Şimdi Ara

Kore üretim Accent Era ile Yerli Üretim Arasındaki İnanılmaz Farklar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
150
Cevap
9
Favori
24.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
330 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında bu konuyu Hyundai Accent Era topiğinde açıçaktım ama orası cansız olduğu için burda açmaya karar verdim, Maliyet düşürme politikası nasıl olurmuş Türkler malzemeden nasıl çalırmiş herkes görsün istedim..


    Evet arkadaşlar öncelikle herkese merhaba bugün Accent Era ile ilgili çok önemli tabiri caizse hiç kimsenin bilmediği bir konuya değinmek istiyorum,Kore ve yerli üretim arasındaki farklar öncelikle aşağıdaki yazdıklarımın hepsi Kore üretiminde mevcut 2006-2007'nin 6.ayına kadar Kore olup sonrası yerli 2007'nin 6.ayı itibariyle bu aşağıdaki yazdıklarım kademe kademe eksiliyor hepsi birden değil,2008 model erası olan arkadaşlar incelesin aracını yarısı var yarısı yok, farklara gelirsek gerçekten araç üstünde köklü bir değişiklik yapılıyor ne var ne yok elden geçirilip en kısıtlanmış şekilde üretilmeye başlanıyor birçoğunu rastgele keşfettim ve ben bile şaşırdım, fotoğraflı yaptım ve fotoğraflarin bazılarina numara koyarak hangi maddenin hangisi olduğunu belirttim.dosya halinde birleştirip aşağıda linkini bırakıyorum biraz karışık ama elimden bu kadar geldi keyifli okumalar..


    1-Direksiyon ortasındaki krom Hyundai amblemi artık yok.


    2-Vites topuzu üstündeki metalik görünümlü parlak gri malzeme artık yok.


    3-Çakmaklıktaki sigara amblemi artık yok.


    4-12 V çıkışındaki power outlet 12V 120W yazısı artık yok.


    5-Korelerin Direksiyon simidi daha canlı daha dokuluydu ve bejimsi renkteydi,yerli simitler ise plastik renginde olup parça parça plastikten birleştirilip yapılmış gibi nasıl yapmışlarsa artık simit dahada büyümüş kaba duruyor.


    6-Bardak koyma gözleri içerisindeki şişeleri tutan döşeme renginde "yaylı"sert dikey mandallar vardı, artık yok yerine siyah plastikten uyduruk parçalar konmuş.


    7-Torpido içindeki aydınlatma lambası artık yok.


    8-Ön ve arka tüm cam açma düğmeleri ışıklıyken artık sadece şöför tarafındaki 1 düğme ışıklı.


    9-Ön tampon altındaki karlık tabir edilen lastik parça artık yok.


    10-Jant kapakları önceden göbekli olup içindeki bijonları koruyup kötü görüntüyü gizliyordu kapaklar artık göbeksiz bijonları açık halde.


    11-Kapı fitilleri siyah ve açık gri (bej) iki renkli ve iki katlıydı artık onların yerini siyah bisiklet şamyeli benzeri ince bir fitil almış.Kapıların kapanması bile değişmiş.


    12-Hararet göstergesi olmayan eralarda motorun soğuk olduğunu belirtiren mavi hareret ışığı vardı makyakla beraber artık buda yok.


    13-Select ve stylerde bulunan kadranda dış ısıyı c° gösteren sensör artık yok.


    14-Full paketlerde bulunan arka kol dayamanin bardaklık içindeki ufak ama çokça olan plastik tutacaklar artık yok.


    15-Bagaj zeminindeki halının plastikten açıp kapanan bir sapı vardı.Artık hem halı incelmiş hem de sapı yok, halı delinmiş o delikten tutup kaldırıyor(ilginç olan ise hem ince halı olup hemde plastik saplı olanlar var, ince olanlar desenli olup,kalın halılar ise düz desensiz.)


    16-İç Bagaj kilidinin açılıp kapanan etrafıni gizleyen plastik kapağı artık yok içi gözüküyor kilidin.


    17-Anten öne doğru katlanabiliyordu artık dibindeki plastikte böyle bir eklem yok.


    18-Kapı iç açma kulbunda vidalar için kare şeklinde tapalar vardı artık yok, kulp içi artık yuvarlağa dönüşüp eğilip içine baktığında paslanmış vida seni karşılaşıyor.


    19-Güneşliğin vidaları önceden gizliydi artık görünür halde, ayrıca güneşlik ayaklarıda incelemiş.


    20-Arka koltuk tarafından gözüken ön koltukların kızak demirlerini saklayan döşeme renginde büyük kapaklar vardı artık yok, demirler gözüküyor.


    21-Ön koltukların arkalarında ,en alt kısmında bir karış boyutunda halılar vardı artık yok,arka koltuktaki yolcular için çok iyi düşünülmüştü.


    22-Radyatör su deposunun üstündeki

    ___F___

    ___L___

    Yazıları ilk üretim eralarda siyah renkli şekilde yazılıydı sonradan renksiz bidon renginde yazılara döndü ki,ilginç bir şekilde 2009'a kadar bazıları renkli bazıları renksiz ayrıca bidon değişmiş önceden şeffaf idi, içindeki su seviyesi artık gözükmüyor.


    23-Radyatör su deposundaki çamurluktan aşağıya doğru inen fazla suyu tahliye eden hortum artık yok.


    24-Üst amartisor kule kapakları artık yok.


    25-Akünün ısıdan etkilenmesini ve korumasını sağlayan muhafaza artık yok.


    26-Kaput içinedeki Filtre kutusunun, Radyatör su deposunun vsvs üstündeki sticker ve yazılar artık yok, olmayan eralarda ortası sticker için koyulaştirilmiş ama konulmamış.


    27-1.5 Dizellerde VGT, 1.6 Benzinlilerde CVVT, logosu vardı çamurlukta, artık yok.


    28-CRDi logosu önceden ufak kaliteli dikdörtgen bir metal kısma damgalanmiş şekilde yazıliyken artık sadece basit krom aynı şekilde 1.6 logosu içinde geçerli.


    29-Ön camın üst kısmında dışarıdan gölge gibi gözüken güneş için lazerle yeşertilmiş kısım artık yok,ayrıca bu kısma güneş vurunca aracın içinde yeşillik vuruyordu verdiği kalite hissi çok iyiydi.


    30-Klima düğmeleri elektronik iken artık sadece halatlı.


    31-İç kapı süngeri tam ve büyük iken artık sadece bez parçası boyutunda.


    32-Bagaj alarmını devre dışı bırakan swihc artık yok kapılar kilitli iken bagajı açınca artık araç ötmeye başlıyor.


    33-Kapı arası ve çamurluk arasında kalan,yol sesi için birebir olan büyük izalatör pedi artık yok.


    34-Çamurluk içindeki yalıtım köpükleri artık yok.


    35-Select ve stylelerde hararet göstergesi bulurken makyajla beraber hararet göstergesi kaldırılıyor, kadranlar ise normal standart kadrana dönüşüp sadece ışıklandırmasıni değiştiriyorlar.


    36-Select ve stylelerde güneşliklerde her iki taraftada aydınlatma lambası,makyaj aynası, ekstradan sürgülü kapak bulunurken artık sadece sağ tarafta var.sol taraf ise boş paket gibi bomboş bırakılmiş.


    37-Style paket eralarda metal görünümlü on konsol bulunurken, teyp çerçevesi ve vites çerçevesi metal gri renkdeyken makyajla beraber ikiside füme rengine dönüşüyor siyah konsola füme renk koymak da başka bir garip olay.


    38-Kore'den gelen küllüklerin, küllüğün başındaki yuvarlak yer büyük ve beyaz renkli idi(fakat tüm korelerde renkli değil bazılarında renksiz), renksiz olanlar ise yuvarlak yer nokta boyutu kadar küçülmüş vaziyette.


    39-Makyaj öncesi aracın gövde rengine göre bej-gri döşeme kullanılıyordu üstler açık füme renginde idi makyajla beraber tamamen siyah döşemeye dönüşüldü,yalnız makyaj itibariyle özellikle koyu renge sahip eralarda gri döşeme kullanıldı, normalde koyu renklerde bej kullanılıyordu, ince ayrıntı ise bu kullanılan döşemelerin koltuk örtü desenleri paket farketmeksizin aynı idi bilmeyenler için eralarda koltuk desenleri pakete göre değişir, ellerinde döşemeler fazladan kalmış..


    40-Team ve diğer paketlerde 2 tane makyaj aynası varken artık sadece sağ tarafta var.


    41-Motor koruma kapağı önceden boyalı gri çift renk idi,dizellerin motor kapağı metal hyundai logolu CRDİ 16V renkli şekildeydi artık tamamen boyasız renksiz start motor kapağı da aynı şekilde boyalı boyasız, ayrıca 2007'nin son 2008'in ilk dizellerinin motor kapağı boyasız çıkıp metal Hyundai logolu ve CRDi16V yazıları renkli şekildeydi.


    42-2008 den sonra turbo basıncı arıza çıkardığı nedeniyle düşürüldü bir çoğu servise bakıma gelen eralarda uygulandı, 2009 itibariyle artık yeni yazılım güncellemesiyle üretildi, eski performans gitti, ayrıca şunu unutmayın 2006-2008 arası yetkili servis yüzü görmemiş Dizel Eralar daha manyak daha asfaltı çiğneyerek gider buda nadir ki eralar 5 yıl/100.000 km Garanti kapsamında satılıyordu kimse servise gelmeyerek böylece bir garantiyi bozdurmak istemezdi çok nadir var piyasada. HP ve tork aynı ama olay turboda bitiyor.


    43-En büyük maliyetlerden biriside bu, 2006-2007-2008'in ilk serilerindeki elektrikli servo direksiyonun (EPS) hem maliyeti yükseltmesinden hem de sorun çıkarmasından dolayı hidrolik olarak değiştirilip üretilmeye başlandı(piyasadaki EPS sistemine sahip eralarin çoğu ses ederek zamanında garantiden ücretsiz olarak değiştirilmiştir.)ama ne hikmetse Ukranya aracı olan Expolar (EPS) direksiyonlu olarak olarak üretildi ,evet assan bu sorunu çözmüştü ama artık yerli eralara koymama kararı almişlardı,bahane olarak ise türkiye yollarının bozukluğu gösterildi.


    44-2006-2007,serilerinde ABS li versiyonlar 4 disk fren olarak geliyordu 2008 itibariyle arkası kampana çıkmaya başladı gene 4 disk çıkanlarda vardı,tamamen alanın şansına kalmış bir durumdu.


    45-Otomatik vitesli eralarda R-N tuşu renkli oluyordu haliyle ışıklandırmada çift oluyordu makyajla beraber artık tuşlar ve ışıklandırmalar sabit tek renk oldu.


    46- Torpido içindeki Renkli Sarı Stickerler artık yok.


    47-Full paketlerde bulunan harita okuma lambalarınin tuşları beyaz renkli iken artık renksiz.


    48- Tavandaki El tutamakları amortisörlüyken artık amortisörsüz tutamağı bıraktığınizda tavana güm diye vuruyor..


    Fotoğraflar https://photos.google.com/share/AF1QipP4TcpmGZog6BY8KuTzTUrgedXMtPFB1vbAKemrkKonrxJk98Tf7OSxeKW86JefYw?key=aHpVcUNBTHJNc2VZbUl6QzBXd3U3QzZKbjJqVXB3




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PEKERABİ -- 28 Ocak 2021; 22:19:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bu dediğiniz her üründe malda oluyor. Mesela Beko fırınlarla türkiyede kullanılan boya kalitesi aynı değil. İngilitere'ye ihraç edilen fırınlarda 1.sınıf boya kullanılıyo ve yıllar geçsede boya atmıyor.


    İhraç edilen domatesin, biberin bile iyisi Rusya'ya giderken kötüsü Türkiye'de kalıyor.


    Bunun gibi 5000 tane örnek verilebilir.


    Üçüncü Dünya ülkesi olduğumuz için hiç bir zaman 1.sınıf kaliteye ulaşamayız.

  • Baya uğraşmışsınız. Emeğine sağlık.


    Liste biraz daha uzasa ortada araba kalmayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize saygı duydum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık,bıkmadan okudum gerçekten bilgilendim.Türk kullanıcıya itele gitsin durumu olmuş klasik...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla helal olsun, uğraşmışsın hocam. Aynı şey Megane'lardan tut Honda'ya kadar her yerlide var. Yerlinin daha kaliteli olduğu bir Vectra A'lar var diye hatırlıyorum sadece.

  • Yok artık, kısılır kısılırda bu kadarda olmamalıydı. Güzel bilgiler, elinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay be bayağı uğraşmışsınız gerçekten.Küçük gözüküyor ama bir araya geldiğinde hakikaten otomobilin kullanışlılığını çok etkileyen şeyler:

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Accent Era da artık yok.   Artık Egea gerçeği var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 28 Ocak 2021; 23:3:8 >
  • Böyle güzel konular ne zamandır görünmüyordu, çok güzel yazmışsınız. Teşekkürler. Zamanında Yerli-İthal Megane 3'lerin farklılıklarını da biz yazmıştık. Tabi ki yerli megane ithale göre çok kalitesizdi. Sıfır yerli megane 3 almak yerine, Xenonlu ikinci el ithal Megane 3 almıştım.

  • Herkese teşekkür ederim arkadaşlar evet gerçekten uğraştırdı ama değdi sanırım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısacası çalmışlar da çalmışlar,direksiyon duruyorsa şanslıyız yani
    Emeğinize sağlık büyük uğraş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık,


    Türk üretimde hırsızlıkta çığır açar konuma gelmişiz.


    Buna benzer durum FC5 civiclerde de var hatta bugün gördüm facebook grubunda.


    Ama Allaha çok şükür, ekonomimiz çok iyi  

  • Yazdıklarının hepsi şu anda bir vag grubu aracın tamamında yer alıyor..

     


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009 senesinde yani eraların 19.999 tl' ye peynir ekmek gibi satıldığı zamanlarda bi abimiz oto kiralama açmıştı. 5 adet era, 2 adet Getz, 1 adette i30 almıştı. 8 kişi araçları teslim almaya gitmiştik vişne çürüğü era' yı ben kullanmıştım. Daha önce 2006 era kullandığım için yukarıda yazdığınız eksiklerin bazılarını o zaman fark etmiştim ama bu kadar fazla olduğunu bilmiyordum, emek harcamışsınız elinize sağlık.

    Benim kullandığım araç ilk kiralanmasında Erzincan yada Elazığ tarafında uçurumdan uçmuş ve pert olmuştu .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pbmax

    Yazdıklarının hepsi şu anda bir vag grubu aracın tamamında yer alıyor..

     

    yav bir konuda da vag güzellemesi yapmayın. listedekilerin %75i kıytırık 2007 model pejomda da var. pejo = vag mı şimdi kalite olarak ?


    vag iyi değil hyundai arabayı çöp teneksine dönüştürmüş.

  • Arabaya kalite katan herşey yerli üretimde çıkarılmış. Elinize sağlık hocam. Baya uğraşmışsınız.
  • renault clio da bu tarz şeyler yaptı.baya zaman olmuştur..araçların kaliteleri genel anlamda düştü..Türkiye'ye giren araçların çoğu artık böyle..alım gücü düşük ülkede normal..


    BKNZ: hindistan..hava yastıksız araçlar ...


    gelirimiz düşe düşe yakında amblemleri evin duvarına süs diye asıp hayal kuracağız..

  • 15 yıl oldu daha yenimi farkına vardın? söylediklerinin çoğu gereksiz şeyler

  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    15 yıl oldu daha yenimi farkına vardın? söylediklerinin çoğu gereksiz şeyler

    Gereksiz olan senin yazman.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.