Şimdi Ara

Golf 4 otomatik araç 3. Viteste kalkıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
5.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım bir seri sıkıntı yaşadı. Önce motor hararet yaptı. Sonra şanzıman kitlendi.


    Motor komple revize oldu. Şanzıman çıkması ile değişti. 25.000 tl harcadım.


    Ancakfark ettim araç yokuştu kalkmıyor. Sanırım 2. Veya 3.Viteste takılı kalıyor. Gaza tam basınca vites düşmüyor yani kick down yapmıyor.


    Kocaelinde ikametim lütfen bilgisi olan veya iyi bir otomatik şanzımancı tanıyan yardımcı olsun.




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Golf 4 Otomatik Vites 3'te Kalkıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Golf 4 otomatik vitesli araçlarda, aracın 3. viteste kalkması sorunu yaygın bir sorundur. Bu sorun, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir.

    Otomatik Şanzımanın Kendini Korumaya Alması

    Golf 4 otomatik şanzımanlar, aşırı ısınma veya yağ eksikliği gibi sorunları tespit ettiklerinde kendilerini koruma mekanizmasına alırlar. Bu durumda şanzıman, vitesleri sınırlandırabilir veya hiç vitese geçmeyebilir.

    P1780 Arıza Kodu

    P1780 arıza kodu, otomatik vitesli araçlarda hız sensörüyle ilgili bir sorunu gösterir. Hız sensörü arızası, şanzımanın doğru vitese geçmesini engelleyebilir, bu da aracın 3. viteste kalkmasına neden olabilir.

    Otomatik Vites 3'te Takılı Kaldı

    Aracınızın otomatik vitesi 3'te takılı kaldıysa, bunun nedeni şanzımandaki mekanik bir sorun olabilir. Bu sorun, aşınmış dişliler, kayan bantlar veya kırık sensörler gibi çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Golf 4 Otomatik Şanzıman Arızaları

    Golf 4 otomatik şanzımanları, yaşlanma ve kullanımla ilgili çeşitli arızalara eğilimlidir. Bu arızalar arasında hız sensörü arızası, solenoid arızası ve tork konvertörü arızası yer alır. Bu arızalar, aracın 3. viteste kalkmasına neden olabilir.

    Çözümler

    Golf 4 otomatik vites 3'te kalkıyor sorununu çözmek için şu adımları takip edebilirsin:

    • Aracını bir tamirciye götür ve şanzıman sıvısını kontrol ettir.
    • Hız sensörünü ve solenoidleri test ettir.
    • Gerekirse şanzımanı onar veya değiştir.

    Bu sorunun tekrarlanmasını önlemek için aracının düzenli bakımını yaptırman ve şanzıman sıvısını üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirmen önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yaptirdigin yere gotur hocam. Napmislarsa sanzumana onlar bilir.
  • Yaptırdığım yer anlasaydı şimdiye kdr bir çare bulurdu. Anlamıyorlar. Tanıdık vasıtasıyla bir yere götürdüm özel servis. Ama şanzımanı farklı yere yaptırdılar sanırım.

  • Şanzıman eğer dediğiniz gibi 3. Viteste kalkıyorsa şanzıman limp moduna geçmiş. Daha önce tam otomatik tork konvertörlü mini cooperı olan bi arkadaşımızın başına gelmişti ama sorun neydi bilmiyorum.

    Şanzımanı bi cihaza bağlayıp gösterin
  • Cevabınız için teşekkürler.

  • Şanzıman kendini korumaya almış, elektriksel bir sıkıntı olabilir. Sensör vs.

  • Elimde elm 317 cihaz vardı. Hata kodlarını tarattım.

    p1780 hatası veriyor şanzıman kontrol ünitesi hatası veriyor. Hatayı silince normale dönüyor ancak bir süre sonra yine aynı oluyor.
  • berkbaykara B kullanıcısına yanıt
    Şanzıman beyni değişecek yada şanzıman beynini adaptasyon yapabiliyorsanız yapın
  • Almanca ingilizce birçok kaynaktan araştırmalar yaptım.
    P1780 hata kodu sanırım otomatik şanzıman şalteri denilen bir parçadan kaynaklanıyor.
    Kendim alıp değiştirme şansım yok gibi biraz ters bir yerleşimi var.

    iyi birotomatik şanzıman ustası bulup istişare edip çözmeyi düşünüyorum inşallah. Belkide bir kablo kopukluğu veya temassızlık var.
  • Kafa güzelmiş...
    Tork konvertörlü şanzuman manuelde kullandırmaz.
    Vites üzerindeki 1-2-3 rakamları otomatik vites sürüş modu gösterir.
  • Limp Mode bendede olmuştu. Şanzıman üzerinde yuvarlak bir soket var elinizle uzansanız ulaşabiliyorsunuz. Bende o kablo demeti ısıdan dolayı hasarı olmuştu.
  • Hocam kendimiz halledebileceğimiz birşey mi basıl çözüm buldunuz?

  • Arkadaşlar başına gelen var mı? Muhtemelen soket arızası hangi ustaya yaptırabilirim.
  • Arkadaşım sorunu cozemediysen cevap muhtemelen vende benim aracımda ayni sorunu yapıyordu sanzimanin tesisati dedikleri selenoid valflerine baglanan bir şerit var 3 vitesin selonoid valfi ile şeridi değiştirdik sorun çözüldü. Fakat benim aracim arizayi bilgisayara bağlandığıda gösteriyordu. Bu arada yag soğutucusuni kontrol ettirip gerekliyse degismenizde yarar var.
  • Bu arada benim aracimda sadeve 2.vites ten 3 vitese cok gec vites atıyor dusuruken sorun yok varsa başına gelen arkadasim yardimci olmasını isterim
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Boş yorum yazıcaksanız yazmayın artık şu foruma ya
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Imkan meselesi ailede herkes kullansin dendiği zaman otomatik olmak zorunda oluyor. Cok sorun degil yaptırız en azından tamirleri cok karmaşık degil. Yeni çıkan bir araçtaki sanziman problemlerini düşünün birde alt kapak sok tak 5000tl
  • Muhtemelen şalter veya şanzıman devir sensörü arızalı. Kare soket diye bilinir genelde. Ustaya bu durumu bildirin bakalım cevabı ne olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yiğit_kemal -- 1 Şubat 2022; 21:26:46 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.