Şimdi Ara

Tanri vardır dinler yalandır gerçek bu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
7.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tanri vardir ve dinler yalandir. Gerçek bu.

    ihtimal 1) evrenin disinda bilincli bir Tanri vardir.(Deizm)(kuvvetle muhtemel doğru benim inancım)

    ihtimal 2) evren bilinclidir ve evrenin bizzat kendisi Tanri'dir.(Panteizm)(dusuk ihtimalle mumkun olma ihtimali olan diger durum)

    Yani Tanri vardir ama bu iki ihtimalde dogru olabilir.

    Ne big bang ne de evrim teorierinin hicbirisi Tanri'nin yok oldugunu kanitlayamazlar.Aksine Tanri'nin var oldugunu kanitlarlar. Ozellikle big bang teorisi (o da eger dogruysa) Tanri'nin var oldugunun en acik ve net kanitidir.

    Eger ki evrenin kendisi Tanri degilse yani dogru olan Panteizm degil de Deizm ise ( ki ben oyle dusunuyorum ama oteki ihtimal de yok değil) evrenimizdeki hicbir varlik kendiliginden var olabilecek kadar ustun degil demektir. Dolayisiyla onlari yaratacak birisi olmasi sarttir.
    Mantik kurallari ise ya onun varligindan ondan dolayi gelir ya da onun bile gucu daha iyi sartlar saglayan mantik kurallari koymaya yetmez.
    Kotuluk probleminin mantikli cevabinin Tanri'nin gucunun herseye yetmedigi veya diger bir bakis acisiyla Tanri'nin gucu herseye yetse bile herseyin daha iyi olmasinin mumkun olmadigi oldugunu dusunuyorum.Bazi ateist arkadaslar soruyorlar "Tanri imtihan etmek icin yarattiysa sonucunu bile bile neden imtihan ediyor" diye. Benim tahminimce nedeni aslında Tanri'nin bizi imtihan etmiyor ve Tanri'nin gucunun bile herseye yetmiyor olmasi.Dolayisi ile kucukluk ve buyukluk bakimindan cok genis(belki de sonsuz) bir evren yaratabilse de enerjiyi ve maddeleri yoktan var edebilse de yapamadigi bisey var o da bazi seyleri zitti olmadan yaratabilmek. ornegin; sevgi ve nefret, iyilik ve kotuluk , sikilmak ve eglenmek.
    Ayrica yaratilan bisey hem iyilik hem de kotuluk kaynagi olabilir ya da hem iyi yonde hem de kotu yonde kullanilabilir. ornegin; bicak hem kendini savunmak için iyi niyetle hem de masum insanlara saldirmak için kotu niyetle kullanilabilir.
    Dolayisiyla tahminimce bizler tarlaya ekilmiş ekin gibiyiz ve saglikli urunlerle kusurlu urunler olumden sonra ayriliyorlar.
    Artik boyle dusunuyorum.

    Her sey duzenden duzensizlige dogru gider. Duzensizligin olcü birimi entropidir. Her seyin entropisi müdahale olmadikca artma egilimindedir. Elinize bir miktar su alip duvara attiginizda cok az miktarda anlamli sekil cikabilir. yani yuzde 1 oraninda bir düzen bir ihtimal kendiliginden olusabilir. Lakin duvara su atinca kendiliginden bir monalisa veya kaplumbaga terbiyecisi tablosu olusamaz. Yani yüzde 95 orani civarinda statik bir düzenin bile rastgele olusmasi imkansizdir. Bu ihtimal sifir olmasa da o kadar kucuktur ki sonsuz miktarda zaman verseniz bile gerçeklesemez. Yani bir kagit, bir silgi ve bir kalemi içerisinden hava akimi gecen bir odaya sonsuza kadar kapatsak.Bu kalem ve silginin hava akiminin etkisiyle havada ucusarak ve birbirine carparak bir manzara resmi cizmesi, sonra hava akiminin etkisiyle silginin o resmi silmesi ve sonra gene hava akiminin etkisiyle bu sefer bir portre resmi çizme olasiligi var mi? Ya da bilgisayarin tüm elemanlarini en küçük parcalarina ayirip o ortama koysam ve sonsuz zaman versem kendiliginden bilgisayar olusabilir mi?Ya da ceketimi askiya assam sonsuz zaman versem pantolona dönüsebilir mi?Bilgisayarimi bir yere bıraksam kendiliginden program yazabilir mi?Yok! Bilimsel olarak gercek bu.Bunun nedeni de ortamdaki bazi olasiliklarin baska olasiliklari bitirecek olmasidir.
    Hele ki evrenin düzeni gibi dinamik bir düzenin rastgele olusmasi kesinlikle imkansizdir.
    Ve herseyden once unutmayin suyu duvara siz attiniz. Iste suyu atmaniz big bangdir.

    Butun herseyin formulu olsa o kadar cok veri içerir ki dunyadaki tüm bilgisayarlari toplasan kucuk bir kismini bile hesaplamaya yetmez.
    Fakat birden yuze kadar olan sayilari toplamak istesek kisa bir toplama yontemi vardir degil mi? yani bu formulu yazmayi basardigimizi farzedelim emin ol ki bu durumda akilsiz olan ve mantik kurallarina uyan evrenin ve maddelerin nasil var oldugu ve nasil dinamik bir duzen kurdugu kisimlari kalir.bu kisimlara "biri yaratti" ve "biri duzenledi" disinda yazacak mantikli bir cevap yoktur. Cun ki "kendiliginden var oldu" ve " kendiliginden duzene bindi" cevabi mantik kurallarina aykiridir. Cun ki enerji kendi kendisini yaratip sonrada kendisi dinamik bir duzen olusturamaz.
    Tum herseyin hesabini yapsan da ulasacagin yegane sonuç budur.

    Ayrica unutmayalim ki Tanri yoksa hayatin anlami da olmaz. Eger Tanri bizi izlemiyorsa, hayallerimizi takip etmiyorsa,Zor zamanlarimizda yalvarislarimizi duymuyorsa hayatin bir anlami da yoktur.

    Her durumda Tanri vardir.
    Ateistlerin bircogu diyorlar ki "eger evreni biri yarattiysa onu da yaratan biri olmali ve onu da yaratan biri olmali". "fakat demezler ki evren varsa onu yaratan biri olmali".
    Eger ki evreni birisi yarattiysa(ki oyle) ve onu da yaratan birisi daha olmali ise ve onu da yaratan birisi olmali ise ve böyle sonsuza kadar gider ise sonsuzda Tanri'ya ulasirsiniz ki bu durumda bu felsefe Tanri'nin yok oldugunu degil aksine var oldugunu kanitlar ve biz de bu durumda kulun kulunun kulunun kulunun ..................................... kulu(sonsuzda) oluruz. Ve bu durumda Tanri ulasilamaz olan sonsuzdadir.

    Tanri bilimsel olarak kesinlikle vardir. Bu kanitlanmis bir kesinliktir. Kimse Tanri'nin var olmadigini kanitlayamaz. Kanitladigini zannedenler ise yanilirlar. Cun ki aksinin dogrulugu yani Tanri'nin var oldugu zaten bilimsel olarak kesindir ve cahil bir insanin bile gorebilecegi kadar apacik bir sekilde ortadadir. Ayrica tüm dinler de yalandir.
    Yine de inanmamak isteyenler ve aksini iddia etmek isteyenler inanmama ve aksini iddia etme hakkina sahiptir.
    Ister bilimi saptirmaya calisin ister ayetlerden gercekte tutmayan sayisal mucizeler veya ayet meallerinin teknolojik gelismeler isiginda degistirilmesi ile ortaya cikan mucizeler cikarmaya calisin. Hatta isterseniz Tanri sozde kutsal kitaplarinizda siz egonuzla ne isterseniz onu emretsin.
    Kendiniz ve cevrenizdeki cahil insanlar haric kimseyi kandiramazsiniz.
    Ne Tanri'yi kandirabilirsiniz ne de onun sizinle ayni sekilde dusunmesini saglayabilirsiniz.

    Tanri (ya da Allah her neyse) dini bir kutsal kitap yazmamistir ve peygamber gondermemistir. Dini bir kutsal kitap yazmadigi halde yazdigini iddia etmek, peygamber gondermedigi halde gonderdigini iddia etmek başta Tanri'ya sonra da insanliga karsi suctur. Tanri'ya alenen isyandir. İnsanliga ise komplodur. o yuzden bana sozde kutsal kitaplarinizdan ve onlarin sozde vaatlerinden sakin bahsetmeyin. sizin inanciniz size benim ki banadir.

    Aklimizi kullanmaya gelince;
    Aklimizi kullanirken dogru teknikle kullanirsak dogru sonuc elde etme ihtimalimiz artar. Dogru teknik "Tanri bu konu hakkinda nasil dusunuyor olabilir ve acaba benden,toplumdan veya falanca dinin soylediginden farkli dusunuyor olabilir mi seklindedir."

    Kendimize sorular sorabiliriz;
    -Tanri bize dogruyla yanlisi ve iyiyle kotuyu ayirt etmemiz için akil verdiyse neden din gondersin
    -Eger Tanri bir din gonderdiyse neden bunu ayetleri göklere her dilde kalici olarak yazmak gibi kalici mucizeli bir yöntemle yapmasin
    -Eger Tanri tevrati gonderdiyse ve insanlar tevrati bozduysa neden orjinalini yeniden gondermek yerine yeni bir din gondersin
    -Eger bir din varsa melekler nasil olabiliyorda Tanri'yla konusabiliyorlar.
    -Eger Tanri peygamber gonderiyorsa ve peygamber Tanri'ya kabekavseyn en yakin kulsa neden dogrudan en yakin kulla konusmuyor da meleklerle konusup haber gonderiyor
    -Eger Tanri kutsal kitap gonderdiyse neden gondermesi yillar suruyor

    Sirf bu sorulari vicdaniyla cevaplayan insan bile dinlerin yalan oldugunu anlar.

    Peygamberlik iddiasinda bulunan herkes Tanri'ya ve insanliga karsi birer suçludur. Koru korune dinlere inananlarda bu suclara az veya çok ortaktirlar.

    Ayrica dindar kesimlerce iddia edilen mucize iddiaalari (sayisal mucize iddialari vs.) tutmamaktadir. Bazi mucize iddialari ise bilimsel gelismeler isiginda ayet meallerinin yeniden yorumlanmasiyla ve yeni ve degisik mealler ortaya cikarilmasiyla sonradan olusturulmustur. Yani mucize iddiacıları yalancıdırlar. O yüzden bu tarz iddiaları çürütmek için ateist arkadaşlarca yazılan mucize yalanları vb. makaleleri okuyabilirsiniz.

    Bi de sanirim Albert Einstein'dan daha iyi fizikci degilsinizdir. Albert Einstein'dan daha zeki oldugunuzu da sanmiyorum;

    "Ben bir ateist degilim ve kendime bir panteist de diyebilecegimi dusunmuyorum. Ilgili soru bizim kisitli akillarimiz için çok genis. Biz, pek çok degisik dilde kitapla doldurulmus bir kütüphaneye giren küçük bir Cocugun durumundayiz. Cocuk kütüphanedeki kitaplari birisinin yazmis olmasi gerektigini bilir. Nasil yazildiklarini bilmez. Yazildiklari dilleri anlamaz. Cocuk, kitaplarin siralanmasinda esrarengiz bir duzen oldugundan suphe eder, ama ne oldugunu bilmez. Bu durum, bana göre, en zeki insanin bile tanriya gösterecegi yaklasimdir. Biz, evrenin muhtesem bir sekilde duzenlendigini ve belirli kanunlara uydugunu gormekteyiz, ancak bu kanunlari cok bulanik bir sekilde anlayabilmekteyiz."
    Albert Einstein

    bu arada bazı sorular hakkında cevaplar buldum,
    benim bir deist olarak şahsi bilgi, tahmin ve düşüncelerim şöyle ki
    soru 1 :Tanrı tahminen nasıl bir Tanrı'dır?
    cevap 1 : tahminen Tanrı'nın gücü bir çok şeye yeter. din göndermemiştir ve dünyadaki olayların tahminen bir kısmına yine tahminen belli öncelik sıralarına göre müdahale edebilir. herşeyi belli koşullara göre yaratabilir fakat onun bile yaratırken uyması gereken bir takım kurallar vardır. bu kurallar tahminen kendi tabiatından kaynaklı olabilir. Tanri buyuk ihtimalle evrenden haric bir Tanri olabilir ya da kucuk bir ihtimalle evrenin kendisi de Tanri olabilir.(Deizm, Panteizm)
    ornegin ; tahminen zit şeyleri zitti olmadan var edemez. (iyilik ve kotuluk , sevgi ve nefret vs.).
    soru 2 : Tanri'nin amaci tahminen ne olabilir?
    cevap 2 : Muhtemelen bu dunyayı tum insanligi var etmek için kurdu ve oteki dunyada muhtemelen ya iyilerle kotuleri ayiracaktir ya da kotulugu tamamen yok edecektir.
    soru 3 : bu dünyada neden hersey olumlu?neden insanlar yaslanıyor ve sakat kalıyor?
    cevap 3 : cun ki insanlar yaslanıp olmeyince yani her şey iyilesince fettullah gulen gibiler herseyi ele geciriyor. Tanri boyle yaratti ki herkese yasama sansı kalsın. insanlar yaslanmasaydı muthis bir iyilesme gucune sahip olacaklarindan sakat ta kalmayacakalardi.
    soru 4: oteki dunyada neler olabilir?
    cevap 4:
    a) Bu dunyada hersey iyilesmiyor ama oteki dunyada hersey iyilesecek.
    b)Oteki dunyada tahminen eger ki kotuluk bir hastalık degilse iyilerden ayrilacaklar veya bir sekilde cezalandirilacaklar,eger kotuluk bir hastaliksa iyilesecekler.

    Tanri'ya bize var olma,yasama ve kendisini tanima sansi verdigi için ne kadar tesekkur etsem , etsek azdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5966A6FE1 -- 24 Aralık 2016; 21:53:10 >







  • Einstein'ı da allaha inandırdılar ya la.

    '' Tanrı bilimsel olarak kesinlikle vardır. Bu kanıtlanmış bir kesinliktir. Kimse Tanrı'nın var olmadığını kanıtlayamaz. ''

    Trollsen çok komik, değilsen daha komik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4Death

    Einstein'ı da allaha inandırdılar ya la.

    '' Tanrı bilimsel olarak kesinlikle vardır. Bu kanıtlanmış bir kesinliktir. Kimse Tanrı'nın var olmadığını kanıtlayamaz. ''

    Trollsen çok komik, değilsen daha komik.



    trollsen çok acınasısın değilsen daha da acınasısın
  • Dinler vardır ama tanrı yoktur, bu nasıl?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dinler de Tanrı da yoktur.Bu daha iyi bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanrı vardır ve gönderdiği son din İslam doğrudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Prof.Celal Şengör @HEISENBERG

    Yorumlarınızı görünce aklıma konu dışına atılan yorumlar geldi yav
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • semender96 S kullanıcısına yanıt
    burası sana 3 gömlek fazla. bence zorlama, konu dışında takıl.
  • avcılarınavcısı kullanıcısına yanıt
    Peki.
  • Babacim bilimsel olarak demek fazla oluyor be, mantiksal de, benim dusunceme gore falan de yoksa tanriya inanmayan bircok bilim adami kendisiyle celisiyor demek oluyor.

    Not: Muslumanim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1) Tanrı bilimin uğraş alanı değildir. O yüzden tanrının bilimsel kanıtı yoktur ve hiç bir zaman da olamaz.

    2) Bilgi, iddia sahibinin zekasına göre doğruluk ya da yanlışlık kazanmaz. Bir deli doğru şeyler söyleyebilir ya da bir dahi yanlış şeyler söyleyebilir. Kaldı ki Einstein ın alanı bilimdir. İlla aramızdan dahi birini seçip fikirlerini benimseyeceksek en zeki adamı değil en bilgili filozofu seçmemiz gerekir.


    Tanrı bize doğruyla yanlışı ve iyiyle kötüyü ayırt etmemiz için akıl verdiyse neden din göndersin

    Çünkü bazı şeyler insanın muhakeme yeteneğinin üstündedir. Tanrı insanı kendi zekasına eşit miktarda yaratmayacagina göre, her halükarda insanın anlayamayacağı gerçekler olacaktır. Bu yüzden insan aklı her zaman doğru ahlaki önermeyi belirleyemeyebilir.


    Eğer Tanrı bir din gönderdiyse neden bunu ayetleri göklere her dilde kalıcı olarak yazmak gibi kalıcı mucizeli bir yöntemle yapmasın

    Gelmiş ve gelecek bütün dillerde yüzlerce sayfa şeyi binlerce yıl kalacak şekilde ve insanın çıplak gözle okuyabilceği kadar büyük olacak şekilde yazmanın mümkün olmadığını geçelim ve sorunun gerekliliğine gelelim. Peygamber olmadan din olmadı çünkü insanlar bir aciklayiciya ihtiyaç duydu. Bunu da geçtik zaten yaşamsal ihtiyaçlarını karşılayabilen hemen her insan istediği dinin kitabına ulaşabiliyor. Yani aslında soru bir eleştiri olmaktan uzak ve belirttiği şey anlamsız.


    Eğer Tanrı tevratı gönderdiyse ve insanlar tevratı bozduysa neden orjinalini göndermek yerine yeni bir din göndersin

    Yeni bir peygamber gereklidir? Pek uzatmıyorum çünkü Tanrının bunun için bize açıklamadığı bir nedeninin var olma ihtimali bile yeterli bir cevap. Tanrının yapmış olma ihtimali olan bir şeyin nedenini anlayamamamız, o şeyi aslında Tanrının yapmadığını göstermez.


    Eğer bir din varsa melekler nasıl olabiliyorda Tanrı'yla konuşabiliyorlar.

    Bu fiili bir konuşma olmak zorunda değildir sanıyorum. Her şeye gücü yeten Tanrı elbet kendisiyle iletişim kurabilen melekler yaratabilir.

    Eğer Tanrı peygamber gönderiyorsa ve peygamber Tanrı'ya kabekavseyn en yakın kulsa neden doğrudan en yakın kulla konuşmuyor da meleklerle konuşup haber gönderiyor

    Bir kulun Tanrıya en yakın insan olması o kulun Tanrı ile doğrudan konuşması gerektiğini göstermez. Kaldı ki Tanrı ile doğrudan konuşan peygamberler olmuştur.



    Eğer Tanrı kutsal kitap gönderdiyse neden göndermesi yıllar sürüyor

    Bazı ayetlerin hem indiği döneme hem yüzyıllar sonrasına etkisi olabilir. Bu tür ayetlerin bir olay üzerine inmesi gerektiği için ve bir kutsal kitapta bu ayetlerden birden fazla bulunduğu için bütün kitabın bir anda inmesi mümkün olmaz. Ayrıca bu şekliyle insanlar için daha kolay olacağını düşünmüş de olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence de tanrı vardır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz yok isek, bu yazilari kim yaziyor? Hangi mantigin , bilincin, zekanin urunu bu yazilar? Kaynagi neresi, nereden geliyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 000cat

    Babacim bilimsel olarak demek fazla oluyor be, mantiksal de, benim dusunceme gore falan de yoksa tanriya inanmayan bircok bilim adami kendisiyle celisiyor demek oluyor.

    Not: Muslumanim.

    Kendileri ile çelişiyorlar zaten. Tanrı'nın yokluğunu kanıtlamak için utanmadan bilimi saptırıyorlar.
  • Başlarda enerji vs iyi girdinde bilimsel kanıtta tabiri caizse sıç*p sıvadın birader.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanrının varlığı sana mantıklı geliyor ama kendinden haber vermesi mantıklı gelmiyor mu?

    Allah kendini gostermiyor, kötü ve iyiyi seçebildigimiz icin imtihandayiz. Allah kendini gosterseydi mutlak hüküm sahibi olarak kimse karşı cikamaz ve yanlış yapamazdi, imtihan devre dışı kalırdı.

    Sana gore Allah yaratti ve gitti ,ne kendinden haber veriyor ne bir şey. Niye gizleniyor?
    Ölünce ne olacak, Ahiret olmazsa ne olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KraftMK

    Tanrının varlığı sana mantıklı geliyor ama kendinden haber vermesi mantıklı gelmiyor mu?

    Allah kendini gostermiyor, kötü ve iyiyi seçebildigimiz icin imtihandayiz. Allah kendini gosterseydi mutlak hüküm sahibi olarak kimse karşı cikamaz ve yanlış yapamazdi, imtihan devre dışı kalırdı.

    Sana gore Allah yaratti ve gitti ,ne kendinden haber veriyor ne bir şey. Niye gizleniyor?
    Ölünce ne olacak, Ahiret olmazsa ne olacak

    Tanrı kendi varlığını anlayabileceğimiz bir akıl vermiş olduğu için kendinden haber vermesi mantıksız olur.
    Dinlerin öldükten sonrası hakkında bişeyler uydurması ve cenneti vaad etmesi içini rahatlatıyorsa dinlere inanabilirsin. Yalnız bilmeni isterim ki hepsi yalan.
    Öldükten sonra yaşam var mı dersen bu sorgulanması gereken bişeydir derim.
    Şahsi düşüncem var olduğudur. Çün ki var olmaması mantıksız olur. Düşün dünyaya geliyorsun 30 sene uğraşıp bir sanat dalında kendini geliştiriyorsun(örneğin ; piyano) ve sen ölünce hepsi araya gidiyor. bu mantıklı değil. o yüzden mantıken öteki dünya var olmalıdır.
    Ayrıca ne derece doğrudur bilmiyorum ama öteki dünya ile ilgili birkaç rüya gördüm.
    ölen kedime çok üzüldüğüm bir esnada ilk rüyayı gördüm.birisi "onun için endişelenme o orada oynuyor" dedi.
    sonra ikinci bir rüya gördüm birisi "bu dünyada herşey iyileşmez ama öteki dünyada herşey iyileşir" dedi.
    ayrıca bilimsel bir deneyde geçici olarak beynen öldürülüp sonra yeniden uyandırılan insanlar o esnada yükselme hissi vücuttan çıkma hissi vb. aynı şeyleri yaşadıklarını söylemiştir. bu da öteki dünyanın var olduğunu kısmen kanıtlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck

    Merhaba.

    Neden kalıcı mucize yok demişsin. Allah kalıcı mucize olarak Kuranı işaret ediyor. ''Kulumuza indirdiğimizden şüphe içerisindeyseniz, o halde sizde ona benzer sure getirin'' diye meydan okuduğu birçok ayet bulmak mümkün. Kuran, hem edebi hemde içerik yönünden hiçbir zaman taklit edilememiş ve hiçbir zaman taklit edilemeyecek bir kitaptır. Bu onun kendisinden geliyor. Hz Muhammedin söylediği kesin olan cümleleri ile Kuran ayetlerini yanyana getirdiğimizde aralarında hiçbir benzerlik yok. Oysa hem Kuran ayetlerini okuyor hemde hadisleri söylüyordu. Şimdi bu meydan okumanın karşısında Araplar var güçleriyle benzerini getirmeye çalıştılar. Fakat benzerini getiremediler. Bir Arap olan Hz Muhammedin'de bunun benzerini getiremeyeceği aşikardır. Nihayetinde en sıkı İslam karşıtlarından biri olan Velid bin Mugirenin Kuran hakkında ''Vallahi onun okuduğu sözden daha üstün söz olamaz! O, bir nurdur. Onun öyle bir tatlılığı var ki, sanki kökü çok verimli toprakta, bol sulu bahçelerde, yükselen dalları etrafa gür salkımlı bir hurma ağacı O!'' dediğini görüyoruz.

    Akıl dediğimiz şey maddeyle sınırlıdır. İnsan, maddeyi his ve duyu organlarıyla hissederek beyne aktarır. Beyindeki bilgiler vasıtasıyla konu hakkında yorumda bulunur, fikir oluşur, akleder. Madde, olmazsa olmazdır. Zira insan sadece maddeyi hissedebilir. Yaratıcı ise maddenin ötesindedir. Burada şöyle denilebilir ''Yaratıcıyı hissedemiyorsan nasıl varlığından emin olabiliyorsun?''. Yaratıcının varlığını biliyoruz sadece. Zira varlığının delili, yarattıklarını incelemekten geçiyor. Madde sonradan ortaya çıkmıştır. Evrendeki herşey maddedir, maddenin bir ''şeklidir''. Maddenin sonradan ortaya çıkması, onu yaratan bir varlığın olduğunun kesin delilidir. Fakat Yaratıcının madde olmamasından dolayı, onun hakkında akıl yürütmemiz söz konusu değil. Buna gücümüz yetmiyor arkadaşlar. Bundan ötürü bizimle iletişime geçen o oluyor. Bize kendisini, yaşamımızın amacını ve herşeyi açıklıyor. Onun aktardıklarına teslim oluyoruz, kabul ediyoruz. Zira insan hayatın manasını sorguluyor, neden yaşıyoruz diye soruyor. Bunu yaratıcı cevaplıyor.

    ben hemen şöyle yazayım
    "Görmedin mi Tanrı'nın kudretini. o sonsuz kudretiye küçücük bir zerreden sonsuz büyük bir patlama yaratmadı mı? hala inkar mı ediyorsunuz.yıldızları görmüyor musunuz? ya üzerinize örtülen geceyi. ey kulum o halde Allah'a teslim ol ve de ki yalnız sana ibadet ederim" ibadet suresi 457
    benzemedi mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.polis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stuka Bismarck

    Merhaba.

    Neden kalıcı mucize yok demişsin. Allah kalıcı mucize olarak Kuranı işaret ediyor. ''Kulumuza indirdiğimizden şüphe içerisindeyseniz, o halde sizde ona benzer sure getirin'' diye meydan okuduğu birçok ayet bulmak mümkün. Kuran, hem edebi hemde içerik yönünden hiçbir zaman taklit edilememiş ve hiçbir zaman taklit edilemeyecek bir kitaptır. Bu onun kendisinden geliyor. Hz Muhammedin söylediği kesin olan cümleleri ile Kuran ayetlerini yanyana getirdiğimizde aralarında hiçbir benzerlik yok. Oysa hem Kuran ayetlerini okuyor hemde hadisleri söylüyordu. Şimdi bu meydan okumanın karşısında Araplar var güçleriyle benzerini getirmeye çalıştılar. Fakat benzerini getiremediler. Bir Arap olan Hz Muhammedin'de bunun benzerini getiremeyeceği aşikardır. Nihayetinde en sıkı İslam karşıtlarından biri olan Velid bin Mugirenin Kuran hakkında ''Vallahi onun okuduğu sözden daha üstün söz olamaz! O, bir nurdur. Onun öyle bir tatlılığı var ki, sanki kökü çok verimli toprakta, bol sulu bahçelerde, yükselen dalları etrafa gür salkımlı bir hurma ağacı O!'' dediğini görüyoruz.

    Akıl dediğimiz şey maddeyle sınırlıdır. İnsan, maddeyi his ve duyu organlarıyla hissederek beyne aktarır. Beyindeki bilgiler vasıtasıyla konu hakkında yorumda bulunur, fikir oluşur, akleder. Madde, olmazsa olmazdır. Zira insan sadece maddeyi hissedebilir. Yaratıcı ise maddenin ötesindedir. Burada şöyle denilebilir ''Yaratıcıyı hissedemiyorsan nasıl varlığından emin olabiliyorsun?''. Yaratıcının varlığını biliyoruz sadece. Zira varlığının delili, yarattıklarını incelemekten geçiyor. Madde sonradan ortaya çıkmıştır. Evrendeki herşey maddedir, maddenin bir ''şeklidir''. Maddenin sonradan ortaya çıkması, onu yaratan bir varlığın olduğunun kesin delilidir. Fakat Yaratıcının madde olmamasından dolayı, onun hakkında akıl yürütmemiz söz konusu değil. Buna gücümüz yetmiyor arkadaşlar. Bundan ötürü bizimle iletişime geçen o oluyor. Bize kendisini, yaşamımızın amacını ve herşeyi açıklıyor. Onun aktardıklarına teslim oluyoruz, kabul ediyoruz. Zira insan hayatın manasını sorguluyor, neden yaşıyoruz diye soruyor. Bunu yaratıcı cevaplıyor.

    ben hemen şöyle yazayım
    "Görmedin mi Tanrı'nın kudretini. o sonsuz kudretiye küçücük bir zerreden sonsuz büyük bir patlama yaratmadı mı? hala inkar mı ediyorsunuz.yıldızları görmüyor musunuz? ya üzerinize örtülen geceyi. ey kulum o halde Allah'a teslim ol ve de ki yalnız sana ibadet ederim" ibadet suresi 457
    benzemedi mi?


    Edebi mucizeliği orjinal hali olan Arapçada ortaya çıkıyor.

    eminim öyledir:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.polis

    quote:

    Orijinalden alıntı: KraftMK

    Tanrının varlığı sana mantıklı geliyor ama kendinden haber vermesi mantıklı gelmiyor mu?

    Allah kendini gostermiyor, kötü ve iyiyi seçebildigimiz icin imtihandayiz. Allah kendini gosterseydi mutlak hüküm sahibi olarak kimse karşı cikamaz ve yanlış yapamazdi, imtihan devre dışı kalırdı.

    Sana gore Allah yaratti ve gitti ,ne kendinden haber veriyor ne bir şey. Niye gizleniyor?
    Ölünce ne olacak, Ahiret olmazsa ne olacak

    Tanrı kendi varlığını anlayabileceğimiz bir akıl vermiş olduğu için kendinden haber vermesi mantıksız olur.
    Dinlerin öldükten sonrası hakkında bişeyler uydurması ve cenneti vaad etmesi içini rahatlatıyorsa dinlere inanabilirsin. Yalnız bilmeni isterim ki hepsi yalan.
    Öldükten sonra yaşam var mı dersen bu sorgulanması gereken bişeydir derim.
    Şahsi düşüncem var olduğudur. Çün ki var olmaması mantıksız olur. Düşün dünyaya geliyorsun 30 sene uğraşıp bir sanat dalında kendini geliştiriyorsun(örneğin ; piyano) ve sen ölünce hepsi araya gidiyor. bu mantıklı değil. o yüzden mantıken öteki dünya var olmalıdır.
    Ayrıca ne derece doğrudur bilmiyorum ama öteki dünya ile ilgili birkaç rüya gördüm.
    ölen kedime çok üzüldüğüm bir esnada ilk rüyayı gördüm.birisi "onun için endişelenme o orada oynuyor" dedi.
    sonra ikinci bir rüya gördüm birisi "bu dünyada herşey iyileşmez ama öteki dünyada herşey iyileşir" dedi.
    ayrıca bilimsel bir deneyde geçici olarak beynen öldürülüp sonra yeniden uyandırılan insanlar o esnada yükselme hissi vücuttan çıkma hissi vb. aynı şeyleri yaşadıklarını söylemiştir. bu da öteki dünyanın var olduğunu kısmen kanıtlar.

    Tamam iste hocam aklını kullanıp Allaha ulasmali insan. Ama istisnasız herkesin varlığına inanabilecegi şekilde kendini gostermemesinin temel nedeni imtihandir.

    Ölümden sonrası yaşamin gerekliliginin mantığına yatması güzel. Ancak oteki tarafin cennet ve cehennem diye ayrilmasida ayni oranda mantıklı ve gereklidir. Allaha ulasamayan , Allahi anmayan, Allahin varlığını düşünmeyen bedel oder. Yeryüzünde zulüm çıkaran,katil , tecavüzcü bir cok insan eger oteki tarafa varirsa iyi bir insanla ayni yeri mi paylasacak. Bu ic rahatlatma değildir. İnsan Allahin dini ile tüm sorularina cevap bulduğu için inanır. Mesela bir cok şey senin aklına yatmış ama kesin olarak inandığın bir şey yok.Hayat bu kadar belirsiz olamaz bence

    Eger İslami bildiğini dusunuyorsan, yavas yavas ,sindire sindire,Türkçe Kuran oku gerçekle yüzleş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.