Şimdi Ara

2011 Linea İncelemelerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
16.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 aydan fazla kullandım ve tecrübelerimden umarım linea almak isteyen arkadaşlar faydalanır.


    -Öncelikle araç 0 km olarak dayıma tahsis edildi, bana olan 10bin km borcu karşılığı almıştım arabayı ve şuanda 5bin km de ve 2011 model 1.3 multijet 90 hp.


    -İçi hoş, 2011 model bir araçta olması gereken şekilde.Cd çaları fena değil, cd ve radyo arası geçişler tek tuşla yapılıyor, ses sistemide kötü değil ama çokta iyi değil.

    -Yakıtı olması gerektiği gibi, şehir dışında 90-100 km hızında 5-6 litre arasında yakıyor.Araç henüz yeni olduğu için ileride yakıtın düşeceğini düşünüyorum.Bunun dışında yakıt konusunda ekonomik olduğunu söyleyebilirim.

    -Emniyet kemerinizi takmak zorundasınız.Sürücü ve ön koltuktada bir kişi varsa onunda kemerini takması lazım.Bu iyi birşey ama unuttuğunuz zaman takana kadar o uzun biiiiipppp sesi insanı deli ediyor.Kapatmayı bilen varsa yazsın lütfen


    -Süspansiyonları yumuşaktı, belki araç sıfır olduğu için normal, çukarlardan hiç kaçmadım az hissettiriyor.

    -Arka koltuktada 3 kişi ile sıkışmıyorsunuz ama yayılamıyorsunuzda.

    -Geniş bir bagajı var.


    Olumsuz Yönleri:

    -İlk defa kullanınca aracın sağını solunu gerçekten zor kestirdim.Parklarda gerçekten çok sorun yaşadım.Ama bir süre sonra alışıyorsunuz.

    -120 km hızdan sonra araç sapıtıyor.Gerçekten şeritte tutmak mümkün değil.Yol boştu, otoyolda 180 km son hıza ulaştım. (5.viteste ve gaz pedalı yere yapıştı), bu arabayla kimse hız denemesin cidden tırstım.Ama gerçekten arabayı 120 den sonra hele 140tan sonra kendi şeridinde(düz) tutmak gerçekten zor.İnsana savrulacak, uçacak hissi veriyor.

    -Malzemesini kalitesiz buldum.İçinin malzemesi çok basit plastikten üretilmiş çin malı oyuncaklar olur ya hani onlar gibi kalitesiz.Ama fonksiyonları var tabi bardak koyma yeri cart curt.

    -Performans beklemeyin, zaten dizel ve ağır bir araba gerçekten, fabrika verileride bunu gösteriyor 0-100 km/h ulaşması 13.8saniye.Sadece 2.viteste gazı dipledikten bir süre sonra ivmelenme hissedebiliyorsunuz.

    -Çok olmasada içeriye motordan ses alıyor.

    -Fiat ın, "bagajı sürücü koltuğunun altındaki mandal ile açmak" felsefesini bir türlü anlayabilmiş değilim bu arabada da yine var...


    Ben olsam bu paranın üstüne az daha ekleyip başka alternatifler üretirdim.Megane veya Lancer tercih ederdim.Ayrıca linea yı boyutlarından ötürü C sınıfına sokmamak lazım, B sınıfı ile C sınıfı arasında kalmış bir araç diyebilirim.Umarım alacak/almayı düşünen arkadaşlara faydalı olur.
    Araç ile ilgili sorularınızı başlık altından sorabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi to iMMortalize -- 29 Ekim 2010; 23:04:26 >







  • söylediginiz kadarıyla bahsi geçen araç dizel ama 90-100 km hızla sabit 5-6 lt mi motorin tüketiyor?


    imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ar ge -- 29 Ekim 2010; 18:20:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    söylediginiz kadarıyla bahsi geçen araç dizel ama 90-100 km hızla sabit 5-6 lt mi motorin tüketiyor?


    imla


    evet uzun yolda 5-6 arasında tüketiyor.

    Ekleme: Fabrika verileri 4 lt diyor ama araç 5.6 ortalama tüketiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi to iMMortalize -- 29 Ekim 2010; 18:23:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: to iMMortalize

    quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    söylediginiz kadarıyla bahsi geçen araç dizel ama 90-100 km hızla sabit 5-6 lt mi motorin tüketiyor?


    imla


    evet uzun yolda 5-6 arasında tüketiyor.

    Ekleme: Fabrika verileri 4 lt diyor ama araç 5.6 ortalama tüketiyor.


    rakipleri o hızlarda şehirdışında 3,8- 4.5 lt arası tüketiyor. üstelik hacimsel farklılıkları da var (1.4-1.5 ve 1.6 dizeller)

    c4 ve 307 sabit 100 km hızla 4.2 lt
    megane 4.6/5.0 lt
    focus 5 lt civarında tüketiyor. Yeni 1.6 TDi golf' ün tüketimini görmedim ama o da bu degerlerde veya altındadır.




  • Hepsine okeyde 120 den sonra yolda durmayan linea nasıl oluyor onu çözemedim , bizim 1998 model polo bile 140 ile doğru düzgün gidiyor yolda , 120 den sonra kendini bozması için balansında problem olması gerekir ......Hele sınıf tartışmasına hiç girmeyeliım 3 gün 3 gece sürer walla
  • Hocam araç yeni ama 120 km sapıtmak için düşük bir hız. Cukurlardan da kacmamıssınız, vardır bir problem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: to iMMortalize

    quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    söylediginiz kadarıyla bahsi geçen araç dizel ama 90-100 km hızla sabit 5-6 lt mi motorin tüketiyor?


    imla


    evet uzun yolda 5-6 arasında tüketiyor.

    Ekleme: Fabrika verileri 4 lt diyor ama araç 5.6 ortalama tüketiyor.

    Normalde uzun yolsa sakin kullanıyorsanız o kadar yakmaması lazım.
    Uzun yolda asılmazsa çok ekonomiktir 1.3.
    Sizin aracın fazla yakması büyük ihtimal yeni olduğundandır.
    Bakımlardan sonra normale döner.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Hepsine okeyde 120 den sonra yolda durmayan linea nasıl oluyor onu çözemedim , bizim 1998 model polo bile 140 ile doğru düzgün gidiyor yolda , 120 den sonra kendini bozması için balansında problem olması gerekir ......Hele sınıf tartışmasına hiç girmeyeliım 3 gün 3 gece sürer walla


    hocam inanki yoldan atacak gibi geliyor insana, hatlarından dolayı herhalde.Arabada 4 kişiydik, buna rağmen araç savrulacak hissi veriyordu.

    Yakıt konusundada 5.6 sabit hep.Aslında bu biraz daha düşebilir, çünki kullandığımız mazot bedava (Şirketin verdiği araç olduğu için aylık 200 litre anlaşmalı benzin istasyonlarından) olduğu için 2 defa bursadan yalovaya gidip geldiğim var, tabi insanın yakıt konusunda çekinmemesi kullanışınıda artırabiliyor




  • Siz aracı deniyecem diye uzun yoldada basmışsınızdır , çünkü 180 km hıza kadar çıktım demişsiniz. Hızınızı bir arttırıp bir düşürmüşsünüzdür ondan dolayı araç 6 litreyi görmüşsünüzdür şehir dışında ama nasıl kullandınız bilemiyecem ben bile kendi aracım ile şehir dışında ne kadar zorladıysam 6 litreyi göremedim. 90 - 100 km sabit en fazla 5 litre yakar o motor o da en fazla.

    1,3 75 HP Multijet Grande Punto sahibiyken şehir dışı ortalamam tam 5 litreydi. Genelde İstanbul - İzmit yapardım ve hızım 120 - 140 arası olurdu genelde. Arada bu hızları aşıp indiğimden oluyordu Linea'nın durumunu bilemiyecem ama ben 150 km hızda bile gayet rahat şeritimde tutuyordum aracı.

    Malzeme kalitesi olarak özellikle teybin tuşları oldukça kalitesiz , kullanıma göre ortalama 50,000 km civarlarında soyulmalar başlıyor tuşlarda :)




  • Bu sınıfta en az yakan sıralaması megane > linea > focus olur. Uzun yoldaki tüketimler doğruyu yansıtmıyor.
  • klasik fiat otomobili.motor iyi,yol tutuş berbat,kalite içler acısı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoshow

    Bu sınıfta en az yakan sıralaması megane > linea > focus olur. Uzun yoldaki tüketimler doğruyu yansıtmıyor.


    Arkadaşım ben aracın bilgisayarından gördüğümü söylüyorum, 5.6

    Araç rodajdan yeni çıktı, bir daha uzun yol yapıpı bakmam lazım haliyle düşecektir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Siz aracı deniyecem diye uzun yoldada basmışsınızdır , çünkü 180 km hıza kadar çıktım demişsiniz. Hızınızı bir arttırıp bir düşürmüşsünüzdür ondan dolayı araç 6 litreyi görmüşsünüzdür şehir dışında ama nasıl kullandınız bilemiyecem ben bile kendi aracım ile şehir dışında ne kadar zorladıysam 6 litreyi göremedim. 90 - 100 km sabit en fazla 5 litre yakar o motor o da en fazla.

    1,3 75 HP Multijet Grande Punto sahibiyken şehir dışı ortalamam tam 5 litreydi. Genelde İstanbul - İzmit yapardım ve hızım 120 - 140 arası olurdu genelde. Arada bu hızları aşıp indiğimden oluyordu Linea'nın durumunu bilemiyecem ama ben 150 km hızda bile gayet rahat şeritimde tutuyordum aracı.

    Malzeme kalitesi olarak özellikle teybin tuşları oldukça kalitesiz , kullanıma göre ortalama 50,000 km civarlarında soyulmalar başlıyor tuşlarda :)



    Evet haklısınız, araç zaten daha yeni ileride tüketimin düşmesi muhtemel.Aracın aerodinamiğinden midir bilemeyeceğim, 140tan sonra araçta hiçte kendimi güvende hissetmedim, yolcularda öyle.Hatta kullandığım yol bursa - balıkesir otoyolu, gıcır gıcır yoldu yani Şöyle anlatayım, araç 120 km hızdan sonra hızlandıkça savrulur gibi oluyor, sağa sola yelteniyor, direksiyonu düz tutmak gerçekten çok zordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoshow

    Bu sınıfta en az yakan sıralaması megane > linea > focus olur. Uzun yoldaki tüketimler doğruyu yansıtmıyor.

    C sınıfı PSA araçları sizin sıralamanızın altında yakıt tüketiyor. ( C4 / 307/ 308)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autoshow

    Bu sınıfta en az yakan sıralaması megane > linea > focus olur. Uzun yoldaki tüketimler doğruyu yansıtmıyor.

    her yoldaki veri doğruyu yansıtır ama şartlar aynı olmalı, yani sürüş tarzı motorun yeniliği, hava ve yol durumu aynı olmalı
  • Şimdi senin bu incelemene canı gönülden inanalım değil mi ?Tam bir fıat düşmanı olarak buraya gelip yorumlar yazmışsın.Yok efendim 120 den sonra sapıtıyormuş yolda tutmak zormuş falan falan...Ben 98 paliom ile 190 la 15 20 km otoyolda yol yapıyordum.Öyle uçacak kaçacak gibi de olmuyordu.Şimdi ki puntomla 160 la mıcırlı dubla yolda 20-30 km basarım.Hiç de ucacak kaçacak gibi olmaz.Bence arabayı şöför sürer.Kimi adam vardır altına mercedes de versen yolda tutmayı beceremez.Dikkat edin yol tutuşu şöyle zayıf böyle kötü diyen adamların hiçbirinin direksiyon tecrübesi iyi dğildir.Ayrıca yakıt tüketimini de 5-6 litre demen yakıtı nasıl ölçtüğünü gösteriyor.Arkadaşım sen fıata binme fiatın sana ihtiyacı yok sen git seni fiyatlarıyla soyan markaların yanına git.
  • Aynı motora sahip Palio da 130 dan sonra yükselicek gibi oluyor. Ama insan alışınca problem yok. 190 a kadar çıkıyor araç sıkıntısız.
  • evet 120 de araç güvensiz demek haaksızlık oluyor. 150 km ye kadar o araç rahatsızlık yaratmaz kanımca. logan bile 120 de gayet stabil gidiyor.
  • her markanın elle tutulmayacak araçlarını buraya yazarsak türkiyedeki araçların %90 nı elle tutulmaz. bence oralara hiç girme.
    geçmişide geçmişin şartlarında değerlendirmek lazım. mercedese, toyotaya, hondaya , bilmem onlarca markaya gelmemi dediler. ülkeye yatırım yapmamı dediler. fiat bu ülkeye yatırım yapan ilk otomotiv firması, bu ülkeye işçisine inanan ilk ülke. şuanda dünyadaki en büyük 2. üretim tesisin olduğu ülke. bu ülkede otomotiv sektörünün şuanda dünyada hatırı sayılır bir hale getiren en öndeki firma. geçmişi eleştirmek çok kolay, ne yani fiat o zaman bunu yaptıda reno meganmı getirdi ülkeye. reno 12ler çok dahamı iyiydi. o yıllarda bu ülke fakirdi, ve sadece o araçlara güç yetiyordu, ihracat şimdiki gibi ebay dan bişe beğenip amerikadan 10 günde evinin önüne dgetirir gibi olmuyordu. araç geçirmek için ülkeye ya milletvekili yada en az çelenkli asker tanıdığın olmalydı. o yüzden bırakın bu tofaş, fiat ajitasyonunu, adam gibi eksiği gediği varsa araçları eleştirin




  • sağolasın geçmişi çok iyi biliyorum 37 yaşındayım

    renolar demişsin evet çok daha iyiydi onlar hala o araçlar tercih ediliyor fiatın araçları kolayca döküldüğü için (bkz. toros)

    tofaş halk alamadığı için satılmadı ...o yıllarda ekonomiyi korumak adına kendi araç tekelimizi oluşturmak ve yabancılara para kaptırmamak adına satıldı ... yoksa kim ne yapardı performans ve donanım fakiri, ne giden ne durabilen aracı ?

    ev fiyatına sattılar o arabaları .... ithal etme hakkı da tanımadılar tanısalar da 3-4 araba fiyatına geldiğinden çok az kişi almaya cesaret edebildi

    neyse zaten yazdıklarımı düzgün okusan bu şekilde yorum yapmazdın

    evet hala da iddia ediyorum bravo dışında elle tutulur aracı yok fiyatı uygun olmasa onları da alan olmaz ya neyse



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi over and under -- 30 Ekim 2010; 19:54:06 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.