Şimdi Ara

Otomatik vites, tork konvertörlü şanzıman'da hareket halinde Manuel moda geçilir mi? (Corsa E)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
4.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    DSG ve benzeri yarı otomatiklerde çift kavramlarda bu özellik var, you tube da videoları izledim.
    Tam otomatik tork konvertörlerde mümkünmüdür.
    Rampa aşağı inerken Manuel vitese geçip devri ayarlamak istiyorum. Otomatik vitesin acemisiyim. Yanlış birşey yapmak istemedim.
    Araç 6 ileri Corsa E
    Bilgi için teşekkürler.



  • Istediğin anda manuele alabilir,vites yükseltir yada düşürebilirsin.Zaten zararlı yada tehlikeli birşey olsa manuele geçmen mümkün olmazdı.
  • Dün'den beri otomatik araç nasıl kullanılır videolarını izliyorum. Hareket halinde boş'a almak zararlıdır gibi görüşler var. Durum böyle olunca hareket halinde iken, Manuel vitese geçmenin zararı olur mu emin olamadım.
    Malesef bu konuda kaynakda bulamadım.
    Bilgi için teşekkürler,
  • Hareket halinde istediğiniz kadar manuel olarak kontrol edebilirsiniz, zaten çalışma prensibi bu şekildedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superficista

    Dün'den beri otomatik araç nasıl kullanılır videolarını izliyorum. Hareket halinde boş'a almak zararlıdır gibi görüşler var. Durum böyle olunca hareket halinde iken, Manuel vitese geçmenin zararı olur mu emin olamadım.
    Malesef bu konuda kaynakda bulamadım.
    Bilgi için teşekkürler,
    Hareket halinde iken boşa veya geri vitese almak ile manuel moda almak çok farklı şeyler.Bazen acele ile ve geri vitese alıp dönmek gerektiğinde araç tam durmadan geri vitese alınabiliyor, bu ve yine yokuş aşağı vb boşa almak şanzumana zarar verir, manuel moda almakta hiçbir sakınca yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superficista

    Dün'den beri otomatik araç nasıl kullanılır videolarını izliyorum. Hareket halinde boş'a almak zararlıdır gibi görüşler var. Durum böyle olunca hareket halinde iken, Manuel vitese geçmenin zararı olur mu emin olamadım.
    Malesef bu konuda kaynakda bulamadım.
    Bilgi için teşekkürler,
    otomatik vites koluna manuel kontrol koymalarının nedeni sürüş esnasında manuel olarak kontrol edebilesiniz diye konmuştur. araç dururken vites ile oynamanın bir anlamı yoktur çünkü.
    Aracı seyir esnasında N konumuna almayın. Zaten normal şartlarda sürücü şanzımanı seyir esnasında N konumuna alacak bir durumu yoktur.
    Ayrıca boşta gitmek az yaktırmaz.
  • Esimin arabasi i10 tam otomatik ama manuel moduda var. Surerken istedigim an manuele alabiliyorum. Zaten alinmamasi gerekse vitese kilit koyarlardi kanimca.

    Ama hareket halindeyken bosa almak ve gene hareket halindeyken tekrar vitese almak bence zararlidir.

    Hayirli gunler
  • Tüm, yorum ve cevaplar için teşekkürler,
    Özellikle yokuş iniş çıkışlarda, daha kararlı ve kontrol edilebilir sürüş sağlanacağı için manuel vites kolaylık olacak.
    İyi forumlar, hayırlı geceler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hareket halinde istediğiniz kadar manuel olarak kontrol edebilirsiniz, zaten çalışma prensibi bu şekildedir.
    Üstad benim de merak ettiğim bir konu var; okuduklarımdan, yazılanlardan öğrendiğim (konuda da görüşülen durum bu) otomatik vites araç hareket halinde manuel moda alınabilir. Peki manuel moda aldım ve araç 6. viteste giderken ben manuel modda 2-3 vites birden-peşpeşe küçültürsem (aracın hızından bağımsız olarak, yani yavaşlamadan mesela) ne olur? Ya da araç buna izin verir mi?
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Motor devri-araç hızı uygun olduğu sürece izin verir. Mesela o anki hızda, 3.vitese almak istediniz ama motor devri 7000 olacaksa şanzıman beyni izin vermez. Fakat hız biraz daha düşüp devir uygun değerlere düştüğünde hemen küçültür.
    Tabii arabadan arabaya değişiyor biraz tepkiler, ama genel çalışma prensibi bu şekilde. Kullanıcıya hata yapma şansı bırakmıyor yani. Benim de sıkıldıkça yaptığım bir şeydir ayrıca. Benim araç 5 ileri benzinli, en canlı olduğu devirler 3000-6500 arası. Manuel olarak 3. vitese alınca, yaklaşık 75 km/h gibi hızlarda 3000 devir çeviriyor. Bu esnada devir, maksimum tork devrine yakın olduğu için gaz tepkisi de çok canlanıyor. Aynı vites içinde 140 km/h'a kadar da çıkabiliyor. Yani ara hızlanmaları hızlı şekilde yapmam lazım olursa gerek otomatik(gazı kôkleyince kendisi küçültüyor) gerekse manuel olarak hemen 5'den 3'e düşürüyorum.




  • @nacker

    Anladım üstat, teşekkürler. Sizler gibi bilgili/tecrübeli insanların forumda bulunuyor olması büyük şans.
  • benim bildiklerimde alınabiliyor. zaten çoğu kişi hangi vites olduğunu bile bilmiyor. mesela sahibinden sitesinde golf için yarı otomatik seçin bir kaç sonuç çıkar. DSG yi herkes tam otomatik sanıyor.
  • 1-2-D-N-R-P şeklinde olan bir şanzıman mı ?

    Yoksa D nin sağında +- bulunan bir şanzıman mı ? Yine de fark etmez gerçi sonuçta R veya P gibi değil yani R veya P'de ayağını frenden çektiğin zaman bunlara getiremezsin vitesi zorlamadığın sürece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 19 Mart 2019; 12:41:9 >
  • Aracınızı satın aldığınızda yanında verilen kullanma kılavuzunu okuma zahmetinde bulunursanız sorularınızın en doğru yanıtlarını orada bulabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Aracınızı satın aldığınızda yanında verilen kullanma kılavuzunu okuma zahmetinde bulunursanız sorularınızın en doğru yanıtlarını orada bulabilirsiniz.
    Teşekkürler, bunu akıl edemedim, tamamen benim düşüncesizliğim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superficista

    Teşekkürler, bunu akıl edemedim, tamamen benim düşüncesizliğim...

    Alıntıları Göster
    Sizi okumaya yönlendirebildiysem ne mutlu bana
  • Normalde beyinin otomatik yaptığı şey için, sisteme diyorsunki sen dur bir hele işlem yapma ben yapacağım.
    Teknik olarak mümkün fakat ben bunu yapmaya cesaret edemedim. Değişim yapacağım zaman mutlaka duruyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.