Şimdi Ara

HEPSİBURADA İADE ALMIYOR- SERVİS BENİ HAKSIZ BULDU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
104
Cevap
2
Favori
5.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
48 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 12 Nisan 2020 tarihinde Hepsiburada üzerinden satıcısı Hepsiburada'dan Adata SU630 240GB SSD satın aldım. Ürün bugün 23 Nisan tarihinde çalışmamaya başladı. Daha doğrusu bilgisayarım SSD'yi görmüyordu, sorun bilgisayarda olabilir diye dizüstü bilgisayarımda da denedim ancak onda da çalışmıyordu. Hepsiburada müşteri hizmetlerini aradım ve iade talebinde bulundum. Müşteri temsilcisi "Ürün elektronik bir ürün olduğu için bundan kaynaklı olarak bir kere kullanmanız 2. El statüsüne düşer, bizim 2. El satışımız yok bu sebeple iade alamıyoruz. Garanti belgesi üzerindeki numaradan servisle iletişime geçip üretici firmadan iade onay formu almanız ardından formu bize gönderirseniz iade işlermlerinizi başlatabiliriz" dedi. Bende "14 gün içerisinde koşulsuz şartsız iade hakkımı kullanamıyor muyum? " diye sordum. Müşteri temsilcisi "14 günlük iade süreciniz var ama 14 günlük iade kapsamına elektronik cihazlar ve 2. El statüsüne giren eşyalar girmez. Biz size anlık olarak iade formu açabiliriz ancak reddedilebilir, kesin bir şey söyleyemiyorum" dedi.

    Özetlemek gerekirse Hepsiburada ayıplı ürünü iade almak istemiyor, iade formu açtırdım ancak müşteri temsilcisi büyük ihtimal reddedilir dedi. Benim bu süreçte koşulsuz şartsız iade hakkım var ve araştırmalarım sonucu elektronik ürünler bu kapsama girmez diye bir madde bulamadım. Kaldı ki araştırdığımda satın aldığım ürünün böyle bir kronik arızası varmış, insanlar bu problemle karşılaşmış. Bana satılan ayıplı ürünü iade etmek istiyorum, kronik sorunu olan ürünü kullanmak istemiyorum.

    Arkadaşlar sizden ricam konuyu üste çıkarmanız, kullanmayacağım diyorum ama işim düşüyor kullanıyorum hepsiburada'yı

    Yaşanan gelişme:

    Konudaki bazı benim haksız olduğum yönünde yorumlar yapınca adata'nın müşteri temsilcisini aradım, olayı anlattım ve ürün için iade onay formu almak istediğimi söyledim. Sokağa çıkma yasağı sebebiyle pazartesi günü teknik servise ulaşabilir ve gönderim sağlayabilirmişim. Bunun üzerinde hepsiburadayı aradım ve benimle konuşan müşteri temsilcisine önceki görüşmelerimi ve konuyla alakalı argümanlarımı sundum sonrasında servisle geçen konuşmamdan bahsettim. Pazartesi günü servise göndermem durumunda 14 günlük iade sürecinin geçeceğini söyledim. Temsilci bununla alakalı talep oluşturacağını, ürünü almaya gelecek kuryeye ürünü vermemem gerektiğini, pandemi durumu yaşandığı için ona bağlı olarak aksaklık geliştiği için mağdur olmayacağımı söyledi. Adresimden kargo vermek için talep oluşturdum ama şube gelemeyiz dedi, büyük ihtimal pazartesi günü kargoya vereceğim. Gelişmeleri aktaracağım.

    Yaşanan gelişme2:

    Tüketici hakem heyetine başvurduğum için ürünü önce servise göndermek yerine iade talebim kapanmadan hepsiburada'ya gönderdim. Çünkü hepsiburada thh'ne ürünü göndermedi diye savunma verebilir ve dosya kapanabilir. Gönderdikten 11 gün sonra ürünüm hepsiburada'ya ulaştı ve beni aradılar, ürünü servise gönderiyoruz onaylıyor musunuz diye. Durumu anlattım ve onay verdim.
    Bugün farkettim ki(18 mayıs) servis talebimi reddetmiş. Ürünü aldıktan 10 gün sonra bozuluyor, el altında kullanılan bir ürün değil montajından sonra bir daha elinizi sürmüyorsunuz ama gelin görün ki servis beni haksız buluyor, üstelik kronik arızalı bir ürün için! Konuya bakarsanız, zaten bu sebeple servislerden çekindiğimi söylemiştim, haklıymışım.

    Özetlemek gerekirse Adata SU650-SU630 almayı düşünüyorsanız bence almayın özellikle hepsiburada üzerinden hiç almayın. Tüketici hakem heyeti kararı gelince editleyeceğim.

    ***Ürünü isteğim ve bilgim dışında onarım yapıp göndermişler, servisi arayıp sorduğumda ise özetle iade formu vermemiz söz konusu değil, ürününüz geldiğinde çalışmıyorsa bizimle iletişime geçin dediler. Arena Bilgisayar ile uğraşıyorum şimdi.


    HEPSİBURADA İADE ALMIYOR- SERVİS BENİ HAKSIZ BULDUHEPSİBURADA İADE ALMIYOR- SERVİS BENİ HAKSIZ BULDU




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qlkn -- 20 Mayıs 2020; 13:17:41 >







  • tuketici.gtb.gov.tr adresinden şöyle bir maddeye ulaştım:

    "GÜNCEL TÜKETİCİ UYUŞMAZLIKLARINA İLİŞKİN SIKÇA SORULAN SORULAR
    I- AYIPLI MAL VE HİZMETLER:
    1- Satın aldığım ürün kısa bir süre içerisinde arızalandı fakat onarım yaptırmak istemiyorum. Değişim veya para iadesi hakkım var mıdır?
    Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır."
    Biraz önce tekrar müşteri temsilcisiyle görüştüm ve bir önceki temsilciyle konuştuğumu söyledim ve olayı anlattım, "Doğrudur." dedi.
    Ben de hepsiburadanın satış sözleşmesinde bahsettiği "elektronik cihazlar ve 2.el statüsüne giren eşyalar cayma hakkı dışındadır" gibi bir madde olmadığını ayrıca tüketicinin hakkının korunmasıyla alakalı kanunun içeriğini tek tek incelediğimi ve anlatıldığı gibi bir kapsama dışı olayı yok dedim.
    Kendileri direk "yasal haklarınızı kullanabilirsiniz bizim iade sürecimiz böyle işliyor" dedi. Ben tekrar sordum "Satış sözleşmenizde geçiyor mu? Hangi madde bu elektronik ve 2.el statüsüne giren ürünlerle alakalı madde söyleyebilir misiniz?" dedim. Müşteri temsilcisi "Madde olarak söyleyemem de bizim sürecimiz böyle işliyor" dedi.
    Anlaşılan hepsiburada kendi kanunlarıyla hareket ediyor, bu benim hakkım diyince kullanabilirsiniz hakkınızı diyor. Ben anlamadım bu firmayı
    Apple zorlu centerda bu şekilde bana kendi kanunumuz var , sürecimiz thh kanunlarına göre ilerlemiyor diye zırvalamıştı eminmisiniz uğraşırım dedim . Evet dediler .
    4 ay sonra elimde mahkeme kararıyla gittim zorlu center apple a bakın haklıymışım kazandım sökülün paraları dedim . Baktılar okudular şok oldular . 2,5 sene önce satın alınmış cihaza para iadesi yazıyor :) avukatlarımızdan bilgi gelmedi gelince ararız dediler . Tamam dedim ama itiraz falan olursa benim her gidip gelmem taksiyle 130 lira civarı tutuyor fişlerinide saklıyorum bunu lütfen iletin avukatlarınıza dedim . 3 gün sonra mail attılar gittim nakit olarak verdiler 2,5 sene önce verdiğim paranın tamamını :)
    Kesinlikle verin thh e onlar uğraşsın .
    hocam burada Hepsiburada haklı... Ürün paketi açılmamaış ve kullanılmamışsa koşulsuz iade kapsamına girer.

    Kullanılmış ürünlerde servis raporu olmadan değişim yapamazlar.


    basit bir örnek ürünü takarken dişlerini kırdın ya da düşürdün ve o yüzden çalışmıyor. ne olacak?

    bu yüzden servis ürünü alır kullanıcı hatası yoksa rapor verir. aldığınız yer değişimini ya da para iadesini yapar.
    14 gün cayma hakkını istediğiniz şekilde, istediğiniz zaman kullanamazsınız. Malın tekrar satılabilirliğinin bozulmadığı durumlarda satıcı iade almak zorundadır, o ayrı. Fakat paketi açılmış/kullanılmış ürünlerde servis raporu gereklidir. Malı üreten, sadece servisi muhatap alır. Satıcı kafasına göre iade/değişim yapamaz. Yaparsa ve üretici de geri almazsa satıcının suçu nedir?

    Konu sahibi arkadaş 250 liralık ürün için bu yapılmaz demiş. İnsanları, özellikle yurdum insanını tanımıyormuş gibi davranmaya gerek yok. 20 liralık ürün için bile çirkeflik yapanlar var. 25 senedir perakende sektöründe birisi olarak, satıcı/alıcı fark etmez insanlardan tiksindim. Ne şerefsiz satıcılar, ne şerefsiz alıcılar gördüm aklınız durur. "Mantığın bittiği yerde askerlik başlar" diyen adam perakende sektörünü görmemiştir.

    Ekleme: Diyelim ki servise gönderdiniz ürünü, serviste art niyetli olarak (firmaya bağlı birazda) sizin hatanız olmasa da, kullanıcı hatası diyebilirler. Bu ihtimal her zaman var. Veya ürünü değiştirip, iade almamaya çalışan satıcı da çıkabilir. Böyle durumlarda tüketici hakem heyetleri düzgün çalışıyor diyebilirim. Mağdur etmezler. Biraz uğraşmanız gerekir ve zaman kaybı olabilir. Umarım çözersiniz uğraşmadan.
  • Bildiğim kadarıyla cayma hakkında böyle bir mantık yok. İstemeseler bile iade almak zorundalar. Bilmediğini düşünüp sallamaya kalkışmışlar.
  • Dedikleri gibi gönder servise,iade onay formunu bekle. Ürün gerçekten bozuksa iade onayı çıkar zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-D50B08F8B -- 24 Nisan 2020; 10:0:15 >
  • Biraz önce tekrar müşteri temsilcisiyle görüştüm ve bir önceki temsilciyle konuştuğumu söyledim ve olayı anlattım, "Doğrudur." dedi.
    Ben de hepsiburadanın satış sözleşmesinde bahsettiği "elektronik cihazlar ve 2.el statüsüne giren eşyalar cayma hakkı dışındadır" gibi bir madde olmadığını ayrıca tüketicinin hakkının korunmasıyla alakalı kanunun içeriğini tek tek incelediğimi ve anlatıldığı gibi bir kapsama dışı olayı yok dedim.
    Kendileri direk "yasal haklarınızı kullanabilirsiniz bizim iade sürecimiz böyle işliyor" dedi. Ben tekrar sordum "Satış sözleşmenizde geçiyor mu? Hangi madde bu elektronik ve 2.el statüsüne giren ürünlerle alakalı madde söyleyebilir misiniz?" dedim. Müşteri temsilcisi "Madde olarak söyleyemem de bizim sürecimiz böyle işliyor" dedi.
    Anlaşılan hepsiburada kendi kanunlarıyla hareket ediyor, bu benim hakkım diyince kullanabilirsiniz hakkınızı diyor. Ben anlamadım bu firmayı




  • Hocam ben neden böyle bir süreçle uğraşayım ki? Ben koşulsuz şartsız iade hakkım var diyorum adamlara, bunda geçerli değil diyor ve bana dediği mevzu kendi satış sözleşmelerinde yazmıyor.
  • tuketici.gtb.gov.tr adresinden şöyle bir maddeye ulaştım:

    "GÜNCEL TÜKETİCİ UYUŞMAZLIKLARINA İLİŞKİN SIKÇA SORULAN SORULAR
    I- AYIPLI MAL VE HİZMETLER:
    1- Satın aldığım ürün kısa bir süre içerisinde arızalandı fakat onarım yaptırmak istemiyorum. Değişim veya para iadesi hakkım var mıdır?
    Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır."

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cool Storm kullanıcısına yanıt
    Hay klavyenize sağlık hocam, müşteri hizmetlerinden sonuç alamıyacağımı anladığım için şikayet dilekçelerimi hazırda bulunduruyorum şuan. Benim bildiğim ben sebep bile belirtmem gerekmiyor iade almaları gerek.
  • Öyle saçmalıkmı olur elektronikte herhangi bir darbe veya işlem olmadığı sürece almak zorundalar peşini bırakma bu işin sonuç alırsın hertürlü

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hepsiburada üzerinden aldığım kafaüstü kulaklığın şarj kablosu sokete girmediği için iade talebinde bulundum. Geri gönderdim. Servise gitti ve şarj kablosu girmediği için yenisi verildi. Ben ise ürün ayıplı ürün statüsünde dedim, iade etmek istiyorum, kabul etmediler. Hakem heyetine verdim. Kararı sizinle paylaşacağım çıkınca.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • xweser X kullanıcısına yanıt
    Bana da servise göndermem konusunda ısrarcı oldular, kabul etmedim özellikle.
  • qlkn Q kullanıcısına yanıt
    Servis raporu olmadan olmaz maalesef.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • xweser X kullanıcısına yanıt
    Servise onlar göndersin, okuduğum şikayetlerin çoğunda insanlar servise göndermiş ve ürünü değiştirmişler, iade alan görmedim. İade almamak için işi yokuşa sürmekten başka yaptıkları bir şey yok. Satış sözleşmesinde veya kanunda böyle bir servis koşulu sunulmamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qlkn

    Servise onlar göndersin, okuduğum şikayetlerin çoğunda insanlar servise göndermiş ve ürünü değiştirmişler, iade alan görmedim. İade almamak için işi yokuşa sürmekten başka yaptıkları bir şey yok. Satış sözleşmesinde veya kanunda böyle bir servis koşulu sunulmamış.
    Ayıplı ürün ama teknik bilgileri olmadığı için servis raporu istiyorlar. Kanunda evet bu öngörülmemiş ama maalesef bunu istiyorlar. Bu tip sitelerin ürün gamı çok geniş. Teknik elemanları yok. Mesela bir bilgisayar parçasını bilgisayar parçası satan yerden ya da mesela arçelik marka ürünü direkt arçelikten alırsanız servis raporuna gerek olmaz. Benim düşüncem bu tabii.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorunu 2018 de vatan bilgisayarda msi gamingbook alarak yaşadım internet mağazasından
    Ekran sorunlu idi almadılar garantiye gönderdiler garanti servisi beceremeyince yasal tamir süresi dolunca yenisini alabildim
    Vatan bilg. Çok sıkıntılı bir firma şikayet varlara mı yazmadım müdüre mi çıkmadım genel müdürlüğümü aramadım kesinlikle geri dönüş olmadı.. istiflerini bile bozmadılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abboww -- 23 Nisan 2020; 21:40:47 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Son gelişme ise şu şekilde:

    HEPSİBURADA İADE ALMIYOR- SERVİS BENİ HAKSIZ BULDUHEPSİBURADA İADE ALMIYOR- SERVİS BENİ HAKSIZ BULDUHEPSİBURADA İADE ALMIYOR- SERVİS BENİ HAKSIZ BULDUHEPSİBURADA İADE ALMIYOR- SERVİS BENİ HAKSIZ BULDUHEPSİBURADA İADE ALMIYOR- SERVİS BENİ HAKSIZ BULDUHEPSİBURADA İADE ALMIYOR- SERVİS BENİ HAKSIZ BULDU

    Konuşmanın bir noktasında çıldırsamda yine söylediklerinin bir dayanağı olmadığını gördüm. Zaten 4. resimdeki soruyu sorunca o da baya takıldı bu soruda, verdiği cevapta dayanaksız, ortada yorumlanabilir bir şey yok.

    Bakalım gelişmelerden haberdar edeceğim.




  • abboww kullanıcısına yanıt
    Hocam özellikle görerek alışverişte cayma hakkının geçersiz olduğunu bildiğim için internet üzerinden satın aldım. Ne olabilir ki diye de hepsiburada üzerinden almış bulundum. Olay bu şekilde ilerledi, bakalım sonunda ne olacak. Tahminen 1.5-2 ay içerisinde sonuca bağlanacak.
  • Size destek için bende Hepsiburadaya wpden yazacağım. Böyle rezillik olmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CGUzmani kullanıcısına yanıt
    Desteğiniz ve ilginiz için teşekkür ederim.
  • Elektronik alet iade olmaz ne saçma şey ya. Yiyecek değil giyecek değil en kolay elektronik alet olması lazım geri verilen bence
  • Bazen müşteri hizmetleri bazı şeyleri bilemeyebiliyor bence direk iade şansınızı deneyin, bana yamuk tava yollamışlardı onlara kalsa alamıyolardı direk geri verdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.