< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qlkn -- 20 Mayıs 2020; 13:17:41 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qlkn -- 20 Mayıs 2020; 13:17:41 > |
Bildiğim kadarıyla cayma hakkında böyle bir mantık yok. İstemeseler bile iade almak zorundalar. Bilmediğini düşünüp sallamaya kalkışmışlar.
|
tuketici.gtb.gov.tr adresinden şöyle bir maddeye ulaştım:
"GÜNCEL TÜKETİCİ UYUŞMAZLIKLARINA İLİŞKİN SIKÇA SORULAN SORULAR I- AYIPLI MAL VE HİZMETLER: 1- Satın aldığım ürün kısa bir süre içerisinde arızalandı fakat onarım yaptırmak istemiyorum. Değişim veya para iadesi hakkım var mıdır? Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin talebini yerine getirmek zorundadır." |
Biraz önce tekrar müşteri temsilcisiyle görüştüm ve bir önceki temsilciyle konuştuğumu söyledim ve olayı anlattım, "Doğrudur." dedi.
Ben de hepsiburadanın satış sözleşmesinde bahsettiği "elektronik cihazlar ve 2.el statüsüne giren eşyalar cayma hakkı dışındadır" gibi bir madde olmadığını ayrıca tüketicinin hakkının korunmasıyla alakalı kanunun içeriğini tek tek incelediğimi ve anlatıldığı gibi bir kapsama dışı olayı yok dedim. Kendileri direk "yasal haklarınızı kullanabilirsiniz bizim iade sürecimiz böyle işliyor" dedi. Ben tekrar sordum "Satış sözleşmenizde geçiyor mu? Hangi madde bu elektronik ve 2.el statüsüne giren ürünlerle alakalı madde söyleyebilir misiniz?" dedim. Müşteri temsilcisi "Madde olarak söyleyemem de bizim sürecimiz böyle işliyor" dedi. Anlaşılan hepsiburada kendi kanunlarıyla hareket ediyor, bu benim hakkım diyince kullanabilirsiniz hakkınızı diyor. Ben anlamadım bu firmayı |
Apple zorlu centerda bu şekilde bana kendi kanunumuz var , sürecimiz thh kanunlarına göre ilerlemiyor diye zırvalamıştı eminmisiniz uğraşırım dedim . Evet dediler .
4 ay sonra elimde mahkeme kararıyla gittim zorlu center apple a bakın haklıymışım kazandım sökülün paraları dedim . Baktılar okudular şok oldular . 2,5 sene önce satın alınmış cihaza para iadesi yazıyor :) avukatlarımızdan bilgi gelmedi gelince ararız dediler . Tamam dedim ama itiraz falan olursa benim her gidip gelmem taksiyle 130 lira civarı tutuyor fişlerinide saklıyorum bunu lütfen iletin avukatlarınıza dedim . 3 gün sonra mail attılar gittim nakit olarak verdiler 2,5 sene önce verdiğim paranın tamamını :) Kesinlikle verin thh e onlar uğraşsın . |
hocam burada Hepsiburada haklı... Ürün paketi açılmamaış ve kullanılmamışsa koşulsuz iade kapsamına girer.
Kullanılmış ürünlerde servis raporu olmadan değişim yapamazlar. basit bir örnek ürünü takarken dişlerini kırdın ya da düşürdün ve o yüzden çalışmıyor. ne olacak? bu yüzden servis ürünü alır kullanıcı hatası yoksa rapor verir. aldığınız yer değişimini ya da para iadesini yapar. |
14 gün cayma hakkını istediğiniz şekilde, istediğiniz zaman kullanamazsınız. Malın tekrar satılabilirliğinin bozulmadığı durumlarda satıcı iade almak zorundadır, o ayrı. Fakat paketi açılmış/kullanılmış ürünlerde servis raporu gereklidir. Malı üreten, sadece servisi muhatap alır. Satıcı kafasına göre iade/değişim yapamaz. Yaparsa ve üretici de geri almazsa satıcının suçu nedir?
Konu sahibi arkadaş 250 liralık ürün için bu yapılmaz demiş. İnsanları, özellikle yurdum insanını tanımıyormuş gibi davranmaya gerek yok. 20 liralık ürün için bile çirkeflik yapanlar var. 25 senedir perakende sektöründe birisi olarak, satıcı/alıcı fark etmez insanlardan tiksindim. Ne şerefsiz satıcılar, ne şerefsiz alıcılar gördüm aklınız durur. "Mantığın bittiği yerde askerlik başlar" diyen adam perakende sektörünü görmemiştir. Ekleme: Diyelim ki servise gönderdiniz ürünü, serviste art niyetli olarak (firmaya bağlı birazda) sizin hatanız olmasa da, kullanıcı hatası diyebilirler. Bu ihtimal her zaman var. Veya ürünü değiştirip, iade almamaya çalışan satıcı da çıkabilir. Böyle durumlarda tüketici hakem heyetleri düzgün çalışıyor diyebilirim. Mağdur etmezler. Biraz uğraşmanız gerekir ve zaman kaybı olabilir. Umarım çözersiniz uğraşmadan. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-D50B08F8B -- 24 Nisan 2020; 10:0:15 > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abboww -- 23 Nisan 2020; 21:40:47 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |