Şimdi Ara

Manuel vitesli otomobiller gözden düştü: Talep iyice azalıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
1
Favori
3.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Otomobil satın alırken, fiyat, yakıt ve motor tipi önemli bir rol oynuyor. Aracın şanzıman tipi de otomobil kullanıcılarının tercihlerinde önemli bir faktör olarak görülüyor. Özellikle yoğun şehir içi trafikte konforlu sürüş imkanı sunan otomatik vites otomobillere ilgi de giderek artıyor.



    Manuel otomobillerin payı tek haneye geriledi



    Türkiye otomotiv pazarında, bu yılın ocak-haziran döneminde otomatik vites araç satışları yükselmeye devam etti. Söz konusu artışta küresel anlamda otomatik vites otomobil üretiminin manuel vitese kıyasla daha fazla olmasının etkisinin de bulunduğu belirtiliyor.



    Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlenen verilere göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, yılın ilk yarısında 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 3,7 büyüyerek 577 bin 981 adet olarak gerçekleşti.



    Bu dönemde, otomobil satışları yüzde 7,3 artarak 462 bin 955 adet, hafif ticari araç satışları ise yüzde 8,7 azalışla 115 bin 26 adet olarak kayıtlara geçti. Haziran ayı sonu itibarıyla otomatik şanzımanlı otomobiller, satışlardan 418 bin 701 adetle yüzde 90,4 pay alırken, manuel şanzımanlı otomobillerin payı 44 bin 254 adetle yüzde 9,6 oldu.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'de satılan en ucuz elektrikli otomobiller: 1 milyon TL altı son 3 model



    Böylece söz konusu dönemde satılan her 10 otomobilden 9'u otomatik vites olarak kayıtlara geçerken, manuel şanzımana sahip otomobillerin pazardaki payı da tek haneye indi. Segment bazında ele alındığında, en yüksek otomatik şanzıman payına yüzde 100 ile ultra lüks segment (F), lüks segment (E) ve üst-orta segment (D) sahip oldu.



    Bu segmentleri, yüzde 96,3 ile en küçük şehir otomobilleri olarak bilinen A segment, yüzde 95,5 ile küçük araç sınıfı olarak bilinen B segment ve yüzde 85,3 ile de kompakt sınıf ya da alt orta sınıf olarak adlandırılan C segment takip etti.



    Haziran ayı otomobil satışları baz alındığında da otomatik vites satışları manuel vites satışlarının üzerinde gerçekleşti. Geçen ay toplam 462 bin 955 otomobil satışının 418 bin 701'i otomatik vites otomobiller oluşturdu.





    Dönemler itibarıyla bakıldığında manuel vites otomobillerin pazar payındaki azalış trendi devam etti. Geçen yılın ocak-haziran döneminde otomatik şanzımanlı otomobillerin pazar payı yüzde 78 ve satışı 336 bin 662 adet, manuel şanzımanlı otomobillerin pazar payı da yüzde 22 ve satışı 94 bin 710 seviyesinde gerçekleşmişti.



    2022 yılının ocak-haziran döneminde manuel şanzımanlı otomobillerin toplam satışlardaki payı yüzde 22,2, 2021'in aynı döneminde yüzde 24,3, 2020'de yüzde 30,4, 2019'da yüzde 33,72, 2018'de yüzde 34,63, 2017'de yüzde 41,92, 2016'da yüzde 42,7 ve 2015'te de yüzde 52,20 seviyesinde kayıtlara geçmişti.



    ODMD sitesinde ilk verilerin yer aldığı 2006 raporunda ise tüm segmentler içindeki otomatik vitesli araç satışlarının payı yüzde 22, manuel vitesli araç satışlarının payı da yüzde 88 olarak kaydedilmişti.









  • Manuel araçlar daha fazla kontrole izin verir; Ayrıca sürüşle daha fazla zihinsel etkileşim gerektirir ve her iki elin kullanılmasını gerektirir, böylece dikkati dağılmış sürüş olasılığını ve fırsatını sınırlar.

    Ayrıca Manuel vitesli arabaları sürmek daha keyifli. Otomatiğin tadı yok. Tuzsuz yemek gibi otomatik vitesli araba. Sürüşün tadı saman gibi..
    7 ay önce sırf otomatik vites araca geçmek için manuel vites 1.6 multijet Bravo aracımı satıp T9 308 1.6 bluehdi araç aldım.Bu zamana kadar hep manuel araç iyidir derdim.Hatta forumda da ısrarla manuel aracı överdim.Ama otomatik vites araca geçince keske daha önce geçseydim dedim.Eat gibi baskı balata kavrama derdi olmayan masrafsız bir şanzıman gercekten bulunmaz nimet.Ama manuel araca göre otomatik vitesin dikkati azalttığı bir gerçek

    Üretmezsen talep düşer, üretirsen düşmez.


    Trafikte bu kadar acemi olması, trafiğin bu kadar kilit olması, otomatik vites ehliyeti ve otomatik vites araçların çoğalmasından kaynaklı zaten.


    C180 dediğin araba bile gaza basınca 2 saniye geç tepki veriyor neredeyse, İ20-Corolla falan gibi atarileri saymıyorum.


    Premium araçlarda otomatik evet lazım zaten özellikle D-E segmentlerde.


    Ancak B-C segmentler için düz vites Türkiye şartları için hala en ideali.

  • Küçük yerleşimler neyse ama Büyük şehirler ve kalabalık bölgelerde otomatik vites büyük rahatlık

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Düz vites amelelikten baska birsey degil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Debriyaj ve vitesi hicbirzaman sevmedim angaryadan baska birsey degil.Aynisi bisiklet motosiklet gibi butun araclar icin gecerli.Debriyaj ve vites olmamasi buyuk kolaylik.Tam otomatik vites surus zevkini arttiriyor.Tabi kisiden kisiye degisir.

  • otomoatik vites ile araçı istediğim gibi kontrol edemiyorum.wrc'deki gibi sıralı vites sistemi en güzeli. vites kontrolü sürücüde olması güzel

  • Manuel araçlar daha fazla kontrole izin verir; Ayrıca sürüşle daha fazla zihinsel etkileşim gerektirir ve her iki elin kullanılmasını gerektirir, böylece dikkati dağılmış sürüş olasılığını ve fırsatını sınırlar.

    Ayrıca Manuel vitesli arabaları sürmek daha keyifli. Otomatiğin tadı yok. Tuzsuz yemek gibi otomatik vitesli araba. Sürüşün tadı saman gibi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuelin hakimiyeti viraj alışı daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Manuel vitesli araç sürmek yüksek motor hacimli bir araç kullanıyorsan zevklidir. Ülkemizde satılan araçların çoğunun motor hacmi 2.0 altı olduğu için manuel kullanmak amelelikten başka bir şey değil .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Her şey hacim değil. Manuel vitesli araba sürüşle daha fazla zihinsel etkileşim gerektirdiği için kaza yapma olasılığını da azaltır.


    İlla uçlarda yaşanacak diye bir kural kaide yok. Sınırlar senin kafanda sadece.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arızada görürüm otomatikçileri  

  • Ben ona bir şey demiyorum zaten . Sadece manuel araba kullanmak çok özel bir araç kullanmıyorsan zevkli değil bence. Mesela bir manuel vitesli corollanin ne zevki olabilir ki . İnsanlar günümüz de artık pratiklige kolayliga bakıyor ve kimse kusura bakmasın ama manuel vites ameleliktir ve kullanması keyifli falan değildir . Global de çoğunluk böyle düşünüyor ki manuel vitesli araçların satışları gittikçe azaldı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıkıntı yok, ne olursa olsun yine de manuel tercih ederim. Manuel araba sürmek farklıdır.

  • 18 yaşından beri manuel kullanıyorum diye otomatik iyidir kötüdür diyemem ama manuel daha sorunsuz bu bir gerçek. İstanbuk gibi trafiği çok olan yerde mantıksızdır bence. Bir de zevkli olması için güçlü motorlu araba lazım. Türkiye’deki fındık motorlu arabalar manuel olsa ne olmasa ne

  • 100 küsür beygir arabasıyla araba dediğin manuel olacak diyenlere yarılıyorum :D eğer 200 beygir üstü gerçek bir araban yoksa şu triplere girmeyin lütfen istanbul gibi büyük şehirlerde manuel araba köleliktir alan çoğu kişide daha ucuz diye mecburiyetten alıyor zaten gerçekler acıdır

  • Üretmezsen talep düşer, üretirsen düşmez.


    Trafikte bu kadar acemi olması, trafiğin bu kadar kilit olması, otomatik vites ehliyeti ve otomatik vites araçların çoğalmasından kaynaklı zaten.


    C180 dediğin araba bile gaza basınca 2 saniye geç tepki veriyor neredeyse, İ20-Corolla falan gibi atarileri saymıyorum.


    Premium araçlarda otomatik evet lazım zaten özellikle D-E segmentlerde.


    Ancak B-C segmentler için düz vites Türkiye şartları için hala en ideali.

  • 7 ay önce sırf otomatik vites araca geçmek için manuel vites 1.6 multijet Bravo aracımı satıp T9 308 1.6 bluehdi araç aldım.Bu zamana kadar hep manuel araç iyidir derdim.Hatta forumda da ısrarla manuel aracı överdim.Ama otomatik vites araca geçince keske daha önce geçseydim dedim.Eat gibi baskı balata kavrama derdi olmayan masrafsız bir şanzıman gercekten bulunmaz nimet.Ama manuel araca göre otomatik vitesin dikkati azalttığı bir gerçek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hukuk olmayan ülkelerde gözden düşme denmez enayilik denir. Arıza yapınca dsg tüm ülkelerde garantiye girdi ama türkiyede girmedi misal. Bilmem zeka seviyesi ne alemde kaç kişi anlayacak bakalım

  • Elektrikli al, ne vites var ne şanzıman ne arıza ne de bakım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.