Şimdi Ara

hararet gostergesının sogukta gec yukselmesı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
4.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arac calıstıgı an yazın veya sehır ıcı dur kalklarda gereken yere orta cızgıye gelıp orda sabıt kalmasında sorun yok

    ama kısın veya yazın dag yolunda hararet cızgısı yavas yavas yukselıyor hatta yarım saat gecsede gereken yere zor ulasuyor
    ama dur kalk yaptıgın anda hemen gereken yere ulasıyor ve gıderken assagı ınmıyor

    bu normalmı



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Harareti Neden Geç Yükselir?

    Arabanızın hararet göstergesinin soğuk havalarda geç yükseldiğini fark etmiş olabilirsiniz. Bu durum, aşağıdakiler gibi çeşitli faktörlerin bir sonucu olabilir:

    • Soğuk Hava: Soğuk havalarda, motor daha yavaş ısınır çünkü havadaki daha az ısı enerjisi mevcuttur.
    • Termostat Arızası: Termostat, motorun sıcaklığını düzenleyen bir cihazdır. Arızalı bir termostat, motorun olması gerektiği kadar hızlı ısınmasına izin vermeyebilir.
    • Soğutma Sistemi Sorunları: Soğutma sisteminde sızıntı veya tıkanıklıklar varsa, bu, motorun düzgün şekilde soğumasını ve hararet göstergesinin geç yükselmesine neden olabilir.
    • Viskoz Kaplin Arızası: Viskoz kaplin, soğutma fanını motora bağlayan bir cihazdır. Arızalı bir viskoz kaplin, soğutma fanının yeterince hızlı dönmemesine neden olarak motorun geç ısınmasına yol açabilir.

    Hararet Geç Yükseldiğinde Ne Yapmalısınız?

    Hararet göstergesinin geç yükseldiğini fark ederseniz, aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

    • Soğutma Sistemini Kontrol Edin: Soğutma sıvısı seviyesini ve soğutma hortumlarını sızıntılara karşı kontrol edin.
    • Termostatı Test Edin: Motor soğukken termostatı kontrol edin. Arızalıysa, değiştirilmesi gerekebilir.
    • Soğutma Fanını Kontrol Edin: Soğutma fanının düzgün çalıştığından emin olun.
    • Bkz. Profesyonel Bir Mekanik: Yukarıdaki adımları gerçekleştirdikten sonra hala sorun yaşıyorsanız, profesyonel bir mekanikten yardım almanız önerilir.

    Hararet göstergesinin geç yükselmesine neden olan sorunları tespit ederek ve çözerek, aracınızın düzgün çalışmasını ve aşırı ısınmaya bağlı hasarları önleyebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • normal
    zira hareket halinde silindirin içindeki pistonlar ve krank mili atalet kuvvetine karşı iş yapar
  • ılgınc.cunku radyator devre dısı ve ıcındekı su dolasmıyor..o halde demekkı o hava motora temas edıp o sekılde ısınmasını gecıktırıyor...sehırle dag arası 15 derece farklı.dagdan ınerken oyle oluyor.uludağ
  • Araç dizelse normal. Yayladan inerken falan soğuk motorla çıktığımda inene kadar yükselmiyor. Hatta hava soğuksa yükselen motor sıcaklığı geri düşüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başka arabaları çok bilmem ama hepsinin aynı olması gerekir diye düşünüyorum. Bu durumda ideal motor çalışma sıcaklığına gelip orada sabit kalması gerekir. Aşırı soğuk havalar istisna.

    Bu durumda sana yavaş yavaş yeni bir termostat faturası kesiliyor diyebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • termostat saglam dedı servıs.termostat bozuk olsa kısın mınıbusler on tarafa gazete koymazdı soguk hava motoru gec ısıtıyor olması lazım
  • Normal, mühim olan kalorifer açınca veya sürati arttırınca hararetin geri düşmemesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Evet bu nedenle motor yağı kışın seçimi daha fazla onem kazanıyor çünkü soğukta aşınma daha fazla oluyor. Motir yağında sicak viskozitesi yüksek, soğuk viskositesi düşük motor yağı makbuldur. (Bu iki fark Viskosite indisi yüksek olmasina sebep olur)



    Adaptif ızgarası olan araclarin bir guzelligi de burada, kışın taksicilerin veya minibuslerin motor izgaralarini karton ile kapatmasinin nedeni de budur.





    Örnek aşağıdaki yağın soğuk ve sicakta guzel bir degeri oldugunu soyleyebilirim. Özellikle soğukta kolay pompalanabilir olduğunu gosteriyor.

    Yağ soğukta akiskan olarak genleşen metal yuzeylerde iki metal yuzey arasina daha rahat girmelidir.





    Properties Method Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

    Kinematic Viscosity @100°C cSt ASTM D445 11.90

    Kinematic Viscosity @40°C cSt ASTM D445 58.70

    Viscosity Index ASTM D2270 204

    MRV @-40°C cP ASTM D4684 18 900

    Density @15°C kg/m3 ASTM D4052 838.0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Valla benim Focus kışın araç hiç ısıtmıyor yazın da hiç soğutmuyor adamlar nasıl bir tertibat yapmış bilemiyorum. Kışım İstanbul dan İzmit e geliyorum yol bittiğinde motor sıcak üflemeye başlıyor ceketle oturuyorum arabada. Geçen kış bir müddet Blue Dizel kullandım bir kilometre içinde hararet olması gereken yere geliyordu ve ateş gibi sıcak üflemeye başlıyordu adamlar nasıl bir ısıtma sistemi koymuşsa artık.
  • AO A kullanıcısına yanıt
    Termostat problemi olabilir, kontrol etmekte fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınız dizel ise nispeten normal. Radyatör çalışmasa bile dizel motorun çalışma karaktersitiği gereği ısınması zordur. Hatta kışın soğukta rölantide saatlerce çalıştırsanız bile hararet orta seviyeye gelmeyebilir.
  • Benim dizel ASX kışın ankara soğuğunda yarım saatte zor ısınır, uzun bir yokuştan gaz vermeden inerken hızla soğurdu.. Dizelin kışın zor ısınıp çabuk soğuma özelliği var, frijit hatun modeli..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.