|
Bildirim
|
Kalp ve mantık 308 diyor işte, düşünmeye gerek yok
|
Hocam highline manuel golf 7 kullanicisiyim. Acikcasi serit takipmis tabela tanimaymis bunlar bana cok asiri gereksiz geliyor. Aracta aradigim ozellikler: bluetooth, otomatik kararan dikiz aynasi, otomatik kapanan yan aynalar, far sensoru park sensoru yagmur sensoru vs. diger oyuncaklar beni hic cezbetmiyor. Tercih meselesidir belki ama bu donanimlar iki aracta da varsa golf 7 tercih ederdim. 308 arkadasimda var cok begendigim bir arac. Sanmam problem yaratacagini. FAKAT! Otomatik diyorsaniz isler degisir. Sans meselesi. Dsg problemli bir sanziman. Riskli biraz. Dedigim gibi manuelse golf 7 alirdim, otomatikse sirf dsg yuzunden golf almazdim.
|
cevap için teşekkürler fakat dün bir arakdaşla muhabbet ederken bile ne düşünüyorsun sorusuna 308 cevabını verdim. ben kaç tane pejo aldıysam hep sıkıntı yaşattı cevabını aldım. zamanında ctroen aldım herkes yanlış yapmışsın dedi en yakınımdakiler bile. sorduklarımda ford kemiklidir toyata sağlamdır wv alınacak arabalar gibi cevaplar aldım. sonra zarar etmeden citroeni satıp. 70 bin km yi geçmemiş full paket bir fiesta aldım. manueldi. o paraya bineceğim en berbat araba olduğunu yaklaşık 15 gün içinde anladım. bana citroene için bunları söyleyen insanlar ise ford u görünce doğru yolu bulmuşsun düzgün araba almışsın ford şöyledir böyledir dediler hep. acaba ben şanslıydımda bu psa grubunun sıkıntısınamı denk gelmedim diyorum.
|
Golf iyidir ama 308 f/p araç.
Gtline ama 17 jant ile olsa iyi olur. Ya da temiz 2017 allure+comfort ve üzeri de olur. Ben 2018 manuel highline golften 2016 classic ed.plus 308e döndüm. Aradaki 40 bin tl ile de tek katlı ev yaptım bitmek üzere :) |
Bu versusta golf için sorunsuz diyenlerin aklına şaşarım. Yalan söyleyerek insanları aldatmayın, dağ belasından çekenlerin örneklerini örtmeye utanmıyor musunuz?
|
Hocam bende 2016 model 2008 var.
Almadan önce herkes bana pejo ya sakin para verme dedi. Ama bu sakin para verme diyenler hayatında bir kez bile peugeot kullanmamış insanlar. Kulaklarimi tikayip gidip 0 km dizel 2008 aldim. Keşke daha önce alsaymisim.hele ki yakıt konusunda muazzam bir tüketimi ver.donanım olarakta zaten bahsetmissiniz bu paralarda bu donanimda pejo dan başka araç bulamazsın. Karar ve para sizin ama aklınızda pejo ile ilgili kesinlikle bir soru işareti olmasın. Heleki Eat sanziman olacaksa tadından yenmez. |
Su an pejoya biniyorum. Okuma yazman varsa zaten az oncede yazdim ayni seyi.
|
İlk 3 Bin KM den sonra ki Peugeot 308 Gt Line izlenimleri.
Arkadaşlar yorum yapan herkese teşekkür ederim. o kadar uzun uzun irdeledikten sonra 308 de karar kılıp 308 i aldık. 308 almak isteyen arkadaşlara rehber olması açısından bu konunun devamını getirmek istedim. zaten gerek daha ucuz gerek daha yakışıklı diye bir yanımız 308 e yakındı sonuçta o şekilde oldu gelelim arac ile ilgili düşüncelerime. MOTOR, aracın motoru 1.6 blue hdi dizel motor son derece sessiz çalışıyor araç yalıtımı en son sıfır olarak aldığım 2015 citroen c4 exclusice göre çok başarılı. motor sesini az duyuyorsunuz. belli hızlara kadar hiç duymuyorsunuz. 120 bg olan araç yaıt konusunda agresif kullanımlarda 6 litre civarında yakıyor. 100-110 arası sakin kullanımlarda 5 litre yakmak hiç zor değil. tork konventöründen kaynaklı ani hızlanmalar başarılı olsada motordaki ivmelenmenin yola yansıması daha zayıf açıkcası ama yeterli oluyor. c4 yarı otomatik şanzımanla e-hdi kullanıyordu o konuda daha başarılıydı ama büyük bir eksiklik değil. birde adblue nin ne olduğunu araca binince öğrendim 2400 km sonra motor çalışmaz adblue ekleyin gibi bir uyarı verince hayatıma yeni bir şey daha girmiş oldu. bu adblue olayı başımıza dert olacak gibi görünüyor. 308 lerin adblue tanklarının sıkıntılı olduğunu zırt pırt arızalandığını duydum umarım can sıkmaz. aracın start stop sistemi son derece başarılı gerçi c4 tede aynı idi ama c4 te motor devreye girer farlar da anlık güç azalıyor gibi oluyordu. 308 de farlar led olduğundan olsa gerek öyle bir şey yok ve motorun ne zaman kapanıp açıldığını anlamıyorsunuz bile yıldırım hızında devreye giriyor. wv grubundaki start&stop çok sancılı olduğu için her defasında kapatıyorduk. ŞANZIMAN, Aracın şüphesiz ki en can alıcı noktası burası. daha önce dsg, edc ve mcp(etg) şanzımanların hepsine bindim ve araçlarımın hemen hemen hpsi ya sıfır yada sıfır ayarında 10-15 bin km de alınmış araçlardı. sonuç olarak dsg ve edc son derece hızlı geçişlere sahipti. edc zaman zaman kararsız kalıp aniden vites küçültüp arabaya kafa attırıyordu. dsg de bu çok daha az oluyor du ayak gaz üstünde kökleme durumunda olduğunda ise vites geçişleri hissedilir oluyordu. ve sanki her değişimde aracın canından yediğini anlıyordun. mcp yi hiç anlatmıyorum bile kaldırıma çıkarken baskı balatadan koku gelir. geçişlerde hissettirir. ne yapsam da vites geçişi hissedilmese diye adam psikolojisini bozar cinsteydi. citroen c4 ü o yüzden ve servis kalitesizliğinden satmıştım. ama EAT6 için en kadar konuşsam azdır. bu akdar iyi olduğunu beklemiyordum açıkcası daha doğrusu bu kadar iyi bir teknolojiyi kullanmayı pejo ya yakıştırmıyordum. bana dsg yi edc yi kesinlikle aratmıyor hatta onlardan daha iyi olduğunu düşündürttü. mcp de kullanılır kullanılmaz değil ama takıntılı isen kullanmayacaksın arkadaş. eat6 nın adı mucize şanzıman olabilir. eat8 ler heralde çok daha iyidir. yada ciddi yakıt tasarrufu sağlatıyordur. ama mcp şanzıman eat6 ya göre daha tasarruflu idi. eat 6 da geçişleri hissetmek için herşeyi bırakıp tüm dikkati şanzımana vermek lazım. o anlamda dsg nin 1 tık altında ama dsg den inip buna binen adam kesinlikle dsg yi aramaz. umarım eat 6 şanzıman dedikleri kadar dayanıklıdır. şanzıman ile ilgili çok sağlam detayli incelemeler mevcut ama bizim insanımız illaki kullanan birisinden duyacak yani :) ARAÇ KAPORTA DETAY ALT TAKIM VS, aracın bagaj kapağı plastik, iyi kötü bir şey diyemeyeceğim bir sıkıntısını görmedim. ön kaputun aliminyum olduğunu duydum sanki ön kaput kazalı bir aracın kaputuymuş gibifarların üzerine biraz taşmış sanki çizgiler tam oturmuyormuş gibi duruyor. bu anlamda rahatsız edici bir şey yok ama ilk incelediğimde ulen kazalımı gibisinden bir bakmıştım meğer tasarımı o şekildeymiş. onun dışında kapılar bir wv audi kapısı gibi olmasada kapanışı falan son derece tok. citroenlerin veya eski pejoların şırrak diye bir kapı kapanışı vardı. kıyazlanmaz bile. ama wv deki o kapı kapanışını hissettirmiyor. aracın yalıtımı son derece başarılı. motor sesinin olmadığını söylemiştik fakat bu arabada rüzgar sesi de yok. beni en çok şaşırtan lastik sesinin yok denecek kadar az olmasıydı. aracımda şuanda sava marka yazlık lastik takılı 3-5 bin km yol yapmış durumda. ben citoren c4 ün aynısı olur diye düşünüyordum ama aracın ciddi anlamda bir çok yeri ve malzemeleri farklı. Direksiyon son derece kullanışlı ve küçük olması bence çok iyi olmuş. logitech direksiyonlara benziyor. bu durumda bile gösterge panellerini görmek tam sınırdayken. büyük bir direksiyon simidiyle görmek imkansız olurdu. hız sabitleyici düğmeler direksiyonun üzerinde değil. direksiyon küçük olduğundan direksiyondaki düğmeler vs vs biraz yetersiz. direksiyon standart olarak hissiz ve son derece yumuşak bir şekilde dönüşü var. aracın dönüş manevrasıda hoşuma gitti. gelelim alt takıma. araç c4 ün aynısı olduğu için aynı alt takımı bekliyordum. süspansiyonlar orta düzeyde başarılı bir yol tutuşu var. konforu iyi. arkalar torsiyon çubuğu sert vuruntulu ve sesli olur diye düşünüyordum. c4 gene arkadan küt küt sesler gelirdi. bu arabayı o açıdan düzeltmişler arka taraf gayet sessiz çalışıyor. wv grubunun alt takım konforunu kesinlikle aratmaz ama bir wv değil bu konuda. ama bir ford toyota gibide kalas gibi değil yani olması gerektiği kararda. alt takım konforu bir parça golf ten kötü olsada yol tutuşuda golf 7 den bir parça iyi. yani şuan can sıkıcı kronik bir şey bulamadım. bu noktaya kadar kayda değer golf 7 yi tercih edecek bir şey bulmadım. bu araç yerine golf 7 alsaydım heralde her 308 gördüğümde çok üzülürdüm. tabi 308 in golf e göre tercih sebebi olması için en full paketi olması gerekiyor. yani gidip 308 active mi golf 7 mi deseler golf bu yarışı açık ara kazanır. çünkü 308 gt line gerek sahte difüzörleri gerek yan çıtaları kayar sinyallari ne bilim jantları vs ile golf 7 highline dan sonderece yakışıklı bir araç. Gelelim adblue baş belasına, 308 in adblue olayı son derece zorlu bir süreç. golf 7 nin adblue konan versiyonuna hiç binmedim yorum yapamayacağım. ama 308 e ad blue eklemek için bagaj havuzunu çıkart bagaj tahtasını çıkart sonra sub wooferin kablosunu sök sonra sub wooferi cıkart depoya ulaş kısmı biraz sıkıntılı şunu mazot kapağına koyamıyorlarmıydı yani. kaç km gider ne kadar sıklıkla adblue konur deneyip göreceğiz. ilk defa adblue gördüm o da bu araçtaydı. ARACIN DONANIM ÖZELLİKLERİ, aracın gt line ile gelen donanımları azımsanacak gibi değilsadece denon ses sistemi ve kırmızı dikişler için bile alınır. aracın koltukları rahat denecek seviyede ama golf 7 koltukları daha rahattı. direksiyon zaten çok başka birşey anlatılmaz yaşanır. -aracta standart bir hız sabitleyici ve sınırlayıcı var. 2015 modelinde adaptif varken 2017 en full de neden normal hız sabitleyici ve sınırlayıcı var anlamış değilim. güvenlik sıkıntısından dolayı kaldırmış olabilirler. -aracın ekranı son derece renkler canlı dokunma hassasiyeti başarılı. ama yinede son derece bom boş kalan ekran altı bölmede bir klima kontrolcüsü olsaydı daha iyi olurdu. zaten klima zırt pırt ellenen bir şey değil ayarlıyorsun 23 e yol boyunca seninle gidiyor ön cam buğu çözme vs zaten ayrı bir tuşu var. araçta cd girişi falan bulamadım. aux girişide yok. telefonu bletooth la eşleyip müzik dinliyorum. bluetooth ses aktarım kalitesi son derece iyi kablodan bir farkı yok. arkada 220 v priz var. önde şurda burda çakmak girişi var. usb den telefonu bağladığınızda şarj oluyor gayet güzel bir şekilde. android auto türkiyede adam akıllı çalışmıyor. biz xiaomi telefonda çalıştıramadık. ama samsunglara huawei lere android auto apk si yüklenince çalışıyor. apple de ise hiç ikiletmeden sorunsuz bir şekilde çalışıyor. aracın geri görüş kamerası çok başarılı belli bir yakınlıktan sonra aracı kuş bakışı gösteriyor 360 derece kamera gibi takılıyor ama 360 derece değil. açıkcası sunduğu performansla 360 dereceye gerekte kalmıyor. -kör nokta algılama son derece başarılı çalışıyor işini yapıyor. -şerit takip asistanı sizinle yol boyunca takip yapmıyor. sinya vermeden şerit değiştirmek istediğinizde direksiyona mudahale ediyor ama siz ısrarcı olursanız kontrolü bırakıyor. az veya silik bir yol çizgisi olsa bile tanıyor. ve harika bir şekilde sizi şeride sokuyor. direksiyonu komple araca bırakırsanız 3-4 kere sizi şeride çoktuktan sonra kontrolu almanız gerektiği konusunda sizi uyarıyor. ikaz bitincede devre dışı kalıyor. yani güvenliğin için kontrolü full bana bırakma ben otomatik pilot değilim diyor yoksa girersin refuja diyor. muhtemelen güvenlik nedeniyle böyle yapmışlar çünkü ikazdan sonra hafif direksiyon kontrolünü alsan bile kesintisiz devam ediyor. ama harika birşey dur klima açıyordum dur yanımdaki birşey dedi dikkatim dağıldı vs durumlarında can kurtarır ziraa çok sert virajları bile aldı. 150 ile giderken bile görevini yapıyor. ama siz siz olun konrolü elden bırakmayın. - araçta trim aksam sesi yok. wv den daha başarılı buldum açıkcası malzemeler kapı içleri vs yumuşak dolgu malzemesinden hatta bir çok marka ön cam cercevelerini yumuşak yaparken arkalara sert plastiği çakıyor bu aracın önü arkası yumuşak ön konsol yumuşak. tek sert kalan yer ekranın altındaki ses açma kapama tuşunun olduğu yer o kısımada dokunmak kalite hissiyatı yaratıyor. ama start stop tuşları elektronik park freni vs krom kaplama gibi onlar yarın öbürgün silinecekmiş eskiyecekmiş gibi durmuyor yani. -aracın led far teknolojisi harika ve alcaklık yükseklik ayarını kendisi otomatik yapıyor. otomatik uzun kısa far olayı sorunsuz çalışıyor. aydınlatması çok başarılı geçmişteki araçlarıma yok zenonlar ledler neler neler yaptım. ama olmadı. 308 gibi olmadı. ömrümde bindiğim en iyi far aydınlatması diyebilirim. araçta en çok beğendiğim özelliklerden biri oldu önünü net görüyorsun arkadaş. uzunu kısa her şeyi ayrı güzel adam selektör çakarsan aklını alırsın yani o derece şimşek gibi çakıyor. bu arada sis farı yok denmiş tamponda son derece başarılı led sis farları var. onlarında rengi beyaz yani. aracın far aydınlatma vs sistemine diyecek yok. araçta özellik çok saymakla bitmez en çok merak edilenleri saydım. haha bu arada park asist kullanmayı bilirsen alışırsan son derece pratik ve sıfıra yakın yanıştığını gördüm. ama çok kullanmadığım için kesin bir şey söyleyemeyeceğim. ama işini yapıyor arkadaş. -tabela tnaıma olsada olur olamsada olur çok işe yaradığını söyleyemeyeceğim ama tabelaları kaçırmıyor. eds olan yerlerde yanyana 70-50 gibi hız sınırları oluyor mesela otomobil 70 iken kbüyük taşıtların 50 olduğu yerlerde bizim pejo 50 yi baz alıyor. ama kaçırmıyor bir şekilde yakalıyor hız sınırını hatta hız sınırı kalktı tabelasını bile okuyor. ledli ışıklı tabelalarıda okuyor. KONFOR cam tavanın açılmıyor olamsı daha büyük artı çünkü boydan boya bir camınız oluyor. arkada oturanların üzerinde bir çıta yada tavanın alçalması gibi bir durum söz konusu değil. açılan yarım tavandansa açılmayan boydan boya camı tercih ederim doğrusu. arka diz mesafesi dar sayılmaz. 2 metre adam bindikten sonra jeep olmadıktan sonra her araba sıkıntılı. sanki polonun arka mesafesi gibi daracık bir ortam varm gibi yazılmış hiç alakası yok. baya yatarak araba kullanmama rağmen tam arkamda oturan 1.80 lik erkek rahat ettiğini söylüyor ve dizleri koltuğa değmiyor. aracın malzeme klaitesi peugeot dan beklenmeyecek kadar kaliteli düzeyde. aracın cam görüş açıları ayna açıları gayet güzel. araca alıştıktan sonra aracı bedeninizin bir parçası şeklinde kullanabiliyorsunuz. araç uzun yolda yormuyor. eğlence sistemi son derece iyi klima sı güzel soğutuyor ve araç için yeterli. eminiyet kemerleri çok sıkmıyor. koltuk kafalıkları yukarı aşağı ayarlanabiliyor sadece öne arakya gelme durumu yok. o yuzden koltuğunuzu iyi ayarlamazsanız kafanızı başlığa değdirmeniz zor oluyor. bel desteği elektrikli değil manuel olarak bir tekerliği çevirerek ayarıyorsunuz. eşya gözleri yeterli düzeyde torpidosu soğutmalı ve baya geniş. telefon koyacağınız pek yeriniz kalmıyor vites önünde telefon sığacak bir yer var. ama telefonu sabitlemeden telefonun navigasyonunu falan kullanmak zor. yani bir araç tutacağı lazım. yada android auto yada apple car play kullanacaksınız. aracın frenleri son derece yumuşak. araba uzun yolda ve şehir içinde kullanıma uygun en uygun araçlardan bir tanesi. şimdilik söyleyeceklerim bunlar ama pejo benim için mimli bir arabadır. araç şuan 80 bin kmde yakında olacak sıkıntılar vs vs hepsini paylaşacağım. pejo bu sefer yapmış desemde aklımın bir köşesinde pejo aracı sıkıntılıdır nazlıdır düşüncesi olacak. bunu da deneyip binip göreceğiz. edit: aracın sport modundan bahsetmeyi unutmuşum. aracın sport modu çok başarılı. çok iyi bir yazılım ayarı yapılmış ciddi anlamda araç serileşiyor. bastığında gidiyor ivmelenmeler oluşuyor. kadranların kırmızı olması ayrı bir hava katıyor. bu arada motor ses değişiyor. bilmeyen insanın o sesin hoparlörlerden geldiğini anlaması imkansız. egzos acayımmı diye yanınızdakini kandırsanız inanır bence. ama sport mort yakıyor arkadaş :) |
Bende 308 2017 makyajlı modeli var. Boyum 1.81 arka diz mesafesinden dolayı sıkıntı yapan olmadı. Cam tavan tek parça ses yok sıkıntı yok. 420 litre bağajı ve bir sürü oyuncağı var. Eşim bu arabada araba sürmeyi öğrendi ve arabadan memnun. Kısacası 308 gtline alın keyfinize bakın. Yok alınmazmış falanmış bunlar hikaye. Bu arada aracım allure blue hdi eat 6.
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 21 Temmuz 2019; 20:6:17 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|