< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Şubat 2022; 15:19:28 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Şubat 2022; 15:19:28 > |
Formul 9550*N/n. Kisaca 4000 rpm de 150 nm tork ureten bir motorun o devirdeki ortalama gucu 62.8 kw keza 2000rpm de 260 nm tork ureten bir dizel motorun urettigi guc ise 54.4 kw oluyor yani atmosferik dizelden daha guclu ve teorik olarak yokusu daha rahat cikacaktir. yani atmosferikler yokusta gitmiyor muhabbeti sacma otto motorlarindan dusuk devirde verim ve ivmelenme bekliyemezsiniz bu isin dogasina ters beklerseniz uzulen tarag siz olursunuz
|
|
Atmosferik araçlar yokuş çıkarken yakıtı içiyor, turbolu araçlar yokuş yukarı çıkarken termodinamik yasalarını yırtıp atıyor galiba.
Atmosferik araç yokuş çıkarken çok yakıyorsa, turbolu araç da çok yakacak. Sonuçta yaptığınız iş aynı kütleyi aynı eğimde aynı hızla yukarı çıkarmak. Turbo motorun düşük devirde olması ya da az bağırması yakıt harcamadığı ya da yorulmadığı anlamına gelmez. Aksine, atmosferik araç 6000 devir çevirirken yağ pompası da 6000 devirde döner, motor parçaları arasındaki yağ daha hızlı yenilenir, su devirdaim pompası 6000 devirde döner, soğutma suyu motorun içerisinde daha hızlı hareket eder. Turbo motor burada 2/3 hızla yağlama ve soğutma yapar. Yakıt olarak da yokuşta her iki motor da yakacaktır, sonuçta her iki motordan da güç talep ediyorsunuz. |
Kim diyo hocam atmosferik gitmez diye? Gönder gelsin
|
Hitler Atmosferik ile Turbo motorun farklı.
Sen atmosferik motorunla 6 bin devir çevirip zar zor 180 gidersin 1.0 TSİ 4 bin devirle rahat rahat çıkar |
Valla yapacaklarının en iyisini yapmışlar diyebilirim. 1-2 geçişinde devir çok düşüyordu sadece. Onun haricinde güzel.
Şöyle ki, 100 ile giderken devir 3000. Kısa şanzıman kafa ütüler gibi geliyor, fakat 120 ile giderken gazı biraz ezdiğinizde, hacminden ve boyundan beklenmeyecek şekilde beşinci viteste yürüdüğünü görüyorsunuz. Devir yüksek çünkü. 1.0 tsi polo ile kapışmıştım düzlükte. 100 ile arkasından geldim üçüncü vitese aldım, selektör yaptım. Zaten makas atarak girmişti önüme. Boşluğu bulunca gaza geldi bastı. Sıfır almış ya bir de, uçuyor sandı kendini hafif de tork görünce. 130-140 dolaylarında ağır ağır, kanırta kanırta geçtim. 170-180 gittim, pes etti zaten. Elinden gelen hiçbir şey de yoktu, hatta yanından geçerken el salladım bye bye diye. Ayrıca, motorun bilinen "hiçbir" kronik sorunu yok. Bobin yakmaz, rölantide titremez, manifold çatlatmaz, egr tıkamaz, bujileri servise göre 120 bin gider ( ben 120 binde söktüğümde pişman olmuştum ). Trigeri ömürlük zincirli. Tsi'lar gibi şıkırdama yapmaz, uzama yapmaz. Elektronik olarak hiçbir sensörünün bozulduğuna da şahit olmadım. Turbolu araçlarda da olan sensörler var sonuçta, fakat bozulmuyor. Alt devir ve yüklerde tek emme valfini kapatan vtec mekanizması var. Dolayısıyla havayı yanma odasına asimetrik alır. Asimetrik giren akış girdap oluşturunca yakıtı baya iyi karıştırır, egr yüzdesini de arttırabilir bundan sebeple. Şehiriçi 6-6.5 yakardı, uzun yol 4.5 falan, hafif tempolu 5. Şehiriçi ağırlıklı 9800 km ortalamam 6.1 litreydi. Tüp de takılıyor. Polo tsi alana bilgisiz gözüyle bakardım. |
Ben de ordaydım görüldüğü gibi. Arkadaş doğru söylüyor.
|
Muadil 1.0 1.2turbolu araç yokuşlarda böyle 180le çıkmaya kalkarsa daha fazla yakar atmosferikten.
|
300binde motor açılmamış atmosferik kaç tane var ?
Yakınımın atmosferik motoru 100 binde conta yaktı Ama motordan dolayı değil bakımsızlık ve dikkatsizlikten dolayı tabiki aracı sürekli yüksek devirde kullanıp hor kullanırsan 300 bin gitmez ama nazik insan gibi kullanırsan atmosferik den ciddi bir fark olmayacaktır hem daha akıcı olacaktır. Aynısı atmosferik için de geçerli sürekli 6bin devir çeviren bir atmosferik motor 300 binde oda elinde kalır Bu kafa yapısı yanlış |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kallus -- 17 Eylül 2018; 20:7:31 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 17 Eylül 2018; 20:11:6 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|