Şimdi Ara

Yokuş tırmanan atmosferik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
1
Favori
16.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda yeni konu kıtlığı var. Bir tane de benden gelsin.
    Öncelikle belirteyim bu konuda herhangi bir şeyi kanıtlamıyorum. Şu bundan iyidir demiyorum, sadece olanı paylaşıyorum.
    Ayrıca aynı hacimde atmosferik ile turbolu aracı karşılaştıracaksanız hiç zahmet etmeyin. Şimdiden söyleyeyim turbo benzinli araç aynı hacimde her türlü kazanır.

    Edit: Aslında bu videonun amacı konu açmak falan değildi. Benzin pompasının yetersiz basınç bastığından, dolayısıyla performansı törpülediğinden şüphelenip değiştirdim. Onu değiştirdikten sonraki test sürüşü oldu bu. Bari benzin boşa gitmesin konusunu da açayım dedim.

    Benim derdim halk arasında fındık diye tabir edilen; meşhur 1.6 atmosferiklerimizden daha düşük hacime sahip turbolu araçlarla atmosferikleri kıyaslayıp, atmosferik gitmez diyenlerle. Ayrıca 1.6'ya kadar olan turbo dizeller de -kısmen- buna dahil.

    Yolu bilenler vardır. Çayırova E5'den TEM'e çıkan bağlantı yolu. Yolun asfaltı güzel. Duble ve geniş bir yol. Bu yolun başlangıcı kısmen düzlüktür. Daha sonra 2-3 km gibi bir mesafede rakım 50'den 115'lere çıkar. Yani çok ciddi bir eğim yok. Ama sonuçta ortada bir rampa var. Türkiye için tipik bir eğim diyebiliriz. Çoğu zaman sağ şeridi kamyonlar kapatır, 70-80 gibi hızlarla tırmanırlar.
    Orası da yokuş mu diyenler için, işi gücü bırakıp Toroslara gidecek halim yok, elimizdekiyle yetiniyoruz.

    Araç yine 2001 s40, 1.8 litre 122 beygir 170 Nm tork. Tipik bir atmosferiğe ek olarak VVT'si var. VTEC'e benzer bir sistem ama onun kadar agresif değil.
    Şanzıman tork konvertörlü tam otomatik 5 ileri. Markası Aisin, Japon malı. Arabanın boş ağırlığı 1280 kg civarı bir şey. LPG yok. Arabanın yüksüz ve klimanın kapalı olduğunu söylememe gerek yok herhalde.
    Arabanın şahsı hakkında eleştiride bulunmadan önce kilometresine bakmanızı öneririm

    Hız yaparken kendim de dahil kimseyi tehlikeye atmamaya dikkat ettim. Zaten ölü saatlerde gayet sakin bir yol. İki farklı video var. Sol şerit boş olursa belki 180'in üstüne çıkarım diye dönüp tekrar tırmandım ama tırları sollayan başka araçlar önüme çıktı. Yolu da göstermek istedim ama kamerayı yan cama sabitleyince kadran gözükmüyor. Eğer videoya OBD verisini yansıtmanın bir yolunu bulursam bir sonraki konuyu o şekilde yapacağım.

    Edit: Basma amacım araç yeni pompadan sonra maksimum ne kadar yapacak onu görmek içindi. Yoksa vites düşürmeden, hız kaybetmeden de sadece gaza biraz daha basarak çıkabiliyor.




    175'den daha fazla basmamamın sebebi iki denemede de önüme araç çıkmasıydı. Mesafemi korumak adına gazı bıraktım. Yoksa biraz daha giderdi.

    "Ama 55000 devir" diyenler için, o esnada araç 4. viteste. Hızlanmayı bitirip tekrar 5'e yükseltince 4000'e düşüyor. Yokuş yukarı o hızı beşinci viteste koruyabiliyor. Ses beni rahatsız etmiyor, ama sonuçta 2500 devir ile 180 yapacak hali yok. Ekonomik gitsin diye yapılmış bir araç, eti budu belli.
    Not olarak; eğimin başladığı yeri göz kararı belirlediğimden, yokuş yukarı sandığım ilk bir kaç yüz metre aslında düz olabilir. Ama neticede o yokuşun tepesine ulaştım.

    Konunun özeti: Atmosferik araçlar da devrini alınca yokuşları güzel tırmanabiliyor. Mezara itip üstüne toprak atmaya gerek yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Şubat 2022; 15:19:28 >







  • Formul 9550*N/n. Kisaca 4000 rpm de 150 nm tork ureten bir motorun o devirdeki ortalama gucu 62.8 kw keza 2000rpm de 260 nm tork ureten bir dizel motorun urettigi guc ise 54.4 kw oluyor yani atmosferik dizelden daha guclu ve teorik olarak yokusu daha rahat cikacaktir. yani atmosferikler yokusta gitmiyor muhabbeti sacma otto motorlarindan dusuk devirde verim ve ivmelenme bekliyemezsiniz bu isin dogasina ters beklerseniz uzulen tarag siz olursunuz
    Atmosferik araçlar yokuş çıkarken yakıtı içiyor, turbolu araçlar yokuş yukarı çıkarken termodinamik yasalarını yırtıp atıyor galiba.
    Atmosferik araç yokuş çıkarken çok yakıyorsa, turbolu araç da çok yakacak. Sonuçta yaptığınız iş aynı kütleyi aynı eğimde aynı hızla yukarı çıkarmak. Turbo motorun düşük devirde olması ya da az bağırması yakıt harcamadığı ya da yorulmadığı anlamına gelmez.
    Aksine, atmosferik araç 6000 devir çevirirken yağ pompası da 6000 devirde döner, motor parçaları arasındaki yağ daha hızlı yenilenir, su devirdaim pompası 6000 devirde döner, soğutma suyu motorun içerisinde daha hızlı hareket eder. Turbo motor burada 2/3 hızla yağlama ve soğutma yapar.
    Yakıt olarak da yokuşta her iki motor da yakacaktır, sonuçta her iki motordan da güç talep ediyorsunuz.
    Valla yapacaklarının en iyisini yapmışlar diyebilirim. 1-2 geçişinde devir çok düşüyordu sadece. Onun haricinde güzel.

    Şöyle ki, 100 ile giderken devir 3000. Kısa şanzıman kafa ütüler gibi geliyor, fakat 120 ile giderken gazı biraz ezdiğinizde, hacminden ve boyundan beklenmeyecek şekilde beşinci viteste yürüdüğünü görüyorsunuz. Devir yüksek çünkü.

    1.0 tsi polo ile kapışmıştım düzlükte. 100 ile arkasından geldim üçüncü vitese aldım, selektör yaptım. Zaten makas atarak girmişti önüme. Boşluğu bulunca gaza geldi bastı. Sıfır almış ya bir de, uçuyor sandı kendini hafif de tork görünce. 130-140 dolaylarında ağır ağır, kanırta kanırta geçtim. 170-180 gittim, pes etti zaten. Elinden gelen hiçbir şey de yoktu, hatta yanından geçerken el salladım bye bye diye.

    Ayrıca, motorun bilinen "hiçbir" kronik sorunu yok. Bobin yakmaz, rölantide titremez, manifold çatlatmaz, egr tıkamaz, bujileri servise göre 120 bin gider ( ben 120 binde söktüğümde pişman olmuştum ). Trigeri ömürlük zincirli. Tsi'lar gibi şıkırdama yapmaz, uzama yapmaz. Elektronik olarak hiçbir sensörünün bozulduğuna da şahit olmadım. Turbolu araçlarda da olan sensörler var sonuçta, fakat bozulmuyor.

    Alt devir ve yüklerde tek emme valfini kapatan vtec mekanizması var. Dolayısıyla havayı yanma odasına asimetrik alır. Asimetrik giren akış girdap oluşturunca yakıtı baya iyi karıştırır, egr yüzdesini de arttırabilir bundan sebeple.

    Şehiriçi 6-6.5 yakardı, uzun yol 4.5 falan, hafif tempolu 5. Şehiriçi ağırlıklı 9800 km ortalamam 6.1 litreydi. Tüp de takılıyor. Polo tsi alana bilgisiz gözüyle bakardım.
    300binde motor açılmamış atmosferik kaç tane var ?
    Yakınımın atmosferik motoru 100 binde conta yaktı
    Ama motordan dolayı değil bakımsızlık ve dikkatsizlikten dolayı

    tabiki aracı sürekli yüksek devirde kullanıp hor kullanırsan 300 bin gitmez ama nazik insan gibi kullanırsan atmosferik den ciddi bir fark olmayacaktır hem daha akıcı olacaktır.

    Aynısı atmosferik için de geçerli sürekli 6bin devir çeviren bir atmosferik motor 300 binde oda elinde kalır

    Bu kafa yapısı yanlış
  • Kim diyo hocam atmosferik gitmez diye? Gönder gelsin
  • Konuyu okumadım çok uzun ama hız yapıp insanların canını tehlikeye attığınız yetmemiş gibi birde konusunu açmişsiniz helal olsun
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Konuyu okusaydınız bir tane inci beyazı Megane 4'ün 180 ile bana selektör çaktığını görmüş olurdunuz
  • Atmosfer gitmez diye birşey olmaz. Atmosferik ile gitmek için devir çevirmek zorunda kalırsınız. Buda yakıtı ve motor sesini arttırır. Tork düşük olduğu için ara hizlanmalarda yavaş kalır. Ani hizlanmalarda zevk vermez. Önceki aracım benzinli atmosferik 1.6 124 beygir 152 tork sonraki aracim dizel 1.6 120 beygir 300 tork. Arada her anlamda çok fark var. Dizel çok baskın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kallus -- 17 Eylül 2018; 20:7:31 >
  • Formul 9550*N/n. Kisaca 4000 rpm de 150 nm tork ureten bir motorun o devirdeki ortalama gucu 62.8 kw keza 2000rpm de 260 nm tork ureten bir dizel motorun urettigi guc ise 54.4 kw oluyor yani atmosferik dizelden daha guclu ve teorik olarak yokusu daha rahat cikacaktir. yani atmosferikler yokusta gitmiyor muhabbeti sacma otto motorlarindan dusuk devirde verim ve ivmelenme bekliyemezsiniz bu isin dogasina ters beklerseniz uzulen tarag siz olursunuz
  • Hitler Atmosferik ile Turbo motorun farklı.

    Sen atmosferik motorunla 6 bin devir çevirip zar zor 180 gidersin

    1.0 TSİ 4 bin devirle rahat rahat çıkar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 17 Eylül 2018; 20:11:6 >
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    Gelsin geçsin bakalım bekliyorum.

    Bu arkadaşın daha düz yolda canı çıkıyor. Ki arada 17 senelik fark var.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZpQRJNYoPrQ
  • emrcnd E kullanıcısına yanıt
    1.0 tsi motoru 300 binde de görmek isteriz...
  • Atmosferik yokuş çıkamaz diye birşey yok, 1.8 motor 122hp araç her türlü çıkar ama sizin de yaptığınız üzere yüksek devir çevirmeniz gerekir bu durumda da benzini içer. Turbolu araçlar daha düşük devirlerde de yeterince güç ürettiği için çok dik olmayan yokuşları vites düşürmeden veya fazla devir çevirmeden çıkabiliyor, bu nedenle daha konforlu geliyor. Özellike turbo dizeller 2000-2500rpm gibi bir devirde her türlü ihtiyaca cevap veriyor.
  • Senin 122 bg lik atmosferigin çıktığı yeri 92 bg c elyse daha rahat çıkar..hem atmosferik çıkarken cani cikiyor devir saati almis basini gitmis..asla atmosferik bir dizeli tutmaz yanindan gecmez..
  • Sorun şu ki biz atmosferik deyince 1.6 anlıyoruz genel olarak. Yalan yok benim de aklıma 2 litre altı araçlar geliyor. Ama Türkiye dışında 3-5 litre atmosferik kullanıyor adamlar. Bizde de atmosferik denince akla o araçlar gelse eminim kimse gidip 1.6 dizellere, fındık turbo benzinlilere bakmaz. Her şey torktan ibaret değil.

    Atmosferiğin doğası bu. Maksimum verimliliği dip gazda yüksek devirlerde alırsınız. Yakar mı yakar, ses çıkarır mı evet çıkarır. Bunların birisi ucuz benzin fiyatıyla, öbürü de biraz ses yalıtımıyla halledilebilecek şeyler.
    Ayrıca bastığınız takdirde turbo benzinliler de hiç masum değil.

    Bu arada aynı yolda daha önce dizel focus'a bir iki boy fark açmışlığım var. He ama iki arabaya da yokuş yukarı beşer tane adam bindirirseniz o zaman dizel daha çabuk hızlanacaktır. Dizelin kendine has avantajı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Gelsin geçsin bakalım bekliyorum.

    Bu arkadaşın daha düz yolda canı çıkıyor. Ki arada 17 senelik fark var.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZpQRJNYoPrQ
    Tsi tsi diyorlar bende bişey var sanıyordum. 100km/h'dan sonra cacıkmış.




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Aşağıya bir video koydum, 1.0 TSI polo top speed videosu. O adam da hızlanmak için dip gaz yapıyor ve ne kadar iyi gidebildiği ortada. Ben 17 senelik arabayı en fazla kaç görebileceğim diye yokuşa vuruyorum, tabii dip gaz yapacağım haklı olarak.
    Normal zamanda beşinci vites 3000 devirde tutarak 110 altına düşmeden rahatça çıkabiliyorum orayı.

    www.youtube.com/watch?v=ZpQRJNYoPrQ

    Dizel konusunda haklısınız, yakın hacimlerde genetik olarak bir avantajları var. Ama onlarda mucizeler yaratmıyor, daha yüksek hacimli bir atmosferiğin karşısında pek şansları kalmaz.




  • elinize sağlık güzel bir konu olmuş, en başta farketmeyip hızlanırken aracın 292 binde olduğunu görmek tebessüm ettirdi.
    konuya başlamadan önce ise şöyle karşılaştırmıyorum, böyle iddia etmiyorum tarzında size açıklama yapma gereği hissettiren unsurlar ise üzdü.

    hayatımda bir ya da iki kez volvoya binmişimdir ancak nedensizce bir sempati var içimde volvo'ya karşı.
  • lagunayı laguna yapan efsane motor..
  • Ben de ordaydım görüldüğü gibi. Arkadaş doğru söylüyor.
  • EnderGelişenOsasunaAtağı kullanıcısına yanıt
    O açıklamalar en başta yapılmazsa konu çok farklı yerlere uzuyor hocam. Yoksa herkes kendi aracından memnundur, kendince sebepleri vardır ve haklıdır da. Amaç fikir ayrılığı çıkarmak değil, forum renklensin biraz.
    Sonuçta 10-15 sene öncesinde herkes 1.6 ve türevleri araçlara biniyordu, herkes de halinden memnundu
  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Bana bir adet oksijen sensörü borçlusunuz hocam.
  • Atmosferik araçlar yokuş çıkarken yakıtı içiyor, turbolu araçlar yokuş yukarı çıkarken termodinamik yasalarını yırtıp atıyor galiba.
    Atmosferik araç yokuş çıkarken çok yakıyorsa, turbolu araç da çok yakacak. Sonuçta yaptığınız iş aynı kütleyi aynı eğimde aynı hızla yukarı çıkarmak. Turbo motorun düşük devirde olması ya da az bağırması yakıt harcamadığı ya da yorulmadığı anlamına gelmez.
    Aksine, atmosferik araç 6000 devir çevirirken yağ pompası da 6000 devirde döner, motor parçaları arasındaki yağ daha hızlı yenilenir, su devirdaim pompası 6000 devirde döner, soğutma suyu motorun içerisinde daha hızlı hareket eder. Turbo motor burada 2/3 hızla yağlama ve soğutma yapar.
    Yakıt olarak da yokuşta her iki motor da yakacaktır, sonuçta her iki motordan da güç talep ediyorsunuz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.