selamlar arkadaşlar. belki birkaç arkadaşın dikkatini çekmiştir konularda, birkaç aydır hem model yükseltmek hem de malesef günümüzdeki en mantıklı yatırım aracının otomobil olmaya başlamasıyla araç bakmaya başladım. şu anki aracım 2016 model makyajlı kasa 1.6CDTI Insignia sport + stil donanım, 76.000KM de aracım temiz ve yakıt tüketimi hariç her şeyinden memnunum açıkçası. koltuk ısıtma, full deri baldır/bel destekli koltuklar, bose premium ses sistemi, elektrikli hafızalı sürücü/yolcu koltukları vs oldukça dolu bir araç, zaten bilen bilir f/p olarak en iyi araçlardan biri insignia. öncelikle şunu söyleyeyim bugüne kadar hiç premium araç sahibi olmadım, artık elimden geldiğince c segment de olsa premium alayım diyorum. A3 sedan ve A200 sedan listemdeki ilk araçlardı. fakat türkiye geneli birçok mercedes bayisi ile görüştüm ekim-kasımdan önce araç gelmez dediler. bir de saçma sapan mercedes kaskosu, liste fiyatının üzerine %10 daha bayi karı koyup satarız muhabbetleri midemi bulandırdı ve tamamen vazgeçtim. şu anda hedefimde A3 Sedan 1.5 TFSI 150HP var. Doğuş ile konuştum S-line türkiyeye gelmiyor şu anda dedi. Advanced donanım + premium ve konfor paket ile aşağı yukarı 1 milyon civarına geliyor araç. al satçılarda da 1.1m bandında ilanlar var ama 0 km almak istiyorum tabi. neyse konu o değil. birçok test videosu izledim, çoğu konuda araç beğenilse de neticede C segment kompakt bir araç. tasarımına diyecek yok çok beğeniyorum ancak iç malzeme kalitesinden şikayet var sert plastikler vs. benim aracın el değen her yeri yumuşak plastik ve deri neredeyse. bir yandan da aklımı güncel insignia exlclusive/ultimate paketler çeliyor. örnek ilan: şimdi bu araç hem yine D segment, hem gerçekten çok daha iyi dolulukta ve sıfır alacağım A3 ile aynı fiyatta. hatta belki bi 80-100k daha uyguna alınabilir. ben açıkçası dizelin traktör sesinden çok bıktım ve ekonomik olarak herhangi bir avantajı da kalmadığı için benzinli araç almak istiyordum. sizce şu an kullandığım aracımdan sonra A3 üzer mi? neticede c segment kompakt bir araç ama premium. mantığım alıp binmek için güncel insignia al diyor. hacim, A3'e kıyasla daha full donanım ve D segment olmasıyla çok daha mantıklı geliyor. ama tabi premium değil, motoru DİZEL ve 1.5 122hp, bunlar bence ciddi dezavantaj. kalbim de hem premium olması, hem de iç-dış tasarımını çok beğendiğim için bir de piyasa/değer koruması olarak kesinlikle insigniadan iyi olacağı için A3 al diyor. ki Insignianın yenisi sanırım gelmeyecek üretimi artık bitti bu kasada. belki iki aracı da kullananlar olmuştur aranızda, var mı tavsiyesi olan? normalde aralarında segment farkı olan araçları kıyaslamak mantıklı değil bence ama biri premium olunca göreceli olarak kıyaslanır diye düşünüyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falterubbix -- 18 Temmuz 2022; 17:2:33 > |
Premiuma geçmek için segment düşürmek (Insignia - A3 Sedan 2022)




-
-
A3 ün markası dışında premiumlukla bir alakası yok. Audi alacaksanız en azından A4 te yaşarsınız premium hissiyatı.
Peugeot 508 her türlü daha premium ve daha memnun eder. Yalıtımı, konforu, iç malzemesi, tasarımı, motoru şanzımanı vs premiumlardan pek bir eksiği yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İnsignia'dan inip A3 Sedana binmek saçma değil mi?
İnsignia'dan sonra ne bileyim bi W212 E serisi yada 2014-2015 A6 felan daha iyi olmaz mıydı?
-
A3'te aradığınızı bulamayacaksınız. Yatırım olarak almak da çok mantıklı değil. Piyasa her zaman bu şekilde devam etmeyecek. Sene rüzgâr tersine eserse o zaman daha uygun fiyata istediğinizi alırsınız. İki sene öncesine kadar bayiler indirimli liste fiyatı üzerinden pazarlık yapıyordu. O günler uzak değil
Hepsini kenara bıraktım, Insignia'dan sonra Passat bile basit kalır. Mondeo daha ucuz bir alternatif fakat Ecoboost ve Powershift kronik sorunlara sahip. Peugeot 508 de fiyatına göre iyi bir araba.
Bir de ne olursa olsun arabanın km sayacı attıkça değeri düşüyor. Yatırım için altın veya gayrimenkul düşünmenizi tavsiye ederim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam söylediğiniz araçlar 1,5 milyonun üzerinde
bir de 6 yaşında araba satıp 8-9 yaşında araç almak istemiyorum açıkçası. zaten ülkede 2. el araba almak saatli bomba gibi biliyorsunuz.
A4'lere bakıyorum onların 5-6 yaş civarında olanları bile 1 milyonun üzerinde.
örnek ilan:
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-sahibinden-super-super-audi-617360683/detay
yani benim bir yandan amacım kenarda olan 500.000TL civarı paramı da değerlendirmek aslında. ne ev alınıyor bu paralara ne bir şey. 10 yıllık yatırım düşünüp arsa alacak değilim. en mantıklısı araba almak hem de araçlara düşkün biri olarak zevkimi de tatmin edeceğim yani.
-
hocam basit hesap yapıyorum
2021 - 4 ekimde arkadaşıma 2020 MODEL 1.6 sportage aldık, 370.000 tl verdik, euro olarak 34.000 euroya denk geldi
şu an araç 870-920k arası civarından satılıyor sarı sitede. yani döviz olarak 51.000 euro üzerinde
keza kendi aracım ocak 2020 de 150.000TL ye aldım, şu anda bu temizlik ve pakette olanlar ortalama 550-600 arası.
ne altın, ne de doların kendisi bu şekilde kazandırmadı. çip krizinin 2023 sonuna kadar devam edeceğini söylüyorlar. zaten araç yok dünyada, ülkenin döviz durumu vs. de ortada. %100 yatırım amaçlı değil ama hem modeli yükseltmek hem de verdiğim paranın değer kazanmasa bile asla değerini kaybetmemesi olarak çok daha mantıklı geliyor bana otomobil.
paramın hepsi dolarda bu arada zaten. 30.000usd yaklaşık 7 aydır bankada duruyor, enflasyon karşısında o bile eridi, değerini koruyamıyor.
500.000TL lik altın alsam 1000 tl den, seneye gram altın 1500 tl bile olsa, 750.000TL olacak param 1 yılda. ama muhtemelen bu enflasyonla her şeyin fiyatı çok daha fazla ezilecek bu artış karşısında.
he bir de 500.000TL ye kümes bile kalmadı, orası da ayrı bir konu
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falterubbix -- 18 Temmuz 2022; 16:46:18 >
-
508 de test etmiştim zamanında aslında hoşuma gitti. ama dizel motorunu istemem sanırım ve benzinli olarak sadece 1.6 225hp gözüküyor listelerde.
3008 de olan 1.6 180bg versiyon bunlarda yok sanırım. 225hp de çok yakmaz mı ya?
-
Sizdeki insignia A
Ben insignia B makyajlı kullanıyorum
Değil a3 aynı gurubun superb passatını kullandığımda beni kesmiyor
İnsignia A da Aslan gibi araba
A4 C 3 olabilir
Ama insignianın verdiği keyfi a3 veremez
Yakıt tüketimi , ticari kaygılar birşey demem kişiye göre değişir
Değiştirilebilir
Ama araba konuşuyorsak bence insignia
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
aynen hocam bendeki İnsignia A2 makyajlı kasa.
zaten A3 ile arada kaldığım araç da 2021-2022 model B makyajlı kasa ultimate/exclusive donanım.
ama tek sıkıntı dizel motor istemiyorum ya hele de koskoca insignia gibi arabada 1.5 122 bg motor nedir abi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falterubbix -- 18 Temmuz 2022; 17:4:49 > -
Insignia güzel bir otomobil. Ancak yeni gelen 1.5 dizel motorunu pek başarılı bulmadığımı söylemem gerek. Özellikle performans noktasında günümüz şartlarına pek yakışmıyor. İç hacim noktasında çok bir beklentiniz yoksa ki Insignia da aşırı geniş değil diye biliyorum iki araç arasından tercihim A3 sedan olurdu. Belki sürüş keyfi açısından Insignia daha iyidir ama A3 te kesinlikle zevksiz bir araba değil. Hatta kullanırken daha az yorulursunuz. Bir de değer kaybı mevzusu var tabii.
Alternatif olarak arkadaşların da belirttiği gibi 508 bakılabilir. Benzinlisi 225 hp A3 ten daha çok yakacaktır tabii ama ocak söndüreceğini zannetmiyorum.
Şimdiden hayırlı olsun.
-
Bende makyajlı ultimate kullanıyorum
Bu motor ilk duyurulduğunda çok üzülmüştüm açıkçası
Aynı sizin gibi 122hp 3 silindir nedir dedim
Sizin kullandığınız 1.6 cdti 136hp motoru
Manuel olarak J Astra da 114 bin km
AT6 sizdeki şanzıman ile
İnsignia B makyajsız ( ilk gelenlerden 2017 ) da 160 bin km kullandım
Önyargılı olarak test sürüşüne gittim
Ve aman aman bir fark olmadığına kanaat getirdim
Üstelik 8 ileri ile çok daha keyifli bir şanzıman
Minimum 1 lt düşük tüketim
3 silindir ama silindir çap strok değerleri 1.6 dan fazla
Çok çok az teknik bilgi bulunabiliyor
Büyük ihtimalle 2.0 210hp dizel motorun 1 silindir eksiltilmiş hali ( kesin bilgi yok )
Hele pejo motoru diyenler var sıfır araştırma ( insignia B ve Astra K da psa ile alakalı herhangi bir şey yok
Kısacası bana bugün
1.6 136hp 6 ileri insignia mı
1.5 122hp 8 ileri insignia mı denilse 1.5 i alırım
( 68 bin km de )
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Bence sizin aracınız peugeot 508. İnsignia'nın hem içi hem de dışı eski, zaten insignia kullanıyorsunuz bence gerek yok.
508 bakın bence motor şanzıman zaten çok iyi.
Şöyle 225 bg bir 508 ile gazlamanın tadı başkadır diye düşünüyorum. Param olsa alacağım tek araç :)))
www.sahibinden.com
sahibinden.com Hata Sayfasıhttps://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-peugeot-508-gt-turkiyedeki-en-dolu-arac-225-hp-sifir-ayarinda-1034484595/detay -
hocam güzel diyorsunuz katılıyorum da bunu alırsam zaten 0km alırım sıraya yazılırım. pejoda liste fiyatı 1.080.00 olan araca 1.3m yazmaları iyiymiş
zaten bütçem maksimum 1.1m bandında olacak ki ona bile zorlayarak çıkıyorum, kendi aracımın ne kadara satıldığına da bağlı biraz.
olmazsa eğer test aracı varsa ben bi 508 de test edeyim
-
Bu arada 1.5 dizel makyajlı insignia için en düzgün test yalın gülmez in yaptığı test
Lacivert insignia ile yaptığı testi izlemenizi öneririm
Artısıyla eksisiyle araba ne ise onu anlatmış
Sinan Koç dahil diğer tüm test videoları çekmiş olmak için çekilmiş
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
eyvallah hocam
a3 için doğuş otoya test formu gönderdim
gtc global ve değer'e de insignia için teklif formu gönderdim, test sürüşü yapacağım en yakın tarihte
bir tane de 508 için göndereceğim bakayım varsa pejoda üçünü de test ederim eğer öyleyse burada da paylaşırım tüm tecrübelerimi.
-
insignia satıp a3 alan adam ağlamasın,
ağlarsa mendil vermeyin diyerek başlayayım
kenarda 500 bin tl varsa bir piyasa arabasına bağla değeri artınca satarsın,mevcut araban çok iyi zaten
yok model yükseltirim dersen 122lik motoru ben beğendim ki b6 passat 2.0 tdi kullanıyorum,uçmak istiyorsan benzinli olanlar da düşüyor 165hp motor gayet güzel
a3 a serisi 1 serisi bunlar premium falan değil
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eski bir A3 sahibi olarak söylüyorum, A3 premium bir araç değil, Audi markası premium olabilir ama her modeli premium olacak diye bir kural yok. Bence A4 bile premium bir araç değil. Premium araç MB'de E serisi, BMW'de 5 serisi, Audi'de de A5 veya A6 dan başlar.
Ayrıca günümüzde teknolojinin kitleselleşmesi ve pahalı materyallerin daha makul fiyatlara gelmesiyle preimum markalarla diğer markalar arasındaki kalite ve özellikle donanım makası çok çok daraldı. Premium markaların TOTL ve bir alt modellerini saymazsak premium algısının biraz geçmişte kaldığını düşünüyorum.
-
Hocam onu da dusundum ama 2. Araba demek yillik cift kasko sigorta periyodik bakim ve mtv demek. Cok fazla ekstra masraf ve otopark sikintisi da cabasi yani.
Yorumlara bakinca a3 den soguttunuz valla 😂 test surusu icin talep atmistim dogusa ondan bile vazgececem nerdeyse.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

A3 ün markası dışında premiumlukla bir alakası yok. Audi alacaksanız en azından A4 te yaşarsınız premium hissiyatı.
Peugeot 508 her türlü daha premium ve daha memnun eder. Yalıtımı, konforu, iç malzemesi, tasarımı, motoru şanzımanı vs premiumlardan pek bir eksiği yok. |
Eski bir A3 sahibi olarak söylüyorum, A3 premium bir araç değil, Audi markası premium olabilir ama her modeli premium olacak diye bir kural yok. Bence A4 bile premium bir araç değil. Premium araç MB'de E serisi, BMW'de 5 serisi, Audi'de de A5 veya A6 dan başlar. Ayrıca günümüzde teknolojinin kitleselleşmesi ve pahalı materyallerin daha makul fiyatlara gelmesiyle preimum markalarla diğer markalar arasındaki kalite ve özellikle donanım makası çok çok daraldı. Premium markaların TOTL ve bir alt modellerini saymazsak premium algısının biraz geçmişte kaldığını düşünüyorum. |
Benzer içerikler
- ford transit 155 ps motor yorumları
- akıllı debriyaj sistemi yorumları
- araba düz gidiyor direksiyon yamuk
- clio joy touch farkı
- araba soğukken gaz yemiyor
- kia ev5
- mercedes 2024 fiyat listesi
- ford mondeo 2022
- audi a6 2025
- elantra n
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X