Şimdi Ara

Yüksek devirde kullanmak ve motor temizligi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Normalde sakın kullanan birisiyim 2500 devir gelmeden üst vitese geçerim. Araç benzinli Corolla. Mantıken bu enjektorlerde vs pislik olmasın diye haftada bir kere filan ikinci viteste 5.500 devire kadar çıkarım(Redline 6.5) bunun motora bir zararı var mıdır?
    Not: soğuk motorda yapmam bunu asla
    Motor isindiktan sonra veya şehirlerarası yollardaki çok uzun rampalarda yaparım.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yüksek Devrinde Kullanım ve Motor Temizliği

    Motorun yüksek devirlerde kullanılması, kurum birikimini azaltarak motor performansını artırabilir. Bu, özellikle benzinli araçlarda geçerlidir.

    Uzun yolculuklar, motorun yüksek devirlerde çalışmasına ve biriken kurumun atılmasına fırsat tanır. Ancak, yüksek devirlerde sürekli kullanım önerilmez, çünkü bu motor parçalarına zarar verebilir.

    Motor temizliği, biriken kurum ve diğer kalıntıların giderilmesinde etkili bir yöntemdir. Motor temizleme ürünlerinin kullanımı veya profesyonel bir temizlik hizmeti almak, motorun verimliliğini ve ömrünü uzatmaya yardımcı olabilir.

    Yüksek devirli kullanımın ve motor temizliğinin bir arada uygulanması, optimum motor performansı için faydalı olabilir. Ancak, bu işlemlerin aşırıya kaçırılmaması ve üreticinin kullanım tavsiyelerinin dikkate alınması önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • istersen 10 dakika oyle sür bişey olmaz. 1 saat filan olursa yağ aşırı ısınır conta yakar. ama ayda bir 10 dakika filan 4000 5000 devir arası sürmek iyi geliyor benim araca belki de psikolojik
  • 10 dk öyle süreceğine düz yolda 5.viteste 110 la 3 bin devir veya 4 viteste 100 le 3.500 falan gitmekte acar heralde
  • konu yerine gelmiş max devir max hızda kaç dk bi araba gidebilir

    yada dizel bir araç 6 vitesli

    4000 devirde 5. vites de ne kadar süre sorunsuz gidebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    konu yerine gelmiş max devir max hızda kaç dk bi araba gidebilir

    yada dizel bir araç 6 vitesli

    4000 devirde 5. vites de ne kadar süre sorunsuz gidebilir.
    2 saate yakın 4000 rpm civarında kullandım 1.6 tdci makineyi bir problem yaşamadım
  • Bizde 2005 corolla vardı. Uzun yolda araç 4000 devir altına inmiyordu. Yani şöyle diyim İstanbul - Ankara arası 3 saat 4000 devir üstünde gidiyorduk malum 5 vites. 12 yıl boyunca bir şey olmadı.

    Yaptığın şeyin çok gerekli olduğunu düşünmüyorum bu arada normal kullanımda performansını biraz arttırsan zaten atmosferik motorda isyer istemez devirlerin yüksek olacak.Hiç yoktan 2.viteste yapmak çok saçma. 4 te yap bari. Ya da bayır inerken düşük viteste in aynı şey.
  • Temizlik amaçlı yüksek devir çevirmenin pek bir anlamı yok. O enjektörler zaten dakikada binlerce kez aç-kapa yapıyorlar. İçlerinden sürekli basınçlı benzin geçiyor. Dolayısıyla benzinli motorda enjektörler siz istemeseniz de temiz kalır zaten (yakıt filtresinde bir sıkıntı olmadığı sürece).
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Temizlik amaçlı yüksek devir çevirmenin pek bir anlamı yok. O enjektörler zaten dakikada binlerce kez aç-kapa yapıyorlar. İçlerinden sürekli basınçlı benzin geçiyor. Dolayısıyla benzinli motorda enjektörler siz istemeseniz de temiz kalır zaten (yakıt filtresinde bir sıkıntı olmadığı sürece).
    Heryerde boş yapıyosun heryerde muhalefetsin bundan sonra girdiğin her konuda böyle enselerim seni sen benim konularıma girip saçma sapan yorumlar yapıyosun haddin olmadığı halde
  • sendeki kaç model bilmiyorum da 1.6 132lik olanda lpg hiç montaj olmamışsa izmir otobandan taşı gaza koy 6. vites git istanbula kadar
  • Yüksek devirde kullanmak zarar verebilir
  • 20 veya 15 günde bir çıkın otobana maksimum 25-30 km yol elzemdir daha üstüne gerek yok tabi tercih sizin. Son vitesiniz ve bir önceki vitesinizde benzinliyse 4500 devir üstünde tutarak seyredin hız fark etmez. Aracınıza iyi geleceğini göreceksiniz. Motor üzerindeki hantallığı ve moleküller arasındaki boğukluğu atar. İnsan gibi düşünün bütün yaşamımız ufak ufak adımlarla yürüyerek geçirirsek ne dirençli oluruz ne bağışıklığımız kuvvetlenir nede acil bi durum olduğunda hızlı davranabiliriz. Arada bi koşmak ve terlemek lazım ciğerleri açmak ve toksinleri atmak lazım değil mi ? Aynen böyle bi durum. Yağınızı kaliteli seçin ve her zaman 1.000-1.500 km önce değiştirmeye özen gösterin

    Kendi aracımda böyle yaptım 6 sene boyunca hala kompresyon değerleri yerinde ve yağ yakma falanda yok
  • Bişey olmaz atmosferik motor. Turbo olsa neyse
  • Ben yaptım bi halta yaramaz fazladan yakıt harcayıp motoru yoruyosun. Onun yine yağ bakımlarını düzenli yaptır orjinal yağ kullan hatta aracının orjinal yetkili servisinde bakım yaptır yakıtı shell opet gibi düzgün yerlerden al gerçi aynı bölgede çok değişmiyor ama kaşarlaşmış petrolcüler yakıtla ufuk oynamalar yapıyor kar etmek için. Neyse kısaca şöyle diyim. Normalde sanayide ustam var hatta sanayide 3 usta var diyolarsa motordan anlayan biri odur öyle diyim. Ama gidip orjinal seviste yaptırdığım bakımı unutamıyorum. Yağ berrak sür ekmeğe ye o derece araba pamuk gibi vitesler yumaşcık adamlar araca ne yaptıysa artık manyak bişeydi. Şimdi ilerde daha modelli bişey olursa kesinlikle kendi servisine gidicem. Ayırıcam parayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mjordan2345 -- 11 Ekim 2019; 3:57:59 >




  • yaptığınız şeyin cebinizi o an için daha hızlı boşaltmaktan başka yaptığı birşey yok,

    tamamen psikolojik, mekanik bir şeye yarış atı manası yüklemeye gerek yok,

    motora zararı yoktur, ama faydasıda yoktur, yani sanıldığı gibi, kurum atsın, çapak atsın, pislik atsın diye birşey yok,

    düşük devir sürdüm şunun bir devrini dayayımda araç şahlahsın olayı yok, günün sonunda neyse o dur motor yani

    20 yıllık aktif sürüş tecrübeme dayanarak söylüyorum,

    ortalama bir atmosferik benzinli motorun termal verimliliği 2000/2500 devir civarlarıdır,

    özellikle uzun yolda sabit ve 2000/2500 devir hızıyla katettiğim uzun yol mesafelerinden sonra,

    her seferinde gördüm ki, gaza ani yüklenmelerde, araç şehir içindeki sürüşe göre daha atik.

    niye; çünkü motoru yormuyorum, sınırlarını zorlamıyorum, motor eski tabirle şişmiyor, fakat ihtiyaç olduğu anda maks gücünü verebiliyor,

    maks verimlilikte seyahat ettiğim için motorda zaten kurum vs gibi yan ürünler artmadığı gibi mevcutta olandanda yakılarak atılıyor, çünkü çiğ veya yakılamayan yakıt olmadığı için egzos gazı sıcaklığı daha yüksek,

    kısaca her daim efendi sürüş tarzını benimseyin derim, güce ihtiyaç duyduğunuzda yada tamamen zevk için, pedalı sona dayadığınızda zaten karşılığını alacaksınız..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robert Lewandowski RL9

    10 dk öyle süreceğine düz yolda 5.viteste 110 la 3 bin devir veya 4 viteste 100 le 3.500 falan gitmekte acar heralde
    👍
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.