Şimdi Ara

ZF8 Şanzımandan Dsg kadar keyif alamıyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
0
Favori
6.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. Kendi aracım olarak İbiza cupra 2015 model 10 bin km kullandım şuan ise 5 bin km dir 2016 Scirocco dsg şanzımanlı araç kullanıyorum. Babamda 2012 F10 5.20d var abimde f30 3.20ied var 2014. 2 aracı da en az kendi aracım kadar kullanıyorum ancak zf8 bana dsg den oldukça yavaş geliyor ve ilk 3 viteste zf8 ler vites atışını baya hissettiriyor ve devir saatine vites atarken baktığınızda o dsg deki devir saatinin çok hızlı hareket etmesi zf8 de olmuyor. Babam ve abimde dsg çok daha iyi diyor hız ve konfor olarak. Zf nin tek güzelliği dsg ye göre ilk kalkış tepkisi daha pürüzsüz. Kısacası övülen ZF şanzıman benim hoşuma gitmedi dsg çok daha akıcı geliyor bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz merak ettim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat425 -- 31 Ocak 2021; 12:36:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yarım debriyaj yapıp, karasızlıklar yaşayan, ayağını frenden kaldırınca 1-2 saniye bekleyip sonra gaza basmış gibi deviri yükseltip bir anda hareketlenen dsg mi konforlu? Şaka yapıyorsunuz herhalde.

    Robot gibi gaz fren, gaz fren araba kullanmaya alışmışsınız hepsi bu.
    Vw nin devir kadranindaki yalanci hiz hissiyatina kapilan cok malesef.
    3 silindirli tdi motora bostayken gaz veriyorsun, motor gaz pedalindan tepkiyi alana kadar, devir saati wenkel motor varmis edasiyla bir anda 2500 devire geliyor
    Bizim gariban millette 120 - 125 hp motorla dsg yi ove ove bitiremeyip ZF ile falan kiyasliyor. Olaya komple bakan yok, anca devir saatine bakip "uff ne hizli yhaa" diyorlar.

    1.5 sene kadar DSG kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki devir saati motorla doğru orantılı olarak değişmiyor. Elektronik olarak değişiyor.


    Bunu anlamanın ilk yolu rolantide iken gaza sonuna kadar bi anlık basıp çekin. Devir saati 2000e kadar çıkıp inecek ama motor devirlenmemiş olacak.


    İkinci yolu ise özellikle üst devirlerde vites değiştirirken devir ibresi çat diye düşüyor fakat motor devri daha yavaş düşüyor. Dinleyince anlaşılıyor.


    DSG hız ve konfor olarak daha iyi olabilir fakat dayanıklılık olarak rezalet. DSG'nin akıcı olması sağlam ve daha iyi olduğu anlamına gelmiyor.


    17.000km'de polo aldım 1.5 sene kullandım. Geri vitese geçmemeye başlamıştı servis bakımlı araba. Yemişim öyle DSG'yi. Tork konvertörlü olsun varsın bir lt fazla yaksın ama kafam rahat olsun.

    VW nin aktarmadaki başarısı da buradan geliyor zaten. Bu sayede daha güçsüz motorlarla bile daha yüksek beygirli araçlardan iyi yürüyebiliyor. Yakıt tasarrufu da sadece tsi motorlardan değil dsg nin veriminden de geliyor.

    Bu kadar hız güzel gerçekten iyi hissettiriyor ancak biraz nazlı bir şanzıman. Çok düşük kmlerde bile arıza verebiliyor. Baskı balata trafikli şehirlerde çok hızlı bitiyor ve bitmeye yakın titremeler vs aracı konforsuzlaştırıyor. Bu tabiki sarf malzeme ancak ucuz da değil haliyle bu şanzımanı uzun yıllar kullanmak oldukça masraflı.

    ZF yi hiç kullanmadım. Şu an aisin marka EAT8 tam otomatik şanzıman kullanıyorum. Vites geçişi tamamen pürüzsüz hiç hissettirmiyor. Geçişi dsg kadar tabiki hızlı değil ancak bayağı hızlı. Kilitlendiği için kayıp oldukça düşük sürüşü akıcı. Bir deneyimlemenizi öneririm.
    1.0~1.4 araçla milisaniye hızlı atsa ne olur? diyorum. Boyu mu uzayacak!

    Millet İstanbul trafiğinde şanzıman şişmesin diye otomatik diye aldığı aracı manuel kullanıyor. Neyin milisaniyesi!

    Yarı otomatik şanzıman için istenen paralar zaten abuk subuk, milleti yıllarca hem fahiş fiyat, hem korkudan ek garantiye zorlama, hem servis adı altında soygun, hem de arıza sonu isten paralar ile bir güzel söğüşlediler.

    Milisaniye ayakları ile milleti yoldular yıllarca...

    Bu kadar gözü kapalı fanatik olmayın, Abartmayın o kadar?
  • Tam otomatik şanzıman çift kavrama kadar hızlı olamaz zaten bu gayet normal

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kafam DSG ye göre çok daha rahat olacaksa varsın az keyif versin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg konfor olarak çok çok iyi. Ama arıza ihtimalinden dolayı zf tercih edilir tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat bey ikisinin de kendine göre avantaj ve dezavantajları var, sizin zevkinize uymuyor olabilir ama zf kötü şanzıman değil.

    dsg ;daha az güç kaybı, daha az yakıt gibi artıları olsa da uzun ömürlülük konusunda sicili pek parlak değil. zf ise beni kanaatim konfor, yakıt ve performans konusunda ihtiyacı oldukça iyi karşılıyor.

    Önceliğiniz az yaksın, performans törpülemesin ise dsg sizin mantıklı olacaktır. ama nispeten diğerlerine göre erken bozulma potansiyeli olan bir şanzımanı hele ki bu devirde almak herkese göre olmayabilir.

    bu arada olaya sadece tasarruf ve performans gözüyle bakmamak lazım. yetkili servis dahil, arabanızın bozulup serviste kalması bu zamanda insanın ömründen alıp gidiyor.

  • VW nin aktarmadaki başarısı da buradan geliyor zaten. Bu sayede daha güçsüz motorlarla bile daha yüksek beygirli araçlardan iyi yürüyebiliyor. Yakıt tasarrufu da sadece tsi motorlardan değil dsg nin veriminden de geliyor.

    Bu kadar hız güzel gerçekten iyi hissettiriyor ancak biraz nazlı bir şanzıman. Çok düşük kmlerde bile arıza verebiliyor. Baskı balata trafikli şehirlerde çok hızlı bitiyor ve bitmeye yakın titremeler vs aracı konforsuzlaştırıyor. Bu tabiki sarf malzeme ancak ucuz da değil haliyle bu şanzımanı uzun yıllar kullanmak oldukça masraflı.

    ZF yi hiç kullanmadım. Şu an aisin marka EAT8 tam otomatik şanzıman kullanıyorum. Vites geçişi tamamen pürüzsüz hiç hissettirmiyor. Geçişi dsg kadar tabiki hızlı değil ancak bayağı hızlı. Kilitlendiği için kayıp oldukça düşük sürüşü akıcı. Bir deneyimlemenizi öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg cidden meziyetleri bakımından çok üstün bir şanzıman. Dizel jetta kullanma şansım olmuştu bir kere cidden akıcılığı ve seriliği eşşsiz denebilir ama o potansiyel masrafa değmez kesinlikle. Cdti vectra c deki 6 ileri şanzımanları çok beğenmiştim ben. O da sanırım aisin marka idi. Bu günümüz zf8 eat8 lere benziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarım debriyaj yapıp, karasızlıklar yaşayan, ayağını frenden kaldırınca 1-2 saniye bekleyip sonra gaza basmış gibi deviri yükseltip bir anda hareketlenen dsg mi konforlu? Şaka yapıyorsunuz herhalde.

    Robot gibi gaz fren, gaz fren araba kullanmaya alışmışsınız hepsi bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İki şanzımana sahip araçları eskiden beri kullanıyorum.Şu an güncel versiyolanlarını 2020 passat ve 2019 320i de kullanıyorum.Zf hep daha iyi hissettiriyordu hala da öyle.Dsg çok hızlı olabilir ancak komple olarak zf çok daha başarılı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blacklotus01 -- 31 Ocak 2021; 14:13:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birbirinden farklı çalışma prensibine sahip şanzımanları karşılaştırmak, ikisinin de hakkını yemek demektir.


    Ülkemizdeki DSGlerin %95'i belki biraz daha fazlası 7 ileri kuru kavrama. Bu yüzden insanlar baya çekti bu kavramadan ve hala çekiyor da bu şanzıman sorunlu bir şanzımandır. Öyle olmasa çıktığından seneler sonra sorunlar başladığında bazı ülkelere 6 bazılarına 10 sene garantiyi kimse vermez.


    Her neyse bizde de mesela 6 ileri DSGler olsa belki bu şanzıman bu kadar korkutmazdı insanları ama hala insanlar alıyor zaten bu ülkede her şeyin garip olanı yaşanır.


    Şunu da söyleyeyim premium harici firmalar Çift Kavramalı şanzımanlara geçmeseydi eğer premium markalar bu kadar çabuk 8 ileri 9 ileri 10 ileri tam otomatiklere geçiş yapmazdı diye düşünüyorum. Rekabet her zaman kullanıcının işine gelir.

  • Manuel vites gibi keyifli ama bunun otomatik hali. Bu yakıttan tasarruf sağlarken performansını bir tık iyileştiriyor. Zaten performans amacı olmasa gtr da çift kavramalı şanzıman olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alıntı

    metni:
    devir saatine vites atarken baktığınızda o dsg deki devir saatinin çok hızlı hareket etmesi zf8 de olmuyor

    Devir saatindeki değer her zaman doğru olmamakta, hissiyata bakmalısınız.

  • Hepsinin artısı eksisi var. Xd benim de çok hoşuma gitmedi. Pws focus çok keyifliydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @beyinsis@daswagen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 31 Ocak 2021; 14:16:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zf gibi ilk gazda boşluk olmayan, trafikteyken 1/2'de kararsızlık yaşamayan anında gaz tepkisi veren şanzımanı bunları yaşayan dsg'ye kıyasla beğenmedin öyle mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeadLifter

    Zf gibi ilk gazda boşluk olmayan, trafikteyken 1/2'de kararsızlık yaşamayan anında gaz tepkisi veren şanzımanı bunları yaşayan dsg'ye kıyasla beğenmedin öyle mi.

    Dsg kararsızlık mı yapıyor? Yani insan atar da bu kadar mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • f30 320d aracımla 3 kere arka arkaya launch control yaptım. muhtemelen bunu dsg ile yapsam şanzımanı elime alırdım.


    200le giderken 3000devirde oluyordu. DSG gibi ne zaman bozulacak diye derdim yoktu gayet memnundum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 31 Ocak 2021; 21:48:55 >
  • Benim anlamadığım edc veya powershift yada başka bir şanzıman vites geçişlerini hissettirince konforsuz diye her yerde söz edilir ama zf şanzıman ilk 3 viteste vites atışını hissettirmesine rağmen herkes zf BMW deyip hiç söz bile etmiyor yoğurdum ekşi demiyor ama dsg kavrama değiştirince şöyle arızalı böyle sorunlu lafları bitmiyor. Hız olarakda zf den çok daha hızlı bir şanzıman olduğunu kimse söylemiyor bile dsg nin. Mesele sportif sürüş olunca en önemli konu hızdır benim görüşüm ve buda dsg de var diyorum ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg 'li Skoda modellerini kullanmıştım
    Bozulmasını vs.. Bir kenara bırakırsak kullandığım en iyi şanzımandı diyebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş ipte yürümeyi seviyor sanırım :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.