Şimdi Ara

Hidrolik Yağları Hakkında (Fren-Debriyaj-Şanzıman-Direksiyon)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
43.414
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2005 Toyota Corolla aracım var 80 binde. Aracı 2. el aldım ve yaklaşık 20 bin km dir kullanıyorum. Araçla ilgili herhangi bir sıkıntım yok ama aracı almadan önce hidrolik değişimlerini bilmediğim için, içim rahat olsun diye hidrolik yağlarını değiştirmek istiyorum.

    Şanzıman hidroliği olarak 2 litre Mobilube 75w-90 aldım. Yağı değiştirirken filtreyi de değiştirmem gerekiyor değil mi?
    Fren hidroliği olarak 1 litre Mobil Brake Dot 4 alacağım.

    Direksiyon hidroliği için Mobil Atf 220 mi 320 mi alayım? Kaç litre almalıyım?
    Debriyaj hidroliği olarak fren hidroliğinin aynısını mı kullanmam gerekiyor? Kaç litre almalıyım?

    Ekstra önerileriniz varsa alabilirim... Teşekkürler şimdiden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞahEser -- 1 Ocak 2014; 19:57:19 >



  • Arkadaşlar dün aracın şanzıman yağı ve fren hidroliğini değiştirdim. Değiştirmeden önce usta şanzıman yağını değiştirmenin gereği olmadığını söyleyip durdu, değişimden sonra eski performansını bile alamama durumu olduğunu söyledi. Fakat ben dinlemeden ikisini de değiştirdim. Sonuçta 80 bin km de değiştirilmesi gerek diye yazmış adamlar. Herhalde araba ömrünü tüketene kadar aynı yağ ile duracak değil :)

    Fren hidroliğini bir cihazla değiştirdiler. Aslında yapılan işlem bir yandan eski hidroliğin alınırken bir yandan da yenisinin basılması esasına dayanıyor. Akan hidrolik temizlenene kadar işleme devam ettiler. Fakat fren hidroliği lastiklere vs baya bir bulaştı. Aşındırıcı bir sıvı olduğunu okuduğumdan baya içim sızladı ama işlem biter bitmez lastikleri iyice yıkadım. Fren hidroliği değişiminden sonra fren pedalı biraz daha sertleşti ve frenler şu anda çok daha etkili bir performans sergilemeye başladı.

    Şanzıman yağını ise boşaltırken gördüm ki yağ çok kararmıştı, doldurma işlemini basınçlı bir kapla yaptılar. Vites geçişlerinde bir miktar rahatlama hissettim.

    Direksiyon ve debriyaj hidroliği olayını zaten yukarıda açıklamıştım. Son olarak antifiriz değişmi (castrol 3 litre kırmızı sentetik antifirz aldım), yakıt filtresi (lpg ve benzin) değişimi kaldı. Onları da yaptıktan sonra her 10 binde sadece motor yağı filtresi ve hava filtresini değiştirerek 40-50 bin km inş. kazasız belasız içim rahat şekilde binerim artık diye düşünüyorum...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Hidrolik Yağları (Fren, Debriyaj, Şanzıman, Direksiyon)

    Hidrolik yağlar, aracınızın fren, debriyaj, şanzıman ve direksiyon sistemlerinde kullanılan sıvılardır. Sistemlerin düzgün çalışması için bu yağların temiz ve yeterli seviyede olması gerekir.

    Fren ve Debriyaj Hidroliği

    Fren ve debriyaj hidroliği genellikle aynıdır ve mineral bazlıdır. Bu yağlar, fren pedalına veya debriyaj pedalına bastığınızda oluşan basıncı fren kaliperlerine veya debriyaj silindirine aktarır. Hidrolik yağının seviyesi düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerekirse tamamlanmalıdır. Debriyaj hidrolik yağı azalırsa, debriyaj pedalına tam olarak basamayabilir ve vitesleri değiştirmede zorluk yaşayabilirsiniz.

    Direksiyon Hidroliği

    Direksiyon hidroliği, aracınızın direksiyon sisteminde kullanılır ve direksiyon simidine uyguladığınız kuvveti tekerleklere aktarır. Direksiyon hidroliği genellikle sentetik bazlıdır ve düzenli olarak değiştirilmesi gerekir. Direksiyon hidrolik yağı seviyesi düşükse, direksiyon sistemi ağırlaşabilir ve düzgün çalışmayabilir. Ortalama bir araba, 1 ila 2 litre direksiyon hidrolik yağı alır.

    Hangi Araçlar Kaç Litre Fren Hidroliği Alır?

    Fren hidroliği seviyesi, araç modeline göre değişir. Çoğu araç, 0,5 ila 1 litre fren hidroliği alır.

    Sonuç

    Hidrolik yağları, aracınızın hayati sistemlerinin düzgün çalışması için gereklidir. Hidrolik yağlarının seviyesini düzenli olarak kontrol etmeli ve gerekirse tamamlamalısınız. Bu yağların temiz olması ve aracınızın üreticisi tarafından tavsiye edilen değişim aralıklarına uyulması önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aacınızın kitapçığını nette bulma şansınız var.. En doğru bilgiler orada yazar..

    Bu arada 1 litre fren hidroliği binek araç için epey fazla bence..
    Renault 12'me 500 ml aldım da yarısı kaldı..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısınız kitapçığını internette bulabilirsem bakayım.
    İnternette araştırınca bu model için 500 ml nin yeterli olmadığını 1 litre alınması tavsiye edilmiş. O yorumları okuyarak buna karar vermiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞahEser -- 1 Ocak 2014; 19:54:27 >
  • debriyajla direksiyon hidroliği aynı diyebiliyorum

    bizim lacetti nin de direksiyonu uğultu yapıyor direksiyon hidroliğine baktım min. seviyenin altında ve yağ baya bi kararmış

    ben bu içerdeki yağı nasıl boşaltacağım ve yerine ne tip yağ kullanmalıyım acaba ?
  • Biraz daha araştırma yaptım. Aslında fren ve şanzıman hidroliği dışında çok fazla net bir bilgiye de ulaşamasam da anladıklarım şu şekilde:
    Fren ve debriyaj hidroliği aynı. Bunlarda kullanılan terimler Dot3, Dot4, Dot5.1... Kaynama nokta sıcaklıklarına göre bu isimleri alıyorlar. Dot 3ün 4le karıştırılması olasıyken Dot 4ü 3 ile karıştırmayın denilmiş. Dot 5.1 farklı bir sınıfa giriyormuş. Dot 4 kullanmak en uygunu olur diye düşünüyorum.

    Direksiyon hidroliğinde ise Atf sınıfındaki yağlar kullanılıyor.

    Şanzıman yağı ise ayrı bir hidrolik yağ.

    Kendi aracım için debriyaj ve fren yağının 1 litre alınması gerektiği ve yaklaşık 750 ml kullanıldığını yazmışlar. Bu işi yaparken hava boşluğu bırakmamaya dikkat etmek gerekiyor bu nedenle işin ehli birisine yaptırılmalı. Şanzıman yağı içinse 1.9 litre yeterliymiş. Direksiyon hidroliği içinse Mobil atf 220 önerilmiş ama bir de 330 modeli mevcut. Hangisini almam uygun olur net bir yargıya varamadım. Fakat bu yağları değiştirmek için iyi bir de usta bulmak gerekiyor.




  • ŞahEser Ş kullanıcısına yanıt
    Hocam hiç kurcalama.O km de hiç bişey olmaz.Değişcem derken sağına soluna zarar vercen astarı yüzünü geçcek bu sefer.
  • Kendiniz ilgileniyorsanız Mobil 320. Dexron II tavsiye edilen ssitemlerde her ikisi de kullanılabilir ancak 320 daha yeni standartları da karşılaldığından oksidasyon mukavemeti daha uzun sürelidir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Hocam hiç kurcalama.O km de hiç bişey olmaz.Değişcem derken sağına soluna zarar vercen astarı yüzünü geçcek bu sefer.

    Haklısın da hocam bu işten iyi anlayan bir ustaya yaptıracağım kendim yapmayacağım. En azından 40-50 bin km kafam rahat olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞahEser

    quote:

    Orijinalden alıntı: KrM's

    Hocam hiç kurcalama.O km de hiç bişey olmaz.Değişcem derken sağına soluna zarar vercen astarı yüzünü geçcek bu sefer.

    Haklısın da hocam bu işten iyi anlayan bir ustaya yaptıracağım kendim yapmayacağım. En azından 40-50 bin km kafam rahat olur.

    Zaten senin benim yapacağımız bi iş değil.Bu km lerde hiç bi şey olmaz.Motor yağı gibi düşünme.Hatta bu tip yağlarda eskisi yane yanık olanı makbuldür.Boşuna zamanını ve paranı harcama.
  • Bugün servisi aradım. Genç birisi çıktı telefona ne kadar tecrübeliydi bilmiyorum ama tüm hidrolik ve yağları değiştirebiliriz dedi. Fiyat istedim biraz sonra arayın veririm dedi. Bu arada ben sanayiye gittim. İyi olduğunu tahmin ettiğim bir ustaya sordum. O da fren yağı dışındakilerinin değiştirilmeye gerek olmadığını söyledi. Tekrar servisi aradım ve ustanın yağları değiştirilmeye gerek olmadığını söylediğini söyledim. O da zaten bu yağlar arıza vermedikten sonra değiştirilmez dedi. İnternette araştıraya devam ettim ve asker arkadaşım bir malzeme mühendisi ile görüştüm. Bp de çalışıyor. Bana aracın değişim yapılacak yağları ile ilgili bir mail attı. En azından aracın hangi kısmına ne tür ve ne miktarda yağ konulacağı konusunda kesin bir kanıya vardım. Fren (debriyaj) hidroliği ve şanzıman yağını değiştirmeye karar verdim. Direksiyon hidroliğine dokunmamaya karar verdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞahEser -- 2 Ocak 2014; 16:46:57 >
  • Şimdi, kabaca anlatmak gerekir ise,

    Differansiyel, şanzıman ve fren yağı değişimleri konusunda birçok tartışma ve görüş bulunmaktadır. Kimisi için değişmemesi veya eksildiğinde sadece üzeri tamamlanması gereken birşey ise, kimileri için 50.000 - 80.000 - vs km lerde değiştirilmesi kesinlikle gereklidir.
    Kafam rahat olsun diye düşünüyorsanız bahsettiğiniz yağları değiştirmeniz konusunda bir engel olmamaktadır. Ancak değiştireceğiniz yağlarda filitre bulunuyorsa onları da değiştirmeniz hayliyle yerinde olacaktır. Ayrıca değiştireceğiniz yağların yağ kodları ( bakın marka demiyorum) aracınızın orjinali ile aynı olsun.
  • Şanzıman yağını kafaya takmayın genelde otomatik viteslerde bile ömürlük olur şanzıman yağları.

    fren hidroliğini değiştirebilirsiniz ama işin ehli birine yaptırın. zahmetli ve ince ayar gerektiren bir iştir.

    direksiyon hidroliği içinse yağ seviyesini araç çalışırken ve direksiyon en sona kadar döndürülmüşken kontrol edin. eğer min. seviye civarındaysa üzerine ekleyip geçin.
  • Arkadaşlar uzun araştırmalar sonucunda şu bilgileri kesinleştirdim. Kendi aracım için konuşuyorum fakat diğer araçlar için de bu durum geçerli olacağını düşünüyorum:

    - Direksiyon hidroliği kendi aracım için elektrikli hidrolik direksiyon olduğundan değişime gerek olmadığını öğrendim.

    - Şanzıman yağının ise belli bir ömrü vardır. İster kullanın ister kullanmayın içerisindeki yağ belli bir süre sonra özelliğini kaybetmektedir. Manuel vites araçlarda şanzıman yağı değişimi 5 yıl / 80 bin km olarak belirlenmiş. Otomatik vites araçlarda ise 60 bin km de mutlaka değiştirilmesi gerekmektedir.

    - Fren ve debriyaj hidroliği aynıdır. Fakat benim araçta debriyaj hidroliğinin değişim yapılmasına gerek yoktur. Fren hidroliği ise mutlaka 80 bin kmde / 5 yılda bir değiştirilmelidir.

    Şanzıman yağını aldım fakat üretim tarihi 2011 olarak geldi şimdi telefon açıp değişim isteyeceğim. Çünkü üzerinde kullanım süresinin 2016 yılında bittiği yazmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞahEser -- 4 Ocak 2014; 9:04:45 >




  • Arkadaşlar dün aracın şanzıman yağı ve fren hidroliğini değiştirdim. Değiştirmeden önce usta şanzıman yağını değiştirmenin gereği olmadığını söyleyip durdu, değişimden sonra eski performansını bile alamama durumu olduğunu söyledi. Fakat ben dinlemeden ikisini de değiştirdim. Sonuçta 80 bin km de değiştirilmesi gerek diye yazmış adamlar. Herhalde araba ömrünü tüketene kadar aynı yağ ile duracak değil :)

    Fren hidroliğini bir cihazla değiştirdiler. Aslında yapılan işlem bir yandan eski hidroliğin alınırken bir yandan da yenisinin basılması esasına dayanıyor. Akan hidrolik temizlenene kadar işleme devam ettiler. Fakat fren hidroliği lastiklere vs baya bir bulaştı. Aşındırıcı bir sıvı olduğunu okuduğumdan baya içim sızladı ama işlem biter bitmez lastikleri iyice yıkadım. Fren hidroliği değişiminden sonra fren pedalı biraz daha sertleşti ve frenler şu anda çok daha etkili bir performans sergilemeye başladı.

    Şanzıman yağını ise boşaltırken gördüm ki yağ çok kararmıştı, doldurma işlemini basınçlı bir kapla yaptılar. Vites geçişlerinde bir miktar rahatlama hissettim.

    Direksiyon ve debriyaj hidroliği olayını zaten yukarıda açıklamıştım. Son olarak antifiriz değişmi (castrol 3 litre kırmızı sentetik antifirz aldım), yakıt filtresi (lpg ve benzin) değişimi kaldı. Onları da yaptıktan sonra her 10 binde sadece motor yağı filtresi ve hava filtresini değiştirerek 40-50 bin km inş. kazasız belasız içim rahat şekilde binerim artık diye düşünüyorum...




  • cobra41 C kullanıcısına yanıt
    debriyaj ile direksiyon hidroliği aynı değildir. birisinde dot3-dot4 öteki atf dexron 2-3 artık hangisiyse o tip yağdan kullanılır.
  • Kimi firmalar ömürlük dese belki biraz da haklı olsalar da şanzıman yağı da değiştirilir. En güzeli araç kitapçığına bakmaktır. Oldu ki yeni yağ koyulduktan sonra şanzmandan ses gelirse aşınmalar başlamış ve değiştirmek için geç kalınmış demektir. Bu durmda yağın içine kalınlaştırıcı bazı katkı maddeleri konulabilir.
  • Direksiyon, debriyaj,sanziman, fren yağları degisim vaktijin geldigini nasil anlarım?
    2.el arac aldim bu yaglar uzun süredir degismemis olabilir.
  • MetuEs kullanıcısına yanıt

    Fren yağı kararmaya başlıyor. 3 sene önce ilk değişimde altın sarısının açık rengindeydi böyle sidik rengi gibiydi şuan kararmış. Antifirizin 4 yıl ömrü var diye hatırlıyorum zaten onunda rengi kararıyor ama depo şeffaf değilse tam belli olmuyor. Simsiyahtı antifirizi boşalttığımda. Şanzıman kapalı kutu zaten yağın rengine bakmak zor onun için kitapçıkta belirtilen yıl ve km'ye bakmanız lazım o şekilde değiştirirsiniz.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.