Şimdi Ara

Sel Hasarı Nasıl Anlaşılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
7.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 2000 model clio aracımı satmaya karar verdim birisi yazıp duruyordu ben 50 dedim o 45 dedi yazdı durdu ısrar etti neyse sonunda parana göre bütçene göre araba bak dedim sonra bana diyor senin arabanın plakasını sorgulattım sel hasarlıymış vs vs ben arabayı alırken bana öyle bişey demediler ayrıca hasar kaydındada çıkmıyor böyle bişey bu dingil neye dayanarak bunu söylemiş olabilir




  • Öküz arabayı incelemeden nasıl anlamış resmen sallamış madem sel hasarı var niye almak istemiş başta başta araştırsaymış
  • Elektrik aksamından anlarsın airbag lambası falan yanıyor mu
  • Literaryy L kullanıcısına yanıt

    Renault araçlarda airbag soketi koltuğun altında olduğu için zamanla yıpranır koltuk ileti geri hareket ettikten sonra yanabilir. Tek koşul airbag soketi değildir.


    not: Renault kullanıcısı

  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı

    Renault araçlarda airbag soketi koltuğun altında olduğu için zamanla yıpranır koltuk ileti geri hareket ettikten sonra yanabilir. Tek koşul airbag soketi değildir.


    not: Renault kullanıcısı

    Bi örnekti sadece ne bileyim sel gören araba düzen tutmaz başka elektriksel sorun yaratır kirli durur

  • Bagajın alt döşemelerini kaldır stepnenin oralara bak hocam. Tavan döşemelerinin oralarda kalıntı kalabilir
  • Geçen yıl bir tane Fluence bakmaya gittim. Fotoğraflara göre dışarıdan sıkıntısı yoktu. İç mekan da iyi görünüyordu. Sol ön çamurluk boyalıydı. Daha önceki aracım da Fluence olduğu için eksikler hemen anlaşılıyordu. Aracın anahtarını istedim sürücü kapısı açılmadı. Bu kronik bir sorun zaman zaman olabiliyor zira sel hasarlı olabileceği şüphesi ile aracı daha detaylı incelemeye başladım. Sigorta panelini açtım ve ekleme kablolar vs ne ararsan var. Sigorta panelini baştan inşa etmişler ve kablolar çok karışık bağlanmış. O an almaktan vazgeçtim. Daha sonra marş yapıp motoru çalıştırdım, kaputu açtım her şey pırıl pırıl yani o kadar agresif temizlemişler ki her detay ayna görevi görüyordu. Farları yan sanayi takmışlar. Soldan hasarlı olduğu için değişmesi gayet normal. En son radyatör kısmına içten tersten baktım. Oraya suyun ulaşma şansı yok ve balçık net şekilde görünüyordu. Plastik panelin alt tarafı boydan çamur ve balçık ile kaplıydı. Galeri olduğu için üstüne gitmemiştim.





  • senin aracı ucuza düşürmek için sallamistir ya tutarsa
  • sigorta kutusu değişikse

  • Torpido gözünün arka kısımları, sigorta kutusu, döşemelerin altı özellikle bagaj kısmı ve son olarak güçlü bir fener ile motor kaputunun alt kör noktalarına bakarsanız anlaşılır. Aracı komple sökmedikleri için ( tamir maliyeti artar) temizlik işlemi yapılabildiği kadar yapılır ama kıyıda, köşede temizlenemeyen yerler olduğu için oralarda izleri kalır.

  • Tamamen sallamış, maksat can sıkmak, içinize kurt düşürmek, satıp kurtulayım dedirtmek.
  • Bagaj tapaları duruyor mu?
  • Alıntı

    metni:
    bu dingil


     

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    Bagaj tapaları duruyor mu?

    3 adet tapa var ikisi duruyor biri düşmüş

  • Taban halısını bir köşesinden kaldırın anormal bir kirlilik mevcutsa buradan anlaşılabilir.


    Aracın içerisinde geçmeyen bir rutubet kokusu varsa buradan anlaşılabilir.


    Ecu'da veya varsa Ecu'nun oturtulduğu kutuda anormallik kesilme eğilme vb. varsa anlaşılabilir.


    Bulunamayan elektrik kaçakları varsa, alternatör grubunda sorun olmamasına rağmen devamlı akü bitiyorsa veya aracın genel ampül gruplarında devamlı patlama oluyorsa, yaşına göre aşırı oksitlenmiş alanlar varsa buralardan anlaşılabilir.



    Bu arada sel hasarı almış ve yıllarca gümrükte bekletilmiş bir aracı sil baştan yaptıran bir arkadaşım var. Elektrik aksamı her zaman size bir ipucu vermeyebilir.

    Düzgün işçilikle sel hasarını anlamak zordur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malik the Mafia

    Taban halısını bir köşesinden kaldırın anormal bir kirlilik mevcutsa buradan anlaşılabilir.


    Aracın içerisinde geçmeyen bir rutubet kokusu varsa buradan anlaşılabilir.


    Ecu'da veya varsa Ecu'nun oturtulduğu kutuda anormallik kesilme eğilme vb. varsa anlaşılabilir.


    Bulunamayan elektrik kaçakları varsa, alternatör grubunda sorun olmamasına rağmen devamlı akü bitiyorsa veya aracın genel ampül gruplarında devamlı patlama oluyorsa, yaşına göre aşırı oksitlenmiş alanlar varsa buralardan anlaşılabilir.



    Bu arada sel hasarı almış ve yıllarca gümrükte bekletilmiş bir aracı sil baştan yaptıran bir arkadaşım var. Elektrik aksamı her zaman size bir ipucu vermeyebilir.

    Düzgün işçilikle sel hasarını anlamak zordur.

    Döşemeler falan temiz sigorta kutusuda orjinal





  • Oltayı attı bekliyor hocam yersen işte araç temiz bu arada kanımca
  • Bir arkadaşımda sel hasarlı bmw vardı.Koltukları deriydi. Eski sahibi tüm taban tavan halılarını değiştirmiş ama ona rağmen arabanın içinde ıslak halı kokusu hiç gitmiyordu. Tabanda pas da oluşmuş olabilir eğer gerçekten sel hasarlıysa. Yada arkadaşların dediği gibi zarflamış da olabilir.

  • SEL HASARINI TABAN DÖŞEMESİNİ KALDIRINCA ANLARSIN ÇAMUR PAS VS YAPMIŞTIR. Dolu onarımı bazı şirketlerde sel hasarı geçiyor olabilir bazılarında dolu sel fırtına der
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.