Şimdi Ara

Hangi silindir hacimli araba daha az yakar? 1.4 motor mu 2.0 motor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
65
Cevap
1
Favori
10.887
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün bi yerde bi tartışma çıktı ben dedimki 1.4 motor 2.0 motordan az yakar onlar dediki 2.0 motor daha az yakar ben silindir hacmi büyüdükçe araba çok yakar dedim onlar büyüdükçe az yakar dedi ve toplumda genelde böyle bi düşünce var acaba benmi yanılıyorum?



  • İkisinin de atmosferik olduğunu düşünürsek:

    Konya gibi düz bir şehir içinde, hafif bir otomobil ile kullanımda tabii ki 1.4 motor az yakar.
    Ancak yokuşlu bir şehirde, ağır bir karoser söz konusu ise 1.4 motor pek de az yakmaz.

    Önemli olan taşıdığınız kasanın ağırlığı ve o kasaya ne yaptırmak istediğiniz.

    Ha şu da var, ben 2.0, 140 beygir 1259 kilogram araba ile gaz pedalını okşayarak, 2000 devrin üstüne çıkmadan kullanabiliyorum. Bu da bana yakıt ekonomisi olarak geri dönüyor.
    Aynı kullanımda 1.4, 75 beygir 959 kilogram araba ile yine gaz pedalını okşayarak, ancak 2000 devrin altına düşmeden kullanabiliyordum. Özellikle 3-4. viteslerde 1800 devrin altında araba vuruntu yapmaya başlıyordu.

    Mesela her iki aracı da soğuk havalarda trafiksiz yolda 4 km git 4 km gel kullandığımda Polo 10,5-11 litre yakıyordu. Volvo'da bu rakam 12 litre civarındaydı (Volvo'nun güzergahı yokuşluydu ama gelirken çıktığım yokuşu giderken iniyordum).
  • Şehiriçinde 1.4 daha az yakar. Şehirlerarası yolda aman aman fark olmaz. Hatta yüksek hızlarda 2.0 daha az bile yakabilir. Durum otomatik, kullanım alışkanlığı, bakım vb etkenlerden bazı durumlarda değişiklik gösterebilir.
  • motor hacmi küçüldükçe tüketimler düşmez ki.

    150 km/h sürat ile 1.0 motor mu 2.0 motor mu az yakar? tabi ki 2.0 az yakar.
  • Tork eğrisi denilen bir şey var.

    Şehir içinde dur kalk trafikte 50-70km/h kullanımlarla veya karması 20-30km/h olan kullanımlarda 1.4 tabi ki daha az yakar.

    Uzun yolda düz/yokuş fark etmez düşük devirde yüksek tork üretebildiği için 2.0 daha az yakacaktır.

    Şanzıman farkı, vites aralığı farkı, sürüş karakteristiği vb. gibi bir çok dolaylı yoldan etken var ben en temel olanını yazdım.
  • İkisinin de atmosferik olduğunu düşünürsek:

    Konya gibi düz bir şehir içinde, hafif bir otomobil ile kullanımda tabii ki 1.4 motor az yakar.
    Ancak yokuşlu bir şehirde, ağır bir karoser söz konusu ise 1.4 motor pek de az yakmaz.

    Önemli olan taşıdığınız kasanın ağırlığı ve o kasaya ne yaptırmak istediğiniz.

    Ha şu da var, ben 2.0, 140 beygir 1259 kilogram araba ile gaz pedalını okşayarak, 2000 devrin üstüne çıkmadan kullanabiliyorum. Bu da bana yakıt ekonomisi olarak geri dönüyor.
    Aynı kullanımda 1.4, 75 beygir 959 kilogram araba ile yine gaz pedalını okşayarak, ancak 2000 devrin altına düşmeden kullanabiliyordum. Özellikle 3-4. viteslerde 1800 devrin altında araba vuruntu yapmaya başlıyordu.

    Mesela her iki aracı da soğuk havalarda trafiksiz yolda 4 km git 4 km gel kullandığımda Polo 10,5-11 litre yakıyordu. Volvo'da bu rakam 12 litre civarındaydı (Volvo'nun güzergahı yokuşluydu ama gelirken çıktığım yokuşu giderken iniyordum).




  • Dışarıda sorsan 0.9 motora en az yakar derler. Forumdaki mantığa göre de 6.3 v8 amg motoru dünyanın en az yakan motoru olmalı. İkisi de doğru değil tabi ki. Koşullara göre değişmekle birlikte düşük silindir hacmi = daha az yakıt demektir ancak değişik koşullarda tam tersi sonuçlar da elde edilebilir.
  • 1.4 motor şöyle 2.0 motor böyle yakar diye bir genelleme yapmanın tutarlı tarafı yok, hangi ağırlıkta araçta mesela, 1000kg mi, 1600kg mi? Çok düşük ağırlıktaki araçlarda ekstra gelişmiş, gaz kelebeksiz, yüksek sıkıştırmalı vs bir 2.0 motor yoksa, yani klasik bir 2.0lt motor varsa ilerlemek için gazı sürekli az açmak yeteceğinden termal kayıplar azalır ama gaz kelebeğinin sürekli kısık açık kalması vakum kayıpları (pumping loss) yaratacaktır. Fakat hacim yüksek olduğu için şanzıman oranlarının da daha uzun ayarlanmış olma ihtimali var, yani o kadar çok değişken var ki bu konuda bir girsen çıkamazsın bir daha. İddiaya girilecek bir konu değil bu, önce diğer karıştırıcı değişkenleri sabitlemeniz lazım (araç ağırlığı, şanzıman oranları, lastik ölçüleri, hangi hızda, hangi yükte kullanılacak vs).

    Çok çok düz bir genelleme yaparsak, düşük yük (bildiğimiz yük değil, motora sürücü tarafından bindirilen yükten bahsediyorum) koşullarında ve hafif otomobillerde düşük hacim tercih edilebilir, daha sabit ve motora daha yüksek yük gerektiren koşullarda, daha ağır otomobillerde yüksek hacim teorik olarak daha iyidir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.4 egea motoru yeterli mi?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1.4 tek kişi şehir içi ve kibar kullanımda az yakabilir. 1.4 accent kullandım 2.500 devri geçmeden çoğu zaman 1.500 dd de kullanıyordum ama yakıt hesaplamadım.

    Bende 1.8 140 hp civic var hala oğlunda 2.0 140 hp mondeo var. Onunki benimkinden az yakıyor (lpg)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 25 Ocak 2018; 0:44:9 >
  • Sanziman, kasa agirligi ve motor teknolojisi onemli.



    Ayni hacimdeki Her motor ayni degildir.



    Hayirli gunler
  • 1.0 TSI diyorum, 2.5 V6 zevki yaşatıyor diyorum.
  • Soruyu şöyle değiştirelim gidilecek yol düz araç ağırlıkları şanzıman difransiyel aynı biri 1.4 motor diğeri 2.5 motor araba düşünün aynı şartlarda hangisi daha az yakar.



    Nedense herkes büyük motor arabanın daha az yakacağını söylüyor ki bu bence imkansız bişe cünkü 1400 cc bi motorun yakıtı kullanması ile 2500 cc bi motorun yakıtı aynı kullanması ne mantıktır. Mesele böyleyse niye adamlar 1.4 motora 50 litre depo koyarken 2.0 motora 65 70 litre depo koyuyorlar. Herkes ağırlıktan bahsediyor madem büyük motor bu kadar az yakıyorsa siz uzun yolda aynı yakıtı yaktırında göreyim sizi.

    Sadece şu vardır küçük motor şehir içinde 2 litre eksik yakıyorsa uzun yolda 1 litre eksik yakar. Yıllardır yollardayım gerek binek gerek ticari gerek ağır vasıta kullanırım bu yazdıklarımdan farklı bişe görmedim sadece araba markaları arasında küçük farklar olabiliyor.



    Size deneyi şöyle kolaylaştırayım 250 cc bi motosiklet ile 1000 cc bi motosikleti karşılaştırın burda da ağırlık vb. Şeyler derseniz bende pes derim çünkü aradaki ağırlık farkı cüz ı dır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BluePassenger -- 25 Ocak 2018; 12:57:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    1.0 TSI diyorum, 2.5 V6 zevki yaşatıyor diyorum.



    Aynen hocam o yüzden 2000 devrin altında eşek gibi.
  • Aracın agırlıgıda onemlı mesela agır kasalı bir araca ufak motor koyarsanız motor o agırlıgı cekebılmek ıcın daha fazla enerjı tuketmesı gerekır kı buda yakıta yansır lakın buyuk motorun cekısı kucuk motrdan yuksek olacagı ıcın daha az enerjı ıle o agırlıktakı kasayı daha kolay haraket ettırebılecektır

    yanı anlayacagın bır suru etken var

    en mantıklısı herşeyın optimum düzeyde olanı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 25 Ocak 2018; 13:12:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    1.0 TSI diyorum, 2.5 V6 zevki yaşatıyor diyorum.



    Vectra 2.5 v6 cdx 160 tan sonra kesilmiyor yalnız.
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    1.0 tsi 160 tan sonra gitmiyor mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    1.4 motor şöyle 2.0 motor böyle yakar diye bir genelleme yapmanın tutarlı tarafı yok, hangi ağırlıkta araçta mesela, 1000kg mi, 1600kg mi? Çok düşük ağırlıktaki araçlarda ekstra gelişmiş, gaz kelebeksiz, yüksek sıkıştırmalı vs bir 2.0 motor yoksa, yani klasik bir 2.0lt motor varsa ilerlemek için gazı sürekli az açmak yeteceğinden termal kayıplar azalır ama gaz kelebeğinin sürekli kısık açık kalması vakum kayıpları (pumping loss) yaratacaktır. Fakat hacim yüksek olduğu için şanzıman oranlarının da daha uzun ayarlanmış olma ihtimali var, yani o kadar çok değişken var ki bu konuda bir girsen çıkamazsın bir daha. İddiaya girilecek bir konu değil bu, önce diğer karıştırıcı değişkenleri sabitlemeniz lazım (araç ağırlığı, şanzıman oranları, lastik ölçüleri, hangi hızda, hangi yükte kullanılacak vs).

    Çok çok düz bir genelleme yaparsak, düşük yük (bildiğimiz yük değil, motora sürücü tarafından bindirilen yükten bahsediyorum) koşullarında ve hafif otomobillerde düşük hacim tercih edilebilir, daha sabit ve motora daha yüksek yük gerektiren koşullarda, daha ağır otomobillerde yüksek hacim teorik olarak daha iyidir.

    Şu forumda gördüğüm en elle tutulur yorumlardan birisi

    Ekleme olarak, büyük motorların özgül yakıt sarfiyatı daha düşüktür. Aynı GÜCÜ üretmek için daha az yakıt tüketirler. Hele dizellerde bu durum kendini çok daha fazla hissettirir.

    Yolcularla beraber 1600-1700 kg olmuş bir arabayı 1.4 80 hp bir motorla kaldırmaya çalışırsan sürekli yüksek devir veya yüksek yük gerekecektir. Bu da silindir içi sıcaklığı arttırıp, termal kayıpların artmasına sebep olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusemre8760

    1.0 tsi 160 tan sonra gitmiyor mu

    Gider de nasıl gider ? 70 hp motoru da zorlayınca 160'ın üstünü görüyor

    1.0 tsi gitse de 2.5 v6 gibi gitmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 4 Mart 2018; 11:24:42 >
  • Motoruna ve araç modeline göre değişmekle birlikte genelleme yapılırsa 2.0 tabi ki 1.4 den fazla yakar. Tartışacak bir şey varsa veriler net olmalı.
  • 1.6 4 X4 atmosferik cvt li arabaynan istanbul şeher içi 28 kuruş lpg yakardı

    2.0 4X4 atmisferik tork konvertörlü arabaynan istanbul şeher içi 30 krş lpg yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    1.0 TSI diyorum, 2.5 V6 zevki yaşatıyor diyorum.



    Merak ettim hocam bu zevki kaç km hıza kadar yaşıyorsunuz ?
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.