım gezdim bence gayet iyi
quote:
Orjinalden alıntı: Bal_975
hocam bu motorun tork ve bg degerlerı nelerdır(devırlerıyle bırlıkte) bu tork devrınde kullanılsa fazla yakmaması lazım benım dandık kartalım bıle guzel kullanılınca 120-130 bın gibi az yakıyor
tüpün markası ne benim kartal şehirdışında 130 bin yakması iin 80 le gitmem lazım 5. viteste bendeki 90 model kartal L lpg de emmegas marka
Özellikle tipo için de çok yakıyor diyorlar ama gerçekten araç ta bir arıza yoksa kullanmayı bilene araçın katalog değerlerinde belirtilen tüketimle kullanılabiliyor. Bende 97 model tipo 1.4 ie var şehir dışında 45lt. benzin ile 750km. yapıyorum aynı miktar benzinle istanbul trafiğinde 500-600 kilometre yapıyorum yani şehir dışı 6lt. şehir içi 8lt. Aynı model aracı olupta şehir içinde 10-12lt benzin yakıyor diye LPG taktıran insanlarda var. Sürat yapmak hem mala hem cana zarar verir bunu unutmamak lazım
bizde 98 tipo 1.4 i.e vardı,sattık 1.5 ay önce araba pazarına antalya'ya giderdik bucak'tan antalya 80 km araba pazarı da 3-4 km gidiş-dönüş toplam 168 km yolu 25 ytl'lik benzinle gider gelirdim (araç full bakımlıydı ve 100 km hızı geçmezdim)
SLM KARDES BURDURLUSUN HEE IYI BENDE BURDURRUN ICINDEYIM
BU ARADA TIPO 1.6 1.4 E GORE DAHA AZ YAKAR
YANI SENINKI 1.6 OLSAYDI 22 YTL ILE GIDERDIN
quote:
Orjinalden alıntı: bucakli
bizde 98 tipo 1.4 i.e vardı,sattık 1.5 ay önce araba pazarına antalya'ya giderdik bucak'tan antalya 80 km araba pazarı da 3-4 km gidiş-dönüş toplam 168 km yolu 25 ytl'lik benzinle gider gelirdim (araç full bakımlıydı ve 100 km hızı geçmezdim)
quote:
Orjinalden alıntı: Bal_975
hocam bu motorun tork ve bg degerlerı nelerdır(devırlerıyle bırlıkte) bu tork devrınde kullanılsa fazla yakmaması lazım benım dandık kartalım bıle guzel kullanılınca 120-130 bın gibi az yakıyor
Fabrika verisi 4000 d/d 114 nm tork 5000 d/d 80 hp güç yanlız 4000 devir üstüne aracı hiç çıkarmadım torku verdiği bant daha düşük olsa dahada az yakardı o konuda haklısın..örneğin bunların 1.2 8 v leri çok düşük devirde veriyor ve fabrika verisine nazaran çok çok az yakıyor...
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
quote:
Orjinalden alıntı: Bal_975
hocam bu motorun tork ve bg degerlerı nelerdır(devırlerıyle bırlıkte) bu tork devrınde kullanılsa fazla yakmaması lazım benım dandık kartalım bıle guzel kullanılınca 120-130 bın gibi az yakıyor
Fabrika verisi 4000 d/d 114 nm tork 5000 d/d 80 hp güç yanlız 4000 devir üstüne aracı hiç çıkarmadım torku verdiği bant daha düşük olsa dahada az yakardı o konuda haklısın..örneğin bunların 1.2 8 v leri çok düşük devirde veriyor ve fabrika verisine nazaran çok çok az yakıyor...
Bütün fiatlar 4000 devirden sonra iyi performans verir ve iyi yakar.
sebebi ecuyu programlıyan amcanın yıllarıdr aynı olması heralde
ben albea 1.2 silin hacimi,16 v 2006 model izmir-fethıye gidiş dönüş 180 milyon liralık benzinle 1050 km yaptıp.
bende tam tersi bir örnek vereyim size
gecen yil 2005 model 1.2 16v albea ile gebze-bolu-gebze arasinda tam 1.5 depo benzin harcamistim. üstüruplu kullanildiginda ekonomik olurken maksimum performasinda kullanirsaniz 3.0 litre v6 bir araba kadar yakit yakabiliyor
quote:
Orjinalden alıntı: Akincl
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
quote:
Orjinalden alıntı: Bal_975
hocam bu motorun tork ve bg degerlerı nelerdır(devırlerıyle bırlıkte) bu tork devrınde kullanılsa fazla yakmaması lazım benım dandık kartalım bıle guzel kullanılınca 120-130 bın gibi az yakıyor
Fabrika verisi 4000 d/d 114 nm tork 5000 d/d 80 hp güç yanlız 4000 devir üstüne aracı hiç çıkarmadım torku verdiği bant daha düşük olsa dahada az yakardı o konuda haklısın..örneğin bunların 1.2 8 v leri çok düşük devirde veriyor ve fabrika verisine nazaran çok çok az yakıyor...
Bütün fiatlar 4000 devirden sonra iyi performans verir ve iyi yakar.
sebebi ecuyu programlıyan amcanın yıllarıdr aynı olması heralde
Ya o olayı ben kendi görüşümce şöyle çözdüm..bizim türk insanı 4000 devrin üstüne pek çıkmaz büyük ihtimal o sebeple böyle bi ayar oldu...
arkadaşlar bende 1.4 EL palio var 99 model 111.500 km. de uzun yolda 100 km yi geçmezsem 800 km menzile ulaşıyorum 45 litre benzinle..geçenlerde kırıkkale'ye gittim bolu dağı ulusoy tesislerindeki shellde depoyu fulledim,kırıkkale'ye gittim orda 5-10 km dolaştım ve tekrar akşam istanbul'a döndüm..araç 3 kişi artı bagaj yükü ve aracı 55-60 km civarı sıkıştırdım 160-180 aralığında o kadar hep 80-90-100 km ile geldim ve araç 800 km menzile ulaştı..istanbul kırıkkale arası 550km civarı..istanbul-bolu dağı arası 250 km civarı..yani sözün kısası belirtildiği gibi kullanımla lakalı..gaz pedalı olduğu kadar fren pedalı kullanımı da önemli yani kısaca yolda giderken istikrar şart..ve unutmadan 1.2 16v 80 hp albea için verilen tork değerleri doğrudur ve şu var günümüz koşullarında üretilen araçlar 16 sübaplı genelde ve bu şunu getiriyor daha yüksek tork devri yani düşük devirde isteksiz ama üst devirlerde özellikle 3500 dv/dk dan sonra canlı atak bir motor..ve şu da var bu motorlar maksimum torklarının yüzde 75 kadarını 3000-3500 devir civarında üretebiliyorlar yani bu devirlerde vites değiştirmek yeterlidir..
Arkadaşlar da belirtmiş zaten. sürüş tarzı çok önemli. 1.6 benzinli fiesta ghia ile karışık kullanımda 7.3 yakıyorum yol bilgisayarına göre. sehir dışında ise yol bilgisayarında yazan kalan mesafe'den ortalama 20-25 km daha fazla yol yapabiliyorum. mümkün olduğunca sakin hızlanıyorum ve 3000 devir civarında kullanıyorum.