Şimdi Ara

Skoda Fabia 1.2tsi DSG mi honda jazz mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
5.597
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Bir arkadasıma skoda fabia 1.2 tsi dsg (Ambiente Dinamik 1.2 105 HP TSI DSG Tipt. 33.490 TL) ya da honda jazz ( jazz joy I-shift 35.000tl) almayı düşünüyoruz.
    Aklımıza gelen ilk soru skoda 1.2 tsi dsg bize sorun cıkarır mı? performansı nasıldır? Özellikle bu aracı kullanan arkadasların yorumlarını bekliyoruz.
    Birde forum sitelerinde dsg ve i-shift için bir takım sorunlardan bahsediliyor, bunlar doğru mu?

    Bizim önemli olan az yakması, sorunsuz olması.
    Hangi aracı bize önerirsiniz?

    Cevaplarınızı bekliyoruz.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertcan47

    Merhabalar,
    Bir arkadasıma skoda fabia 1.2 tsi dsg (Ambiente Dinamik 1.2 105 HP TSI DSG Tipt. 33.490 TL) ya da honda jazz ( jazz joy I-shift 35.000tl) almayı düşünüyoruz.
    Aklımıza gelen ilk soru skoda 1.2 tsi dsg bize sorun cıkarır mı? performansı nasıldır? Özellikle bu aracı kullanan arkadasların yorumlarını bekliyoruz.
    Birde forum sitelerinde dsg ve i-shift için bir takım sorunlardan bahsediliyor, bunlar doğru mu?

    Bizim önemli olan az yakması, sorunsuz olması.
    Hangi aracı bize önerirsiniz?

    Cevaplarınızı bekliyoruz.





    jazın joy paketini değilde fun paketini deseydin kesinlikle jazz derdim ama fabia ambient ile jazz joy paketleri üç aşağı beş yukarı aynı donanıma sahipler...

    i-shift sorununu bilmiyorum ama dsg için 160 nm lik torkun sorun yaratacagını sanmam..bence sorun çıkarmaz..

    fabianın ne kadar yakacagını bilmiyorum ama jazz sınıfında iddalı bir konumda, ama 1.2 tsi motorda cimridir diye tahmin ediyorum...

    buraya kadar bakarsak ben olsam yerinde modeli hangisi hoşuma gidiyorsa onu alırdım...

    ama sorunsuz olması diyince 6 yıl-150.000 km yabana atılır bir garanti değil..bu bile tercihlerimi değiştirmeme etken olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 5 Ekim 2010; 11:30:19 >




  • 1.2 TSİ 105 hp 175 nm tork bence daha iyi tercih olur

    burdan daha fazla bilgi edinebilirsin motor ve şanzıman hakkında

    http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=289327&baslik=Skoda%20Yeti%20Experience%201.2%20TSI%20105%20HP%20DSG%20Tipt.-May%C4%B1s%202010
  • Motor ve şanzımandan ötürü Fabia diyorum Sanırım malzeme kalitesi ve işçilik olarakda fabia 1 adım önde.
  • yeni cıkmıs bi motor 1.2 tsi

    sorunları varmıdır kronik nedir kac km gider bilmesi zor

    ama bunu gozardı edersek ben skoda derim
  • ben olsam hondayı seçerim.. tsi ve dsg, 2si de başlangıçta birer devrim olarak kabul ediliyorlardı ancak şimdi insanlar "tsi nasıl kullanılmalı" , "dsg nasıl kullanılmalı" diye birbirlerinden tavsiyeler alıyorlar, olabildiğince nazik kullanmaya çalışıyorlar.. bu dsg tek başına 7-8 bin liralık bir sistem.. ben 8 bin lira verdiğim bir şeyi nasıl kullanacağımı birilerine sormak istemem, ya da korkudan onu performanslı kullanmaya çekinmek istemem, ya da ne zaman artık vites geçişlerim sesli bir hale gelecek ya da birçok kişinin başına gelecek sorunlar benim başıma ne zaman gelecek diye beklemek istemem.. binlerce kişi vites geçişleri sarsıntılı ve sesli hale gelmeye başladı diye şikayet etti ve doğuştan gelen cevap "bununla yaşamaya alışmalısınız" oldu.. tsi a gelince; geniş tork bandı ile insanlar küçük motorlardan zevk almaya başladılar ancak turbo sorunları yaşayanlar oldu bir de asla ben tsi motorla katolog tüketim değerlerini yakaladığını söyleyen birisini görmedim, şahsen ben de yakalayamadım..

    ancak honda da bu değerleri yakalamak mümkün.. üstelik motoru çok daha şık ve jazz ın sürüş keyfi bence çok güzel (tabi buras göreceli).. i-shift şanzumanla ilgili duyacağınız yegane şikayet gaza basma miktarınızı "biraz" arttırdığınız zaman vites büyütmesidir.. gerçek bir otomatik şanzumanda kütle kayıpları yüzünden motor gücünün yaklaşık %25i kaybolur bu yüzden gaza fazla bastığınızda arzuladığınız hızlanmayı sağlamak için hemen vites küçültür.. performans artışı anında bile tasarrufu elden bırakmayan i-shift ise zaten normal şanzuman üzerine kurulu olduğu için (kaybı sadece %16 civarı) size daha geniş bir devir bandı sunabilmek amacıyla (tsi 6000 de biterken honda 7500 devirlere çıkabiliyor) biraz bekledikten sonra vites yükseltir.. buna alışınca (ki alışmak zorunda değilsiniz, vitesleri unutun ve sürmenize bakın, size vitesi düşündürecek ters bir hareketi olmuyor bu aracın) hiç bir sorun kalmıyor.. performanslı sürüş için ise direksiyondan vites değiştirme seçeneğini kullanabilirsiniz..

    otomatikleştirilmiş debriyajlı şanzumanlar hala yeni teknolojiler.. keza tasarruf amaçlı turbolanmış motorlar da öyle.. ve yeni teknoloji söz konusu olduğunda kim ne derse desin honda diyorum ben ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeLiCe_DoLuCa -- 5 Ekim 2010; 14:17:53 >




  • Jazz daha iyi seçim olur bence...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Jazz'ın CVT olanı çıkacak diye bir söylenti var. Eğer CVT çıkacaksa bekle, i-shift alma derim. DSG ise şahane bir şey, eleştirenler kıskanıyordur, skoda olması bir şey değiştirmez 1.2 TSI ve DSG süper olur bence.
  • Honda jazz
  • daha performanslı, tüketimi daha düşük, mtv' si daha düşük, şanzumanı daha iyi ... ve bunlar bence Skoda Fabia' yı almak için yeterli sebepler.

    Jazz' ın cazip özelliği Honda' nın 6 sene / 150.000 km. garanti vermesi ancak yine de ben Skoda' yı tercih ederdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Jazz'ın CVT olanı çıkacak diye bir söylenti var. Eğer CVT çıkacaksa bekle, i-shift alma derim. DSG ise şahane bir şey, eleştirenler kıskanıyordur, skoda olması bir şey değiştirmez 1.2 TSI ve DSG süper olur bence.


    "Jazz CVT çıkacak , kasımda i shift bitiyor, yılbaşı CVT gelecek" diye artık üretim yeri olan ingiliz forumlarında okuyup Türk forumlarında ilk yazan benim sanırım ancak ekim ayı ilk haftası bitti resmi bir açıklama yok ve Pariste de böyle bir araba gösterilmedi ki mükemmel bir fırsattı.

    Bence bu sadece dedikodu veya birilerinin şakası.
  • Ya ben seat ıbıza 1.6 dsg tavsiye ederim , 31400 e aldık çok güsel bi araç sadece arkası biras dar ama bagajı geniş , cruise control ,arka park sensoru falan donanımı fena değil bide 15inç jant taktık alaşım 10 numara oldu
  • Fabia 1.2 TSI motoruyla ve DSG şanzımanıyla Jazzdan hem daha az yakacak hem de daha performanslı olacaktır.

    Dinamik paketle de yeterince donanım sunuyor zaten fiyatı abartı değil, 1.4 boş Polo fiyatı nerdeyse.

    Jazz üst donanım olsaydı işte o zaman fark atardı, ama standart olan perde hava yastıkları ve ESP gerçekten hayati donanımlar.

    Son olarak da Jazz'ın şanzımanı epey alışkanlık gerektiriyor, Honda kullanıcıları alıştıktan sonra çok iyi olduğunu söylüyor ama hiç alışamayıp çok kötü olduğunu söyleyen de var. İyi araştırmak lazım...
  • Jazz'ın CVT si için kesin bilgi çıkacak olursa mutlaka bana ulaşırmısınız arkadaşlar =))
  • Honda da 6 yıl 150.000 km garantisi varken Skoda ya bakılmaz. 6 yıl içinde Skoda nın TSI motorun DSG şanzımanın size ne sorunlar çıkaracağını bilemezsiniz ancak Honda da garanti var bozulsa da ücretsiz parça değişimi, tamiri var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    Honda da 6 yıl 150.000 km garantisi varken Skoda ya bakılmaz. 6 yıl içinde Skoda nın TSI motorun DSG şanzımanın size ne sorunlar çıkaracağını bilemezsiniz ancak Honda da garanti var bozulsa da ücretsiz parça değişimi, tamiri var.

    Honda 6 yıl şanzımanına garanti veriyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medonk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    Honda da 6 yıl 150.000 km garantisi varken Skoda ya bakılmaz. 6 yıl içinde Skoda nın TSI motorun DSG şanzımanın size ne sorunlar çıkaracağını bilemezsiniz ancak Honda da garanti var bozulsa da ücretsiz parça değişimi, tamiri var.

    Honda 6 yıl şanzımanına garanti veriyor mu?


    Evet veriyor.
  • Geçen gün full donanımlı beyaz renk fabia gördüm çok tatlı duruyordu.İnternette 1.2 dsg nin videolarını izledim performans oldukça başarılı.Bu tarz arabalar kolay kolay yakalayamaz fabiayı.Yakıt tüketimide idare eder sanırım. 1.2 olmasından dolayı mtv nin en alt kademede olmasada diğer bi artı özellik.Gidip incelemek lazım ama özelliklere göre fabia diyorum.





  • cevaplar için teşekkür ederim,


    esasında honda jazz da bulununan esp , jazz a yönelmemize sebep olmakta.
    ama tsi ve dsg bileşimininde vereceği sürüş keyfini tahmin edebiliyoruz.


    sanırım en mantıklısı bu iki arabayıda test etmek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertcan47

    cevaplar için teşekkür ederim,


    esasında honda jazz da bulununan esp , jazz a yönelmemize sebep olmakta.
    ama tsi ve dsg bileşimininde vereceği sürüş keyfini tahmin edebiliyoruz.


    sanırım en mantıklısı bu iki arabayıda test etmek.

    Fabia' da DSG ile birlikte esp+asr+hill-hold standart geliyor zaten.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.