Şimdi Ara

TürkTelekom ile mücadelemi başlatmalı mıyım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
942
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese selamlar, 11.09.2023 tarihinde halihazırda 75Mbps olan sözleşmemi yeniden 75Mbps olarak yeniledim. Lakin sözleşme yeniledikten sonra, internet bağlantımda sürekli kopmalar yaşandı. TürkTelekom müşteri hizmetlerinde arıza kaydı oluşturdum, oluşturulan arıza kaydı düşük hız olduğu için türk telekom internetimi 75mbit'ten 50mbit'e iki kez nakil yaparak (sanırım cayma bedeli ödememem için) düşürdü. Sonrasında TürkTelekom çalışanı beni arayarak taahhüt yaptırdığım tarihte hız arttırma yaptığımı söyledi. Ben ne kadar taahhüt yenilediğimi söylesem de hız arttırma yaptığımı bana söyleyerek üstüne bana sinirlendi. Bu olay için tüketici hakem heyeti'ne başvurdum, hala yanıt bekliyorum.


    Her neyse, 50Mbps olan internetime şu anlık razı olup ISS araştırdığım sırada bir şey fark ettim, bizim evin önünde telefon direği var ve bu direkten doğrudan bizim binadaki dairelere kablolar gidiyor. (Tam bir görsel şölen(!)) Ama yan binamızın önünde elektrik direği yok, herhangi bir kablo gitmiyor. (Üstüne yan binamızda 1 adet sürücü kursu ve emlakçı mevcut.) Altyapısı olup olmadığını merak ederek ilgili sitelerden (GökNet-GıbırNet) altyapı araştırması yaptım ve o anda beynimden vurulmuşa döndüm. Çünkü Yan binamızda fiber internet altyapısı var ve bizim binamız en fazla 45Mbit DSL altyapıyı destekliyor??


    TürkTelekom ile mücadelemi başlatmalı mıyım?


    TürkTelekom ile mücadelemi başlatmalı mıyım?


    Bu konu hakkında TürkTelekom'a dilekçe bıraktım, açık kapı'dan 2 kez başvuruda bulundum, bu gün CİMER üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na başvuruda bulundum, Twitter'dan yazdım. Sonuç mu? Sonuç şu oldu:



    TürkTelekom ile mücadelemi başlatmalı mıyım?



    TürkTelekom sanki dalga geçermişçesine fiber dönüşüm projesi olmadığını, 2024-2025 yatırım programında değerlendirileceğini yazdı. Yazdı ama, yan binamızda varken biz neden 1 yıl boyunca bekliyoruz? Sizce ne yapmalıyım? Ekstra olarak tekrar TürkTelekom il müdürlüğüne gidip sorunumu belirtmeli miyim? Biliyorum bazı firmalar onları darlamadan,sıkmadan iş yapmıyor. Sizce ben de böyle bir yol izlemeli miyim? Telefonla arayıp isteğimi iletmeli miyim? Konu hakkında daha önce tecrübe/bilgi sahibi olan arkadaşlar varsa yardımcı olmasını isterim. Herkese iyi forumlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeetTheOOZ -- 25 Ekim 2023; 10:55:56 >







  • Hocam başıma geleni anlatacağım, belki size ışık tutar diye söylüyorum. Ben de 50 mbit internetimi alt yapım desteklediği için 100 mbit’e çıkardım. Online olarak geçiş yapıldıktan 5 dakika sonra internet o kadar yavaşladı ki, eskisini arar oldum neredeyse. Durumu telekom’a anlattım, önce online olarak yok kablolu mu bağlandınız, yok modeminiz eski, yok bozulmuş olabilir vs vs diyerek en sonunda birini göndermeye ikna oldular.


    Gelen çocuk da dedi ki abi bu modem eski vs ben de ona dedim ki bak sana söz veriyorum yanında modem getir, eğer o modem sorunumu çözerse anında satın alıcam dedim. Fakat 5 dakika önce çalışan modem hız arttırınca bozulmaz dedim. Geldi bir makina yardımıyla değerlerimi ölçtü önce dedi ki her şey normal. Sonra arabasına gitti bir tane modem getirdi denedi ve yine aynı sonucu verince o da şaşırdı. Sonra ben dedi merkezden birini ariyacağım senin portunu resetlesin diye. Çocuk gitti o adamı aradı, adam bir şey yaptı ve sonra bir denedik her şey normale döndü.


    Sözün özü hocam gidin telekoma tatlı bir dille durumu anlatın ve benim hikayemi de anlatın. Eğer port resetliyebiliyorlarsa yapsınlar sizin de sorununuz benimkine çok benzer. Yüksek ihtimal yine portlarda bir yanlışlık oldu yoksa hız arttırınca kopma yaşanmaması lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DelikanliCekirge kullanıcısına yanıt
    Hocam tavsiyeniz için teşekkür ederim, bu konu hakkında zaten Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdum, bir aksiyon alınmazsa durumu tekrar Türk Telekom müdürlüğüne gidip anlatacağım. Altyapı konusu sonradan çıktığı için şu an oluru varsaa onunla uğraşmak daha mantıklı geldi bana.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Alıntı

    metni:
    ... (GökNet-GıbırNet) altyapı araştırması yaptım ve o anda beynimden vurulmuşa döndüm. Çünkü Yan binamızda fiber internet altyapısı var ve bizim binamız en fazla 45Mbit DSL altyapıyı destekliyor??


    Hocam beyninizden vurulacak bir şey yok sakin olun. Hiç altyapısı olmayan ne yapsın felç falan mı kalsın mesela?

    Konuyu "çıkar telefonunu göster" diyen dayılara getirmek istemiyorum ama yan binada fiber var bende yok diye bu kadar şaşırmaya veya sinirlenmeye gerek yok. Evet fiber çok güzel bir teknoloji, umarım herkes bir gün bunun tadını çıkarır. Ancak sizinki aşırıya kaçan bir tepki olmuş.


    Her neyse asıl konuya dönelim. Dilekçe vermişsiniz, Açık Kapı'ya 2 kez yazmışsınız, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına da yazmışsınız. Daha da yapabileceğiniz pek bir şey kalmamış. Zaten Açık Kapı'ya da "şu an için fiber projesi yok, 2024-25 döneminde değerlendirilecektir" diye cevap vermişler. İsterseniz yine dilekçe verebilirsiniz bunun önünde bir engel yok. Her bir yılda 4 çeyrek olur. (Zaten çeyrek dörtte bir demektir :D )

    Her bir çeyrek için bir dilekçe bırakabilirsiniz müdürlüğe. Yasal yollardan şansımızı denemekten başka çaremiz yok. Ayrıca özel proje kapsamında ücreti karşılığında da çektirebilirsiniz bütçeniz uygunsa. Forumda ana konusu var oradan inceleyebilirsiniz.


    Ayrıca katkımız olacaksa ne mutlu, 2 yıl önce açtığım konuya da bakabilirsiniz dilerseniz: https://forum.donanimhaber.com/vdsl-den-fibere-gecis-surecim-tt-altyapisi--151180245


    Yani burada mücadele başlatacak, savaş açacak, taarruza geçecek bir durum yok. Bu bana biraz abartı gibi geldi ;)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dejuf -- 25 Ekim 2023; 11:56:53 >




  • Merhaba,


    Telekom kendi isteği ile fiber çekmeyi kabul etmiyorsa veya tarih olarak çok ileri bir tarihi işaret ediyorsa özel fiber çektirebiliyorsunuz.


    https://forum.donanimhaber.com/ozel-fiber-cektirme--152493687-18#157137710


    Bağlı olduğunuz müdürlüğün erişim planlama birimine başvuru yapın, özel proje istiyorum maliyet ne çıkar bana söyler misiniz deyin mesela. Uygun bir şey ise çektirirsiniz. He yok ben para vermek istemiyorum derseniz, belirli periyotlar halinde başvurularınızı yenileyerek talebinizi aktif tutabilirsiniz fiber noktasında. Bunda bir engel yok üstteki forum arkadaşımızın dediği gibi.


    Bu arada modem üzerinden hat değerlerinizi paylaşabilirseniz onu da bir inceleyelim yapılacak bir şey var ise söyleyelim.


    Yan binada var bende niye yok mevzusuna gelirsek, yani olabiliyor hocam mesela yan binanın elektriği yerin altından gidiyordur seninkisi havadan geliyordur misalen söylüyorum. Bunlar ilgili şirketlerin bölgesel planlamaları ile ilgili bir durum. Ya da bina yenileniyor mesela oraya havai bir bağlantı yapılmak istenmiyor mümkün olduğu kadarı ile.


    Profilinizde Sakarya yazıyor ama ben fotoğrafa bakınca oranın Sakarya olduğunu direkt anladım. Yanlış anlamayın Sakarya uzmanı vs değilim ama Sakarya da çok anım oldu o sebeple söylüyorum.


    @furkangunes04 Hocamız da Sakarya da, sizi yönlendirebileceğini düşünüyorum.





  • Dejuf D kullanıcısına yanıt
    doğrudur hocam, sadece halihazırda 75mbit olan internetim 50 mbit e düşürüldü, onun da siniri var haliyle.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler hocam, değerler ekran görüntüsünde gözüküyor. Yan taraftaki bina yeni bina zaten öyle bir şey de var. Ayrıca, bahsettiğiniz gibi elektrik tellerinin yerin altından gelme projesi bulunduğum caddede henüz yeni başlandı ve neredeyse tamamlanmak üzere. Eğer bu proje sonunu takip eden 5-6 ay içinde gelebilecekse sabırla bekleyebilirim. Aslında evimin arka sokağında da 3 yıl öncesine ait google haritalar fotoğrafını da yüklüyorum. Ama evim o santrale değil, 406 metre ötedeki santrale bağlı. ok işareti ile gösterdiğim yer benim evim.


    TürkTelekom bu gün beni aradı ve maalesef fiber altyapı olmadığını belirtti. İlerleyen zamanlarda başvurumu aktif tutmak için tekrar başvuracağım. Yardımınız için teşekkürler.


    Modemim TP-Link 11AC (TürkTelekom 1200AC)






    TürkTelekom ile mücadelemi başlatmalı mıyım?
    TürkTelekom ile mücadelemi başlatmalı mıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeetTheOOZ -- 25 Ekim 2023; 15:10:20 >




  • MeetTheOOZ M kullanıcısına yanıt

    Merhaba rica ederim. Tabi belirtmeye gerek bile yok ama bildiğiniz gibi elektrik ile internet işlerinin alakası yok misal olarak verdim elektriği. Yani caddenizde elektriklerin yeraltı şeklinde projesi olabilir ama bu internetin de yeraltına alınacağı anlamı taşımıyor zira benzeri projeyi Telekom un veya diğer işletmecilerin de yapması gerekiyor.


    Değerleriniz 75 desteklemiyor evet 66 civarı destekliyor görünüyor. Bu arada görselini eklediğiniz saha dolabı kodu ile sizin ankastre kodu aynı olmadığı için o dolaptan hizmet alamıyorsunuz. Herkes kendi saha dolabından hizmet alıyor bölgesine hangisi hizmet ediyor ise. Zaten o dolap günümüzde tip-7 tarzı kabinlere dönüştürülmüştür zira fiberi çekilmiş dönüşüm bekliyor olarak gözüküyor görselden.


    Saha kodu : 123 sd

    Ankastre kodu 123 sd C5


    Bu şekildedir şema en basit haliyle. Yani 123 sd nin c5 koluyum diyor özetle ankastre kutusu kodu. Mesela bu görselini eklediğiniz saha dolabı 122 sd dir, sizin saha ise 123 sd dir. Bu durumda bu dolaptan hizmet alamazsınız.





  • 2024-2025 fiber planlamasina alinirsaniz yatin kalkin sukredin. apartman kapisinin 5 adim onunde menhol olup da 35 mbps'ye mahkum insanlar tanidim ben. getirmek isterlerse fiberi çinden bile gidip alirlar istemezlerse yan odadan bile cekmezler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Senin için Telekom binaya niye hat çeksin? Adamlar gayet haklı, aşevi işletmiyor. "Devlet memuru çalışmıyor yan geldiği yerden maaş alıyor" diyen aydın(!) çağdaş(!) vatandaşlarımız sağ olsun. Bizim sokaktan da fiber geçti, çekmeyeceklerini bildiğim için baş vurmadım bile.


    Telekom müşteri hizmetlerinde çalışan bayan aynı senin gibi bana da sinirlendi, ters konuştu. Türkçede çok güzel sözler vardır mesela, köpeksiz köy buldu değneksiz geziyor gibi.

  • denn.zent D kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Bizim sokaktan da fiber geçti, çekmeyeceklerini bildiğim için baş vurmadım bile.


    Çok hatalı bir düşünce hocam. Sen yasal zeminde talebine karşılık aradığın sürece kimse sana bir şey diyemez. Seni reddeder, taleplerine olumsuz döner eyvallah bunda bir sıkıntı yok ancak bir hizmet talep ediyorsun diye kimse kimseye kızamaz. Bunun adı bugün ftth olur yarın başka bir şey olur, vatandaş da taleplerini iletebilir bunda bir sorun yok. Sen de başvurabilirsin, bakarsın bugün onaylanmaz yarın onaylanır sen de ftth kullanırsın. Ben ADSL/VDSL ile iyiyim hiçbir sorunum yok diyorsan elbette saygımız sonsuz. Telekom müstakil evlere de fiber çekiyor yani bir kısıtlaması söz konusu değil bu noktada. Forumumuzda gördük ftth yapılan köyler, mezralar bile oldu geçmişten günümüze. Yani hizmeti talep ettiğin sürece (belirli aralıklarla ve yasal zeminde kalarak) belki bugün olmasa da ilerleyen süreçlerde talep ettiğin hizmete kavuşabilirsin. Elbette şu görüş de var, bizim hiç talebimiz olmadan yapılsa diye de konuşuyoruz forumda inşallah o günleri de görürüz. Herkesin internet kullanım alışkanlığı farklı olduğu için ihtiyaçları bilemeyiz, o yüzden kimseyi de yargılamak haddimize değil elbette. Bazen anlık yargılayabiliyoruz ama devamında pişman oluyoruz. Bilemeyiz ki kimin ihtiyacı nedir vesaire.





  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    ADSL mi kalmış? Kim ADSL ile ben iyiyim der? Hiç çalmayan telefona aylık 55 TL ödüyoruz. VDSL desen port bile yok.


    Telekom kamu hizmeti. Özelleştirme yapıldıysa bile ona göre şartlar konulmalıydı. Benim talep etmeme gerek yok, kendileri çoktan bağlamalıydılar. İletişim dediğin şey senin anayasa ile güvence altına alınmış bir hakkın... Bakalım yarın idare, yargı bu durumlara ne diyecek?

  • Başlatmalısın tabii ki. 2,5 yıl uğraştım ama sonunda fiberi aldım, 6-7 aydır fiber kullanıyorum. Öncesinde de 100Mbps VDSL kullanıyordum. Gerçek internet fibermiş diyebilirim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MeetTheOOZ M kullanıcısına yanıt

    7 tane saha dolabı aktarması yaptım t11 tip 7 tip 23 dolap çoktan değiştirmiştir eskiden ev telefonu hizmet versin yeterli gözü ile bakıyorduk. 50 metre yakında dolabı olmasına rağmen 250 metre ileride olan dolaptan hizmet vermek zorunda kalıyorlar orada saha dolabı yerini değiştirmek bile ayır maliyet var.

  • Hocam o yeşil renkli altyapı ve uzaklık gösteren site hangi site nereden akıyorsunuz ona?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdem3113 kullanıcısına yanıt

    https://goknet.com.tr


    göknetden bakıyorlar

  • erdem3113 kullanıcısına yanıt

    Güldürennet.

  • tundra202006 kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncelleme:
    CİMER üzerinden oluşturduğum şikayet üzerine beni BTK'ya yönlendirdiler. Aynı şikayeti BTK'ya ilettiğimde ekteki mesajlar gelmeye başladı. Daha öncesinde mesaj gelmemişti ve beni 444'lü numaradan arayıp altyapımın olmadığını bu yüzden fiber internetten yararlanamayacağımı söylemişlerdi.

    Bu arada 06.11.2023 itibari ile ev interneti ve mobil şebekelerde sanırım bir sıkıntı var. İnternet bağlantıları sürekli kopuyor.


    TürkTelekom ile mücadelemi başlatmalı mıyım? TürkTelekom ile mücadelemi başlatmalı mıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeetTheOOZ -- 7 Kasım 2023; 10:58:8 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.