Şimdi Ara

Toyota 1.4 D-4D 90 Hp Multimode Şanzıman kombinasyonu alınır mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
1
Favori
12.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet, bugünkü konumuz; "Toyota 1.4 D-4D 90 Hp Multimode Şanzıman kombinasyonu alınır mı ?"

    Teknoloji yoksunu 1.4 D-4D 90 Hp çim biçme makinasından bozma motorlu araç alınır mı ?
    Yıl olmuş 2017, PSA motorları olmuş 120 Hp, 90 Hp araç alınır mı ?
    "Az yakayormuş diyollaa..." ama 120 Hp BlueHDI motor bile %25 daha güçlü olmasına rağmen bu dandik motordan az yakıyor. Yokuşta çekmeyen araba az yaksa nolur ki ?

    Boş bir anına denk geldi 90 Hp araç aldın diyelim.

    Multimode şanzıman alınır mı ?
    Vites geçişlerini hissettiren, vites geçirirken adeta kafa selamı verdirten, hatta rükuya yatırıp imana getiren, yokuşta zaten illallah ettiren 90 Hp motorla başınız beladayken, bir de yokuşta geri kaçıran bu şanzıman tercih edilir mi ?

    En can alıcı nokta, bu dandik motor ve şanzıman neden yenilenmiyor ?

    Teknoloji yoksunu Toyota'dan Çift Kavrama şanzımanlı araba satmasını zaten beklemiyorum.
    Yıl olmuş 2017 bari Tam Otomatik koy şu arabalara.

    Yorum ve görüşlerinizi bekliyorum.







  • Şirket aracı olarak yıllardır 3 ayrı model benzinli Ford Focus otomatik kullandım. Araç değişiklikliği sebebiyle geçiçi olarak bir aydır Toyota corolla sedan 1.4 D-4D kullanıyorum (5000 Km teslim aldım.).

    Yakıt verisi olarak Ford focus 1,6 powershift ile ortalama 9,5 litre yaktığım güzergahta (evet istanbul içi) Toyota 7,3 yakıyor. Bu arada ev iş arası 5 km civarı.

    Bence 2 litre fark için;
    * Geçileri fazlasıyla hissettiren ve kararsız şanzıman tercih edilmez.
    * Ne kadar dizelin torku fazladır denirse denilsin o performans düşüklüğü çekilmez. (Focus rahatlıkle çıktığım dik bir yokuşta kaldığı için güzergahımı değiştirdim.)
    * Focusa yalıtımı berbat diyordum yıllar, toyota yalıtım hiç yapmamış.
    * Araca özel bir durum değil sanırım ama araba işe vardığımda ısınmaya başlıyor. Dondum soğuklarda.


    Ha avantajı yok mu, var. Ford focus dan sonra iç hacim olarak e sınıfı araca geçmiş gibi hissettim :)
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Toyota 1.4 D-4D 90 Hp Multimode Şanzıman Kombinasyonu Alınır Mı?

    Giriş Toyota'nın 1.4 D-4D 90 Hp motoru ve Multimode şanzıman kombinasyonu, kompakt otomobil arayanlar için popüler bir seçenektir. Ancak bu kombinasyonun beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığı konusunda karar vermeden önce bazı önemli faktörleri göz önünde bulundurmanız gerekir.

    Performans 1.4 litrelik dizel motor, 90 bg güç ve 205 Nm tork üretir. Bu güç, şehir içi sürüş ve kısa mesafe yolculukları için yeterli olsa da, tam yüklü veya yokuşlu arazilerde performansta düşüş yaşanabilir.

    Yakıt Verimliliği Bu kombinasyon, yakıt verimliliği açısından iyi bir üne sahiptir. Resmi rakamlara göre, ortalama yakıt tüketimi 100 km'de 3,5 litredir. Bu, şehir içi ve uzun yolculuklarda önemli tasarruflar sağlayabilir.

    Sürüş Deneyimi Multimode şanzıman, Toyota'nın CVT (Sürekli Değişken Şanzıman) teknolojisini kullanır. Bu şanzıman, geleneksel otomatik şanzımanlardan daha pürüzsüz ve daha etkili vites değişiklikleri sağlar. Ancak bazı sürücüler, CVT şanzımanların hızlanma sırasında "kayma" hissi yarattığından şikayet edebilirler.

    Güvenilirlik Toyota, güvenilirliğiyle tanınır ve 1.4 D-4D motoru da bu itibarı destekler. Bu motor, uzun ömürlülüğü ve düşük bakım maliyetleriyle bilinmektedir.

    Donanım Seviyeleri 1.4 D-4D 90 Hp Multimode şanzıman kombinasyonu, Toyota Auris ve Toyota Corolla dahil olmak üzere çeşitli Toyota modellerinde mevcuttur. Advance ve Lounge gibi donanım seviyeleri, deri koltuklar, navigasyon sistemi ve gelişmiş güvenlik özellikleri gibi ek özellikler sunar.

    Sonuç Toyota 1.4 D-4D 90 Hp Multimode şanzıman kombinasyonu, yakıt verimliliği, güvenilirlik ve uygun fiyat gibi avantajlar sunar. Ancak performans beklentilerinizi karşılayıp karşılamayacağını ve CVT şanzımanın sürüş deneyiminizi nasıl etkileyeceğini dikkatlice değerlendirmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Toyota'nın geçmişi ve şuanki haliyle ilgili en ufak bir bilginiz yok EN UFAK.Toyota sağlamlığıyla tanınmış bir marka olduğundan dolayı (çağ dışı olsa da) hala atmosferik motor kullanıyor ve turbo dizellerinin basınç değeri oldukça düşük bu yüzden güçleri de düşük.Ama sapasağlam.Toyota'nın sitesine girseniz görürdünüz Toyota e-cvt ve Multidrive S şanzıman sunuyor MD/S zaten cvt şanzımanın ta kendisi e-cvt ise bir değişiği.Tabii amaç toyotayı kötülemek olunca bunlar görmezden gelinebiliyor.Senin gibiler için üretilmemiş zaten bu araçlar alayım 10 yıl kullanayım diyenler için üretilmiş.Sen git 1.0 3 silindir güç yoksunu trendline poloya ver 1.4d 90hp alacağın parayı merak etmene gerek yok araç gelene kadar 3 ayda kendine gelirsin zaten.
  • NinthMenderReturns N kullanıcısına yanıt
    Hocam, arkadaş otomobil cahili birisi, ne bilgisinden bahsediyorsunuz. Mesajlarına ve konularına bakarsanız trol olduğunu anlarsınız zaten, gülün geçin
  • NinthMenderReturns N kullanıcısına yanıt
    1.4 D-4D 90 Hp motor çim biçme makinesi motoru gibi. Buna ne diyorsunuz ?
    Sağlamlık konusu da tamamen efsane.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdal93

    1.4 D-4D 90 Hp motor çim biçme makinesi motoru gibi. Buna ne diyorsunuz ?
    Sağlamlık konusu da tamamen efsane.

    Beyni yok fikri var adamın.Kardeş yazdığımı okusana bir...
  • NinthMenderReturns N kullanıcısına yanıt
    90 Hp çim biçme makinasına yakışan bir motor.
    Performansı düşük olmasının yanı sıra, PSA motorlarından çok sorunsuz(!) olduğu söylemek mümkün değil.

    Bahsettiğiniz şanzımanlar dahi DSG PoweShift gibi çift kavrama şanzımanların yanına yaklaşamaz. Vites geçişleri hissediliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdal93

    90 Hp çim biçme makinasına yakışan bir motor.
    Performansı düşük olmasının yanı sıra, PSA motorlarından çok sorunsuz(!) olduğu söylemek mümkün değil.

    Bahsettiğiniz şanzımanlar dahi DSG PoweShift gibi çift kavrama şanzımanların yanına yaklaşamaz. Vites geçişleri hissediliyor.

    Dsg leş gibi sorunlu(başıma geldi) Powershift 25.000 lira. CVT hem sorunsuz hem dsg kadar iyi neredeyse.Sorunsuzluk 10bin değil 1000000 kilometredir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Don't feed the troll...
  • Şirket aracı olarak yıllardır 3 ayrı model benzinli Ford Focus otomatik kullandım. Araç değişiklikliği sebebiyle geçiçi olarak bir aydır Toyota corolla sedan 1.4 D-4D kullanıyorum (5000 Km teslim aldım.).

    Yakıt verisi olarak Ford focus 1,6 powershift ile ortalama 9,5 litre yaktığım güzergahta (evet istanbul içi) Toyota 7,3 yakıyor. Bu arada ev iş arası 5 km civarı.

    Bence 2 litre fark için;
    * Geçileri fazlasıyla hissettiren ve kararsız şanzıman tercih edilmez.
    * Ne kadar dizelin torku fazladır denirse denilsin o performans düşüklüğü çekilmez. (Focus rahatlıkle çıktığım dik bir yokuşta kaldığı için güzergahımı değiştirdim.)
    * Focusa yalıtımı berbat diyordum yıllar, toyota yalıtım hiç yapmamış.
    * Araca özel bir durum değil sanırım ama araba işe vardığımda ısınmaya başlıyor. Dondum soğuklarda.


    Ha avantajı yok mu, var. Ford focus dan sonra iç hacim olarak e sınıfı araca geçmiş gibi hissettim :)




  • toyotanın 1.4 dizeline birşey diyemem belki ama o tek kavramalı mmt denen vitesi kaldırsınlar artık
  • NinthMenderReturns N kullanıcısına yanıt
    tam otomatik cvt ler 1.6 132 ps benzinlilerde var toyotalarda.
    1.4 dizel 90ps ler yarı otomatik multi mode var robotize manuel = yarı otomatik . Cvt değil yalnız.



    Manuel toyotadan geçmiş insan için pek fark yaratmaz ama farklı firmadan geçmiş insanlar için tatmin edici olmayabilir benim hoşuma gitti 1.4 otomatik dizel 1.33 100ps benzinli manuelden sonra.
  • Sakin ol ve tidiay dsg kombinasyonunu yavaşça yere bırak.
  • Amacı ortalığı karıştırmak
  • Dayım da 2008 d4d 1.4 mmt var yağını suyunu koyuyor hala biniyor. Ardakadasim da 2014 premium coralla var mmt dün bolca test ettim denildiği gibi mi diye; şamzuman sarsıntılı ama denildiği gibi vites geçişlerini hissediyorsunuz ama kesinlikle konforu torpulemiyor, motor sizi ucurmuyor ama kesinlikle sizi rezilde etmiyor( onyargili yaklaştım bende herkes gibi yokuşta kamyon sollamaya korkarak girdim ama dip gaz yapınca şanzuman 4bin devire kadar spor mod a geçip vites değiştirmiyor dolayısıyla devirleniyor sonuna kadar gücü hissettiriyor). Araba D segment araç değerlerinde geniş ve konforlu, bu yüzden ailelerin tercihi bence. Hiç mi eksiğini bulamadın diyeceksiniz evet var hemde can alıcı eksikler nedir? Tekerleri yol sesini çok alıyor amortisörler sert özellikle arka, yalıtım geliştirilmeli. Araçta donanım eksiği çok mesela hız sabitleme otomatik şamzumanda yok. Az yakıyor sorunsuz bir araç, ama donanım eksikleri ses yalıtımı gibi önemli eksikleri var.( bu arada ben de araç arıyorum sıfır o yüzden neredeyse bir çok modeli deneme şansım oldu ve hala bunun gibi faydalı forumları da takip ediyorum, şunu belirteyim dsg li jetta yada octovia düşünüyordum öncelikle ama dsg nin kara geçmişi beni korkuttu ve çevremde de var 10 binde yada 67 binde patlayan dsg araç o yüzden benim gibi insanlar bazı donanım eksiklerini konfor eksiklerini göz ardı ediyor ve sorunsuz uzun ömürlü toyota, honda vb. Kendini kanıtlamış araçları tercih ediyor)...




  • 2008 yılında toyota corolla 1.6 benzinli aldık.Ankara reis otodan kaza bela olmadan araçta en ufak bir arıza vs olmadan 60bindeyken sattık 2011 kasımda aljden birdaha aynı kasa corolla 1.4d comfort extra otomatik araç aldık ve aracı halen daha kullanıyorum.121binde aracım. Şunu söylemek istiyorum bu araçla yaklaşık 9 senelik bir tecrübem var



    1) bu araç seni yarı yolda bırakmaz

    2)dilinden anlarsan aracın yani hava filtresi,yağ filtresi,yağını,mazot filtresini zamanında değiştirirsen

    3)Vites geçişlerin bu modellerde(yarı otomatik) tork konvertör olmadığı için arıza yapma ihtimali çok az.

    4)90beygir motor ama 205nm tork ile acaba nereyi çıkamadın ?



    isengarda troll mü taşıyosun ? Yoksa foruma mı ? Bi cevap ver@erdal93



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lion_koc -- 22 Ocak 2017; 9:28:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    toyotanın 1.4 dizeline birşey diyemem belki ama o tek kavramalı mmt denen vitesi kaldırsınlar artık

    bu aracı toyota efsanesine kanarak alıp 1 yıl kullanan bir kullanıcı olarak..
    mmt arızası..
    vitesten gelen sesler..
    direksiyon lakırtıları..
    en sonda ecusu yandı korktuk elimizde patlayacak diye uzatmalı garantide bizi tatmin edemedi.

    sattık ve kurtulduk..
    diğerlerini bilemiyorum ama bu corolla efsane idi
    arıza grafiği olarak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    toyotanın 1.4 dizeline birşey diyemem belki ama o tek kavramalı mmt denen vitesi kaldırsınlar artık

    bu aracı toyota efsanesine kanarak alıp 1 yıl kullanan bir kullanıcı olarak..
    mmt arızası..
    vitesten gelen sesler..
    direksiyon lakırtıları..
    en sonda ecusu yandı korktuk elimizde patlayacak diye uzatmalı garantide bizi tatmin edemedi.

    sattık ve kurtulduk..
    diğerlerini bilemiyorum ama bu corolla efsane idi
    arıza grafiği olarak..

    bir araç bu kadar çok satarsa haliyle arızalı araç olma ihtimalide artar. %0.001 ise bu oran, x milyon satan bir araçta yüzdesi kadar hatalı araç olacaktır bu normal.




  • lion_koc kullanıcısına yanıt
    Ulan ne adamlarsınız haa. Eski teknolojili arabalara binip, ama benim arabam sorun çıkarmıyor diyorsunuz. Sorun çıkaran gördüğünüzde de olur o kadar diyorsunuz Ya 2016 model arabanın içinde hala 1990 lardan kalma Casio gibi dijital saat var ya. İnsan utanmaz mı böyle birşeyi yaparken. 10-15 senelik motorlarla, şanzımanlarla herkes sorunsuz olur. Şimdi o kadar laf atılan VW de eski teknoloji motorları koysun, o da sorunsuz olur. Önemli olan yeni teknoloji üretip, onda sorunsuzluğu yakalayabilmek.
  • Çocuğun babası Citroen almış. Birileri de demiş ki "Bu arabaların piyasası yok." . Koca yürekli Erdal azimle yükseltecek PSA'nın piyasasını. Hem de sadece PSA'yı yükseltmekle kalmayacak diğer tüm markaları bitirecek sırayla.



    15 tatil girdi beyler. Çekeceğiz. Yapacak bir şey yok. Gazan mübarek olsun Erdal. Vurduğun marka düşsün. PSA çoban yıldızı olsun, göklerde tek başına parlasın. Ha gayret Erdal! Sayende önce Opel bitti, sonra Honda yalan oldu. Bugün de Toyota'yı batırmayı başarırsan geriye ne kalır ki? Yalnız tavsiyem Volswagen'i sona sakla. Onun da fanları senin kadar yaman.
  • 90hp lik motor manuel şanzımanla ekonomik, yeterli ve taş gibi.



    Otm şanzıman ise pek başarılı değil. Otm dizel düşünen başka markalara baksın.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.