Şimdi Ara

Clio LPG'li motor sübap ayarı? YRD LTF

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
16.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2002 clio var, benzinde hiç bir sıkıntısı yok ama gazda hafif titreme yapıyor ve yokuş çıkarken biraz bayılıyor, geçen bujileri değiştirdim usta sübap ayarlarından biri sıkıntılı dedi. Gazda buji kablolarından üçünü yerinden çıkardığımızda motorda titreme oluyor birini çıkardığımızda bir fark olmuyor yani biri problemli büyük ihtimalle sübaptandır dedi iki ay önce conta yandığı için motor içi triger, contalar kayışlar hepsi değişti büyük ihtimal o usta sübap ayarı yapamadı dedi, ustaya telle ulaştım benzinde bir sıkıntı yok benim yapacağım birşey de yok dedi ama araştırdığım kadarıyla gazlı arabalarda bu ayar gazı da dikkate alarak yapmak gerekiyormuş bizim usta yok yaw deyip durur. Bir arkadaşın ustasından telle fiyat aldım 50 tl ayarlarız dedi fiyat nasıl bu ayar bu fiyata mı yapılıyor ve sizce sorun o ayardan sonra çözülür mü?

    Konuya hakim olan arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi horozerk -- 13 Aralık 2010; 20:28:08 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Clio LPG'li Motor Sübap Ayarı

    LPG'li Renault Clio araçlarının sübap ayarı, motorun düzgün çalışması için önemli bir bakım işlemidir. Sübapların doğru ayarlanması, motorun verimli çalışmasını, emisyonların azaltılmasını ve aracın performansının iyileştirilmesini sağlar.

    Clio Hangi Motorlarda Sübap Ayarı Gereklidir?

    Tüm Clio modelleri sübap ayarı gerektirmez. Sübap ayarı yapılan Clio modelleri şunlardır:

    • Clio 1.2 16v
    • Clio 1.4 8v
    • Clio 2 1.4 8v

    Clio Sübap Ayar Değerleri

    Clio motorlarındaki sübap ayarı değerleri modele göre değişir:

    • Clio 1.4 8 Valf: Emme subapları: 0,10 mm, Egzoz subapları: 0,15 mm
    • Clio 2 1.4 8 Valf: Emme subapları: 0,10 mm, Egzoz subapları: 0,15 mm
    • Clio 1.2 16 Valf: Emme subapları: 0,15 mm, Egzoz subapları: 0,20 mm

    Clio Sübap Ayarı Nasıl Yapılır?

    Sübap ayarı, yetkili bir servis tarafından yapılmalıdır. Proses genellikle şu adımları içerir:

    1. Motorun soğumasına izin ver.
    2. Buji kablolarını çıkar.
    3. Eksantrik mili kasnağını gevşet.
    4. Süpap boşluğunu ölç ve ayar değerlerine göre ayarla.
    5. Eksantrik mili kasnağını sık.
    6. Buji kablolarını tekrar tak.

    Clio Sübap Ayarı Fiyatı

    Clio sübap ayarı fiyatı modele ve servise göre değişebilir. Genel olarak, 150-300 TL arasında bir ücret bekleyebilirsiniz.

    Clio Sübap Ayarı Önemi

    Sübapların doğru ayarlanması, Clio motorunun düzgün çalışması için hayati önem taşır. Ayarlanmamış sübaplar şunlara yol açabilir:

    • Motor performansında azalma
    • Yüksek yakıt tüketimi
    • Artan emisyonlar
    • Motor hasarı

    Clio LPG'li aracınızın sübap ayarlarını üretici tarafından önerilen aralıklarla yaptırmayı ihmal etmeyin. Bu, aracınızın sorunsuz çalışmasını sağlar ve uzun vadeli bakım maliyetlerini azaltır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: horozerk

    Arkadaşlar 2002 clio var, benzinde hiç bir sıkıntısı yok ama gazda hafif titreme yapıyor ve yokuş çıkarken biraz bayılıyor, geçen bujileri değiştirdim usta sibob ayarlarından biri sıkıntılı dedi. Gazda buji kablolarından üçünü yerinden çıkardığımızda motorda titreme oluyor birini çıkardığımızda bir fark olmuyor yani biri problemli büyük ihtimalle sibobdandır dedi iki ay önce conta yandığı için motor içi triger, contalar kayışlar hepsi değişti büyük ihtimal o usta sibob ayarı yapamadı dedi ustaya telle ulaştım benzinde bir sıkıntı benim yapacağım birşey yok dedi ama araştırdığım kadarıyla gazlı arabalarda bu ayar gazı da dikkate alarak yapmak gerekiyormuş bizim usta yok yaw deyip durur. Bir arkadaşın ustasından telle fiyat aldım 50 tl ayarlarız dedi fiyat nasıl bu ayar bu fiyata mı yapılıyor ve sizce sorun o ayardan sonra çözülür mü?

    Konuya hakim olan arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler...

    bujinin ayarini kontrol ettirip

    gerekirse bir tane çıkma buji ve buji kablosu denerseniz daha iyi anlarsiniz

    benzin e ayrı gaza ayrı bir sibob ayarı olmaz

    araç standartlara geregi kendi yakıt ölçegine göre ayarlanir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isatercan



    bujinin ayarini kontrol ettirip

    gerekirse bir tane çıkma buji ve buji kablosu denerseniz daha iyi anlarsiniz

    benzin e ayrı gaza ayrı bir sibob ayarı olmaz

    araç standartlara geregi kendi yakıt ölçegine göre ayarlanir




    bujileri dört gün önce yenisiyle değiştirdim ?!?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: horozerk


    quote:

    Orijinalden alıntı: isatercan



    bujinin ayarini kontrol ettirip

    gerekirse bir tane çıkma buji ve buji kablosu denerseniz daha iyi anlarsiniz

    benzin e ayrı gaza ayrı bir sibob ayarı olmaz

    araç standartlara geregi kendi yakıt ölçegine göre ayarlanir




    bujileri dört gün önce yenisiyle değiştirdim ?!?

    kabloları denedinmi hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isatercan


    quote:

    Orijinalden alıntı: horozerk


    quote:

    Orijinalden alıntı: isatercan



    bujinin ayarini kontrol ettirip

    gerekirse bir tane çıkma buji ve buji kablosu denerseniz daha iyi anlarsiniz

    benzin e ayrı gaza ayrı bir sibob ayarı olmaz

    araç standartlara geregi kendi yakıt ölçegine göre ayarlanir




    bujileri dört gün önce yenisiyle değiştirdim ?!?

    kabloları denedinmi hocam


    özür dilerim hocam sorun bende kablolarıyla beraber değiştirdim dikkat etmemişim ona kusura bakma




  • clio rxt de sibob ayarı yapılmıyor diye biliyordum ben ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇUMRALI

    clio rxt de sibob ayarı yapılmıyor diye biliyordum ben ..


    2002 clio authentique ac (1.4)

    telde konuştuğum usta 16v olanda sibob ayarı yok 8v olanda var dedi ben de ruhsata baktım hiçbir yerinde yazmıyor arabanın orasında burasında da yazmıyor zaten...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • sübap değelmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf_alp

    sübap değelmi?


    sübap da olabilir ben de ikisi arasında kararsız kalınsa sibob yazmıştım özrü dilerim başlığı da değiştiriyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf_alp

    sübap değelmi?

    harflere dikkat etmemişim sübap +1
  • Buji kablolarının sadece birini çektiğinizde motorda bir değişiklik olmuyorsa ilk akla gelen ilgili buji kablosu veya bobin arızası olma ihtimalidir... Değerlendiriniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Buji kablolarının sadece birini çektiğinizde motorda bir değişiklik olmuyorsa ilk akla gelen ilgili buji kablosu veya bobin arızası olma ihtimalidir... Değerlendiriniz.

    önceki buji kablolarım da duruyor onlar da 1500 km falan yaptı değiştiğinden haberim yoktu ondan değiştirmiştim eçen hafta onlarla da bi deneme yaptırırım ondan olabilir belki diye...

    Evet arkadaşlar yarın sanayiye gideceğim ama tam da istediğim gibi gitmeden önce fikirler alamadım sizlerden başka yorumu olan var mı? Tşk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: horozerk


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Buji kablolarının sadece birini çektiğinizde motorda bir değişiklik olmuyorsa ilk akla gelen ilgili buji kablosu veya bobin arızası olma ihtimalidir... Değerlendiriniz.

    önceki buji kablolarım da duruyor onlar da 1500 km falan yaptı değiştiğinden haberim yoktu ondan değiştirmiştim eçen hafta onlarla da bi deneme yaptırırım ondan olabilir belki diye...

    Evet arkadaşlar yarın sanayiye gideceğim ama tam da istediğim gibi gitmeden önce fikirler alamadım sizlerden başka yorumu olan var mı? Tşk

    Arkadasim hersey tamam burdan yana sıkıntın olmasinda bide baska bi lpg servisini dene bakalım ordanda aynı sonucmu cıkacak sonuc olarak el elden üstündür..




  • Evet arkadaşlar bugün sübap ayarlarına baktırdım normal dedi usta ayar yapmaya luzum yok dedi zaten benzinde saat gibi çalışıyor sen bunu tekrar bir gazcıya götür dedi tekrar baksın dedi iki dakika sonra bu ustanın abisi geldi bi de o baktı yok ya bunun kesin sübapı yanmış dedi motor sökülecek yapılacak sen hiç kendini başka yerlerde süründürme ona buna da para verme müsait olduğu bir zaman gel yapalım dedi 500-600 tl masraf olur herhalde dedi ben de içimden tabi tabi dedim motorda sıkıntı olsa benzinde tıkır tıkır çalışır mı en azından bir performans düşüklüğü falan olur sonra tekrar gazcıya gittim onlara gösterdim gaz enjektörlerinden biri çalışmıyormuş yerine çıkma taktık bir tane çünkü yenisi artık yokmuş 4'lü enjektör takım olarak değişiyormuş voltranda sorun düzeldi artık gazda da araç normal şekilde çalışıyor.

    Çıkarılacak dersler: Her zaman bir ustanın dediğiyle iş yaptırmaya kalkılmaz, bir silindirin güç kaybına sebeb verecek olaylar gaz enjektörü, sübap ayarı, bobin olabilirmiş, eğer araç benzinde çok iyi çalışıyorsa sorun gaz tesisatında olma ihtimali yüksektir. Tabi varsa bir sorun gazda benzinden hissedildiğinden daha fazla hissedildiğini unutmamak gerekir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: horozerk

    Evet arkadaşlar bugün sübap ayarlarına baktırdım normal dedi usta ayar yapmaya luzum yok dedi zaten benzinde saat gibi çalışıyor sen bunu tekrar bir gazcıya götür dedi tekrar baksın dedi iki dakika sonra bu ustanın abisi geldi bi de o baktı yok ya bunun kesin sübapı yanmış dedi motor sökülecek yapılacak sen hiç kendini başka yerlerde süründürme ona buna da para verme müsait olduğu bir zaman gel yapalım dedi 500-600 tl masraf olur herhalde dedi ben de içimden tabi tabi dedim motorda sıkıntı olsa benzinde tıkır tıkır çalışır mı en azından bir performans düşüklüğü falan olur sonra tekrar gazcıya gittim onlara gösterdim gaz enjektörlerinden biri çalışmıyormuş yerine çıkma taktık bir tane çünkü yenisi artık yokmuş 4'lü enjektör takım olarak değişiyormuş voltranda sorun düzeldi artık gazda da araç normal şekilde çalışıyor.

    Çıkarılacak dersler: Her zaman bir ustanın dediğiyle iş yaptırmaya kalkılmaz, bir silindirin güç kaybına sebeb verecek olaylar gaz enjektörü, sübap ayarı, bobin olabilirmiş, eğer araç benzinde çok iyi çalışıyorsa sorun gaz tesisatında olma ihtimali yüksektir. Tabi varsa bir sorun gazda benzinden hissedildiğinden daha fazla hissedildiğini unutmamak gerekir...



    Kücük Esnafin Kaybetme Sebeplerinden biri de bu biride bu

    gecmis olsun arkadasim




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.