Şimdi Ara

Akülü Arabalar için 12V 7A Akü ve Şarj Adaptörü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, Pilsan marka 12 V 7 A sıfır akü aldım. Yanında ek olarak 12 V 1 A adaptör aldım. Ortalama 7 saat şarj ettim ama çok az şarj oldu. Sorularım şöyle:


    1- Aküyü daha fazla şarjda tutmam mı gerekir ?

    2- Adaptör üzerinde yanan ışık akü dolduğunda sönecek mi ve ben burdan akünün dolduğunu mu anlayacağım ?

    3- Eğer adatör üzerindeki ışığın amacı bu değilse nedir ?

    4- Son olarak akünün dolduğunu adaptör ışığından anlamayacaksam nerden anlayacağım ?


    Teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ek olarak görsel paylaşayım, düzenek bu şekilde arkadaşlar.


    Akülü Arabalar için 12V 7A Akü ve Şarj Adaptörü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam 12 V akü 12 V ile değil 18V ile şarj edilir 12 V ile daha zor olur ama o adaptör ufak kalır akü için

  • Akünün üzerinde şarj voltajı ve diğer bilgileri yazması lazım bu resimde yok belki öbür tarafında vardır ayrıca adaptör bilgileride gerekir eğer 12v ise tam şarj etmeniz mümkün değil 14.4v olmalı adaptör voltajı adaptöründe akününde ayrıntılı resimlerini ekleyin ona göre yorum yapalım.Hayırlı günler dilerim.

  • İstanbulTrafiği kullanıcısına yanıt

    şaka mısınız siz 18v? aküyü mü patlatsın?.


    14.4 / 14.6 / 14.8v aralığında yada 13.8v da şaj edilir.

  • K3L3B0SS K kullanıcısına yanıt

    Aslında 220 ile şarz edilir. 220den 13. küsüre düşerken de arada 18volta uğruyor. Belki sonuç değişmiyor ama

    Alıntı

    metni:
    şaka mı

    deyince bu gerçekleri de yazmak icap etti. Tabi buna istinaden ve binaenaleyh, aküyü istediğin voltajda şarz edebilirsin diye düşünmesin izleyenler... Fişe taktığımız bir gerçek ama fiş de ona takılıyor sonuçta.


    Gerilimlerin savaşı!!! vauv! (Arapça vav harfi)

  • İstanbulTrafiği kullanıcısına yanıt
    Tövbe bismillah her gün yeni bir şey öğreniyoruz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • K3L3B0SS K kullanıcısına yanıt

    Aküyü patlatmak mı :) hocam şarj esnasında ürünün voltajı ne ise onun yüzde 30 üzerine kadar voltaj uygulamanız uygundur.

  • İstanbulTrafiği kullanıcısına yanıt

    siz bilginiz olmadığı konularda bence insanları yönlendirmeyin. başına bir iş gelirse savcılığa sizi şikayet eder.

  • K3L3B0SS K kullanıcısına yanıt

    Ne savcılıkmış yau!! Hatalı bilgiyi düzeltelim işte, ne şikayeti? Konu açan da zaten hatalı bilgisiyle konu açıyor.


    Bazen insan uzun süre kontrolsüz kalacağını düşünemiyor çalışan sistemin. Ocakta unutulan demlik gibi. Ne hatalar yapıyoruz.... Gerek unutarak gerekse de ilk defa karşılaşarak..

  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    siz bana verdiği son cevabı görmediniz sanırım hala aynı şeyi söylemekten ısrarlı

  • Babyhope markası var ümit bisikletin. Hepsi aşağı yukarı aynıdır diye düşünüyorum, onun adaptörü mesela 12V DC.

  • K3L3B0SS K kullanıcısına yanıt

    Gereksiz konuşmalara girmek istemem ama akü fabrikalarına şarj cihazı üreten bir yerde elektronik mühendisiyim bence sen bilmediğin konularda yargı dağıtma hocam. Birazdan bir iş arkadaşım motor aküsünü getirdi onu da şarj edicem daha önce de ettim. Elini bir elektronik cihaza sürdünde mi bana ahkam kesiyorsun?

  • K3L3B0SS K kullanıcısına yanıt

    İdeali 14.4 V dur fakat üstünede çıkarsanız sağlam bir aküyse patlamaz.

  • ben sizle daha fazla diyaloğa girmeyecem diplomayı almamışsınız bastırmışsınız resmen bu şekilde mühendis olunmaz.

  • İstanbulTrafiği kullanıcısına yanıt

    Şarz olayında gerilim güvenliğinden bahsederken gerilimin devamlı uygulandığı düşünülür. Akü gerilimi üstünde gerilim zararlıdır kimse tartışmaz. ANcak oto aküsü gibi güçlü yüksek amperlli aküler daha dayanıklıdır ve uzun şarzda da idare edebilir, fazla olan gerilimi de. -Pek tabi dayanıklı aküye de zararlı işlem ömrünü kısaltacaktır.-


    ANcak ufak aküler, özellikle ve özellikle Li-ion vb kapastesi fazla tip depo unsuları şarz konusundaki tehlikelerinden dolayı özel devrelere ihtiyaç duyar. Aksi taktirde hem pahalı olan güç depo aracı ziyan olur hem de bulunduğu kısma belki de etrafına zarar verir. Özel devre gerektiren batarya vb devamlı şarzda bırakmak elektronik genel kültürüne göre faciadır.


    Ucu açık konuşunca aykırı birçok hal de çelişki ile işin içine giriyor. Diğer taraftan bu bölümdeki birçok değerli forumdaşımızın güvenilirliğinden ötürü, yazılanlar ve ya müdahale edilmeyenler takipçilerinde doğru olduğunu düşündürür. "Böyle bir bölümde söylenemezdi herhalde" dedirtebilir. Doğrusunu söylemek gerek.


    Diğer taraftan piladam duymasın bu konuyu!!!





  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Hocam daha öncesinde üniversite döneminde 180 adetlik pil için batarya yönetim sistemi de tasarladım. Li- ion pil ile kurşun asit akünün batarya şarj prosesi ne kadar birbirine benzese de bambaşka iki durumdur. Li- ion da iç direnç farklıdır bir kere bu bile prosesi değiştirir.

  • İstanbulTrafiği kullanıcısına yanıt

    Birbirinden o denli farklı ve tehlikeli haller için cevapladık zaten? Fişe takılıp da başıboş bırakılacak hem de hak ettiğinden daha fazla gerilim namına....

  • Akü 18v ile mi şarj edilir ? Hem de voltaj uygulayarak ? Dostum o diplomayı yavaşça yere bırak. Birisi okur, gider direk 18v ile akü şarj eder. Akü gücünü kaybedince uğraşır durur.


    Konuya gelirsek ; adam konuyu açıp kayboldu. Belki başkasının işine yarar ; 12v 1A diye satılan şarj aletleri genelde 0.3A-0.4A akım veriyor. Çoğu sahte etiket yani.

  • Amphitritel kullanıcısına yanıt

    Bakın bu konudan vallahi yoruldum nereden bulaştım keşke yazmasaydım 14.4 V idealdir ama 18V ile etsenizde patlamaz dedim.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.