Şimdi Ara

ŞEHİR İÇİ YAKIT TÜKETİMİ NEDİR/NE DEĞİLDİR.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
2
Favori
12.009
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakıt tüketimi konuşulan her ortamda senin aracın şehir içi ne yakıyor sorusundan sonra genelde bir tartışma yaşanır, çoğunuz buna şahit olmuş hatta tartışmanın da tarafı olmuşsunuzdur.

    Bu tartışmalarda taraflardan bir tanesi aracın fabrika verilerinden daha düşük bir tüketim değerine imza attığını ileri sürerken diğer taraf ise bunun mümkün olamayacağını söyler veya tam tersi taraflardan birisi aracın fabrika verisinin çok üzerinde bir tüketim verisi ortaya koyarken diğeri “senin aracında bir problem var çook fazla yakıt tüketiyor diye çıkışır.

    Bu ikilemin en somut örneklerini de hemen hemen hergün forumumuzda açılan konularda görebilirsiniz, işte bu konuda ben bu ikilemi somut örneklerle yer yer haritalarla ve farklı farklı şehirlerden farklı farklı simülasyonlarla izah etmeye çalışacağım. Ne kadar başarılı oluruz veya faydası olurmu bilmiyorum ama en azından bir kez deneyeceğim.

    Öncelikle şehir içi yakıt tüketimi nedir, araçların katalog değerlerinde ifade edilen değerler nasıl bir kullanıma tekabül etmektedir bunu izah ederek başlayalım.

    “Burada okuyucu sıkacak teknik ölçüm detaylarıydan bahsetmeyeceğim isteyen internetten NEDC standarları, EEC 80/1268/EC gibi aramalar yaparak Avrupa’da geçerli ölçüm kriterleri hakkında detaylı bilgi alabilir hatta artık tüm dünyada ölçümleri daha gerçekçi standartalara kavuşturmak için yayılmaya başlayan WLTP hakkında da araştırma yapmanızı (en azından konuyla ilgilenenler) tavsiye ederim.”

    Şehir içi yakıt tüketimi demek yukarıda belirttiğim stadartlara göre 19 km’lik ortalama sürate tekabül eden toplamda 4 km’lik dur kalk bir trafiğe işaret eder. Yani burada temel kriter ortalama hızdır.
    (Dikkat ederseniz tek kriter ortalama hızdır gibi bir iddiam yok ancak en önemli kriter ortalama hızdır)

    O yüzden şehir içi tüketim verilerini kıyaslayabileceğimiz ortak zeminin ortalama hız verisi olması gerektiği tabidir. Oysa konunun başında belirttiğim gibi tartışmanın zeminin kaydığı nokta şehir içi tüketim verilerinin kıyaslandığı zeminin Mücavir alan sınırları olarak değerlendirilmesidir.

    Bunun dışında paylaşılan şehir içi tüketim verilerini değerlendirirken bazı kriterlere dikkat etmek gerekir çünkü aşağıda yazdığım kriterlerin hepsi paylaşılan verinin kıyaslanması aşamasında önem arz eden verilerdir ve ortalama hızla birlikte göz önünde bulundurulmaları gerekir. Konuyu okuyan herkesin bu konuda tecrübe ve deneyim sahibi olmadığından hareketle, kendime ait bir tüketim değeri üzerinden aşağıda belirttiğim kriterleri yorumlayacağım ki daha somut bir şekilde olay anlaşılsın.

     ŞEHİR İÇİ YAKIT TÜKETİMİ NEDİR/NE DEĞİLDİR.

    Bu fotoğrafta görünen veri aşağıdaki haritada belirtilen güzergahta (SAMSUN şehir merkezi) 75 gunluk tamami sehir ici kisa mesafe kullanimda elde edilmiştir. Guzergah kisa ve yokuslu, kullanim tarzi normal, lastikler kislik (ug8) aracta surekli 2 yetiskin 2 cocuk var. Ve haftanin hergunu arac kullaniliyor. (Arac astra h 1.4 easytornic benzinli) Not: bilgisayar verisi pompa ile surekli teyit ediliyor hata payi yok sayilir %1-1,5 arasi

     ŞEHİR İÇİ YAKIT TÜKETİMİ NEDİR/NE DEĞİLDİR.

    DEĞERLENDİRMELERDEKİ ÖNEMLİ KRİTERLER

    1- Ölçümün ne kadar zamanlık/km lik bir ölçüm olduğu çok önemlidir;
    şöyle ki kısa mesafe ölçümlerinde hata payı artmakta iken uzun mesafe ölçümleri daha net ortalamalar koymaktadır ki sanırım herkes bu noktada hem fikirdir bu yüzden bu kımı geçip gün sayısının önemi üzerinde durayım. Yukarıdaki fotoğraftaki veri belli zaman aralıkları ile hep yukarı doğru bir ivme seyrederer çünkü gün sayısı arttıkça aynı güzergahta yakıt tüketimini artıracak extrem durumlarla karşılaşma sayınız artacaktır ve artıyorda, hemen o fotoğrafa ulaşmadan 4-5 gün önceki fotoğrafı koyayım daha net anlaşılsın.

     ŞEHİR İÇİ YAKIT TÜKETİMİ NEDİR/NE DEĞİLDİR.

    2- Ölçüm anındaki aracın durumu çok önemlidir;
    Burada bir çok kriter devreye girer hava filtresinin tıkalı olması bile yakıt değerini etkileyecek bir veridir ancak buna gelmeden bizim örneğimizde aynı koşullarda kış lastiği yerine yaz lastiği olsa tüketim 10 litre civarında olurdu ki bu bile çok büyük bir farka işaret ediyor. Bununla birlikte aracın içinde kaç kişi olduğu (aracın maruz kaldığı yük açısından) klimanın kullanılıp kullanılmadığı gibi bütün değişkenleri tek tek yazmaya gerek yoktur diyerek burayıda bitiriyorum.

    3- Kullanım şekli;
    Aynı güzergahta aynı koşullarda sakin, normal ve agresif kullanım koşullarına göre sürücünün düşük tüketim ilkelerini bilip bilmemesine göre, acemilik durumuna görede yakıt tüketimi değişkenlik gösterebilir. Hemen somut bir örnek vereyim Kız kardeşim ve ben aynı arabayı aynı güzergahta kullandığımızda ben hep daha hızlı kullanıyor olsamda daha düşük bir tüketim değeri sergilerim ancak fiat panda aracımızda bu durum tam tersine işliyordu çünkü o arabaya kırbacı vurmak bana keyif veriyordu 

    4- Güzergah;
    bunu detyalandırmaya gerek yok ancak aynı ortalama hızda yokuşlu bir güzergahta araç kullanmak ile konya ovasında araç kullanmak takdir edersiniz ki aynı tüketim değerini ortaya çıkarmayacaktır.

    5- İklim;
    Tüketime etkilerini sanırım herkes biliyordur detaylandırmaya gerek yok.
    ………………
    ……………….


    … gibi gibi..

    Bu noktada kriterleri uzatarak olayı okunmayacak boyuta getirmektense aşağıda harita verileriyle de konuyu daha somuta taşıyarak açıklamayı uygun bulduğumdan genel bilgi kısmını burada noktalamak istiyorum.

    Gelelim somut verilere, ilk örneğimiz şehir içi kavramının mücavir alan sınırlarıyla ilişkili olmadığa yönelik olarak konya şehrinden olsun.

    Yapılan yol 180 km 10 günün ortalamasıdır ortalama hız 39 km ortalama tüketim 4,9 litre şehir merkezinden dışarı hiç çıkılmamıştır. Şehrin tam merkezinden 10 km lik bir yarıçap içinde araç kullanılmıştır. Konyayı bilenler için evim merkez makro marketin orada (şehrin tam merkezi)gidilen yerler medicana hastanesi, Real market, makro market,kule site, kent plaza, pejo bayisi, seat ve mazda bayileri,Meram ve bir kaç ıvır zıvır yer daha.

     ŞEHİR İÇİ YAKIT TÜKETİMİ NEDİR/NE DEĞİLDİR.

    Buyrun buda dikkatli bir kullanım sonucu ortaya çıkan değer

     ŞEHİR İÇİ YAKIT TÜKETİMİ NEDİR/NE DEĞİLDİR.

    Şimdi benim aracım şehir içinde 4 litre yakıyor dememin ne kadar mantıklı olduğunu hepiniz takdir etmişsinizdir.

    Neyse yazıyı Word de yazıyorum 3. Sayfaya geçti daha yazacağım şeyler vardı ama burada son sözü yazarak bitireyim.
    Yukarıda paylaştığım değer esasen şehrin tam içinde olsa da teknik olarak bahsedilen 'şehir içi' teriminin karşılığı değildir olsa olsa karma tüketim diye ifade edilebilir ki onun için bile iddialı olur çünkü konyada tedes (direklerde asılı ve ortalama hıza göre ceza yazan sabit radar sistemi) nedeniyle ana arterlerde herkes 70 km ile gidiyor dolaysıyla araba 5 . viteste 3,8-4 litre civarı tüketiyor buna birde burada yokuş olmamasını eklersek emin olun düzgün bir güzergahta örneğin realin yakınındaki bir sitede oturup her gün başkent hastanesine gidecek birisi benim aracımla kasarsa 3,5-4 litre arasında bir tüketim değeri elde edebilir(ortalama sürat 40 km civarı). o halde benim aracım şehir içinde 3,5-4 litre yakıyor diyebilirmiyim, ama bu insanlar kendi güzergahlarındaki verileri hiçbir değişkeni belirtmeden rahatlıkla söylüyorlar ve işin garibi diğer insanların verilerinin özelliklerini bilmeden de bununla kıyaslıyorlar, buda okuyan ve konu hakkında tecrübesiz insanlarda yanlış intibalar oluşmasına yol açıyor.
    Neyse benden şimdilik bu kadar, umarım şehir içi yakıt tüketimi verilerini/fotoğraflarını okuma hususunda bilgi arayanların işine yarar.
    Saygılarımla…

    EK-1
    yukarıda belirttiğim 18 km lik ortalama hızın olduğu fotoğraftaki güzergaha ek olarak son 45 gündür hafta içleri aşağıdaki 2. haritada belirtilen yere sabah gelip akşam geri dönüyoruz buna ilave olarakta pazar günü git gel 10 km lik bir başka yere oğlanı basket okuluna götürüyorum.
    bakın bütün güzergahlar şehrin merkezinde cereyan ediyor içinde hiç çevre yolu yok ancak son 45 günlük ortalamamız nasıl etkilenmiş.İnceleyelim

    sabah çoçuklar ve eşimi bu haritaya göre dağıtıp
     ŞEHİR İÇİ YAKIT TÜKETİMİ NEDİR/NE DEĞİLDİR.

    sonrasında yolda bir arkadaşımı alıp bu güzergaha ilerliyorum
     ŞEHİR İÇİ YAKIT TÜKETİMİ NEDİR/NE DEĞİLDİR.
    yol son derece akıcı ve bir yerinde radar olduğundan genelde 70-80 km ile gidiliyor.

    buyrun buda tüketim değeri.

     ŞEHİR İÇİ YAKIT TÜKETİMİ NEDİR/NE DEĞİLDİR.

    gördüğünüz gibi aynı şehir içinde sadece güzergahı uzattık ortalama 11 litreden 7 litreye düştü.

    Eğer kullanımımız sadece 2. haritadaki güzergah olsaydı ve dikkatli bir şekilde yaz lastiği ile yaz koşullarında yol yapıyor olsaydık.
    konyada paylaştığım gibi 4,5-5 litre arası bir ortalama tüketim 35-40 km lik bir ortalama hız verisi ortaya çıkacaktı.

    NOT: Yazı ham haliyledir vakit bulduğumda düzenlenecektir. Daha uzun detaylı haritalı örnekler paylaşılacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 29 Aralık 2016; 17:59:28 >







  • Şehir içi tüketimim 5.5 lt diyor adam...
    Ne gerek var dizele diye laf çakıyor...

    Diyorsun ki ortalama hızın ne gözüküyor yol bilgisayarınızda ?

    Diyor ki 47 km/h ....

    Ulan 47 km/h ortalama hız şehir içi trafiği değildir ki.
    Şehir içi kullanım diyorsan ortalama hızın en fazla 25 bilemedin 30 km/h olacak ki tüketim verilerin gerçeği yansıtsın...

    Hele bi ortalama hızın 20 km/h gösterdiği zaman ortalama tüketim ekranına bak sonra bi de tansiyonuna bak ne olacak ...!!!
    47 km/h ortalama hız ile bütün Benzinli araçlar düğün bayram havası zaten
  • bu konuda bence en iyi deneyim;
    Almayı düşündüğünüz aracı en az 2-3 gün, ideali 1 hafta, kiralayıp kendi yaşam koşullarınıza göre, kendi hava/yol koşullarınızda test etmenizle oluşacaktır.
    istanbul'daki ş.içi trafik hız ortalaması 15km/h iken , anadolu'da bir şehir için 50km/h olabilir..
  • Durumumuz yoktu okuyamadık..







    İçimde uhte olarak kalmıştı birde ben yazayım.
  • okumak istedim uğraştım çalıştım olmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    bu konuda bence en iyi deneyim;
    Almayı düşündüğünüz aracı en az 2-3 gün, ideali 1 hafta, kiralayıp kendi yaşam koşullarınıza göre, kendi hava/yol koşullarınızda test etmenizle oluşacaktır.
    istanbul'daki ş.içi trafik hız ortalaması 15km/h iken , anadolu'da bir şehir için 50km/h olabilir..


    Bir araç almayı düşünen için söylediğiniz gerçekten mantıklı heleki yüksek fiyatlarla araç alacak kişilere özellikle bunu tavsiye ederim. Ancak konuda bahsettiğim tartışmalar daha çok başkalarının araçları üzerinden yürüyen tartışmalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    okumak istedim uğraştım çalıştım olmadı

    durumunuz vardı ve sen okumadın yani öylemi
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    durum olsa sanayide çıraklık yaparmıydım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şehir içi trafik dediğin istanbul köprü trafiğidir. Gerisi hikâye arkadaş burda az yakan her yerde daha az yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir çalışma olmuş. Benim aracım 19 km/saat ortalama hız ile 13 litre yakıyor. Forumda adamlar 5,5 ortalama ile gezdiklerini iddia ediyorlar.

    Özellikle Tsi sahiplerinde böyle bir takıntı var nedense. Volkswagen grubunun fabrika verileri de bu saçmalığı destekliyor. Golf 7 için şehiriçi verisi 5,5 litre. Çevreyolu tabir edilen yerlerde bu ortalamaları yapıp da buraya atanların ciddi sıkıntıları olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şehir içi trafik böyle olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Şehir içi trafik dediğin istanbul köprü trafiğidir. Gerisi hikâye arkadaş burda az yakan her yerde daha az yakar

    Yanlış/eksik bir değerlendirme olmuş. Ancak forumda sıklıkla dile getiriliyor. mesele köprü trafiği veya iş cikis saatinde (Ankaralılar için yazalım)etlik kavşağı trafiği değil bu sadece tek bir veri ve forumda sık yapılan eksik bir değerlendirme. köprü trafiğinde veya benzeri yerlerde sadece düz bir yolda ısınmış bir motorla dur kalk şeklinde bir trafik var oysa bir çok farkli yerde aynı ortalama hız ile araclar daha fazla tüketim değerleri sunarlar. Sizin tezinizden yola çıkarsak benim Aracım yukarıda paylaştığım ortalama hızı istanbul köprü trafiğinde yapsaydi tüketim daha dusuk olurdu (bu bir tahmin değil denenmiş veridir).


    Birde sürekli Anadolu şehirlerinde trafik yok tüketimler dusuktur yanılgısı var. Bu her durumda böyle değil. Yani böyle bir genelleme çok doğru değil çünkü küçük şehirlerde gidilecek yerler kısa dolaysıyla genelde motorlar ısınmadan stop ediyor ve iklim daha sert buda ortalama tüketimleri yükseliyor, tabi bazı şehirlerde de tam tersine şartlar tamamen lehinize. Örneğin konyada çok hoş değerler elde ederken amasyada sacinizi başınızı yolabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 7 Aralık 2016; 17:55:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şehir içi tüketimim 5.5 lt diyor adam...
    Ne gerek var dizele diye laf çakıyor...

    Diyorsun ki ortalama hızın ne gözüküyor yol bilgisayarınızda ?

    Diyor ki 47 km/h ....

    Ulan 47 km/h ortalama hız şehir içi trafiği değildir ki.
    Şehir içi kullanım diyorsan ortalama hızın en fazla 25 bilemedin 30 km/h olacak ki tüketim verilerin gerçeği yansıtsın...

    Hele bi ortalama hızın 20 km/h gösterdiği zaman ortalama tüketim ekranına bak sonra bi de tansiyonuna bak ne olacak ...!!!
    47 km/h ortalama hız ile bütün Benzinli araçlar düğün bayram havası zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şehir içi kullanım herkesin yaşadığı şehire göre, kullanım tarzına göre değişiyor. buradakiler tutturmuş atıyorum 40 km ortalama mı olurmuş bilmem ne diye. sanki herkes istanbul'un kilit trafiğinde araba kullanmak zorunda.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortalama tüketim verilerini saklayan sitelerin detayı arttırılmalı. Bilgi giren ortalama hız giriyor hali hazırda. Nerede olduğu bilgisini de girmeli.

    Bu verilerin ortalamasını çeken kişi aramasında bölge ve ortalama hız kriterleri ile oynayarak kendine daha uygun verilerin ortalamasına ulaşabilmeli. Ortalama tüketim çok esnek bir konu. Benim kullandığım bölgede benim kullanım şeklimle daha ekonomik olan bir araç, bir başkasının bölgesinde kendi kullanım koşulu ile daha kötü tüketime sahip olabilir. Arabalarımızı takas ettiğimizde ikimiz de mutsuz olabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gediklii

    şehir içi kullanım herkesin yaşadığı şehire göre, kullanım tarzına göre değişiyor. buradakiler tutturmuş atıyorum 40 km ortalama mı olurmuş bilmem ne diye. sanki herkes istanbul'un kilit trafiğinde araba kullanmak zorunda.

    Hocam konu zaten sizin söylediğiniz şeyi açıklamak için yazıldı. Sizin veriniz sizin kosullarinizda anlamlı bir veri olabilir ancak bir kıyaslama yapılacaksa hiçbir anlamı olmayan bir veridir. Konunun tamamı kıyaslanabilir verilerin nasıl olması gerektiği ile ilgili yani siz veya ben İstanbul trafiğinde araç kullanmak zorunda değiliz kaldiki ben samsunda araç kullanıyorum ama güzergahım köprü trafiğine taş çıkarır ve ortalama hızım zaman zaman 11-12 km oluyor yani kavramsal olarak şehir içi trafiği İstanbula özgü birşey degil. Sonuç olarak konuyu olursanız 40km hızın neden şehir içi sayilmayacagini görürsünüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Ortalama tüketim verilerini saklayan sitelerin detayı arttırılmalı. Bilgi giren ortalama hız giriyor hali hazırda. Nerede olduğu bilgisini de girmeli.

    Bu verilerin ortalamasını çeken kişi aramasında bölge ve ortalama hız kriterleri ile oynayarak kendine daha uygun verilerin ortalamasına ulaşabilmeli. Ortalama tüketim çok esnek bir konu. Benim kullandığım bölgede benim kullanım şeklimle daha ekonomik olan bir araç, bir başkasının bölgesinde kendi kullanım koşulu ile daha kötü tüketime sahip olabilir. Arabalarımızı takas ettiğimizde ikimiz de mutsuz olabiliriz.

    Aynen öyle verilerin eksik olması nedeniyle çoğu zaman sağlıklı bilgi elde edilemiyor. Bunu forumlarda detaylı veri paylaşan kisilerle aşmak mümkün ama bu seferde objektif veri paylaşan kişi bulmak mümkün olmuyor. Malum arabası dizel olup 5 litreden benzinli olup 7 litreden fazla yakan kimse yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yapılan yol 1100km civarı - o.hız 15 - tüketim 8.6 - 1.6mjet..
  • Benim araç 1.6 e-hdi motora sahip şehir içi bilmiyorum ama ortalama 6.8 gösteriyor fabrika verilerine baksan 4.5

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok istedim okumayı ama olmadı
  • Benzinli araba için fabrika şehir dışı + ortalama tüketim = şehiriçi tüketimi maximumu budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.