Şimdi Ara

Şanzuman Seçimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar bir kaç aya otomatik vites araba almayı düşünüyorum, bu yüzden çok sayıda şanzıman ile alakalı araştırma ve video izledim, çift kavramalılar korkutuyor, en iyi eat6 gibi ortak bir görüş edindim. Dsg edc powershift vs heosi çift kavramalı ve sorun çıkartıolar fakat tam otomatiklerde sorun çıkmıyormuş yorumlarınızı ve görüşlerinizi rica ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuhasebeciVAR -- 29 Ekim 2019; 2:4:4 >



  • Lütfen yanlış bilgi vermeyelim tork konvertörlü şanzımanlar 1.5-2 litre fazla yakmaz en az 4.5-5 litre fazla yakar. Vites değişimleri de 3 saniye sürer.

    Halbuki dsg şanzıman alırsa 2 salisede vites atar ve 5 litre daha düşük tüketim sağlar. Çünkü dsg şanzımanda sadece uzay mekiklerinde kullanılan şanzıman yağı kullanıldığı için sürtünme kaybı yoktur.
  • Sen nasıl muhasebecisin arkadaş! Şanzuman değil 'şanzıman' patronun olsam seni çoktan kovmuştum!
  • tam otomatik şanzımanlar iyidir cvtlerde iyidir bunlardan şaşma
  • Otomatik vites konularına genellikle yazarım, artık bilinen bir şeydir. Toyota hibritlerde ve elektrikli otomobillerde şanzıman bulunmaz fakat otomatik vites diye ifade edilir. Bu araç türleri özellikle yoğun trafik kullanımı için idealdir, en azından şanzıman olmadığı için bu yönde bir sıkıntı da yaşanmamış olur.
  • CVT neye göre iyi ?

    CVT'ye iyi diyen adam gitsin kumda oynasın.
  • Atmosferik motorları iyi besliyor.
    İlla hisli tık tık atmasını istemiyorsan gazı kökle devir 6.000'de kalsın.
    Sağlamlık olarak da zincirlileri sağlam. Nissan'ın hatası dışı skandal yaşanmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Atmosferik motorları iyi besliyor.
    İlla hisli tık tık atmasını istemiyorsan gazı kökle devir 6.000'de kalsın.
    Sağlamlık olarak da zincirlileri sağlam. Nissan'ın hatası dışı skandal yaşanmadı.
    ZF, Getrag, G-Tronic gibi şanzıman türlerinin yanında CVT'nin esamesi dahi okunmaz.

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar bile CVT'den iyidir bana göre.

    Tercih meselesi tabi.
  • Hybridleri bir kenara bırakırsak tork konvertörlü tam otomatik bir araç size çok yüksek yüzdeyle ömürlük sorunsuz bir kullanım sağlar, olmuyorsa ikinci seçenek olarak CVT şanzıman, o da olmuyorsa hele ki ikinci elde otomatik araç alınmaması taraftarıyım.
  • ZF, Getrag, G-Tronic ve şanzıman türleri?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    ZF, Getrag, G-Tronic ve şanzıman türleri?
    ??
  • ZF'li araca bütçe yeter mi? Yeterse koşa koşa.
    Getrag'ın yaptığı boktan şanzımanlara kanacak değiliz(DSG başta olmak üzere)
    G-Tronic alıyorsa yine koşa koşa alsın. DCT Tronic'e bile bütçe yetmez ki.
  • Zf ve getrag şanzıman türü değil kabul edersiniz ki ana üretici. Zf in CVT şanzıman üretimi de var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    ZF'li araca bütçe yeter mi? Yeterse koşa koşa.
    Getrag'ın yaptığı boktan şanzımanlara kanacak değiliz(DSG başta olmak üzere)
    G-Tronic alıyorsa yine koşa koşa alsın. DCT Tronic'e bile bütçe yetmez ki.
    Her markanın bir dönüm noktası var.

    Getrag satıldıktan sonra da kapitalist otomobil sistemine dahil oldu.

    Kullanıcı odaklı olmaktan çok DSG veya Powershift gibi şanzımanlarla din iman para odaklı oldular malesef.

    E34-E39 gibi kasalarda kullanılmış 420G kodlu manuel şanzımanları kendini kanıtlamış efsane haline gelmiş şanzımandır.

    ZF'de yavaş yavaş orta segment araçlara girmeye başladı Civic dizelde kullanılan 9 ileri şanzımanı çok başarılı.
  • Sağlamlık istiyorsan yakıt tüketimi 1.5-2 litre fazla olsun, vites değiştirme hızı çok önemli değil diyorsan tam otomatikten şaşmayacaksın bu kadar basit. Zaten ZF şanzımanlı araç alabilecek bütçen olsa seçeceğin bir şey olmaz.

    ZF6 veya ZF8 alamıyorsan performans ve tüketimden ödün vereceksin.

    Ha yok ben çat çat çat vites atsın, daha az tüketsin ve daha konforlu istiyorum diyorsan DSG türevlerine bakacaksın.

    Ben Zikir çekmek istiyorum diyorsan da Easytronic türevleri bakacaksın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 28 Ekim 2019; 13:1:0 >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    abi nasıl edc yazmazsın bu konuya,bekliyoruz
  • fiat bravo easytronic robotize şanzıman kullanmaktayım. dsg edc ve eat6 da kullandım. yeni civic9 vites zf de kullandım.
    8zf bmw 50 km ile düz yolda giderken 5. vitese atmıştı. dsg de öyle taktak hemen atayım az yakayım derdine giriyor. edc reno clio fazla yükseltmiyordu vitesi ama 2-1 1-2 viteslerde bazen sapıtıyordu. civic9 güzel ama genede hissettiriyordu vites gecişlerini. eat6 3008 sıfırken arkadaşım aldı ve bindim o da zf gibi aynı kıvamda bir vitesti. babamda tam otomatik 6 vites opel şanzımanı var. eatla aynı sayılacak hızda ve rahatlıkta bir vitesti. garip olan şu bu zafirada, 50 kmh la giderken mesela gazdan ayagınızı cekince arabayı boşa atıyor kendisi :) devir düşüyor arabanın.
    dsg en rahatları evet aralarında. gerisi hep aynı rahatlıkta ve aynı tepkimeleri verdi zaten.
    benim asıl bahsetmek istediğim konu şu. vitesim robotize edilmiş manual olduğundan çoğu kişi beğenmemiş. ben kullanımda bana sorun teşkil edecek herhangi bir kötü yanını asla görmedim. yokuş çıkarken eğer gaza köklemezseniz 2 ye hemen atıyor ve yığılma oluyor. tek sorun bu. onun dışunda vitesleri eğer spor modda gibi gaz köklemezseniz rahatsız etmiyor. f1 de var ayriyetten. kullanıp karar vermek herkesin düşüncesini görmek tabiki lazım. benim izlenimlerim bunlar oldu.




  • Merhaba Opel Grandlandx 1.5 Eat6 Otomatik şanzıman vites topuzu elimle çektiğimde yukarı doğru geliyor, bu normal mi yoksa sıkıntı mı var, bu araç kullanıcıları sizde de böyle bir durum var mı ?
  • Merhaba Opel Grandlandx 1.5 Eat6 Otomatik şanzıman vites topuzu elimle çektiğimde yukarı doğru geliyor, bu normal mi yoksa sıkıntı mı var, bu araç kullanıcıları sizde de böyle bir durum var mı ? Araç sıfırdır.
  • Tam otomatik tercih edersen daha makul olur dsg ye sakın bulaşma zira makatronik denen parça sarf mazemesi diyerek 0 km aldıkları arabaları garanti bitiminde bu masraftan kurtulmak için ikinci elde satıyorlar
  • 2019 corolla cvt aracımız var çok memnunuz. Alışması kolay. Vites geçişleri hissediliyo mevzusu vardır diğer şanzımanlarda , cvt de ise vites dişlileri yok sağlam bi zinciri var ve oranı ayarlıyo. Ben olsam tork konvertörlü veya türevi cvt yi alırdım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.