Arkadaşlar merhaba , Eskiden render dediğimiz olay, bir maddi karşılık ile yapılırdı. Yani eskiden birisi render alıyorum deseydi, mutlaka bir şekilde ücreti mukabilinde bu işi yapıyor olurdu. Son dönemelrde ise küçüğünden büyüğüne , özellikle video işleme noktasında herkes bir şekilde render yapıyor. Kimisi para kazanmak için yapıyor kimisi ise sadece kendisi için, yani artık sadece iş için render yapılmıyor. Forumda sık sık bu tip konular gördüğümden ve bilgi kirliliğinin önüne geçmek, daha bilinçli sistemler tercih edilmesine belki bir faydası olması açısından böyle bir konu açıp tecrübelerimi aktarmaya karar verdim. Umarım birilerinin işine yarar, en azından sistem tavsiyesi yapan arkadaşlarda daha iyi çözümleme yapmış olur. Şöyle başlayalım , Render Nedir ? Genel anlamda, bir bilgisayar uygulamasıyla , 2D yada 3D verilerin yada hali hazırda bir cihaz ile verileştirilmiş görüntülerin , gerek üzerinde bazı değişiklikler yapılmasına gerekse baştan bir görsel kayıt çıktısı oluşturulmasına render diyoruz. Yani üzerinde çalıştığımız dosyanın final hali. Şimdi direk render diyince burada ciddi bir yanlışa düşülüyor, bu render kısmı dediğim gibi bir çalışmadaki en son nokta ve final bölümünden önce bu işin giriş gelişme kısmı da var. Öncelikle bir çalışma yapılması gerekiyor ki aslında çalışmayı yapan kişinin esas uğraştığı bölüm burası oluyor. Render butonuna bastıktan sonra gidip çayınızı kahvenizi alıp , diğer işlerinizle uğraşabilirsiniz. Bu sebeple aslında render kısmı en önemsiz kısım. Render için nasıl bilgisayarlar alınmalı ? Arkadaşlar, render için bilgisayar toplama denilince , iş profesyonelleri bunu çok başka anlar. Forumda anlaşılan ise bambaşka. Yani amaç ve kullanımları iyi belirlemek lazım. Yanlışa düşülen en sıkıntılı diğer bölümde burası. Meslek profesyonelleri yani bu işlerden maddi gelir elde eden kişiler , final verisine ( render ile oluşturulan görsel çıktıya ) çabuk ulaşmak isterler. Bu sebeple çoklu işlem gücü yüksek sistem toplarlar. Buda işlemin daha hızlı biteceği için diğer bir işin de daha hızlı çıkmasına böylece sistem üzerinden daha fazla para kazanmasına yarar. Ama standart bir ev kullanıcı , sistemiyle günde 15-20 saat render almıyorsa, ayda belki maksimum 10 kere render alıp bunun içinde sistem başında ağaç olmuyorsa, sistemlerdeki özellikle işlemcilere aşırı yüklenmeye hiç gerek yok. Bende uzun zamandır görselleştirme ve mimari tasarımlar ile uğraştığım için, renderimizin yetişmediği hiç olmadı. Şöyle söyleyeyim, siz bu işten para da kazanıyor olsanız, üst düzey bir firma değilseniz aslında öyle render için 80-100 çekirdekli sistemlere gerçekten ihtiyacınız yok. Para bolsa oraya birşey diyemem en iyisini alın ama abartıldığı gibi bir durum sözkonusu değil. Ben paramı bu işten kazanıyorum ve kullandığım 3900X 30 günün maksimum 1 gününde %100 çalışıyordur. 29 Gün boyunca yatıyor en fazla CS:GO akşamları. ( Bu arada olgun yağuşuklu bir DH ekibi kuramadık daha ) Şimdi diğer bir hususa değinelim, bu render dediğimiz görüntü oluşturma işlemini sadece işlemci mi yapıyor ? Hayır arkadaşlar. Sistemde CPU yada GPU istediğiniz görüntüyü size oluşturabilir ama uygulamanın desteği var ise. Kimi yazılımda GPU kimi yazılımda CPU daha başarılı sonuçlar alıyor. Bu sebeple burada tercih size kalmış oluyor ama özellikle 2D ve 3D görselleştirme ile uğraşacaklar için söylüyorum ( Genel olarak mimari yada mühendislik alanı ile alakalı tasarımlar ) , orta üst seviye bir ekran kartına kesinlikle ihtiyacınız var. Peki ekran kartı ile render almıyoruz madem hepsi bir değil mi ? Kimi uygulamada hepsi bir ama genel olarak uygulamaların çok büyük bir kısmı , viewport dediğimiz çalışma alanında, geometrik ve çizgisel olarak bir düzlemde çalışır. Burada 2. boyuttan 3. boyuta geçirdiğiniz her model ve modelin detayı, size yol su elektrik olarak geri döner. Yani oradaki hesaplamaları İşlemci ve belleklerin desteği ile ekran kartı yapar. Buda ne kadar iyi bir ekran kartınız var ise o kadar geniş bir çalışma alanınız var demek. Örnek Çalışma : 2D - 3D Görsel Oluşturma Burada gördüğünüz gibi tüm 3D nesneler aslında çizgilerden oluşuyor. Bu uygulama yerine başka herhangi bir uygulama olsaydı da sonuç değişmez arkadaşlar. X,Y,Z düzleminde , aslında uzayda çizgiler ile birşeyler oluşturduğumuz için , o objeyi yada sahneyi her döndürdüğümüzde her dokunduğumuzda yaptığımız her işlemde tekrar hesaplama yapılıyor. Bu hesaplamaların hızlı yapılıp işlenerek bize aktarılması içinse ekran kartımızın orta ve üzerinde olması gerekiyor. İlk resimde klozete dikkat edin şimdi , bu klozet toplamda 5.000 Poligon ise , modelin kalitesini ve görünümünü etkileyen bu çizgileri sıklaştırarak, yani her 2cm de 1 çizgi yerine 1mm de 1 çizgi yaparak poligon sayısını 20 katına çıkarabiliriz. Buda şu demek, daha yumuşak köşeler için daha fazla çizgi kullanacağız ve çalışmamızın boyutu büyüyecek, büyüdükçe işlem gücü ve sistem gereksinimi artacak. Bu çok çok basit bir proje ama 120 villalık bir konsept proje ise söz konusu olan, işte ozaman bizim bilgisayarlarımız çakılmaya mahkum. Gerçi bu konuda kişinin kendi yeteneğinde de bitiyor iş , bu konudan ayrıca bahsedeceğim keza önemli. 3D Sahne 3D Sahne Render Bu banyo sahnesi ile ilgili bilgi vereyim. Kuzenim istedi , ticari bir işim değil yani. Banyosunu yenilemek istiyormuş. İmzamdaki sistem ile tasarım kısmı yani 3D çalışma kısmı 3 saat sürdü , render ise 3000x2000 çözünürlükte 15dk. Çalışmada ortalama 150-200 FPS arasında görüntü verdi , 20 FPS ve üzerinde sorunsuz çalışılır. Ama altına düşerse bilin ki ekran kartı hesaplamaya yetişemiyor. Bende 3950X olsaydı 11dk da bitirecekti , 9900K yada 3700X olsaydı 24dk da bitirecekti , R5 3600 olsa 35dk da bitirecekti. Vel hasıl , zamanla yarışmadığımız için bu tip projelerde çok önem arzetmiyor. Ama yüksek çözünürlüklü ve atıyorum 220 kare render alınacaksa, ozaman bu iş günler sürebiliyor. Son dönemde daha çok ön plana çıkmış video editleme işleri görmekteyiz. Bu tarafta ise CP yada GPU mu gibi çok seçme şansı yok arkadaşlar , CPU ne kadar iyi ise o kadar verim alıyorsunuz. Sistem Toplarken Nelere Dikkat Edelim ?
1 - RTX TITAN 2 - RTX 2080TI 3 - RTX 2070 S 4 - RTX 2060 S 5 - GTX TITAN X ( Pascal ) 6 - GTX TITAN X ( Maxwell ) 7 - GTX 1080TI 8 - RX5700XT / RX VEGA 64 9 - GTX 980TI 10 - GTX 980 11 - GTX 780 TI 12 - GTX 780 6GB Hem oyun hem çizim tasarım vb. kullanım için genel bir sıralamadır. 5-6 ve 7 arasında bir detay var, eğer çizim ağırlıktaysa , oyunla çok işiniz yoksa TİTAN ları tercih edin , oyun daha ağır basıyorsa 1080Tİ yi tercih edin. RTX kartların en üstte olmasının esas sebebi en son güncel sürüm ve garantileri devam ediyor olmaları.
Genel olarak sormak istedikleriniz varsa sorabilirsiniz, bu render sistemi ' mevzusunun doğru anlaşılması ümidi ile selamlar Bilgisayar ile neler yapılabildiğini , bu kulvarda biz Türk'lerinde yer aldığını anlatan bir kaç video koyayım , Bu arada şirketin sahibi abimiz abd de ofisini açtı Bu meslektaşım da değişik işler peşinde < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muten Baba -- 6 Temmuz 2020; 17:19:34 > |
Render Nedir ve Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır?
Render Nedir?
Render, 3D modelleri veya sahneleri gerçekçi görüntülere dönüştürme sürecidir. Bu görüntüler filmler, video oyunları, mimari görselleştirmeler ve daha fazlasında kullanılır.
Render Bilgisayarı Nasıl Toplanır?
Bir render bilgisayarı toplamak için şu adımları izlemelisin:
- İşlemci: Çok çekirdekli ve yüksek frekanslı bir CPU, karmaşık render görevlerini hızlı bir şekilde işlemek için çok önemlidir.
- Grafik Kartı: Yüksek RAM'e sahip güçlü bir grafik kartı, gerçekçi görüntüler oluşturmaya yardımcı olacaktır.
- RAM: Yeterli RAM, büyük sahneleri ve dokuları yüklemek için gereklidir.
- Depolama: Katı hal sürücüsü (SSD), hızlı yükleme süreleri ve yüksek veri aktarım hızları sağlar.
- Güç Kaynağı: Yüksek kaliteli bir güç kaynağı, tüm bileşenlerine yeterli güç sağlayacaktır.
- Kasa: İyi havalandırma sağlayan bir kasa, sisteminin aşırı ısınmasını önlemeye yardımcı olacaktır.
Render Almak Ne Demek?
Render almak, bir 3D modeli veya sahnesini gerçekçi bir görüntüye dönüştürme işlemidir. Bu süreç, özel yazılımlar ve güçlü bilgisayarlar kullanılarak gerçekleştirilir. Render alma, tasarımcıların ve sanatçıların fikirlerini görselleştirmelerine ve fikirlerini başkalarıyla paylaşmalarına olanak tanır.