Şimdi Ara

KOLTUK SERTLİĞİNİN KONFORA YORGUNLUĞA ETKİSİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
2
Favori
4.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar biliyorsunuz ki 90lı yıllarda araçların koltukları şimdiki araçlara göre daha yumuşaktı daha sonra bu durum değişti şimdi koltuklar daha bir sert bunu konuşalım istedim bunun bir espirisi vardır mutlaka yumuşak koltuklar daha fazla mı yoruyor uzun yolculuklarda.. nedir acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toyota SUPRA -- 6 Ekim 2012; 9:04:15 >



  • Sert koltuklar daha ortopedik. Yumuşak koltukta insan koltuğun içine gömülüyor. Omurganın duruşu değişiyor.


    Ve bu durum bende özellikle uzun yolda bel ağrısına neden oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Sert koltuklar daha ortopedik. Yumuşak koltukta insan koltuğun içine gömülüyor. Omurganın duruşu değişiyor.


    Ve bu durum bende özellikle uzun yolda bel ağrısına neden oluyor.

    aslında ilk oturduğunuz sıralarda yumuşak daha iyiymiş gibi geliyor sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toyota SUPRA

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Sert koltuklar daha ortopedik. Yumuşak koltukta insan koltuğun içine gömülüyor. Omurganın duruşu değişiyor.


    Ve bu durum bende özellikle uzun yolda bel ağrısına neden oluyor.

    aslında ilk oturduğunuz sıralarda yumuşak daha iyiymiş gibi geliyor sanırım

    Alıntıları Göster
    Ben uzun yolculuklarda, koltuk sırt ayarını en serte getiriyorum, belden desteklediği için koltukta yayılamıyorsunuz, dik pozisyonda sürüşe yönlendiriyor, sırt boyun ağrısı pek olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Ben uzun yolculuklarda, koltuk sırt ayarını en serte getiriyorum, belden desteklediği için koltukta yayılamıyorsunuz, dik pozisyonda sürüşe yönlendiriyor, sırt boyun ağrısı pek olmuyor.

    Alıntıları Göster
    yayılarak araba sürmek daha konforlu...

    eski araçların koltukarı daha iyi o yüzden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    yayılarak araba sürmek daha konforlu...

    eski araçların koltukarı daha iyi o yüzden

    Alıntıları Göster
    Özellikle Vw grubunda aşırı sert koltuklar Bora-98 A4 falan felaket sert bana hiç konfor sağlamamıştı , rahat edememiştim yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    Özellikle Vw grubunda aşırı sert koltuklar Bora-98 A4 falan felaket sert bana hiç konfor sağlamamıştı , rahat edememiştim yani

    Alıntıları Göster
    bende yumuşak koltuğu severim. yeni çoğu arabanınki beton gibi,
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kasislerin Araca Etkisi
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    bende yumuşak koltuğu severim. yeni çoğu arabanınki beton gibi,

    Alıntıları Göster
    Maalesef eski koltuk konforunu mumla arıyoruz.
    Aratmayan markalar da birkaç tane kaldı.
    O koltuklarda 500 km yorulmazsın.
    Bu konunun tartışmasız liderleri de mercedes ve volvodur zaten.
    Hele ki E serisinden başlayan merso koltukları insana evini aratmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Maalesef eski koltuk konforunu mumla arıyoruz.
    Aratmayan markalar da birkaç tane kaldı.
    O koltuklarda 500 km yorulmazsın.
    Bu konunun tartışmasız liderleri de mercedes ve volvodur zaten.
    Hele ki E serisinden başlayan merso koltukları insana evini aratmıyor.

    Alıntıları Göster
    Valla benim aracınkiler de beton gibi, hiç sevmiyorum. Ama uzun yolda ağrı sızı yapmıyor o ayrı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Maalesef eski koltuk konforunu mumla arıyoruz.
    Aratmayan markalar da birkaç tane kaldı.
    O koltuklarda 500 km yorulmazsın.
    Bu konunun tartışmasız liderleri de mercedes ve volvodur zaten.
    Hele ki E serisinden başlayan merso koltukları insana evini aratmıyor.

    Alıntıları Göster
    Benim belim problemli, sert koltukta çok daha rahat ediyorum, uzun yolda ağrı vs. olmuyor.
  • Güzel konu, şahin-doğan koltuğu bile günümüz araçlarından daha rahat..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guzel konu..takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orry01

    Guzel konu..takip
    Dün çeşitli arabaları inceledik. Bana içlerinde en sert koltuğa sahip olan Opel Astra gibi geldi. Sanırım bu koltuklar AGR onaylı. (AGR nedir bilmiyorum) AGR'nin sağlıkla ilgili bir kuruluş olduğunu düşünürsek sert olması sağlık açısından olumlu olabilir diye düşünüyorum.
  • 2001 cherokee vardı bizde koltukları süper yumuşaktı, bel şişme fonksiyonu falan acayip rahat koltuklardı şimdikiler nasıl bilmiyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attorney58

    2001 cherokee vardı bizde koltukları süper yumuşaktı, bel şişme fonksiyonu falan acayip rahat koltuklardı şimdikiler nasıl bilmiyorum
    Şimdilik ''Şasi Burulma Direnci'' konusunda yazdığım bir mesajımı kopyalıyorum. Genel manada konfor ile alakalı. Vaktim olduğunda koltuklar ile alakalı daha teknik bilgiler paylaşacağım.








    @ vezir hocamın bahsettiği rigidity ve konfor konusunu kısaca açıklayayım.

    Sorunuz aslında hem çok basit hem de çok derin. Fakat şasi burulma direnci konusunu ayırmak zorundayız. Çünkü şasi burulma direnci, şasinin yalnızca kendisine ait bir özelliğidir. Askı sisteminin ne olduğu ya da süspansiyonların sertliği gibi durumlar şasinin burulma direncine etki etmez.

    Onun için süspansiyon ve konfordan bahsedelim. Bir örnekle başlayalım. (Resmi cep telefonumla çektim, o yüzden biraz bulanık gibi)

     KOLTUK SERTLİĞİNİN KONFORA YORGUNLUĞA ETKİSİ

    [Kaynak : Taşıtlarda Titreşim ve Gürültü, A. Güney]

    Grafikte 4 farklı tip taşıtın birer tekerlekleri görülmektedir. Bu grafiğin amacı lastiğin ve süspansiyonun dinamik aks yükü büyütme fonksiyonu üzerindeki etkisini incelemektir. Dinamik aks yükü ise taşıt seyir halindeyken yerden etkiyen kuvvetin lastikler ve süspansiyon ile taşınarak aksta oluşturduğu kuvvettir. Dinamik aks yükü, askı sistemi ile de şasiye aktarılır.

    Grafiğin alt skalası hızı gösterir (Hz ve dairesel frekans cinsinden) sol skalası ise dinamik tekerlek yükü büyütme fonksiyonunu gösterir.

    Geçelim grafikteki dört farklı tip aracın neyi simgelediklerine.

    A tipi : Bu taşıtın süspansiyonu ve lastikleri yoktur. (Demir tekerlekli el arabası gibi.) Belli bir hızın üzerinde görüldüğü gibi dinamik aks yükü sonsuza gitmektedir. Bunun anlamı şudur : Belli bir hızın üzerine çıkıldığında tekerleklerin yer ile teması kesilir. Ve düşük hızlarda yerden etkiyen kuvvetin tamamı aksa iletilir.

    B tipi : Bu taşıtın süspansiyonu vardır fakat lastikleri yoktur. Tekerlekleri demirdir. Süspansiyonlu ama demir tekerlekli el arabası gibi. Bu taşıtta ise yüksek hızlara çıkıldıkça dinamik aks yükü artmaktadır. Belli bir hızın üzerinde ise gövdenin salınımna engel olamamaktadır.

    C tipi : Bu taşıtın lastik tekerlekleri vardır fakat süspansiyonu yoktur. Görüldüğü gibi 3,5 Hz frekansı olan rezonans frekansında aks yükü sonsuza gitmiştir. Bunun anlamı ; rezonans frekansında (3,5 Hz) lastiğin sönümü yetmemektedir.

    D tipi : Bu taşıt hem lastiğe hem de süspansiyona sahiptir. Bütün frekans aralıklarında, yani bütün hızlarda dinamik aks yükü belli bir değerin altında tutulabilmiştir. Lastiğin ve süspansiyonun sönümü yeterli olabilmiştir.

    Bu örnekten şu sonuçları çıkarabiliriz.

    1. Konfor için önemli olan kriterlerden bir tanesi yerden şasiye iletilen kuvvetlerdir. Bu kuvvetler ne kadar az olursa konfor o derece yüksek olur.
    2. Süspansiyon ve lastiğin sönümü aks yükü salınımlarında ve dolayısıyla konforda çok önemlidir.
    3. Sönüm ve konfor doğru orantılıdır.

    Yukarıdaki grafikte bizim otomobillerimizi simgeleyen D tipi taşıtı ele alalım. Bu taşıtta süspansiyon sertliğini azaltarak ve sönüm oranını arttırarak daha yumuşak bir süspansiyon kullanalım. Bu durumda grafiğin eğimi aynı kalır fakat y ekseninde negatif olarak birkaç birim ötelenmiş olur. Yani, dinamik aks yükü salınımı azalır. Konfor artar.

    Yumuşak süspansiyon kullanıldığında konfor artar. Fakat süspansiyonun çok sert olması konforu sıfıra yaklaştırırken, çok yumuşak olması da handling (yol tutuş) sıfıra yaklaştırır. Bunun için çok sert ya da çok yumuşak süspansiyon taşıt tekniği için kullanılamaz. Konfor ve yol tutuş arasında optimizasyon yapılmak zorundadır.

    Spor yaylar daha sert yaylardır. Üretici tarafından konfor ve yol tutuş arasında yapılan optimizasyonu değiştirmeye yarar teknik olarak. Daha iyi yol tutuşa sahip olurken konfordan ödün verirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şimdilik ''Şasi Burulma Direnci'' konusunda yazdığım bir mesajımı kopyalıyorum. Genel manada konfor ile alakalı. Vaktim olduğunda koltuklar ile alakalı daha teknik bilgiler paylaşacağım.








    @ vezir hocamın bahsettiği rigidity ve konfor konusunu kısaca açıklayayım.

    Sorunuz aslında hem çok basit hem de çok derin. Fakat şasi burulma direnci konusunu ayırmak zorundayız. Çünkü şasi burulma direnci, şasinin yalnızca kendisine ait bir özelliğidir. Askı sisteminin ne olduğu ya da süspansiyonların sertliği gibi durumlar şasinin burulma direncine etki etmez.

    Onun için süspansiyon ve konfordan bahsedelim. Bir örnekle başlayalım. (Resmi cep telefonumla çektim, o yüzden biraz bulanık gibi)

     KOLTUK SERTLİĞİNİN KONFORA YORGUNLUĞA ETKİSİ

    [Kaynak : Taşıtlarda Titreşim ve Gürültü, A. Güney]

    Grafikte 4 farklı tip taşıtın birer tekerlekleri görülmektedir. Bu grafiğin amacı lastiğin ve süspansiyonun dinamik aks yükü büyütme fonksiyonu üzerindeki etkisini incelemektir. Dinamik aks yükü ise taşıt seyir halindeyken yerden etkiyen kuvvetin lastikler ve süspansiyon ile taşınarak aksta oluşturduğu kuvvettir. Dinamik aks yükü, askı sistemi ile de şasiye aktarılır.

    Grafiğin alt skalası hızı gösterir (Hz ve dairesel frekans cinsinden) sol skalası ise dinamik tekerlek yükü büyütme fonksiyonunu gösterir.

    Geçelim grafikteki dört farklı tip aracın neyi simgelediklerine.

    A tipi : Bu taşıtın süspansiyonu ve lastikleri yoktur. (Demir tekerlekli el arabası gibi.) Belli bir hızın üzerinde görüldüğü gibi dinamik aks yükü sonsuza gitmektedir. Bunun anlamı şudur : Belli bir hızın üzerine çıkıldığında tekerleklerin yer ile teması kesilir. Ve düşük hızlarda yerden etkiyen kuvvetin tamamı aksa iletilir.

    B tipi : Bu taşıtın süspansiyonu vardır fakat lastikleri yoktur. Tekerlekleri demirdir. Süspansiyonlu ama demir tekerlekli el arabası gibi. Bu taşıtta ise yüksek hızlara çıkıldıkça dinamik aks yükü artmaktadır. Belli bir hızın üzerinde ise gövdenin salınımna engel olamamaktadır.

    C tipi : Bu taşıtın lastik tekerlekleri vardır fakat süspansiyonu yoktur. Görüldüğü gibi 3,5 Hz frekansı olan rezonans frekansında aks yükü sonsuza gitmiştir. Bunun anlamı ; rezonans frekansında (3,5 Hz) lastiğin sönümü yetmemektedir.

    D tipi : Bu taşıt hem lastiğe hem de süspansiyona sahiptir. Bütün frekans aralıklarında, yani bütün hızlarda dinamik aks yükü belli bir değerin altında tutulabilmiştir. Lastiğin ve süspansiyonun sönümü yeterli olabilmiştir.

    Bu örnekten şu sonuçları çıkarabiliriz.

    1. Konfor için önemli olan kriterlerden bir tanesi yerden şasiye iletilen kuvvetlerdir. Bu kuvvetler ne kadar az olursa konfor o derece yüksek olur.
    2. Süspansiyon ve lastiğin sönümü aks yükü salınımlarında ve dolayısıyla konforda çok önemlidir.
    3. Sönüm ve konfor doğru orantılıdır.

    Yukarıdaki grafikte bizim otomobillerimizi simgeleyen D tipi taşıtı ele alalım. Bu taşıtta süspansiyon sertliğini azaltarak ve sönüm oranını arttırarak daha yumuşak bir süspansiyon kullanalım. Bu durumda grafiğin eğimi aynı kalır fakat y ekseninde negatif olarak birkaç birim ötelenmiş olur. Yani, dinamik aks yükü salınımı azalır. Konfor artar.

    Yumuşak süspansiyon kullanıldığında konfor artar. Fakat süspansiyonun çok sert olması konforu sıfıra yaklaştırırken, çok yumuşak olması da handling (yol tutuş) sıfıra yaklaştırır. Bunun için çok sert ya da çok yumuşak süspansiyon taşıt tekniği için kullanılamaz. Konfor ve yol tutuş arasında optimizasyon yapılmak zorundadır.

    Spor yaylar daha sert yaylardır. Üretici tarafından konfor ve yol tutuş arasında yapılan optimizasyonu değiştirmeye yarar teknik olarak. Daha iyi yol tutuşa sahip olurken konfordan ödün verirsiniz.

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lagun1



    Alıntıları Göster
    Kendi aracımla aktif olarak kullandığım diğer iki aracın koltuklarını kıyaslayayım belki bir fikir verir.

    Kendi aracım peugeot 306; koltukların bel kısmı yumuşak bel destekleri ise daha sert. Oturulan kısım sert koltuğun ucuna doğru ise daha yumuşak. Yükseklik ayarı ile diğer pozisyonları düzgün ayarlanınca uzun kilometrelerce gerçekten yormuyor. Günümüz araçlarıyla kıyaslarsam ilk oturuşta oldukca rahat yumuşak kısımları insanı rahatlatıyor uyuyası geliyor fakat uzun yollarda arada pozisyon değiştirmeye mecbur bırakıyor. Düzgün ayar yapıp yayılarak kullanırsan günümüz araçlarından daha rahat Kendi yılındaki akranlarıyla kıyaslarsam daha rahat olduğunu rahatca söyleyebilirim zaten peugeot lar konforuyla bilinir. Tek eksiği ise baş kısmının o kadar iyi olmaması.

    Astra H Kasa: Koltukları oldukca sert ilk başlarda bunun kötü bir etki yaratacağını düşünürdüm ancak mola prensiplerine uyarak Antalya-İstanbul arasındaki 700 küsür kilometrelik yolu ne sırt ağrısı nede yorgunlukla tamamladım oldukca rahattı 306 nın yanında daha rahat yolculuk mümkün.

    Focus 2: Peder beyin sahip olduğu bu araçla uzun yola çıkmadım en fazla tek marşla 150 km yaptım. Astra kadar sert değil koltukları tabi donanım farklarında koltuklarda değişmekte. Benim kullandığım modeldeki bel desteği çok hoşuma gidiyor havalı yatak misali oldukca rahat. Astra ile kıyaslarsam Astra daha rahat ve daha vücudu saran bi yapıya sahipti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DcD-Semih

    Kendi aracımla aktif olarak kullandığım diğer iki aracın koltuklarını kıyaslayayım belki bir fikir verir.

    Kendi aracım peugeot 306; koltukların bel kısmı yumuşak bel destekleri ise daha sert. Oturulan kısım sert koltuğun ucuna doğru ise daha yumuşak. Yükseklik ayarı ile diğer pozisyonları düzgün ayarlanınca uzun kilometrelerce gerçekten yormuyor. Günümüz araçlarıyla kıyaslarsam ilk oturuşta oldukca rahat yumuşak kısımları insanı rahatlatıyor uyuyası geliyor fakat uzun yollarda arada pozisyon değiştirmeye mecbur bırakıyor. Düzgün ayar yapıp yayılarak kullanırsan günümüz araçlarından daha rahat Kendi yılındaki akranlarıyla kıyaslarsam daha rahat olduğunu rahatca söyleyebilirim zaten peugeot lar konforuyla bilinir. Tek eksiği ise baş kısmının o kadar iyi olmaması.

    Astra H Kasa: Koltukları oldukca sert ilk başlarda bunun kötü bir etki yaratacağını düşünürdüm ancak mola prensiplerine uyarak Antalya-İstanbul arasındaki 700 küsür kilometrelik yolu ne sırt ağrısı nede yorgunlukla tamamladım oldukca rahattı 306 nın yanında daha rahat yolculuk mümkün.

    Focus 2: Peder beyin sahip olduğu bu araçla uzun yola çıkmadım en fazla tek marşla 150 km yaptım. Astra kadar sert değil koltukları tabi donanım farklarında koltuklarda değişmekte. Benim kullandığım modeldeki bel desteği çok hoşuma gidiyor havalı yatak misali oldukca rahat. Astra ile kıyaslarsam Astra daha rahat ve daha vücudu saran bi yapıya sahipti.

    Alıntıları Göster
    Benim için koltuk sertliğinden ziyade oturma pozisyonu daha önemli konfor için, yüksek olduğunda sanki kamyonet kullanıyormuşum gibi geliyor ve rahatsız oluyorum. Belki psikolojik bilemem fakat benim için durum bu şekil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efk0

    Benim için koltuk sertliğinden ziyade oturma pozisyonu daha önemli konfor için, yüksek olduğunda sanki kamyonet kullanıyormuşum gibi geliyor ve rahatsız oluyorum. Belki psikolojik bilemem fakat benim için durum bu şekil.

    Alıntıları Göster
    şahsen sert koltuklar yormuyor ancak belirli düzeni olması lazım tabi ...
    Adac test yapmıştı bu konuda oldukça güzel bir zamanlar ama bulamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Şimdilik ''Şasi Burulma Direnci'' konusunda yazdığım bir mesajımı kopyalıyorum. Genel manada konfor ile alakalı. Vaktim olduğunda koltuklar ile alakalı daha teknik bilgiler paylaşacağım.








    @ vezir hocamın bahsettiği rigidity ve konfor konusunu kısaca açıklayayım.

    Sorunuz aslında hem çok basit hem de çok derin. Fakat şasi burulma direnci konusunu ayırmak zorundayız. Çünkü şasi burulma direnci, şasinin yalnızca kendisine ait bir özelliğidir. Askı sisteminin ne olduğu ya da süspansiyonların sertliği gibi durumlar şasinin burulma direncine etki etmez.

    Onun için süspansiyon ve konfordan bahsedelim. Bir örnekle başlayalım. (Resmi cep telefonumla çektim, o yüzden biraz bulanık gibi)

     KOLTUK SERTLİĞİNİN KONFORA YORGUNLUĞA ETKİSİ

    [Kaynak : Taşıtlarda Titreşim ve Gürültü, A. Güney]

    Grafikte 4 farklı tip taşıtın birer tekerlekleri görülmektedir. Bu grafiğin amacı lastiğin ve süspansiyonun dinamik aks yükü büyütme fonksiyonu üzerindeki etkisini incelemektir. Dinamik aks yükü ise taşıt seyir halindeyken yerden etkiyen kuvvetin lastikler ve süspansiyon ile taşınarak aksta oluşturduğu kuvvettir. Dinamik aks yükü, askı sistemi ile de şasiye aktarılır.

    Grafiğin alt skalası hızı gösterir (Hz ve dairesel frekans cinsinden) sol skalası ise dinamik tekerlek yükü büyütme fonksiyonunu gösterir.

    Geçelim grafikteki dört farklı tip aracın neyi simgelediklerine.

    A tipi : Bu taşıtın süspansiyonu ve lastikleri yoktur. (Demir tekerlekli el arabası gibi.) Belli bir hızın üzerinde görüldüğü gibi dinamik aks yükü sonsuza gitmektedir. Bunun anlamı şudur : Belli bir hızın üzerine çıkıldığında tekerleklerin yer ile teması kesilir. Ve düşük hızlarda yerden etkiyen kuvvetin tamamı aksa iletilir.

    B tipi : Bu taşıtın süspansiyonu vardır fakat lastikleri yoktur. Tekerlekleri demirdir. Süspansiyonlu ama demir tekerlekli el arabası gibi. Bu taşıtta ise yüksek hızlara çıkıldıkça dinamik aks yükü artmaktadır. Belli bir hızın üzerinde ise gövdenin salınımna engel olamamaktadır.

    C tipi : Bu taşıtın lastik tekerlekleri vardır fakat süspansiyonu yoktur. Görüldüğü gibi 3,5 Hz frekansı olan rezonans frekansında aks yükü sonsuza gitmiştir. Bunun anlamı ; rezonans frekansında (3,5 Hz) lastiğin sönümü yetmemektedir.

    D tipi : Bu taşıt hem lastiğe hem de süspansiyona sahiptir. Bütün frekans aralıklarında, yani bütün hızlarda dinamik aks yükü belli bir değerin altında tutulabilmiştir. Lastiğin ve süspansiyonun sönümü yeterli olabilmiştir.

    Bu örnekten şu sonuçları çıkarabiliriz.

    1. Konfor için önemli olan kriterlerden bir tanesi yerden şasiye iletilen kuvvetlerdir. Bu kuvvetler ne kadar az olursa konfor o derece yüksek olur.
    2. Süspansiyon ve lastiğin sönümü aks yükü salınımlarında ve dolayısıyla konforda çok önemlidir.
    3. Sönüm ve konfor doğru orantılıdır.

    Yukarıdaki grafikte bizim otomobillerimizi simgeleyen D tipi taşıtı ele alalım. Bu taşıtta süspansiyon sertliğini azaltarak ve sönüm oranını arttırarak daha yumuşak bir süspansiyon kullanalım. Bu durumda grafiğin eğimi aynı kalır fakat y ekseninde negatif olarak birkaç birim ötelenmiş olur. Yani, dinamik aks yükü salınımı azalır. Konfor artar.

    Yumuşak süspansiyon kullanıldığında konfor artar. Fakat süspansiyonun çok sert olması konforu sıfıra yaklaştırırken, çok yumuşak olması da handling (yol tutuş) sıfıra yaklaştırır. Bunun için çok sert ya da çok yumuşak süspansiyon taşıt tekniği için kullanılamaz. Konfor ve yol tutuş arasında optimizasyon yapılmak zorundadır.

    Spor yaylar daha sert yaylardır. Üretici tarafından konfor ve yol tutuş arasında yapılan optimizasyonu değiştirmeye yarar teknik olarak. Daha iyi yol tutuşa sahip olurken konfordan ödün verirsiniz.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.