Şimdi Ara

Nvidia, DLSS ile görüntü kalitesi sorunlarını iyileştirme sözü verdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
2
Favori
4.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nvidia, DLSS ile görüntü kalitesi sorunlarını iyileştirme sözü verdi
    Guru3D.com
    Nvidia promises to improve image quality issues with DLSS
    https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-promises-to-improve-image-quality-issues-with-dlss.html


    quote:

    NVIDIA, DLSS görüntü kalitesi (veya eksikliği) konusunda biraz inceleme altındadır. Geçen hafta yayınladığımız makalelerde DLSS görüntü kalitesine bazı örnekler gösterdik ve açıkladığımız gibi, DLSS çalışıyor ancak sahneleri daha bulanık hale getiriyor.

    NVIDIA bir blog yazısı yayınladı ve görüntü kalitesindeki sorunlara rağmen güncelleme şeklinde iyileştirmeler vaat ediyor. Battlefield V ( buradaki testimize bakın ) için, en son güncellemeyle zaten iyileştirmeler yapıldığını iddia ediyorlar, ancak bir sonraki güncelleme için Full HD ve ultra yüksek çözünürlükler için daha iyi görüntüler üzerinde çalışacaklarını iddia ediyorlar.

    Ayrıca görüntü kalitesini iyileştirmek için Metro Exodus'u ( burada test edilmiştir ) güncelleme planları da vardır. Metro Exodus için de iyileştirmeler yapılmalı.

    S: Battlefield V ve Metro Exodus için bir sonraki DLSS güncellemesi ne zaman?

    C: Görüntü kalitesini iyileştirmek için sürekli çalışıyoruz. Son zamanlarda DLSS'in çekirdeğini güncelledik, böylece oyununuzu başlattığınız anda en son model güncellemelerini elde edebilirsiniz. Bu yüzden en son Game Ready Driver'ımızın (418.91 veya daha üstü) kurulu olduğundan emin olun.

    Battlefield V için DLSS'nin 4K ve 2560x1440 performansında (% 40'a kadar) performansta büyük bir gelişme sağladığını düşünüyoruz, ancak aynı zamanda toplumu da duyuyorum. Bir sonraki adım için, 1920x1080'de görüntü kalitesini artırmak ve ayrıca ultra monitörler için (örn. 3440x1440) test ve eğitimlerimize odaklanıyoruz. Bu kararlardaki mevcut deneyim bizim istediğimiz yerde değil.

    Metro Exodus için , piyasaya sürülmeyen tüm çözünürlüklerde DLSS netliğini ve genel görüntü kalitesini artıran bir güncelleme geliyor. Ayrıca DLSS'yi oyunun daha büyük bir kesiti üzerinde eğitiyoruz ve bu güncellemeler hazır olduğunda kalitedeki başka bir artış göreceksiniz. Son olarak, HDR ile ilgili olarak bildirilen diğer birkaç sorunu ele alıyoruz ve düzeltmelerimiz olduğu anda güncellenecek.





    GeForce 418.91 WHQL driver ile DLSS destek gelmiş

    Nvidia, DLSS ile görüntü kalitesi sorunlarını iyileştirme sözü verdiNvidia, DLSS ile görüntü kalitesi sorunlarını iyileştirme sözü verdi

    Nvidia, DLSS ile görüntü kalitesi sorunlarını iyileştirme sözü verdi
    Nvidia, DLSS ile görüntü kalitesi sorunlarını iyileştirme sözü verdiNvidia, DLSS ile görüntü kalitesi sorunlarını iyileştirme sözü verdi

    KAYNAK
    KAYNAK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 18 Şubat 2019; 19:16:38 >







  • Bu videoda oyunun AA ayarları ve Grafik ayarlarından optimize edilmiş hali var.
    Kendim; 2k Highest ve TAA olarak 71-59 test skorlarını Undervolting Asus Vega 64 Strix ile aldım.
    Sonra da bu videoyu baz alarak kimi ayarları daha da arttırıp (SMAA2X,16x Anisotropic,Ultra) kimi ayarlarıda kapatıp(Motion Blur,Screen SSpace Contact Shadows) veya daha düşüğe alarak aynı optimizasyonu yaptım.
    Sonuç:86-70 fps çıktı,%20 kazanım ve görüntü kaliteleri birebir aynı,videoda da yanyana var zaten.
    Yani Dlss yerine Hardware Unboxed(İnsan) optmizesi;DDlss gibi bulanık görüntü vermedi.
    Zannımca Dlss denen sözde AA yöntemi,High ayarlardan Low-Medium ayarlar arasına görüntüyü indirgiyor.
    Bunun için kazanılacak fps miktarını zaten insan kendisi manuel olarak bulanık görüntüyü elde ederek kazanır zaten.
    Shadow of The Tomb Raider oyununa Dlss gelecek olursa bu video kenarda dursun şimdilik,sonra tekrar bakarım.
    Bugün Dlss On-Off ekran görüntülerinin birinde alev parıldaması Dlss on olarak ortadan kalkmış hatta,tam fiyasko çıktı bence.
    DLSS hiç tercih etmeyeceğim bir geliştirme olmuş. Kaldı ki 28-32" 4K monitör kullanımı için köşe yumuşatma zaten anlamsız, gerek yok. Nvidia nın DLSS i bu kadar şişirmesi çok gereksizmiş bunu görmüş olduk. RTX e diyecek lafım yok geliştirildikçe vazgeçilmez olacaktır. Keşke AMD den de RTX kartları biran evvel görebilsek.
  • Yalnız Radeon VII rakibine baya toz yutturmuş.
  • Radeon VII 2080ti ın dibinde geziyor driverlar ile dahada performans alır kart demedi demeyin

    2k da 2080ti ile arasında 7 fps fark var ve fiyatı biri 700 digeri 1200 dolar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asko56 -- 13 Şubat 2019; 21:5:41 >
  • Kart ortada yok, sınırlı sayıda zaten, satışı da yok henüz..
  • Nedir bu dlss görüntü kalitesini düşürüp fps arttırıyor ve insanlarda buna seviniyormu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 13 Şubat 2019; 22:52:39 >
  • Video net değil ama DLSS off yapınca görüntü daha net sanki




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 13 Şubat 2019; 22:43:55 >




  • Evet öyleymiş techpowerup müthiş bir karşılaştırma yapmış dlss on görüntü bulanık off yapınca çok daha keskin net.
    TechPowerUp
    Metro Exodus Benchmark Performance, RTX & DLSS
    https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Metro_Exodus/5.html


    Dur bakalım nvidia ana konusunda nasıl yüceltcekler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Video net değil ama DLSS off yapınca görüntü daha net sanki

    Hocam 100-200 kat yakınlaştırsak farkı göreceğiz sanırım sonuçta devrim diye tanıttılar mutlaka bir yerlerde değişiklik görürüz demi?





  • rezes kullanıcısına yanıt
    şu dlss teknolojisini övüp övüp bitiremedikleri olanmı ?
  • rezes kullanıcısına yanıt
    Benzeri bir durumu, ilk FFXV'de yaşanmış idi hatırlarsanız. Hatta orada eleman konuyu daha da ileri götürüp kare kare incelemiş ve aslında belirli karelerde felaket kalite düşümü yapıldığını belgeleriyle göstermişti. Yalnız daha sonra Nvidia dlss ile ilgili son sunumunda 3dmark ın port royal demosunda tam tersini göstermişti o nasıl oldu? orada da dlss açıldığında görüntüler TAA'ya nazaran daha net gözüküyor idi. Ama ben şahsen TAA'nın port royal deki kadar berbat bir görüntüye yol açtığını hiç bir oyunda görmedim. Hatta kendim bizzat inceledim. Bu nasıl bir aldatmacadır?

    Anlaşılan o ki Nvidia'yı artık alicengiz oyunları da kurtarmıyor. Battıkça batıyor bu seride. Ne yapmaktadır, ne yapmaya çalışmaktadır?
  • SkeironnWH S kullanıcısına yanıt
    Düşürmüyor zaten, oradaki rtx ibaresini kaçırıyorsun. İkisini birden açıp, rtx off ile karşılaştırıyor. En azından ben öyle anladım.
  • Evet, durumu şöyle özetlemiş;

    NVIDIA DLSS, oyunu azaltılmış çözünürlükte sunan, yükselterek ve daha sonra önceden eğitilmiş bir AI ağı kullanarak ayrıntıları dolduran yeni bir kenar yumuşatma biçimidir. Testlerimizde, DLSS performansı, DLSS devre dışı durumundan (% 22)% 17 ile% 30 arasında daha iyidir. Bu, oluşturma ayarlarını artırmak, RTX ışın izlemeyi etkinleştirmek veya oyunun daha yüksek FPS hızlarında keyfini çıkarmak için kullanabileceğiniz ekstra performans sağlar. Ancak, bahsetmeye değer, DLSS etkinleştirildiğinde oyunun daha bulanık göründüğü - 4K DLSS hala 1440p'de çalışmaktan çok daha iyi görünüyor. Ayrıca, DLSS etkinleştirildiğinde bazı konumlarda bazı oluşturma hataları tespit ettik, ancak 4A Games ve NVIDIA bu hafta başlayacak olana kadar muhtemelen bunları çözecek. NVIDIA ayrıca, DLSS çalışmalarının sürekli devam ettiğini ve sürücü güncellemesi gerektirmeksizin, herhangi bir zamanda DLSS algoritması güncellemelerini kullanıcı sistemlerine sunabileceklerini vurgulamaktadır. Testler sırasında, oyunun kullanıcı arayüzünün düşük çözünürlüklü DLSS görüntüsünün bir parçası olduğunu gördük, bu da daha az keskin metinlere neden oluyor ve oyun menülerinde gezinirken özellikle dikkat çeken bir oyun olduğunu sanıyorum.

    ÖZET:
    +Ekstra FPS artışı
    -Bulanıklık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 14 Şubat 2019; 8:19:26 >




  • Yalnız bunlar ilerde DLSS standart oldu ve mecburen bizim yapay zeka ağına bağlanacaksınız derse korsan oyunu bitirirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadtneverdie

    Yalnız bunlar ilerde DLSS standart oldu ve mecburen bizim yapay zeka ağına bağlanacaksınız derse korsan oyunu bitirirler.
    Onu dedikleri gün ekran kartı satamayıp iflas bayrağını çekerler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEF248198

    Onu dedikleri gün ekran kartı satamayıp iflas bayrağını çekerler.

    Alıntıları Göster
    Alakası yok onu dedikleri zaman oyun greliştiricler koşa koşa destek verir. Ancak bu konudaki teknoloji şimdilik taze ama aylık ödemeleri sistemleri bu iş için düşünüyorlar. MS 2 çeşit konsol üzerinde çalışıyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadtneverdie

    Alakası yok onu dedikleri zaman oyun greliştiricler koşa koşa destek verir. Ancak bu konudaki teknoloji şimdilik taze ama aylık ödemeleri sistemleri bu iş için düşünüyorlar. MS 2 çeşit konsol üzerinde çalışıyordu.

    Alıntıları Göster
    İnsanları bir şeye mecbur edersen sana tepki koyar ve batırır. Burada parayı tutan biziz bak Microsoft'a, Xbox One'ı internet zorunlu yaptılar, ikinci eli kaldıracağız dediler tepkileri görünce geri vites yaptılar ama yetti mi yetmedi koskoca konsol pazarında Sony resmen tekel kaldı. Şimdi Xbox One alan adam çok cüzi fiyatlara yüzlerce oyun oynayabiliyor Playstation 4'den daha cazip ve iyi olmasına rağmen yine de satışlar da Playstation 4'e ulaşamaz.




  • testler gösteriyorki ray tracing olayı için henüz erken. ray tracing olmadan inanılmaz iyi performans veriyor yalnız kartlar. ona denecek hiçbir söz yok. tek yapmaları gereken ray tracing olayını bir iki nesil ileriye atmaktı. böylece fiyatlar da şu aşamada bu kadar şişmemiş olacaktı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.