şimdi bende ryzen 5 1400 işlemci + msi gaming rx 470 + GB ekran kartı var ana kartım asus prime b350m-a ram ise DDR4 (2*) 3000 mhz ram bütce sınırlı 6k para şuan elimde * ilk aşamada 3050 ya da rx6600 mu alayım daha sonra işlemci anakart kombosu yapayim ? *yoksa önce işlemci + anakart alıp daha sonra ekran kartı mı alayım ? * önce 3600 işlemci daha sonra mı ekran kartı alayım .. hangi durum daha mantıklı yoksa oldugum gıbı devam mı edeyim ? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi axe190780 -- 27 Haziran 2022; 15:0:12 > |
İşlemci mi Önce, Ekran Kartı mı?
Bir oyun bilgisayarı toplarken, "işlemci mi önemli ekran kartı mı" sorusu sıklıkla gündeme gelir. Her iki bileşen de oyun deneyimi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir, ancak öncelik tercihin ne olması gerektiğini anlamak önemlidir.
İşlemcinin Rolü:
İşlemci, bilgisayarın "beyni" olarak görev yapar. Verileri işler ve talimatları yürütür. Oyunlarda, işlemci karakter animasyonları, yapay zeka ve fizik simülasyonları gibi görevleri yerine getirir.
Ekran Kartının Rolü:
Ekran kartı, görsel içeriği işleyerek monitöre gönderir. Oyunlarda, ekran kartı grafikleri oluşturur, doku yükler ve oyun dünyasını gerçek zamanlı olarak işler.
Önceliklendirme:
Oyunlarda en iyi performansı elde etmek için öncelikli bileşen ekran kartıdır. Ekran kartı ne kadar güçlü olursa, grafikler o kadar detaylı ve akıcı olacaktır. İşlemci, ekran kartının performansını destekleyen bir role sahiptir, ancak ekran kartı sonuçta oyun deneyimi için daha kritik bir bileşendir.
Ancak, aşağıdakiler gibi CPU yoğun oyunlarda işlemcinin de önemli bir etkisi olabilir:
- Strateji oyunları
- MMO'lar (Çok Oyunculu Çevrimiçi Oyunlar)
- Simülasyon oyunları
Bu tür oyunlarda, hem güçlü bir ekran kartına hem de güçlü bir işlemciye ihtiyacınız olacaktır.
Özet:
Genel olarak, oyun için bir bilgisayar toplarken, önceliğin ekran kartı olmalıdır. Ekran kartını bütçenizin izin verdiği en iyi modele göre seç. İşlemciyi de ekran kartının performansını destekleyecek şekilde seç, ancak ekran kartından biraz daha düşük seviyede bir model yeterli olacaktır.
Bu yaklaşım, oyunlarda en iyi dengeyi sağlayarak hem yüksek kare hızları hem de iyi görsel kalite elde etmeni sağlayacaktır.