Şimdi Ara

30.000 km.de balon lastik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hepinize saygılar.30.000 km de bridgestone turanza er300 205/55/16,arka lastiğimiz bariz fark edilen büyükçe bir şekilde balon yaptı.Diğer lastiklerimizde problem yok,stepne de ince tip,kimi lastikçiler sorun olmaz sür dediler,kimileri balonluyu at sadece 2 adet yeni alıp öne tak dediler.Bulunğum ilin yolları da genel olarak kötü.Ne yapmalıyım?Yardımcı olacak herkese şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wappocan -- 22 Kasım 2012; 20:04:26 >



  • Digerleri iyi durumdaysa 2 al yoksa 4 al ekonomik durumuna da bakar tabi.

    Zaten 30k olmus digerler tas catlasa 20k daha gider.

    Bridgestone balon yaptigini ilk defa duydum tabi yapmayacak diye birsey yok ama. Uretim tarihi ne bu arada?
  • hiç belli olmaz yarın öbür gün acil bir yere gitmen gerekir. farketmeden veya bir şey olmaz diyerek hızlı gidersin. allah göstermesin kaza felan olur, işin maddi kısmını bir kenara bırak, öyle bir şeyi yaşamak bile alt üst eder insanı. sonuçta balonlu lastikte yırtılma, yarılma gayet olası bir durum. 4 lastiği 600-1000 lira aralığında bir fiyata değiştirebilirsin, bunu ekstra masraf olarak görme, sadece erken ödeme gibi düşün, zaten 40bine dayanmadan yeni lastik almak zorunda kalacaksın.

    şimdi düşün, 10bin km daha balonlu lastikle gitmenin ne anlamı var?

    gerekirse kredi çek, borç al veya ne bileyim ankarada zengin kuzenin varsa ondan para al, değiştir o lastikler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    hiç belli olmaz yarın öbür gün acil bir yere gitmen gerekir. farketmeden veya bir şey olmaz diyerek hızlı gidersin. allah göstermesin kaza felan olur, işin maddi kısmını bir kenara bırak, öyle bir şeyi yaşamak bile alt üst eder insanı. sonuçta balonlu lastikte yırtılma, yarılma gayet olası bir durum. 4 lastiği 600-1000 lira aralığında bir fiyata değiştirebilirsin, bunu ekstra masraf olarak görme, sadece erken ödeme gibi düşün, zaten 40bine dayanmadan yeni lastik almak zorunda kalacaksın.

    şimdi düşün, 10bin km daha balonlu lastikle gitmenin ne anlamı var?

    gerekirse kredi çek, borç al veya ne bileyim ankarada zengin kuzenin varsa ondan para al, değiştir o lastikler.
    araç fiestamı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    araç fiestamı

    sanıyorum 2011 model 1,3cdti Opel Astra Classic Sedan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    araç fiestamı

    sanıyorum 2011 model 1,3cdti Opel Astra Classic Sedan

    Alıntıları Göster
    Daha önce başka bir konuda yazdığım bir mesajı buraya kopyalıyorum. Balonlu lastiği mutlaka değiştirmenizi tavsiye ederim.





    Lastiğin üzerinde oluşan balon, yanak kısmındaki tellerin kırılması ya da kopması sebebiyle, lastiğin o bölgedeki mukavemetinin düşmesinden kaynaklanmaktadır.

    Normal şartlarda hava basıncının tamamı lastiğin iç yapsında yer alan teller ve 'belt' dediğimiz kuşaklar tarafından karşılanır. Fakat yanak kısmındaki teller kopar ya da kırılırsa o bölgede bir kritik kesit oluşur. Lastiğin hava basıncı o bölgede bir şişliğe sebep olur. Çünkü o bölgede artık bir tel olmadığı için hava basıncı direkt olarak kauçuk malzeme üzerinde oluşur. Bu da lastiğin mukavemetinin o kritik kesitte ciddi oranda azalmasına ve lastiğin patlama riskinin artmasına sebep olur.

    Balon yapan lastiğin mümkün olan en kısa zamanda yenisi ile değiştirilmesi gerekmektedir. Çünkü balon yapan kısmın tamiri mümkün değildir.

    Ve unutmayın ki bir lastik, en dayanıksız bölgesi kadar güçlüdür. Tıpkı bir zincirin en zayıf halkası kadar kuvvetli olması gibi.

    Bir lastiğin balon yapmasına sebep olan durumlar ise şöyledir.

    - Aracınızı park ettiğinizde lastiğin keskin kenarlı bir taş üzerine denk gelmesi,
    - Kaldırıma çıkmaya çalışmak ya da park ederken kaldırıma çarpmak,
    - Lastiğin taşıyabileceğinden daha fazla yüklenmesi (bkz : yük indeksi)
    - Çok keskin kenarlı çukurlardan nispeten hızlı geçilmesi.

    Araç üzerindeki lastiklerin farklı aşınma hızlarından kaynaklanan durumlar için de tavsiyem ; lastiklerin belirli aralıklarla (örneğin 8000 - 10000 km gibi) rotasyona sokulması, eğer stepne de aynı marka ve model ise rotasyon esnasında stepnenin de rotasyone dahil edilmesi.

    Bunun dışında bir lastik kullanılsa da kullanılmasa da ömrü 4-5 yıldır. Ömrünü dolduran lastik görevini tam manasıyla yerine getiremez. Sertleşir, yol tutuş azalır, fren mesafesi ciddi oranda artar, viraj emniyeti azalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Daha önce başka bir konuda yazdığım bir mesajı buraya kopyalıyorum. Balonlu lastiği mutlaka değiştirmenizi tavsiye ederim.





    Lastiğin üzerinde oluşan balon, yanak kısmındaki tellerin kırılması ya da kopması sebebiyle, lastiğin o bölgedeki mukavemetinin düşmesinden kaynaklanmaktadır.

    Normal şartlarda hava basıncının tamamı lastiğin iç yapsında yer alan teller ve 'belt' dediğimiz kuşaklar tarafından karşılanır. Fakat yanak kısmındaki teller kopar ya da kırılırsa o bölgede bir kritik kesit oluşur. Lastiğin hava basıncı o bölgede bir şişliğe sebep olur. Çünkü o bölgede artık bir tel olmadığı için hava basıncı direkt olarak kauçuk malzeme üzerinde oluşur. Bu da lastiğin mukavemetinin o kritik kesitte ciddi oranda azalmasına ve lastiğin patlama riskinin artmasına sebep olur.

    Balon yapan lastiğin mümkün olan en kısa zamanda yenisi ile değiştirilmesi gerekmektedir. Çünkü balon yapan kısmın tamiri mümkün değildir.

    Ve unutmayın ki bir lastik, en dayanıksız bölgesi kadar güçlüdür. Tıpkı bir zincirin en zayıf halkası kadar kuvvetli olması gibi.

    Bir lastiğin balon yapmasına sebep olan durumlar ise şöyledir.

    - Aracınızı park ettiğinizde lastiğin keskin kenarlı bir taş üzerine denk gelmesi,
    - Kaldırıma çıkmaya çalışmak ya da park ederken kaldırıma çarpmak,
    - Lastiğin taşıyabileceğinden daha fazla yüklenmesi (bkz : yük indeksi)
    - Çok keskin kenarlı çukurlardan nispeten hızlı geçilmesi.

    Araç üzerindeki lastiklerin farklı aşınma hızlarından kaynaklanan durumlar için de tavsiyem ; lastiklerin belirli aralıklarla (örneğin 8000 - 10000 km gibi) rotasyona sokulması, eğer stepne de aynı marka ve model ise rotasyon esnasında stepnenin de rotasyone dahil edilmesi.

    Bunun dışında bir lastik kullanılsa da kullanılmasa da ömrü 4-5 yıldır. Ömrünü dolduran lastik görevini tam manasıyla yerine getiremez. Sertleşir, yol tutuş azalır, fren mesafesi ciddi oranda artar, viraj emniyeti azalır.

    Alıntıları Göster
    er300 gibi sağlam bi lastik balon yaptıysa baya sert bi darbe almış olmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    araç fiestamı

    araç 2011 astra sedan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    er300 gibi sağlam bi lastik balon yaptıysa baya sert bi darbe almış olmalı

    Alıntıları Göster
    Evet 100km hız ile giderken bi çukura çok fena daldım.Balon cidden büyük.Tabi bilgisizlikten biraz da lastikçilerin tamir ettik bir şey olmaz laflarından ötürü önemsemedi(tabi olduğu gibi geri döndü balon).Defalarca 100-150 km lik uzun yollarda 120-150 arası hızlarda sürmeye devam ettik.Galiba tek açıklaması Allah korumuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    araç fiestamı

    araç 2011 astra sedan

    Alıntıları Göster
    ilk defa bridgestone'un balon yaptığını duyuyorum hele ki er300 taş gibi lastiktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Digerleri iyi durumdaysa 2 al yoksa 4 al ekonomik durumuna da bakar tabi.

    Zaten 30k olmus digerler tas catlasa 20k daha gider.

    Bridgestone balon yaptigini ilk defa duydum tabi yapmayacak diye birsey yok ama. Uretim tarihi ne bu arada?

    Üretim tarihi 04/2011.Galiba can daha kıymetli deyip 4 ü ne değişmek en mantıklısı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuSoniC

    ilk defa bridgestone'un balon yaptığını duyuyorum hele ki er300 taş gibi lastiktir.

    er300 kadar kaliteli daha sert bir lastik var mı önerebileceğiniz?Konfor ve yalıtım konusunda hiç bir sıkıntısı yok arabanın.Yeterki balon yapma ihtimali düşük ve en az er300 kadar kaliteli olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    araç fiestamı

    araç 2011 astra sedan

    arkadaşımda fiesta var aynı sorun ondada var... 65 yanak altı bütün lastiklerde sorun olur... nedenide ülkemizdeki yolların vahim durumu...

    yeni lastikler mutlaka 65 yanak yada daha buyuk olsun yoksa gene balon yapar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: MuSoniC

    ilk defa bridgestone'un balon yaptığını duyuyorum hele ki er300 taş gibi lastiktir.

    er300 kadar kaliteli daha sert bir lastik var mı önerebileceğiniz?Konfor ve yalıtım konusunda hiç bir sıkıntısı yok arabanın.Yeterki balon yapma ihtimali düşük ve en az er300 kadar kaliteli olsun

    Ben şu an bridgestone potenza adrenalin kullanıyorum. Yol tutuş, fren, ıslak zemin yol tutuşu 10 numara (lastik ısındıktan sonra daha iyi). Çok sağlam bir lastik.
    Şu an 37.000 km'de 05/2008 üretimli lastik (trafiğe çıkış 06/2009). Kalkışta ne bir patinaj ne de abs'nin erken devreye girmesi gibi bir problem var. Yani oldukça uzun ömürlü bir lastik. Fakat karlı zeminde diğer yazlık lastiklerden çok daha kötü.

    Ama bir daha alır mıyım dersen almam. Çünkü artık sert ve sesli lastikten bıktım. Kafa kalmadı gürültüden.
    Ancak bu yönden bir sıkıntın yoksa tavsiyemdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 24 Kasım 2012; 0:53:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: MuSoniC

    ilk defa bridgestone'un balon yaptığını duyuyorum hele ki er300 taş gibi lastiktir.

    er300 kadar kaliteli daha sert bir lastik var mı önerebileceğiniz?Konfor ve yalıtım konusunda hiç bir sıkıntısı yok arabanın.Yeterki balon yapma ihtimali düşük ve en az er300 kadar kaliteli olsun

    Ben şu an bridgestone potenza adrenalin kullanıyorum. Yol tutuş, fren, ıslak zemin yol tutuşu 10 numara (lastik ısındıktan sonra daha iyi). Çok sağlam bir lastik.
    Şu an 37.000 km'de 05/2008 üretimli lastik (trafiğe çıkış 06/2009). Kalkışta ne bir patinaj ne de abs'nin erken devreye girmesi gibi bir problem var. Yani oldukça uzun ömürlü bir lastik. Fakat karlı zeminde diğer yazlık lastiklerden çok daha kötü.

    Ama bir daha alır mıyım dersen almam. Çünkü artık sert ve sesli lastikten bıktım. Kafa kalmadı gürültüden.
    Ancak bu yönden bir sıkıntın yoksa tavsiyemdir.

    Alıntıları Göster
    Hocam sizin araç avensis galiba,siz sesten şikeyetçi iseniz ben hayli hayli şikayetçi olurum gibi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wappocan -- 24 Kasım 2012; 0:57:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    araç fiestamı

    araç 2011 astra sedan

    arkadaşımda fiesta var aynı sorun ondada var... 65 yanak altı bütün lastiklerde sorun olur... nedenide ülkemizdeki yolların vahim durumu...

    yeni lastikler mutlaka 65 yanak yada daha buyuk olsun yoksa gene balon yapar...

    Fiziki kurallar içerisinde pek mümkün görünmüyor gibi araştırdığım kadarıyla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    Hocam sizin araç avensis galiba,siz sesten şikeyetçi iseniz ben hayli hayli şikayetçi olurum gibi :)

    ses tamamen lastikten kaynaklı, başka bir avensiste farklı lastikte arabayı tanıyamadım:)

    ama işte her şey birarada olmuyor ne yazık ki. hem sert olsun hem balon yapmasın hem de sessiz olsun:) böyle bir kombinasyon yok ne yazık ki.

    ben yazın yeni çıkan michelin primacy 3 alacam, çok iyi değerlere sahip. ama balon konusunda nasıldır bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    araç fiestamı

    araç 2011 astra sedan

    arkadaşımda fiesta var aynı sorun ondada var... 65 yanak altı bütün lastiklerde sorun olur... nedenide ülkemizdeki yolların vahim durumu...

    yeni lastikler mutlaka 65 yanak yada daha buyuk olsun yoksa gene balon yapar...

    Fiziki kurallar içerisinde pek mümkün görünmüyor gibi araştırdığım kadarıyla

    mümkün degilse devam edin aynı yolda ;) herkes kendi bilir kendi çeker cezasını...




  • maddi durum el veriyorsa hepsini değiştirin derim.. Yok o kadar veremem şimdi derseniz 2 tane alın devam edin.. ama en mantıklısı komple değiştirmek.. sonuçta ortalama 40.000km'dir lastiklerin ömrü ve 40.000km'ye pek bir şey kalmamış..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    maddi durum el veriyorsa hepsini değiştirin derim.. Yok o kadar veremem şimdi derseniz 2 tane alın devam edin.. ama en mantıklısı komple değiştirmek.. sonuçta ortalama 40.000km'dir lastiklerin ömrü ve 40.000km'ye pek bir şey kalmamış..
    4 lastiğide değiştirin bana kalırsa.Arka lastikleride evin deposuna atarsınız gün gelir birşey olur 2-3 bin km kullanırsınız.Balon yapan lastik mutlaka ama mutlaka değiştirilmeli sizin de dediğiniz gibi Allah korumuş.Yeni lastik seçiminizde bende michlen öneriyorum piyasanın en iyi lastiğidir ama o lastiklerde balon yapar diyorlar bende kullanıyorum ama dikkat etmek gerek.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.