Şimdi Ara

Opel Türkiye Bizi Nasıl Kandırdı? Neden Sattığı Aracın Arkasında Durmadı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
2.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel Türkiye Bizi Nasıl Kandırdı? Neden Sattığı Aracın Arkasında Durmadı?



    Merhaba arkadaşlar. Sizlere bizzat yaşadığım bir mağduriyetin hikayesini anlatacağım.


    Yakın zamanda Opel, makyajlı Corsa'nın lansmanını yaptı. Ben de elektrikli araç arayışındaydım. Corsa-e ilgimi çekti ve araştırmaya başladım.


    Lansmanda araç tanıtıldı, hatta bu süreçte tüm otomobil kanalları aracın videosunu yayınladı. Lansmandaki araç 51 kW 156 HP elektrikli motora sahipti.

    Basın bülteninde ise bu aracın Türkiye'ye 50 kW 136 HP olarak geleceği söylendi.


    Editörlere verilen briefte de, Corsa-e'nin Türkiye'ye aynı (GS) donanımla, sadece motorunun 136 HP'lik versiyon olarak geleceği söylendi ve editörler de videolarında o şekilde lanse ettiler.


    Araç Türkiye'de online siparişe açıldı. Araçlar teslim edilmeye başlandı. Ve sürpriz, benizli Corsa'lar yeni altyapıyla gelirken elektrikli Corsa'lar tamamen eski alt yapıyla gelmişti.


    Gelen aracın mulitmedya ekranı görünüşte aynı, 10'' ama broşürdekinin aksine kenarlardan kısıtlanmış 7'' ekran olarak çalışıyordu, yazılımı komple eski tipti.

    Hatta aracın iç animasyonlarında bile eski kasa Corsa görseli bizi karşılıyordu.


    Teknik föyde kablosuz Android Auto ve Apple Car Play mevcut görünmekteydi.

    Snapdragon işlemcili 10'' ekran yerine, 10'' ekranı yanlardan kısıtlayıp eski tip 7'' ekranı bizlere son teknoloji olarak pazarladılar. Üstelik bu ekranlarda kablosuz Android Auto ve Apple Car Play mevcut değil.


    Onun dışında lansmandaki elektrikli Corsa'ya göre bir çok donanım eksikliği mevcuttu (Öncelikle adaptif hız sabitleyici yoktu. Jantlar 16'' olarak geliyordu. Anahtarsız giriş yoktu. Geri görüş kamerası daha dar ve çözünürlüğü daha düşüktü. Kablosuz Android Auto ve Apple Car Play yoktu. Koltuklar farklıydı. Farlar standart LED olarak geliyordu. Masajlı koltuk yoktu.


    Opel Türkiye Bizi Nasıl Kandırdı? Neden Sattığı Aracın Arkasında Durmadı?



    Kaldı ki birçok kişi aracın testlerini izleyip teknik föye bakmadan online sipariş verdi. Bayiler de bu durumun farkında değillerdi.


    Ben dahil herkes teknolojik bir araç alalım derken makyajlı kasa görünümlü eski alt yapı ile aynı bir araç aldık.


    Opel Türkiye, teknik föydeki hatasını kabul etmesine rağmen, neden mağduriyetin giderilmesi adına herhangi bir adım atmadı?


    Türkiye tüketicisi aptal yerine mi kondu?


    Ben bu yaklaşımdan sonra bir daha Opel Türkiye'den herhangi bir araç satın almayı kesinlikle düşünmem. Stellantis çatısı altında pazarlaması TOFAŞ'a geçerse belki iç pazar tüketicisini bir nebze olsun ciddiye alırlar diye düşünüyorum.


    Diğer konulardaki yorumu size bırakıyorum.


    Not: Güncelleme ile düzeltilemez mi sorusuna, Opel Türkiye'nin yanıtı bu araca güncellemeye gelmeyeceği, bu şekilde kalacağı yönünde.


    Not 2: Hukuki haklarımı kullanıp kullanmayacağım bende saklıdır, bu konuyu sadece bilgilendirme amacıyla açtım.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Belli ki siz yazlıktan, plajdan vesair rahat bir yerden gelirken uğramışsınız.''Dur bir terlikle gideyim adamların tavrı nedir'' diye değil herhalde.İNSANLAR KIYAFETLERİ İLE AĞIRLANIR FİKİRLERİ İLE UĞURLANIR derler. ''Zamanında satış işinde çalışırken şortla gelip cebinden sınırsız şirket kartı çıkaranları çok gördük'' demişsiniz bence olay para işi değil lord gibi giyinen adamda para olmaz terlikle gezen adam milyarderdir olabilir.Ama mesele kültür işidir.Nerede ne giyeceğini bilebilmektir.Bir de bu şekilde başkalarını da rahatsız etmemektir.şahsen ben araç bakarken/alırken etrafımda terlikle dolaşan adamlar ve onların ayağını görmek istemem.Ayrıca rugan ayakkabı giymiş bir satış temsilcisi ile pazarlık yaparken ayağımda terlik olsun istemem, büyük alışverişlerde çok iyi giyinmek de çok salaş gitmekte hep aleyhde olur..İlkinde, bu adam nasılsa parayı verir ,ikincisinde ise parası yetmez diye düşünürler. En iyisi ekonomik durumunuz ne olursa orta direk gibi görünmektir, böylece parasının değerini bilen gerçek alıcı olduğunuzun ve çok ters durumda vaz geçebileceğinizin sinyalini vermiş olursunuz..neyse olan olmuş ,anlattığınız için bir durum değerlendirmesi yapmış olduk.Sürçü lisan ettiysek affola

    Zamanında Opel bayisine gidip Corsa bakmıştık herhalde terlik ile gittiğim için satış temsilcisi beni fakir zannetti biz arabanın kapısını açıyoruz bakmak için satış temsilcisi gelip kapıları kapatıyor.

    Kızıp çıktım ve Opel Türkiye'ye mail ile yaşadığım olayı anlattım. Adamlar lütfedip cevap bile vermedi. Benim için Opel o gün bitti.

    Aynı gün Toyota ve başka bayilere de gittim çok iyi karşıladılar hatta ısrarla test sürüşüne çıkmayı teklif ettiler.

    Opel Türkiye'deki en rezil firmalardan biridir. Boşuna bir çözüm üretmelerini beklemeyin.

    şortla gelip cebinden sınırsız kart çıkarması onun çok parası olduğunu gösterir, başka bir şeyi göstermez. ben terlikle gelmeyi karşıdakine saygısızlık olarak görürüm. kıyafetle adam olunmaz ama duruma göre giydiğin kıyafet karşındakine verdiğin değeri gösterir. terlikle plaja gidilir, bakkala gidilir. başka yere gidilmez. benim hayat görüşüm bu, bu konuda başka bir yol alabileceğimi sanmam.

    Yahu şorta nereden geçtiniz, bırakın şortu terliği...


    Moderatör arkadaş, eğer tüketici olarak gelecek araç için sözleşme, teslim formu şu bu tarzı bir şeyler imzalamışsanız Opel bunun içinden çok güzel sıyrılır. Zira kataloglarda da "ülkelere göre satılan araçlar görselden farklı olabilir, sunulanlar farklı olabilir" vs diye ibareyi çakar hemen.


    Haa bunların hiçbiri yoksa, efendim Ultimate donanım gelecek, GS donanım gelecek, içinde bunlar olacak denildi ve bir şeyler imzalayıp anlaşıldıysa, efendim GS geldi ama içindekiler bununla gelmedi gibi bir saçmalık olmaz. Adamlar hangi arabanın nasıl geleceğini it gibi biliyor. Hatta çoğu ülke paketi distribütör tarafından belirlenip geliyor.


    Bu durumda iadeye kadar gidebilir iş. Ama mahkeme şu bu uğraş dur... Ancak başka türlü de çözülemez.

  • Siparişi verirken özellikleri sizin istediğiniz gibi miydi ? Siz teslim aldıktan sonra araç özellikleri değişmişse bence hukuken iade hakkınız var

  • Zamanında Opel bayisine gidip Corsa bakmıştık herhalde terlik ile gittiğim için satış temsilcisi beni fakir zannetti biz arabanın kapısını açıyoruz bakmak için satış temsilcisi gelip kapıları kapatıyor.

    Kızıp çıktım ve Opel Türkiye'ye mail ile yaşadığım olayı anlattım. Adamlar lütfedip cevap bile vermedi. Benim için Opel o gün bitti.

    Aynı gün Toyota ve başka bayilere de gittim çok iyi karşıladılar hatta ısrarla test sürüşüne çıkmayı teklif ettiler.

    Opel Türkiye'deki en rezil firmalardan biridir. Boşuna bir çözüm üretmelerini beklemeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yuh neler olmuş neler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • haklı olduğunuz tek nokta kablosuz aa-car play.


    zira video'daki aracın bağlayıcılığı yok.


    esas olan sipariş formu o da yoksa broşürdür.

  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    1 tane çalışanın davranışı yüzünden mi en rezil şirket oldu

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • korayreyiz K kullanıcısına yanıt

    1 çalışan ile değerlendirmiyorum tabi ki. Genel merkeze mail atıp olayı anlattım lütfedip cevap vermediler.


    Ayrıca aynı dönem içinde başka bir bayisine de uğradım yine hiç umursamaz şekilde muameleye uğradım.


    Ne bayileri ne de genel merkezi en ufak şekilde müşterilerini önemsemiyor.


    Honda'da garanti işlemi sonrası memnuniyet anketi yapılıyor. Bir kaç puan eksik vermiştim bölge müdürüne kadar herkes devreye girdi bayiden arandım. Bayi ile bir sorunum olmadığını telefondaki bayanın soruya vermiş olduğum cevabı yanlış şekilde yorumladığını anlattım da rahat ettiler.


    Müşteriye verilen değer konusunda aradaki farkı anlayabilirsiniz umarım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Tam anlatamamış olabilirim. Özetle, makyajlanmış ve elektronik alt yapısı değişmiş bir araç lansmanı yapılıyor. Tanıtım filmlerinde, sitesinde, broşürlerinde yeni arayüz gösteriliyor. Siz bu şekilde sipariş veriyorsunuz. Opel Türkiye maliyetten dolayı eski alt yapı üzerine kurulu modeli getiriyor, ve bunu teslimatta öğreniyorsunuz. Kasası 2023 model bir araç ama elektronik altyapısı 2019.


    Benzinli modeli sipariş verenler, araçlarını yeni altyapıyla teslim alıyor. Sen ise daha fazla para vererek aldığın elektrikli ama ''eski'' aracınla kalıyorsun.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    Ne gerek var terlikle gitmeye?? AVM ye bile almamalılar bence de terlikle geleni..lüzumsuz görüntü kirliliği yaratmanın alemi yokOpel Türkiye Bizi Nasıl Kandırdı? Neden Sattığı Aracın Arkasında Durmadı? 

  • powermoon kullanıcısına yanıt

    Ne zaman bu tam elektrikli araçlarla ilgili bir yorum haber okusam hep bir sorun var.Adam benzinliyi son sistem getirirken aynı özeni elektrikli versiyonda göstermiyorsa demek kendi de araca önem vermiyor.Benzinliden şaşmamak lazım demek ki.En fazla mild hybrid olur

  • powermoon kullanıcısına yanıt

    Tam bir kepazelik,çok geçmiş olsun

    Corsa E tercihinizi yadırgadım sadece o araba yeni altyapı bile olsa hayatta o parayı etmez




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 5 Aralık 2023; 22:15:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Editörlere göre değil Opel Türkiye'nin web sitesindeki broşüre göre alım yapsanız daha garanti olurdu. Videoda yerden yere vurulan araç olmaz, hep övülür zaten :)


    ACC'li bir Corsa'da Türkiye topraklarına uğramadı henüz, makyaj öncesi de yoktu.

  • Resmenn çöp satmışlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Durumunuz gerçekten moral bozucu ve bence haklısınız magduriyetinizde,kendim de opel astra gs kullanıcısıyım markayı savunmak için söylemiyorum ama bayilerde araclar geldiğinde öğrendi kasanın görüntü olarak makyajlı ama altyapı-teknoloji olarak eski kasanın devamı oldugu. Tahmin ediyorum opel Türkiye bunu bilerek getirdi ama bayilere iletilmedi ve bu yuzden ilk gelen araclarda navigasyon paketi gibi bişey lansmana özel hediye dendi,aslında orada belliydi bazı aracların küçük ekran oldugu ama bunu kimse farkedemedi(tahmin ediyorum sizinki navigasyon paket olmayan)

    konuyla ilgili birşey yapacagını sanmıyorum firmanın bence aracınıza binin artık elektirkli piyasası oturdugunda satılıga cıkarırsınız

    iyi akşamlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Bana terlikle gelene ben de aynı saygıyı gösteririm.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • powermoon kullanıcısına yanıt
    Opel almanya’nın tofaş’ı zaten. Ama burda biraz fazla abartmışlar. Tofaş bile yapmaz bunu. Ekranın 7” çalışması inanılır gibi deil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Karşısındaki kişinin kıyafetine göre davranmak kişisel olgunlukla alakalı birşey demek ki daha alacak çok yolunuz var.


    Zamanında satış işinde çalışırken şortla gelip cebinden sınırsız şirket kartı çıkaranları çok gördük.


    Bir müşterimize kartınızda baya puan birikmiş puanı kullanalım mı dediğimizde gayet alçak gönüllü şekilde kalsın ben o puanlarla araba alacağım demişti.


    Parayla veya kıyafetle adam olunmadığını inşallah sizde birgün anlarsınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 5 Aralık 2023; 22:57:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • powermoon kullanıcısına yanıt
    Anladım.

    Görseller vs her zaman en iyi modeli gösterir sonra o görseldeki modelle alakası olmayan modeller satılır çoğu zaman da satış versiyonu farklılık taşır manasında uyarıcılar bulunur medya uzerunde... O yuzden her zaman satış formuna bakmak gerek.

    Bu opele, elektrikli olmasına vs ile alakali bir durum degil genel endüstri pratiği bu sekilde.

    Formda boyle yaziodu böyle geldi veya 10 inc yaziodu 10 inc geldi ama fonksiyonu yok derseniz tamam ama videoyaya baktım, teknik foye bakmadım o yuzden de mağdur oldum denebilecek kadar romantik bir dünyada yaşamıyoruz maalesef.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    Belli ki siz yazlıktan, plajdan vesair rahat bir yerden gelirken uğramışsınız.''Dur bir terlikle gideyim adamların tavrı nedir'' diye değil herhalde.İNSANLAR KIYAFETLERİ İLE AĞIRLANIR FİKİRLERİ İLE UĞURLANIR derler. ''Zamanında satış işinde çalışırken şortla gelip cebinden sınırsız şirket kartı çıkaranları çok gördük'' demişsiniz bence olay para işi değil lord gibi giyinen adamda para olmaz terlikle gezen adam milyarderdir olabilir.Ama mesele kültür işidir.Nerede ne giyeceğini bilebilmektir.Bir de bu şekilde başkalarını da rahatsız etmemektir.şahsen ben araç bakarken/alırken etrafımda terlikle dolaşan adamlar ve onların ayağını görmek istemem.Ayrıca rugan ayakkabı giymiş bir satış temsilcisi ile pazarlık yaparken ayağımda terlik olsun istemem, büyük alışverişlerde çok iyi giyinmek de çok salaş gitmekte hep aleyhde olur..İlkinde, bu adam nasılsa parayı verir ,ikincisinde ise parası yetmez diye düşünürler. En iyisi ekonomik durumunuz ne olursa orta direk gibi görünmektir, böylece parasının değerini bilen gerçek alıcı olduğunuzun ve çok ters durumda vaz geçebileceğinizin sinyalini vermiş olursunuz..neyse olan olmuş ,anlattığınız için bir durum değerlendirmesi yapmış olduk.Sürçü lisan ettiysek affola





  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Teknik föyde belirtilen ve gösterilen donanımların araçta olmaması problem ya zaten.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.